Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir?

Ksenokrates Nedir?

Ksenokrates Nedir?, Ksenokrates Nerededir?, Ksenokrates Hakkında Bilgi?, Ksenokrates Analizi? Ksenokrates ilgili Ksenokrates ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Ksenokrates ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Ksenokrates Ne Anlama Gelir Ksenokrates Anlamı Ksenokrates Nedir Ksenokrates Ne Anlam Taşır Ksenokrates Neye İşarettir Ksenokrates Tabiri Ksenokrates Yorumu 

Ksenokrates Kelimesi

Lütfen Ksenokrates Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Ksenokrates İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Ksenokrates Kelimesinin Anlamı? Ksenokrates Ne Demek? ,Ksenokrates Ne Demektir? Ksenokrates Ne Demektir? Ksenokrates Analizi? , Ksenokrates Anlamı Nedir?,Ksenokrates Ne Demektir? , Ksenokrates Açıklaması Nedir? ,Ksenokrates Cevabı Nedir?,Ksenokrates Kelimesinin Anlamı?,Ksenokrates Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Ksenokrates Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Ksenokrates Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Ksenokrates Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Ksenokrates Kelimesinin Anlamı Nedir? Ksenokrates Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Ksenokrates Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Ksenokrates Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Ksenokrates - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Ksenokrates

Ksenokrates Nedir? Ksenokrates Ne demek? , Ksenokrates Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Ksenokrates Kelimesinin Anlamı? Ksenokrates Ne Demek? Ksenokrates Ne Demektir? ,Ksenokrates Analizi? Ksenokrates Anlamı Nedir? Ksenokrates Ne Demektir?, Ksenokrates Açıklaması Nedir? , Ksenokrates Cevabı Nedir? , Ksenokrates Kelimesinin Anlamı?






Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir?

Ksenokrates

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Ksenokrates
(MÖ 396, Kalkedon - 314, Atina)

Kalkedonlu Ksenokrates (GrekçeΞενοκράτης Xenocrates; yaklaşık MÖ 396/5, Kalkedon - 314/3)[1], Yunan filozof, matematikçi ve MÖ 339/8'den 314/3'e kadar Platonik Akademinin lideri (bilgin) Öğretileri, genellikle matematiksel öğelerle daha yakından tanımlamaya çalıştığı Platon'un öğretilerini takip etti. Ayrıca otuz üçler konseyinin hevesli bir öğrencisiydi. Üç varoluş biçimini ayırt etti: Duyarlı, anlaşılır ve ikisinin birleşiminden oluşan üçüncüsü, sırasıyla duyu, akıl ve görüşe karşılık geliyordu. Birliği ve dualiteyi evreni yöneten tanrılar ve ruhu kendi kendine hareket eden bir sayı olarak görüyordu. Tanrı her şeyi kuşatır ve ilahi ile ölümlü arasında, ruhun koşullarından oluşan iki şeytani güç vardır. O, matematiksel nesnelerin ve Platonik Fikirlerin, onları ayıran Platon'un aksine aynı olduğunu savundu. Ahlakta, erdemin mutluluk ürettiğini, ancak harici malların ona hizmet edebileceğini ve amacını gerçekleştirmesini sağlayabileceğini öğretti.

Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir]

Ksenokrates bir Kalkedon yerlisiydi.[2] En olası hesaplamayla MÖ 396/5 doğdu[3] ve MÖ 314/3'te 82 yaşında öldü. Babası, Agathon (GrekçeἈγάθωνος) veya Agathanor (GrekçeἈγαθάνορος)'dur.[4]

Erken gençlik döneminde Atina'ya taşınarak, Aeschines Socraticus'un[5] öğrencisi oldu, ancak daha sonra MÖ 361'de Sicilya'da eşlik ettiği Platon'a[6] katıldı.[7] Hocasının ölümü üzerine Aristoteles ile Atarneus'lu Hermias'ı ziyaret etti.[8] MÖ 339/8'de Ksenokrates, Speusippus'un yerine okulun başkanlığına geçti[9], rakipleri Pyrrha Menedemus'u ve Heraclides Ponticus'u birkaç oyla yendi.[10] Bir kez Filip'e, iki kez Antipater'e. olmak üzere üç kez Atina elçiliğinin üyesi oldu.[11]

