Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir?

Üniformitaryanizm Nedir?

Üniformitaryanizm Nedir?, Üniformitaryanizm Nerededir?, Üniformitaryanizm Hakkında Bilgi?, Üniformitaryanizm Analizi? Üniformitaryanizm ilgili Üniformitaryanizm ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Üniformitaryanizm ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Üniformitaryanizm Ne Anlama Gelir Üniformitaryanizm Anlamı Üniformitaryanizm Nedir Üniformitaryanizm Ne Anlam Taşır Üniformitaryanizm Neye İşarettir Üniformitaryanizm Tabiri Üniformitaryanizm Yorumu 

Üniformitaryanizm Kelimesi

Lütfen Üniformitaryanizm Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Üniformitaryanizm İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı? Üniformitaryanizm Ne Demek? ,Üniformitaryanizm Ne Demektir? Üniformitaryanizm Ne Demektir? Üniformitaryanizm Analizi? , Üniformitaryanizm Anlamı Nedir?,Üniformitaryanizm Ne Demektir? , Üniformitaryanizm Açıklaması Nedir? ,Üniformitaryanizm Cevabı Nedir?,Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı?,Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Üniformitaryanizm Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı Nedir? Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Üniformitaryanizm Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Üniformitaryanizm - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Üniformitaryanizm

Üniformitaryanizm Nedir? Üniformitaryanizm Ne demek? , Üniformitaryanizm Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı? Üniformitaryanizm Ne Demek? Üniformitaryanizm Ne Demektir? ,Üniformitaryanizm Analizi? Üniformitaryanizm Anlamı Nedir? Üniformitaryanizm Ne Demektir?, Üniformitaryanizm Açıklaması Nedir? , Üniformitaryanizm Cevabı Nedir? , Üniformitaryanizm Kelimesinin Anlamı?






Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir?

Üniformitaryanizm

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Jedburgh'da Hutton Uyumsuzluğu.
Üstte: Eldinli John Clerk'ın 1787 illüstrasyonu.
Altta: 2003 fotoğrafı.

Tekdüzelik Doktrini veya Tekdüzen İlkesi olarak da bilinen Tekdüzencilik, günümüz bilimsel gözlemlerimizde işleyen aynı doğal yasaların ve süreçlerin geçmişte evrende her zaman işlediği ve her yerde uygulandığı varsayımıdır.Tekdüzelik veya değişmezlik ilkesi, deney ve gözleme dayalı bilim dallarının tamamında; nedensellik, sebep sonuç ilişkisi ve fizik kanunları gibi temel ilkelerin, zaman ve mekanla değişmediğini kabul eden, ancak kendisinin bilimsel metotlarla doğrulanması imkânı olmayan önermedir. Tek düzelik ve değişmezlik ilkesinin kendisinin bilimsel yöntemlerle doğrulanması mümkün olmasa da, tüm bilim dallarında vazgeçilmez bir ilk kabul, aksiyomdur.

Tekdüze, jeolojide, Dünya'nın jeolojik süreçlerinin geçmişte şimdiki gibi aynı şekilde ve esasen aynı yoğunlukta hareket ettiğini ve bu tür bir tekdüzeliğin tüm jeolojik değişimleri hesaba katmak için yeterli olduğunu öne süren doktrin. Bu ilke jeolojik düşünme için temeldir ve jeoloji biliminin tüm gelişiminin temelini oluşturur.

Ne zaman Cambridge Üniversitesi'nden bir bilim insanı olan William Whewell, 1832'de hakim görüş (felaket) Dünya'nın doğaüstü yollardan kaynaklanmış olması ve İncil Tufanı gibi bir dizi felaket olayından etkilenmiş olmasıydı. Felaketçiliğin aksine, tekdüzeliklik, kayalarda sergilenen fenomenlerin, işlemeye devam eden jeolojik süreçlerle tamamen açıklanabileceğini var sayar; başka bir deyişle, şimdiki zamanın anahtarıdır.

Bununla birlikte, tekbiçimlilik ifadesi tarihe geçti, çünkü felaketçiler ve tekdüzelikler arasındaki tartışma büyük ölçüde öldü. Uygulamalı bir bilim olarak jeoloji diğer bilimlere dayanır, ancak 19. yüzyılın başlarında jeolojik keşif günün fizik ve kimyasını aşmıştır. Jeolojik olayların ilerleyen fizik, kimya ve biyoloji açısından anlaşılabilir hale gelmesiyle, önemli bir felsefi jeoloji ilkesi olarak tekdüzelik ilkesinin gerçeği ortaya çıkmış ve felaketçiler ile tekdüzeliciler arasındaki tartışma büyük ölçüde sona ermiştir.