Ksenokrates, o zamanlar Atina'da hakim olan Makedon etkisine kızmıştı. Demosthenes'in ölümünden kısa bir süre sonra (MÖ 322), Atina'nın başarısız isyanının ardından Antipater ile barış görüşmelerindeki hizmetlerinin bir ödülü olarak Phocion'un[10] ısrarı üzerine kendisine sunulan vatandaşlığı reddetti. Anlaşmaya "bir anayasa değişikliği pahasına varıldı: binlerce fakir Atinalı haklarından mahrum bırakıldı" ve Ksenokrates, "önlemek için mücadele ettiği bir anayasa çerçevesinde vatandaş olmak istemediğini" söyledi.[12] Yerleşik yabancılardan alınan vergiyi ödeyemediği için, yalnızca hatip Lycurgus'un[13] cesareti tarafından kurtarıldığı, hatta Demetrius Phalereus tarafından satın alındığı ve sonra özgürleştiği söyleniyor.[14] MÖ 314/3'te evindeki bronz bir çömleğe takıldıktan sonra kafasını vurarak öldü.[14]

Ksenokrates bilim insanı olarak yerini hovarda bir hayattan kurtardığı Polemon'a bıraktı. Polemon'un yanı sıra, devlet adamı Fokion, Haeron (Pelleneli despot), akademisyen Crantor, Stoic Zeno ve Epicurus'un sık sık derslerine katıldığı söyleniyor.

Hızlıca anlayış ve doğal bir zarafet[15] istemeyi, sebatlı ve titiz bir çaba,[16] saf hayırseverlik,[17] ahlaki saflık,[18] fedakarlık[19] ve kendi çağındaki Atinalılardan bile saygı ve güveni zorlayan ahlaki bir ciddiyet[20] ile tazmin etti.

Ksenokrates, Platoncu doktrine sıkı sıkıya bağlı kaldı ve Eski Akademi'nin tipik temsilcisi olarak kabul edildi. Sayısız yazılarında Akademik programın neredeyse tamamını kapsadığı görülüyor; ancak metafizik ve etik, esas olarak düşüncelerini meşgul eden konulardı. Felsefenin Fizik, Diyalektik ve Etik olmak üzere üç bölüme ayrılmasını daha açık hale getirdiği söylenir.

Büyük İskender ona 30 yetenek altını gönderdiğinde, bir filozofun değil bir kralın paraya ihtiyacı olduğunu söyleyerek geri gönderdi.[4]

Çalışmaları[değiştir | kaynağı değiştir]

Diyalektik (Grekçeτῆς περὶ τὸ διαλέγεσθαι πραγματείας βιϐλία ιδ΄, İngilizceDialectic) üzerine kapsamlı bir çalışma ile, ayrı çalışmalar olan Bilgi Üzerine, Bilgiye Açıklık (Grekçeπερὶ ἐπιστήμης α΄, περὶ ἐπιστημοσύνης α΄, İngilizceOn Knowledge, On Knowledgibility), Uyuşmazlıklar Üzerine (Grekçeδιαιρέσεις η΄, İngilizceOn Divisions), Cins ve Türler Üzerine (Grekçeπερὶ γενῶν καὶ εἰδῶν α΄, İngilizceOn Genera and Species), Fikirler Üzerine (Grekçeπερὶ ἰδεῶν, İngilizceOn Ideas), Karşıt Üzerine (Grekçeπερὶ τοῦ ἐναντίου, İngilizceOn the Opposite) ve diğerleri ile muhtemelen Dolaylı Düşünce Üzerine (Grekçeτῶν περὶ τὴν διν α΄, İngilizceOn Mediate Thought) de ona aitti.[21] Ksenokrates'in Fizik üzerine yazdığı iki eserden bahsedilir (Grekçeπερὶ φύσεως ϛ΄ - φυσικῆς ἀκροάσεως ϛ΄)[22], ayrıca Tanrılar Üzerine (Grekçeπερὶ Θεῶν β΄, İngilizceOn the Gods),[23] Varoluş Üzerine (Grekçeπερὶ τοῦ ὄντος, İngilizceOn the Existent) [24], Bir Üzerine (Grekçeπερὶ τοῦ ἑνός, İngilizceOn the One), Belirsiz Üzerine (Grekçeπερὶ τοῦ ἀορίστου, İngilizceOn the Indefinite)[25], Ruh Üzerine (Grekçeπερὶ ψυχῆς, İngilizceOn the Soul)[26], Duygular Üzerine (Grekçeπερὶ τῶν παθῶν α΄, İngilizceOn the Emotions)[24], Hafıza Üzerine (Grekçeπερὶ μνήμης, İngilizceOn Memory) vb. adlı kitapları vardır. Benzer şekilde, Mutluluk Üzerine (Grekçeπερὶ εὐδαιμονίας β΄, İngilizceOn Happiness)[24] ve Erdem Üzerine (Grekçeπερὶ ἀρετῆς, İngilizceOn Virtue)[24] hakkında daha genel Etik eserlerle, bireysel Erdemler üzerine, Gönüllülük üzerine vb. ayrı kitaplar birbirine bağlanmıştır.[24] Kraliyet üzerine yazdığı dört kitabı İskender'e hitaben yazmıştır (Grekçeστοιχεῖα πρὸς Ἀλέξανδρον περὶ βασιλείας δ΄).[27] Bunların yanı sıra, Devlet Üzerine (Grekçeπερὶ πολιτείας α΄; πολιτικός α΄, İngilizceOn the State)[28], Hukukun Gücü Üzerine (Grekçeπερὶ δυνάμεως νόμου α΄, İngilizceOn the Power of Law)[24], vb. ile Geometri, Aritmetik ve Astroloji[29] üzerine incelemeler yazmıştır. Felsefi incelemelerin yanı sıra şiir (epē) ve öğütler (paraenesis) de yazdı.[25]