Hutton'ın Katkıları[değiştir | kaynağı değiştir]

Dünya tarihinde jeolojik süreçleri yöneten yasaların değişmediği fikri ilk olarak İskoç jeolog tarafından ifade edildi 1785'te fikirlerini sunan James Hutton - daha sonra iki ciltteYeryüzü Teorisi (1795) - Edinburgh Kraliyet Cemiyeti toplantılarında. Hutton, Dünya'nın günümüzde gözlemlenen süreçler açısından yorumlanabilecek uzun bir geçmişe sahip olduğunu gösterdi. Mesela,kayaların ayrışmasıyla toprakların nasıloluştuğunuve Dünya yüzeyinde tortu tabakalarının nasıl biriktiğini gösterdi.

Jeoloji özelinde; Üniformitaryanizm veya Aktüalizm, James Hutton'ın 1795'te yazdığı Theory of the Earth, with proofs and illustrations (Yer Kuramı, kanıtlar ve çizimler ile) adlı kitabında önerdiği prensip.

Ayrıca, jeolojik kayıtları açıklamak için herhangi bir doğası gereği bulunmadığını da belirtti. Hutton'un önerisi, özellikle insanlar için bir yuva olarak yaratılan İncil'deki Dünya kavramına (yaklaşık 6.000 yıllık bir geçmişe sahip) meydan okudu; fikirlerinin öğrenilen dünya üzerindeki etkisi, Polonyalı gök bilimci Nicolaus Copernicus, Alman gök bilimci Johannes Kepler ve İtalyan gök bilimci Galileo'nun Dünya merkezli bir evren kavramını Dünya bir güneş sistemi merkezli Sun. Her iki gelişme de mevcut düşünceye meydan okudu ve yıllarca şiddetle karşı çıktı.[1]

İçinde Jeoloji İlkeleri, 3 cilt. (1830–33), İskoç jeoloğu Sir Charles Lyell, Huttoncu ilkeleri kullanarak Dünya'nın tarihini deşifre etti ve fiziksel yasaların kalıcı olduğunu ve herhangi bir doğaüstücilik biçiminin reddedilebileceği görüşünü destekleyen bir dizi yeni jeolojik kanıt sağladı. Lyell'in çalışmaları, Lyell'i bilimde bir devrim yarattığını kabul eden İngiliz doğa bilimci Charles Darwin'i derinden etkiledi.

Bu, tekdüzeliklik tarafından tanımlanan kayaç oluşturma süreçlerini gösteren bir diyagramdır.

[2]

Bu teori, dünya yüzeyinde gözlemlenebilir kuvvetlerin ve süreçlerin, doğal tarih boyunca dünyanın manzarasını şekillendirenlerle aynı olduğunu belirtir. Yukarıda belirtilen yeryüzü şekillendirme işlemleri, erozyon, biriktirme, sıkıştırma ve yükselme süreçleridir. Bu süreçler sabit olmakla birlikte, son derece düşük hızlarda meydana gelirler. Bir çiftçi olarak Hutton, erozyon oranlarının o kadar yavaş olduğunu, Dünya'nın manzarasındaki ciddi değişiklikleri gözlemlemek için akıl almaz bir zaman alacağını fark etti.

Teori aynı zamanda bu süreçlerin doğal tarih boyunca sabit oranlarda meydana geldiğini belirtir. James Hutton bu fikri Dünya'nın Teorisi başlıklı kitabında şöyle açıklıyor: “… bir başlangıcın izini bulamıyoruz - bir sonun umudu yok.” Hutton, Dünya'nın yaşının inanılmaz derecede eski olması gerektiği, aklın uzunluğunu tahmin etmeye başlayamayacağı sonucuna varan ilk bilim insanıydı.[2]

Lyell, üniformiterizme doğrudan karşı çıkan bir teori olan felaketten sorumlu kayaları gözlemlemek için Paris Havzası'na bile gitti. Felakete dayanarak, dünyayı şekillendiren kuvvetler sabit değildir. Bununla birlikte, Lyell Paris Havzası'nın fosil ardıllığındaki kitlesel yok olma olaylarını gözlemlediğinde, çok farklı bir sonuç çıkardı. Lyell, çevrimsel çökelme ortamlarının ve tekrarlayan yok oluşların bu süreçlerin tekrarlanmasına neden olan kontroller olduğunu gösterdi. Bununla birlikte, Lyell bu süreçlerin çok uzun süreler boyunca gerçekleştiğini ve kayalarda korunan zaman ölçeği nedeniyle ani göründüğünü gördü.

Lyell'in tekdüzelik teorisi sonunda modern jeolojinin temeli olarak plütonizme denk gelecektir. Tekdüzeliklik aynı zamanda batı biliminde derin zamanı tahmin eden ilk teoridir. Derin zaman, Dünya tarihinin o kadar derin olduğu fikridir ki, bir kişi dünya gezegeninde geçen süreyi muhtemelen tasarlayamaz. Bu ayrıca, ilahiyat bilimcilerinin inandığı gibi dünyanın birkaç bin yaşında olamayacağını kanıtladı.

Tekdüzelikçilik, James Hutton'un çalışmalarına dayanan ve 19. yüzyılda Charles Lyell tarafından popüler hale getirilen bir teoridir. Bu teori, dünya yüzeyinde gözlemlenebilir kuvvetlerin ve süreçlerin, doğal tarih boyunca dünyanın manzarasını şekillendirenlerle aynı olduğunu belirtir.

Yukarıda belirtilen yeryüzü şekillendirme işlemleri, erozyon, biriktirme, sıkıştırma ve yükselme süreçleridir. Bu süreçler sabit olmakla birlikte, son derece düşük hızlarda meydana gelirler. Bir çiftçi olarak Hutton, erozyon oranlarının o kadar yavaş olduğunu, Dünya'nın manzarasındaki ciddi değişiklikleri gözlemlemek için akıl almaz bir zaman alacağını fark etti.

Uzay-zaman boyunca neden-sonuç sabitliği gibi bilimi destekleyen metafizik ilkelerde değişmezliği ifade eder,fakat aynı zamanda fiziksel yasaların uzamsal değişmezliğini tanımlamak için kullanılmıştır. Bilimsel yöntem kullanılarak doğrulanamayan, kanıtlanamayan bir postülansa da, bazıları, tekdüzelikliğin bilimsel araştırmalarda gerekli bir ilk ilke olması gerektiğini düşünmektedir. Diğer bilim adamları, bazı düzenlilikler sergilemesine rağmen, doğanın kesinlikle tekdüze olmadığını kabul etmiyorlar. Jeolojide, üniformitaryanizm, "şimdiki zaman geçmişin anahtarıdır" ve jeolojik olayların şimdi her zamankiyle aynı oranda meydana geldiği kademeli kavramını içermesine rağmen, birçok modern jeolog artık katı bir aşamalılığa sahip değildir. Tekdüzelik William Whewell tarafından icat edildi, ilk olarak, Yeryüzünün Teorisi dahil olmak üzere birçok kitabında jeolog James Hutton'un çalışmasından başlayarak, 18. yüzyılın sonlarında İngiliz doğa bilimcileri tarafından felaketçiliğin aksine önerildi.

Tekdüzelik William Whewell tarafından icat edildi

[3]

Hutton'un çalışmaları daha sonra bilim insanı John Playfair tarafından rafine edildi ve 1830'da jeolog Charles Lyell'in Jeoloji İlkeleri tarafından popüler hale getirildi. Bugün, Dünya'nın tarihinin, zaman zaman meydana gelen doğal felaket olayları ile noktalanan yavaş, kademeli bir süreç olduğu düşünülmektedir.

Lord Kelvin'in Katkıları[değiştir | kaynağı değiştir]

Darwin ve İngiliz doğabilimci Alfred Russel Wallace'ın türlerin kökeni hakkındaki sonuçlarının 1859'da yayınlanması, bitki ve hayvan krallıklarına eşitlik ilkesini genişletti. Catastrophists 19. yüzyılın sonuna kadar Huttonian-Lyellian-Darwinci bakış karşı artçı eylem savaşmaya devam etmesine rağmen, yeni bir eleştiri William Thomson (daha sonra tarafından büyütüldüLord Kelvin), termodinamik konusunda önde gelen araştırmacılardan biri. Thomson, Dünya'nın termal iletim yoluyla ısıyı kaybettiğine ve bunun sonucunda jeolojik süreçlerin değişebileceğine dikkat çekti; ayrıca bu soğutmanın Dünya'nın yaşına bir üst sınır getirdiği sonucuna vardı. Radyoaktivitenin keşfedilmesi ve gezegen içindeki radyoaktif izotopların sürekli bir iç ısı kaynağı sağlamasıyla Thomson'un Dünya'nın 100 milyon yıldan daha eski olduğu sonucunun yanlış olduğu, ancak Dünya'nın geri dönüşü olmayan bir enerji geçerliliğini korur.

Isı üreten radyoaktif izotopların (uranyum -235, uranyum-238 ve toryum -232 gibi atomlar) bozulmasından dolayı ısı kaybı önemli bir sonuca sahiptir. Homojenlik ilkesi jeolojik zaman içerisinde fiziksel yasaların değişmemesi bakımından doğru olmasına rağmen, sıcaklıklar düştükçe Dünya'nın davranışı değişmiştir, bunun sonucunda magmatik aktivite ve Dünya'nın kabuğunun hareketinin boyutu jeolojik zaman boyunca değişmiştir. Böylece,levha tektoniği bugün çalışır ve o zamanın geçmiş jeolojik aralıklarla faaliyet gösterdi arasında biraz farklı süreçler ile başlar deformasyon sırasında Prekambriyen zaman (4,6 milyar milyon 541 yıl önce).