Felsefe[değiştir | kaynağı değiştir]

Epistemoloji[değiştir | kaynağı değiştir]

Ksenokrates, felsefenin üç bölümü arasında Speusippus'tan[30] daha kesin bir ayrım yaptı, ancak aynı zamanda Platon'un şüpheler aracılığıyla yürütme yöntemini (aporiai) terk etti ve bunun yerine içinde bulundukları doktrinleri öne çıkarmanın dogmatik olarak gelişen bir yolunu benimsedi.[31]

Ksenokrates, her biri kendine özgü bir bölgeye tahsis edilmiş üç biliş seviyesi tanımladı: bilgi, duyum ve fikir. Bilgiyi (episteme), saf düşüncenin nesnesi olan ve fenomenal dünyaya dahil olmayan öze atfedilmiştir; fenomenler dünyasına geçene duyum (aisthesis); aynı anda duyusal algının ve matematiksel olarak saf aklın nesnesi olan öze ilişkin görüş (doxa) - cennetin veya yıldızların özü; böylece doxa'yı daha yüksek bir anlamda kavradı ve Platon'dan daha kesin olarak matematiği bilgi ile duyusal algı arasında aracı olarak göstermeye çalıştı.[32] Üç kaygı biçimi de gerçeğin parçası olur ama bilimsel algı (epistemonik aisthesis) bunu ne şekilde yaptı, ne yazık ki öğrenemiyoruz. Burada bile, Ksenokrates'in sembolik duyumlaştırma veya ifade etme tarzı tercihi ortaya çıkıyor: Bilginin yukarıdaki üç aşamasını üç Kadere bağladı: Atropos, Clotho ve Lachesis. Ksenokrates'in diyalektiğini yürüttüğü tarz hakkında daha fazla hiçbir şey bilmiyoruz, çünkü Aristoteles mantığına özgü olanın onda fark edilmeden kalmamış olması muhtemeldir, çünkü var olanın mutlak var olana bölünmesinden neredeyse hiç şüphe edilemez ve Ksenokrates'e atfedilen görece var olan,[33] Aristotelesçi kategoriler tablosuna karşıydı.