Charles Lyell'in Katkıları[değiştir | kaynağı değiştir]

Charles Lyell, İskoç jeoloğu, tüm özelliklerin genel kabulünden büyük ölçüde sorumlu Dünya'nın yüzeyi, uzun jeolojik zaman dönemlerinde fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçlerle üretilir. Konsept tekdüzelik olarak adlandırıldı (başlangıçta James Hutton tarafından ortaya konuldu). Lyell'in başarıları, evrimsel biyolojinin ve Dünya'nın gelişiminin anlaşılmasının temelini attı.

Lyell hızla jeolojide yeni akıl yürütme ilkeleri geliştiriyordu ve tüm jeolojik olaylara ilişkin doğal (doğaüstü karşıtı) açıklamalar olduğunu, günümüzün sıradan doğal süreçlerinin ve ürünlerinin ayni farklılık göstermediğini vurgulayan bir kitap planlamaya başladı. ya da geçmişin büyüklüğünden ve Dünya'nın çok eski olması gerektiğinden, bu günlük süreçler çok yavaş çalışır. Hırslı genç jeolog Roderick Murchison ile Fransa ve İtalya'daki ilkelerinin kanıtlarının alınabileceği bölgeleri araştırdı. Kuzey İtalya'dan Lyell tek başına güneye Sicilya'ya gitti. Etna, Dünya'nın özelliklerini açıklamak için doğal nedenlerin yeterliliğine ve Etna'nın kendisi gibi yeni bir özelliğin bile büyük antik çağa olan inancına dair çarpıcı bir onay buldu.

Mayıs 1828'den Şubat 1829'a kadar süren bu gezinin sonuçları Lyell'in beklentilerini fazlasıyla aştı. Londra'ya döndüğünde derhal kitabında çalışmaya başladı,Jeoloji İlkeleri, ilk hacmi gerçekler ana temadan dolu bu kitap ilkelerine başa neden merak edebilir bugün Temmuz 1830 A okuyucu yayımlandı. Lyell ilkelerini gerçekler ve örnekler üzerinden öğretmek zorundaydı çünkü 1830'da bilimsel araştırma yöntemi yeni ve hatta hafif sapkındı. Charles Darwin'in bir sözü Lyell'in ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor: “İncelediğim ilk yer... bana, Lyell'in jeolojiyi tedavi etme tarzının harika üstünlüğünü, benimle veya daha sonra okuduğum diğer yazarlarla karşılaştırıldığında açıkça gösterdi.[4]

Geçmiş[değiştir | kaynağı değiştir]

18.yüzyıl

Berwickshire'deki Siccar Point 'nin doğusundaki uçurum, dikey olarak eğimli gri kumtaşı kayaların üzerindeki yataya yakın kırmızı kumtaşı katmanlarını gösteriyor.

Daha önceki kavramların Muhtemelen Dünya'nın oluşumu ile ilgili 18. yüzyıl Avrupa jeolojik açıklamaları üzerinde çok az etkisi oldu. Abraham Gottlob Werner (1749-1817), tabakaların daralan denizlerdeki birikintileri temsil ettiği Neptünizmi önerdi ve granit gibi ilkel kayalara çöktü. 1785 yılında James Hutton, İncil hesabına değil, doğal tarihe dayanan, kendi kendini koruyan sonsuz bir döngü önerdi. Mevcut arazinin katı kısımları genel olarak deniz yapımlarından ve kıyılarda bulunanlara benzer diğer malzemelerden oluşmuş gibi görünmektedir. Bu nedenle sonuçlandırmak için bir neden buluyoruz: 1: Dinlediğimiz arazinin basit ve özgün olmadığı, ancak bir bileşim olduğu ve ikinci nedenlerin işletilmesiyle oluşmuş olması.

Abraham Gottlob Werner (25 Eylül 1749 - 30 Haziran 1817), Dünya kabuğunun tabakalaşması hakkında erken bir teori belirleyen ve Dünya'nın Neptünizm olarak bilinen bir tarihini öne süren bir Alman jeologdu.

[5]

2: Mevcut arazi yapılmadan önce, deniz ve karadan oluşan, gelgit ve akıntılardan oluşan bir dünya varlığını sürdürmüştü, denizin dibinde bu tür operasyonlar gerçekleşiyor.