Metafizik[değiştir | kaynağı değiştir]

Plutarh[34]'den biliyoruz ki Ksenokrates, dünya-ruhunun Platonik inşasını kendisinden sonra yaptığı gibi Crantor olarak açıklamadıysa da yine de Timaeus'tan yoğun bir şekilde yararlandı ve dahası,[35] evreni kökensiz ve ölümsüz olarak görenlerin başında, Platonik teorideki kronolojik ardışıklığı kavramsal ardışıklık ilişkilerini gösterecek bir biçim olarak görenlerin başında yer aldı. Plutarh maalesef bize daha fazla ayrıntı vermiyor ve Ksenokrates'in ruhun kendi kendine hareket eden bir sayı olduğu şeklindeki iyi bilinen varsayımını açıklamakla yetinmiştir.[36] Muhtemelen, Ksenokrates'in birlik ve ikili (monas ve duas) tanrıları olarak adlandırdığı ve ilkini cennette, baba ve Zeus olarak, çift sayı ve ruh olarak yöneten ilk erkek varoluş olarak nitelendirdiği ifadeyle bağlantı kurmalıyız; ikincisi dişi, tanrıların annesi ve cennet altındaki değişken dünya üzerinde hüküm süren evrenin ruhu[37] veya diğerlerinin sahip olduğu gibi, Zeus'u her zaman kendisi gibi kalan, durağan kürede hükmeden, en üstün; değişken olan üzerinde alt dünyaya hükmeden, sonuncu ve en dıştaki olarak anarlar.[38]

Diğer Platoncular gibi o da maddi ilkeyi tanımlanmamış dualite olarak tanımladıysa da, dünya-ruh muhtemelen onun tarafından betimlenen ve tanımlanan ilk dualiteydi, maddi alanındaki her ayrı tanımın koşullandırıcı veya tanımlayıcı ilkesi ve değiştirilebilir, ama onun ötesine geçmez. Ona en yüksek anlamıyla bireysel ruh, türetilmiş anlamda kendi kendine hareket eden bir sayı, yani hareketle donatılmış ilk sayı demiş görünüyor. Bu dünya-ruh Zeus'una veya dünya-özüne, hareket ve değişime yatkın olanın üzerinde egemenliği -ne ölçüde ve ne kapsamda olduğunu öğrenemiyoruz- emanet etmiştir. Dünya-ruh'un ilahi gücü, daha sonra, ruhu gezegenlere, Güneş ve Ay'a aşılayarak, Olimpik tanrılar şeklinde daha saf bir biçimde, evrenin farklı alanlarında tekrar temsil edilir. Dünyevi uğursuz bir güç olarak (Hera, Poseidon, Demeter gibi) elementlerde yaşar ve tanrılar ile insanlar arasında yer alan bu kötü ruhlu tabiatlar, ikizkenar üçgen, eşkenar ve eşkenar olmayan olduğu için onlarla ilişkilidir.[39] Tüm ikincil değişikliklerin etki alanı üzerinde hüküm süren ilahi dünya-ruh'u, son ilahi etkinlik olan son Zeus olarak belirlediği görülmektedir.

İyi ve kötü arasındaki karşıtlığın başladığı[40] ve kötü ruhlu iktidarın, orada kendisine uygun bir inatla bastırıldığı, doğanın ayrı şeytani güçleri alanına gelinceye kadar gerçekleşmez; iyi uğursuz güç, meskenini aldığı kişileri mutlu eder, kötü ise mahveder; saadet için iyi bir cinin ikamet etmesi, tersindeyse kötü olanın ikamet etmesidir.[41]

Ksenokrates, esas olarak tanrıların doğası hakkındaki kitaplarından[42] alınmış gibi görünen bu varsayımları bilimsel olarak kurmaya ve birbirine bağlamaya nasıl çalıştı, biz öğrenmeyiz ve bunların temelinde yalnızca tek bir temel fikri keşfedebiliriz: varoluşun tüm derecelerine ilahi güç nüfuz eder ve bu dayanıksız ve bireye inerken orantılı olarak daha az enerjik hale gelir. Dolayısıyla, bilinç genişledikçe şunu da iddia etmiş gibi görünüyor; şimdiye kadar akıldışı hayvanları bile temsil ettiği, her şeyi yöneten ilahi gücün sezgisini genişletiyor.[43] Ancak, onun tarafından, maddi varoluşun çeşitli derecelerini ifade etmeye çalıştığı farklı kombinasyonlara ne kalın ne de ince, kendi içlerinde ruhun parçası olarak görülmüyordu;[44] şüphesiz çünkü onları hemen ilahi faaliyete yönlendirdi ve Principia'nın ikiliğini uzlaştırma ya da onları orijinal bir birliğe dönüştürme çabasından uzaktı. Dolayısıyla beden olarak beslenmemesi gerçeğiyle ruhun cisimsizliğini kanıtlamaktan yanaydı.[45]