Ve, Son olarak, mevcut arazi okyanusun dibinde oluşurken, eski arazi bitki ve hayvanları korumuştur; en azından deniz, halihazırdaki gibi hayvanlar tarafından yaşandı. Bu nedenle, toprağımızın büyük kısmının, tamamı olmasa bile, bu dünyaya özgü operasyonlar tarafından üretildiği sonucuna varıyoruz; ancak bu toprağı kalıcı bir yapı haline getirmek ve suların operasyonlarına direnmek için iki şeye ihtiyaç duyulduğunu;

Bir gevşek veya tutarsız malzeme koleksiyonlarından oluşan kitlelerin konsolidasyonu;

İkinci olarak, bu konsolide kütlelerin, toplandıkları yer olan denizin dibinden, şimdi okyanus seviyesinin üzerinde kaldıkları istasyonlara yükselmeleri.

Hutton daha sonra, her biri deniz yatağında biriktirme, eğme ve erozyonla yükselme ve daha sonra başka katmanların biriktirilmesi için denizaltıyı tekrarlama gibi tekrarlanan döngüler olması gerektiği fikrini destekleyen kanıtlar aradı. Cairngorm dağlarındaki Glen Tilt'te, katmanların oluşmasından sonra varsayılan ilkel kayanın erimiş olduğunu gösteren bir şekilde granit delici metamorfik şistler buldu.

Uçurum yüzünün alt katmanlarındaki greywacke katmanlarının, Eski Kırmızı Kumtaşı'nın yatay katmanları altında düz bir düzlem oluşturmak için aşınmadan önce neredeyse dikey olarak eğildiği Jedburgh. 1788 baharında John Playfair ve jeolog Sir James Hall ile Berwickshire sahilinde bir tekne turu yaptı ve Siccar Point'te aynı sırayı gösteren dramatik bir uyumsuzluk buldu.

Playfair daha sonra "zihnin zamanın uçurumu içine bakarak baş döndürücü bir şekilde büyüdüğünü" hatırladı ve Hutton, Edinburgh Kraliyet Cemiyeti'nde sunduğu ve daha sonra bir kitap olarak yeniden yazılan 1788 makalesini tamamladı. bir başlangıcın izini, sonun umudunu bulamıyoruz".

Hem Playfair hem de Hall teori hakkında kendi kitaplarını yazdılar ve Hutton'un destekçileri ve Neptünistler arasında onlarca yıldır güçlü tartışmalar devam etti. Georges Cuvier'in yok olma gerçeğini kuran 1790'lardaki paleontolojik çalışması, bunu yerel felaketlerle açıkladı, daha sonra diğer sabit türler etkilenen alanları yeniden doldurdu. Britanya'da jeologlar bu fikri, dünya çapında tekrarlanan imha ve değişen bir ortama adapte edilen yeni sabit türlerin yaratılmasını öneren ve başlangıçta en yeni felaketi İncil sel olarak tanımlayan "diluvial teori" ye uyarladılar.

19.Yüzyıl

Charles Lyell, 1840'da Glasgow'daki British Association toplantısında

1830-1833 yılları arasında Charles Lyell'in çok ciltli Jeoloji Prensipleri yayınlandı. Çalışmanın alt başlığı "Dünya yüzeyinin eski değişikliklerini şu anda faaliyette olan nedenlere atıfla açıklamak için bir girişim" idi. Açıklamalarını kurucu jeoloji metni üzerinde çalışmaya başlamadan önce doğrudan yapılan saha çalışmalarından aldı [24] ve Hutton'un dünyanın bugün hala hareket halinde olan ve çok uzun bir süre boyunca hareket eden yavaş hareket eden kuvvetler tarafından şekillendirildiği fikrini geliştirdi. Bu fikir için tekdüzelikçilik ve karşıt görüş için felaketçilik terimleri, William Whewell tarafından Lyell'in kitabının gözden geçirilmesinde oluşturuldu. Jeoloji İlkeleri, 19. yüzyılın ortalarında en etkili jeolojik çalışmadır.

İnorganik toprak tarih sistemleri

Jeobilimciler, doğası tercih edilen süreç, kontrol, oran ve durum hakkındaki belirli görüşlerin karışımına dayanan çeşitli Dünya tarihi sistemlerini desteklemektedir. Jeologlar ve jeomorfologlar, inorganik dünyada süreç, oran ve durum hakkında zıt görüşler benimsediği için, karasal alanın gelişiminde sekiz farklı inanç sistemi vardır. Bütün jeobilimciler hukukun bütünlüğü ilkesine dayanır. Hepsi olmasa da çoğu, basitlik ilkesiyle yönetilir. Hepsi inorganik alanda oran ve durumun kalitesi hakkında kesin iddialarda bulunurlar.

Lyell'in tekdüzelikliği

Reijer Hooykaas'a (1963) göre, Lyell'in tekdüzelikliği tek bir fikir değil, ilgili dört önermeden oluşan bir ailedir:

  1. Hukukun tekdüzeliği - doğa yasaları zaman ve mekan boyunca sabittir.
  2. Metodolojinin tekdüzeliği - jeolojik geçmişi açıklamak için uygun hipotezler günümüzde benzer olanlardır.
  3. Tür - geçmiş ve şimdiki sebeplerin tekdüzeliği aynı türdedir, aynı enerjiye sahiptir ve aynı etkileri üretir.
  4. Derece - jeolojik koşulların aynılığı zamanla aynı kalmıştır.

Bu çağrışımların hiçbiri başka bir çağrışım gerektirmez ve hepsi tek tipliler tarafından eşit olarak çıkarılmamıştır.

Gould, Lyell'in Time's Arrow, Time's Cycle (1987) 'deki önerilerini açıkladı ve Lyell'in iki farklı önermeyi birleştirdiğini belirtti: bir çift maddi hipotez içeren bir çift metodolojik varsayım. Dörtlü birlikte Lyell'in tekdüzelikliğini oluşturur.

Metodolojik varsayımlar

Aşağıdaki iki metodolojik varsayım, bilim adamları ve jeologların çoğunluğu tarafından doğru olarak kabul edilmektedir. Gould, bilim yapan bir bilim insanı olarak ilerlemeden önce bu felsefi önermelerin kabul edilmesi gerektiğini iddia ediyor. "Kayalık bir çıkıntıya gidip doğanın yasalarının sabitliğini ya da bilinmeyen süreçlerin işleyişini gözlemleyemezsiniz. İlk olarak bu önermeleri kabul edersiniz ve "o zaman üst düzeye gidersiniz".

Hukukun zaman ve mekandaki tekdüzeliği: Doğal yasalar, mekan ve zaman boyunca sabittir. Bilim adamlarının gözlemlenemez geçmişe ekstrapolasyon yapmaları için (endüktif çıkarım yoluyla) hukukun tekdüzeliği gereklidir. Geçmiş çalışmalarında doğal yasaların sürekliliği varsayılmalıdır; aksi takdirde anlamlı bir şekilde çalışamayız.

Süreçte ve mekanda tekdüzelik: Doğal süreçler zaman ve mekanda sabittir. Hukukun tekdüzeliğine benzer olsa da, bu ikincisi bilim adamlarının büyük çoğunluğu tarafından paylaşılan a priori bir varsayım, fiziko-kimyasal yasalarla değil, jeolojik nedenlerle ilgilidir. Geçmiş, iyi bir sebep olmaksızın ekstra ezoterik veya bilinmeyen süreçler icat etmek yerine, şu anda zaman ve mekanda hareket eden süreçlerle açıklanacaktır.

Temel hipotezler

Maddi hipotezler tartışmalıdır ve bazı durumlarda az sayıda kişi tarafından kabul edilmiştir.Bu hipotezler, bilimsel gözlem ve tekrarlanan deneysel veriler yoluyla ampirik gerekçelerle doğru veya yanlış olarak değerlendirilir. Bu, bilim yapmadan önce gelen ve böylece bilim tarafından test edilemeyen ya da tahrif edilemeyen önceki iki felsefi varsayımla zıttır.

Zaman ve mekandaki oranın tekdüzeliği: Değişim tipik olarak yavaş, sabit ve kademelidir.Oranın tekdüzeliği (ya da aşamalılık) çoğu insanın (jeologlar dahil) "tekdüze" kelimesini duyduklarında, bu hipotezi tüm tanımla karıştırarak düşündükleridir. 1990'ların sonlarına doğru, limon, stratigrafi ders kitabında, "Dünya tarihinin tekdüze bir görüşü, tüm jeolojik süreçlerin sürekli ve çok yavaş bir hızda ilerlediğini gösterdi."

Gould Hutton'un oran tekdüzeliği hakkındaki görüşünü açıkladı; dağ sıraları veya büyük kanyonlar, geniş zaman boyunca eklenen neredeyse duyarsız değişikliklerin birikimi ile inşa edilir. Sel, deprem ve patlamalar gibi bazı büyük olaylar meydana gelir. Ancak bu felaketler kesinlikle yereldir. Ne geçmişte meydana gelmişlerdir ne de gelecekte, şu anda gösterdiklerinden daha büyük bir sıklıkta veya ölçüde meydana gelecektir. Özellikle, tüm dünya asla aynı anda sarsılmaz.

Zaman ve mekân boyunca durumun tekdüzeliği: Değişim, mekân ve zamana eşit olarak dağılır. Devlet hipotezinin tekdüzeliği, dünyamızın tarihi boyunca herhangi bir uygunsuz yönde ilerleme olmadığı anlamına gelir. Gezegen neredeyse her zaman şimdi olduğu gibi baktı ve davrandı. Değişim süreklidir, ancak hiçbir yere götürmez. Dünya dengede: dinamik bir kararlı durum.