Platon örneğinden sonra, ilahi prensibi tek başına bölünmez olarak belirlemesi ve kendisi gibi kalması muhtemeldir; maddi, bölünebilir, çok-biçimliliğe sahip ve farklı olarak bu ikisinin birliğinden veya sınırsızın mutlak birlik ile sınırlandırılmasından, sayıyı çıkardı ve bu nedenle evrenin ruhu olarak adlandırıldı, bireysel varlıklarınki gibi, aynı ve farklı olmak üzere iki yönlü kökü sayesinde, sürekliliği ve devinimi eşit oranda paylaşır ve bu karşıtlığın uzlaşması yoluyla bilince ulaşır.

Aristoteles, Metafizik adlı eserinde,[46] çağdaş Platoncular arasında ideal sayılar ve bunların fikirlerle ve matematiksel sayılarla ilişkileri ile ilgili üç temel görüşü kabul etmiştir:

  1. Platon gibi ideal ve matematiksel sayıları ayırt edenler
  2. Ksenokrates gibi ideal sayıları matematiksel sayılarla tanımlayanlar
  3. Speusippus gibi yalnızca matematiksel sayıları öne sürenler

Aristoteles'in teorinin Ksenokratesçi yorumuna karşı söyleyeceği çok şey vardır ve özellikle, ideal sayılar aritmetik birimlerden oluşuyorsa, bunların sadece ilke olmaktan çıkmayacaklarını, aynı zamanda aritmetik işlemlere tabi olduklarını da belirtmektedir.

Sayıların dizisine göre şeylerin türetilmesinde, seleflerinin hepsinden daha ileri gitti gibi görünüyor.[47] Bu konuda Pisagorculara yaklaştı, (ruh hakkındaki açıklamasından da anlaşılacağı üzere) sayıyı bilincin ve dolayısıyla bilginin koşullanma ilkesi olarak gördü; Bununla birlikte, Pisagor varsayımında istenen şeyi, Platon'dan ödünç alınan daha doğru bir tanımla sağlamanın gerekli olduğunu düşündü, ancak sayı aynı ve farklı arasındaki karşıtlığı uzlaştırdığı ve kendini kendi kendine devinime yükseltti, bu ruhtu. Ksenokrates'in bölünmez çizgiler varsayımında Platonik doktrinin tamamlanması için benzer bir teşebbüs buluyoruz.[48] Bunlarda, Platon'a göre[49] yalnızca Tanrı'nın bildiği ve onun tarafından sevilen insanlar arasında, yani Platonik üçgenlerin unsurlarını veya prensiplerini keşfettiğini düşündü. Bunları ilk, orijinal çizgiler olarak tanımlamış gibi görünüyor ve benzer bir anlamda orijinal düz şekillerden ve cisimlerden söz etmiş,[50] var olanın prensibinin maddiyatta değil, bir fenomenin durumuna ulaşan bölünebilirde değil, ama sadece ideal kesinlikte biçimde aranması gerektiğine ikna olmuştu. Pekala, buna uygun olarak, noktayı yalnızca öznel olarak kabul edilebilir bir ön varsayım olarak görmüş olabilir ve bu varsayıma[51] saygı duyan Aristoteles'in bir pasajı belki de ona gönderilmelidir.

Etik[değiştir | kaynağı değiştir]

Etik konusundaki bilgiler yetersiz. Platonik doktrini çeşitli noktalarda tamamlamaya ve aynı zamanda ona hayata daha doğrudan bir uygulanabilirlik kazandırmaya çalıştı. İyi ve kötü olan ne iyi ne de kötü olanı ayırt etti.[52] Akademik seleflerinin fikirlerini takiben, iyiyi kendisi için uğraşılması gereken, yani kendi içinde değeri olan, kötü olanı ise bunun tersi olarak gördü.[53] Sonuç olarak, ne iyi ne de kötü olan, kendi içinde ne peşinde koşulmalı ne de kaçınılmalı, ancak iyi veya kötü olanın bir aracı olarak hizmet ettiği veya daha doğrusu bizim tarafımızdan bu amaçla kullanıldığı için değer veya zıddını türeten şeydir.