20.yüzyıl

Stephen Jay Gould'un ilk bilimsel makalesi, Tekdüzelik gerekli mi? (1965), bu dört varsayımı ikiye indirmiştir.[6] Doğal yasaların uzamsal ve zamansal değişmezliğini iddia eden ilk ilkeyi artık tartışma konusu olarak reddetti. Üçüncü (oran tekdüzeliği), bilimsel araştırmalarda haksız bir sınırlama olarak reddetti, çünkü geçmiş jeolojik oranlar ve koşulları şimdiki zamanlarla sınırlandırdı. Böylece, Lyellian tekdüzelik gereksizdi.

Tekdüzencilik, uzak geçmişin "karşılaştırmalı sükunet dönemleri arasına sokulan paroksismal ve katastrofik eylem dönemlerinden oluştuğunu" belirten felaketin aksine önerildi[7] Özellikle 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında bu yorumu felaket olaylarının jeolojik zamanda önemli olmadığını; Bunun bir örneği, felaketli Missoula buzul patlaması taşkınları nedeniyle Kanallı Scablands oluşumu tartışmasıdır. Bu tartışmanın ve diğerlerinin önemli bir sonucu, aynı ilkeler jeolojik zamanda işlerken, insan zaman ölçeğinde seyrek görülen felaket olaylarının jeolojik tarihte önemli sonuçları olabileceğinin yeniden netleştirilmesiydi.[8]

Derek Ager, "jeologların tekdüzelikliği gerçek anlamda inkâr etmediğini, yani, periyodik felaketin hatırladığımız sürece, günümüzde yaşanan süreçler aracılığıyla geçmişi yorumladıklarını söyledi. Bu periyodik felaketler stratigrafik kayıtta şimdiye kadar tahmin ettiğimizden daha fazla şey gösteriyor.[9]

Charles Lyell bile sıradan jeolojik süreçlerin Niagara Şelalelerinin 10.000 yıl içinde Erie Gölü'ne akmasına neden olacağını ve Kuzey Amerika'nın büyük bir kısmının felakete neden olacağını düşündü. Modern jeologlar, üniformiteryanizmi Lyell ile aynı şekilde uygulamıyorlar. Süreç oranlarının zaman içinde aynı olup olmadığını ve sadece jeoloji tarihinde ölçülen değerlerin kabul edilip edilmeyeceğini sorguluyorlar.[10] Şimdiki zaman geçmişin derin kilidine nüfuz edecek kadar uzun bir anahtar olmayabilir.[11] Jeolojik süreçler geçmişte insanların gözlemlemediği farklı oranlarda aktif olmuş olabilir. "Popülerlik sayesinde, oran tekdüzeliği günümüze kadar devam etti.

Yüzyılı aşkın bir süredir, Lyell'in söylemleri ile hipotezleri birbirine bağlayan söylem, değiştirilmemiş bir biçimde indi. Birçok jeolog, uygun metodolojinin kademeli değişime a priori bağlılık içerdiği inancı ve sayısız küçük değişimin bir araya gelmesi olarak büyük ölçekli olayları açıklama tercihi ile boğulmuştur.[12]

Mevcut fikir birliği, Dünya'nın tarihinin, Dünya'yı ve sakinlerini etkileyen nadir doğal felaket olayları ile noktalanan yavaş, kademeli bir süreç olduğudur.[13] Uygulamada, Lyell'in birleşmesinden veya harmanlamasından basitçe iki felsefi varsayıma indirgenir. Bu, geçmiş jeolojik eylemlerin hepsinin şimdiki jeolojik eylem gibi olduğunu belirten jeolojik gerçekçilik ilkesi olarak da bilinir. Gerçekçilik ilkesi paleoekolojinin temel taşıdır.[2]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 3 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Mayıs 2020. 
  2. ^ a b c "The Foundation of Modern Geology - Uniformitarianism". 16 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Mayıs 2020. 
  3. ^ "Scientist of the Day - William Whewell". 16 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Mayıs 2020. 
  4. ^ "Arşivlenmiş kopya". 5 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Mayıs 2020. 
  5. ^ "Abraham Gottlob Werner". 16 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Mayıs 2020. 
  6. ^ Gould 1965
  7. ^ William J. Whewell, Principles of Geology, Charles Leyell, vol. II, London, 1832: Quart. Rev., v. 47, p. 103-123.
  8. ^ Allen, E. A., et al., 1986, Cataclysms on the Columbia, Timber Press, Portland, OR. 978-0-88192-067-3
    • "Bretz knew that the very idea of catastrophic flooding would threaten and anger the geological community. And here's why: among geologists in the 1920s, catastrophic explanations for geological events (other than volcanos or earthquakes) were considered wrong-minded to the point of heresy." p. 42.
    • "Consider, then, what Bretz was up against. The very word 'Catastrophism' was heinous in the ears of geologists. ... It was a step backward, a betrayal of all that geological science had fought to gain. It was a heresy of the worst order." p. 44
    • "It was inevitable that sooner or later the geological community would rise up and attempt to defeat Bretz's 'outrageous hypothesis.'" p 49
    • "Nearly 50 years had passed since Bretz first proposed the idea of catastrophic flooding, and now in 1971 his arguments had become a standard of geological thinking." p. 71
  9. ^ Ager, Derek V. (1993). The Nature of the Stratigraphical Record (3.3yayıncı= John Wiley & Sons bas.). Chichester, New York, Brisbane, Toronto, Singapore. ss. 83-84. ISBN 0-471-93808-4. 
  10. ^ Smith, Gary A; Aurora Pun (2006). How Does Earth Work: Physical Geology and the Process of Science (textbook). New Jersey: Pearson/Prentice Hall. ss. 12. ISBN 0-13-034129-0. 
  11. ^ Ager, Derek V. (1993). The Nature of the Stratigraphical Record (3.3yayıncı= John Wiley & Sons bas.). Chichester, New York, Brisbane, Toronto, Singapore. ss. 81. ISBN 0-471-93808-4. 
  12. ^ Gould 1987, s. 174
  13. ^ The Columbia Encyclopedia Sixth Edition, uniformitarianism 24 Haziran 2006 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. © 2007 Columbia University Press.

Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Nedir? :Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? ile ilgili Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Ne Demektir? Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Açıklaması Nedir? Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Cevabı Nedir? Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Açıklaması? :Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Gerçek mi? :Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? ile ilgili Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Hakkında? :Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? ile ilgili Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? burada bulabilirsiniz. Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Üniformitaryanizm nedir?, Üniformitaryanizm anlamı nedir?, Üniformitaryanizm ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Ayşegül Yüksel, NGC 683, Zoli Ádok, Uruguay pasaportu, On İki Olimposlu, Hamiye Çolakoğlu, Heinrich Himmler, Dimetil eter, Güller Savaşı, Heinrich Gottlieb Ludwig Reichenbach, Astellas Pharma, Motorola, Heinkel He 111, Heinerscheid, Jeju Dünya Kupası Stadyumu, Osmanlı Musevileri, Sonny Boy Williamson II, Okluca, Bilecik, İTÜ Elektrik Elektronik Fakültesi Dekanları, NBA Sportmenlik Ödülü, Heide Büsum Havalimanı, Tanrının cinsiyeti, Heftgel şehristanı, Hedwiges Maduro, KF Ballkani, Ali Keskiner, Baça Han Üniversitesi Saldırısı, 1921 Fransa Bisiklet Turu, Shannon, İrlanda, Nova Scotia, En uzun PGA Turu galibiyet serilerinin listesi, Heddy Lester, Türkiye İnsan Hakları Vakfı, Pedro Oldoni, Akkad İmparatorluğu, Heavyweight Champ, Lil Nas X, Kalavun, Riquewihr, Liberya doları, Esayan Ermeni Okulu, Glioksizom, Türkiyenin dış ilişkileri, Parasteatoda simulans, Heavy metal müzik, Varallo Pombia, Burgundiya Düklüğü, Nebbiuno, Mezzomerico, Fara Novarese, Heavy metal festivalleri listesi, Ankara Yazı Veda Mektubu, Calabar, Yeatesia, Chies dAlpago, Taylor, Iowa, Heartbreak Warfare, Fabrika, Mantıksal analiz, Plutarch, AOKP, Halid bin Halife bin Abdülaziz El Sani, Ters Yüz, Newtonun beşiği, Sermayenin ilkel birikimi, Karaali, Gümüşhacıköy, Artvinde 1961 Türkiye genel seçimleri, Rosenborg BK, Hazret Sultan Camii, Semerkant, Abdurrahman Anık, Saç spreyi, Supernatural bölümleri listesi, Alternatif tıp türleri listesi, Aérospatiale SA 321 Super Frelon, Haziran 18, Zara Belediyespor, Invasion of the Dinosaurs, 6 Süper Kahraman Serüvenler, Bayır, Kızılcahamam, Uygun adım, Bölgelere göre sürüngenler listesi, Alt çizgi, Levha zırh, Amol şehristanı, Hazi Aslanov Heykeli, 100 Lira ile Evlenilmez, Hazar Devleti, Fındıkzade, TREND, Bussero, Hearts in the Air, Ermeni Devrimci Federasyonu, Hazal Ocak, Mehmet Topaç, Milliyetçi Eylem Birliği, JW Marriott Absheron Baku Hotel, Viña del Mar, Uyvar Kalesi, Hazır Giyim,
Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?, Toksikolojik Nedir?, Fistolu Nedir?, Koray Önsel Kimdir?, Zübük İsminin Anlamı Nedir?, Toksik Nedir?, Fikret Tufanyazıcı Kimdir?, Zulmeden İsminin Anlamı Nedir?, Fistansız Nedir?, İlker Yücel Kimdir?,