Xenocrates, Nuremberg Chronicle'da bir ortaçağ bilim insanı olarak tasvir edilmiştir.

Bununla birlikte, Ksenokrates (ve onunla birlikte Speusippus ve eski Akademi'nin diğer filozofları)[54] sağlık, güzellik, şöhret, iyi talih vb. gibi bu ara şeylerin kendi başlarına değerli olduğunu kabul etmezken, onların kesinlikle değersiz veya kayıtsız olduklarını kabul etmedi.[55] Bu nedenle, orta bölgeye ait olan şey iyiyi meydana getirmek veya engellemek için uyarlandığından, Ksenokrates onu muhtemelen şartla iyi veya kötü olarak tanımlamış görünmektedir, kötüye kullanarak iyi olan kötü olabilir ve bunun tersi de geçerlidir, erdem sayesinde kötü olan iyi olabilir.[56]

Yine de tek başına erdemin kendi içinde değerli olduğunu ve diğer her şeyin değerinin şarta bağlı olduğunu savundu.[57] Buna göre mutluluk, erdem bilinci ile örtüşmelidir,[58] insan hayatının ilişkilerine atıfta bulunması ek koşulu gerektirse de, yalnızca doğası gereği başlangıçta onun için tasarlanmış iyi şeylerden ve koşullardan zevk alarak tamamlanmaya ulaşır; bu güzel şeylere, her nasılsa duyusal doyum ait değildir.[59] Bu anlamda bir yandan (mükemmel) mutluluğu kişisel erdeme ve ona uyarlanmış yeteneklere sahip olmak olarak ifade etti ve bu nedenle ahlaki eylem koşulları ve olanaklarının yanı sıra, bu hareketleri ve ilişkileri oluşturan unsurları arasında sayıldı. iyi şeylere ulaşılamaz[60] ve öte yandan, ilk nedenlerin bilimi veya anlaşılır özün bilimi veya teorik anlayış olarak anlaşılan bilgeliğin, kendi başına insanlar tarafından peşinden koşulması gereken gerçek bilgelik olmasına izin vermedi[61] ve bu nedenle bu insan bilgeliğini aynı zamanda araştırma, tanımlama ve uygulamada kullanılan bir şey olarak kabul etmiş görünüyor.[62] Sadece ahlaki mükemmelliğin koşulsuz doğasının tanınması konusunda değil, aynı zamanda düşünce ahlakı konusunda da ne kadar kararlı bir şekilde ısrar etti ki, özlemle gözlerini atsa ya da mülkü üzerine ayak bassa da aynı şeye geldiği beyanında gösterilir.[63] Ahlaki ciddiyeti, çocukların kulaklarının ahlaksız konuşmaların zehrine karşı korunması gerektiği uyarısında da ifade edilmektedir.[64]

Matematik[değiştir | kaynağı değiştir]

Ksenokrates'in geometri üzerine kitapların yanı sıra Sayılar Üzerine (On Numbers) bir kitap ve Sayılar Teorisi (Theory of Numbers) adlı bir eser yazdığı bilinmektedir.[29] Plutarh, Ksenokrates'in bir zamanlar alfabedeki harflerden yapılabilecek toplam hece sayısını bulmaya çalıştığını yazar.[65] Plutarch'a göre, Ksenokrates'in sonucu 1.002.000.000.000 idi ("myriad-ve-yirmi kere myriad-myriad"). Bu muhtemelen permütasyonları içeren bir kombinasyon probleminin denendiği ilk örneği temsil eder. Ksenokrates, Zeno'nun paradokslarına karşı "bölünmez çizgiler" (ve büyüklükler) fikrini de destekledi.[66]

Notlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ Dorandi 1999, s. 48.
  2. ^ Cicero, Academica, i. 4; Athenaeus, xii.; Stobaeus, Ecl. Phys. i. 3; Suda, Xenocrates
  3. ^ Laërtius 1925, § 14; comp. Censorinus, c. 15
  4. ^ a b "Suda Encyclopedia, xi,42". 9 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Ağustos 2020. 
  5. ^ Athenaeus, ix
  6. ^ Laërtius 1925, § 6.
  7. ^ Laërtius 1925, § 6, etc..
  8. ^ Strabo, xii.
  9. ^ Laërtius 1925, § 14, comp. 3..
  10. ^ a b Jackson 1911.
  11. ^ Laërtius 1925, § 8, 9.
  12. ^ Habicht 1988, s. 14 citing Plutarch 1902, Phoc § 29.6 and Whitehead 1981, ss. 238–241.
  13. ^ Plutarch, Flamin. c. 12, X. Orat. Vitae, 7; but compare Phocion, c. 29
  14. ^ a b Laërtius 1925, § 14.
  15. ^ Laërtius 1925, § 6; Plutarch, Conj. Praec.
  16. ^ Laërtius 1925, § 6, 11; comp. Plutarch, de recta Rat.
  17. ^ Laërtius 1925, § 10; Aelian, Varis Historia, xiii. 3
  18. ^ Laërtius 1925, § 7; Plutarch, Comp. Cimon. c. Lucullo, c. 1; Cicero, de Officiis, i. 30; Valerius Maximus, ii. 10
  19. ^ Laërtius 1925, § 8, etc.; Cicero, Tusculanae Quaestiones, v. 32
  20. ^ Laërtius 1925, § 7; Cicero, ad Atticus, i. 15; Plutarch, de Adulat. et Amic. discr.
  21. ^ Laërtius 1925, § 13, 12; comp. Cicero, Academica, iv. 46
  22. ^ Laërtius 1925, § 11, 13.
  23. ^ Laërtius 1925, § 13; comp. Cicero, de Natura Deorum, i. 13
  24. ^ a b c d e f Laërtius 1925, § 12.
  25. ^ a b Laërtius 1925, § 11.
  26. ^ Laërtius 1925, § 13.
  27. ^ comp. Plut. adv. Colot.
  28. ^ Laërtius 1925, § 12, 13.
  29. ^ a b Laërtius 1925, § 13, 14.
  30. ^ Sextus Empiricus, adv. Math. vii. 16
  31. ^ Sextus Empiricus, Hypotyp. i. 2; comp. Cicero, Academica, i. 4; Laërtius 1925, § 11, 16
  32. ^ Sextus Empiricus, adv. Math. vii. 147, etc.
  33. ^ Simplicius, in Arist. Categ. iii. f. 6, b
  34. ^ Plutarch, de Animae procreat. e Tim.
  35. ^ Aristotle, de Caelo, i. 10, 32, Metaph. xiv. 4
  36. ^ Plutarch, de Animae procreat. e Tim., comp. Aristotle, de Anima, i. 2, 4, Anal. Post. ii. 4, ib. Interp.
  37. ^ Stobaeus, Ecl. Phys. i. 62
  38. ^ Plutarch, Plat. Quaest. ix. 1; Clement of Alexandria, Stromata, v. 604
  39. ^ Stobaeus, Ecl. Phys. i. 62; Plutarch, de Orac. defect.; Cicero, de Natura Deorum, i. 13
  40. ^ Stobaeus, Ecl. Phys.
  41. ^ Plutarch, de Isid. et Os., de Orac. defect.; Aristotle, Topica, ii. 2; Stobaeus, Serm, civ. 24
  42. ^ Cicero, de Natura Deorum, i. 13
  43. ^ Clement of Alexandria, Stromata, v. 590
  44. ^ Plutarch, de Fac. in orbe lunae
  45. ^ Nemesius, De Natura Hominis
  46. ^ Aristotle, Metaph. vii.2.1028
  47. ^ Theophrastus, Met. c. 3
  48. ^ Aristotle, de Lin. insec. Phys. Ausc. vi. 2; comp. Simplicius, in Arist. Phys. f. 30
  49. ^ Plato Timaeus
  50. ^ Simplicius, in Arist. de Caelo
  51. ^ Aristotle, de Anima, i. 4, extr.
  52. ^ Sextus Empiricus, adv. Math. xi. 4
  53. ^ Cicero, de Legibus, i. 13
  54. ^ Cicero, de Finibus, iv. 18, etc.
  55. ^ Cicero, de Legibus, i. 21
  56. ^ Cicero, Tusculanae Quaestiones, v. 10, 18.
  57. ^ Cicero, Tusculanae Quaestiones, v. 10, 18., comp. Academica, i. 6
  58. ^ Aristotle, Topica, ii. 6, vii. 1, ib. Alex.
  59. ^ Cicero, Tusculanae Quaestiones, v. 13, comp. 17, de Finibus, ii. 11; Seneca, Epistulae, 85
  60. ^ Clement of Alexandria, Stromata, ii.; comp. Cicero, de Finibus, iv. 7, v. 9, Academica, ii. 44, 45, Tusculanae Quaestiones, iv. 10, 26, 31
  61. ^ Clement of Alexandria, Stromata; Cicero, Academica, ii. 44, 45
  62. ^ Aristotle, Topica, vi. 3
  63. ^ Aelian, Varia Historia, xiv. 42
  64. ^ Plutarch, de Audit.
  65. ^ Plutarch, Quaest. Conviv.
  66. ^ Simplicius, in Arist. Phys.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]


Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Nedir? :Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? ile ilgili Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Ne Demektir? Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Açıklaması Nedir? Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Cevabı Nedir? Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Açıklaması? :Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Gerçek mi? :Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? ile ilgili Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Hakkında? :Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? ile ilgili Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? burada bulabilirsiniz. Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Ksenokrates nedir?, Ksenokrates anlamı nedir?, Ksenokrates ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Silvano dOrba, Mehdi Bazargan, Cara Delevingne, 21. Ordu (Almanya), Domates reçeli, Antonio Luna Rodríguez, Hong Chul, Manastır Muharebesi (1015), İbrahim Edhem Paşa (müşir), Tekirdağın il yolları, Winnecke 4, Mitoz bölünme, Batnaz, Scladina, Fabrice Fokobo, 56. Antalya Altın Portakal Film Festivali, Bilgi kuramı, Antikythera düzeneği, Chrysophlegma flavinucha, Sembolik matematik, Kilikyalılar Cemiyeti, Andlar, FIFA Kulüpler Dünya Kupası finalleri listesi, Piye, Seray Kaya, David Ginola, Engin Altan Düzyatan, Wuzhishan, Binom dağılımı, Ahmet Güven, Gergedan, Kabataş Yalanı, Ölüm Otoyolu, Yunanistan Olimpiyat Komitesi, Öğle yemeği, Led Zeppelin IV, Carney Chukwuemeka, Dinozor (film), Mars Reconnaissance Orbiter, UEFA Avrupa Ligi kazanan teknik direktörler listesi, Duyar mısın Feryadımı, Amasra Kalesi, Tiol, Abdulkadir Parmak, İsviçre Federal İdare Mahkemesi, Mr. Hudson, Sayıl alan, Bahaullah, Stone Town, Sulla, Callebaut, Cordenons, Flintbek, Gendoman, Shane Long, Lang Lang, İbn Havkal, İtalyanın idari bölünüşü, 2018 Connecticut Açık, Hohenzollern, John Barnwell, İstihdam, Hercule Poirot, Ulusal Jeouzamsal İstihbarat Ajansı, Mangifera indica, Georgios Papagiannis, Dereyurt, Akdağmadeni, Salvatore Giuliano, Nokia Lumia 800, Sırbistan arması, Fonksiyon, Tientsin, César Pelli, Kallithea, Val di Vizze, Putonghua, Endonezyada izcilik, Yavuz Kruvazörü, Anthems of Rebellion, Someones Watching over Me, Cao Pi, Nayer, Altın Portakal En İyi Sanat Yönetmeni Ödülü, Amberg, Kursık, Devils Advocate (film), Percy Hobart, Kumsolucanı (Dune), Gal Mekel, Hamidoğulları Beyliği, Cem Avşar, Dadyan ailesi, NGC 7223, NGC 7221, Cruiserweight Classic, Grisolia, Kornel Saláta, Etihad Airways, Bronz Çağı Çöküşü, Sigrid Undset,
Fosfatsız Nedir?, Ali Çelebi Kimdir?, Tülin Keçeci Güngör Kimdir?, Edanur Altıntaş Kimdir?, Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kimdir? Yrd Doç Dr Birsel Aybek Nereli Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kaç Yaşında?, Fosfatlı Nedir?, Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?,