Padovalı Marsilius Nedir?
Padovalı Marsilius Nedir?, Padovalı Marsilius Nerededir?, Padovalı Marsilius Hakkında Bilgi?, Padovalı Marsilius Analizi? Padovalı Marsilius ilgili Padovalı Marsilius ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Padovalı Marsilius ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Padovalı Marsilius Ne Anlama Gelir Padovalı Marsilius Anlamı Padovalı Marsilius Nedir Padovalı Marsilius Ne Anlam Taşır Padovalı Marsilius Neye İşarettir Padovalı Marsilius Tabiri Padovalı Marsilius Yorumu
Padovalı Marsilius Kelimesi
Lütfen Padovalı Marsilius Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Padovalı Marsilius İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı? Padovalı Marsilius Ne Demek? ,Padovalı Marsilius Ne Demektir? Padovalı Marsilius Ne Demektir? Padovalı Marsilius Analizi? , Padovalı Marsilius Anlamı Nedir?,Padovalı Marsilius Ne Demektir? , Padovalı Marsilius Açıklaması Nedir? ,Padovalı Marsilius Cevabı Nedir?,Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı?,Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Padovalı Marsilius Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı Nedir? Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Padovalı Marsilius Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Padovalı Marsilius - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Padovalı Marsilius
Padovalı Marsilius Nedir? Padovalı Marsilius Ne demek? , Padovalı Marsilius Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı? Padovalı Marsilius Ne Demek? Padovalı Marsilius Ne Demektir? ,Padovalı Marsilius Analizi? Padovalı Marsilius Anlamı Nedir? Padovalı Marsilius Ne Demektir?, Padovalı Marsilius Açıklaması Nedir? , Padovalı Marsilius Cevabı Nedir? , Padovalı Marsilius Kelimesinin Anlamı?
Padovalı Marsilius (İtalyanca: Marsilio dei Mainardini; c.1275-1342), hekim ve Orta Çağ siyasi düşünürüdür. Padova Üniversitesi'nde tıp eğitimi görmüştür.[1] 1313'te Paris Üniversitesi'nde rektör olarak görev yaptı. Paris Üniversitesi'nde öğretmen olduğu zamanlarda yazdığı siyasi tezi Defensor Pacis'i (Barışın Savunucusu;1324) ile ünlüdür.[2]
Defensor Pacis'in, siyasi düşünce tarihinin Orta Çağ'dan modernliğe geçmesinde önemli rol oynadığı kabul edilmektedir. Tamamlanmasında arkadaşı Jandun John'un yardımı olmuştur. Kitap, yayınlanışı ile birlikte neden olduğu sorunlar yüzünden arkadaşı Jandun John ile birlikte Paris'ten Kaçarak Bavyera Dükü Ludwing'in Nürnberg'deki sarayına sığınmak zorunda kalmıştır. 1327 yılında Defensor Pacis, papalık tarafından resmi olarak suçlanmış ve kitap, 1558'de Treto Kurulu tarafından Yasak Kitaplar Listesi'ne konulmuştur. 13. yüzyıla kadar Papacılar ve İmparatorcular da tartışmalarını, okutulan felsefe yani Kutsal Kitap ve ilk Kilise Babalarının metinleri üzerinden kurmuşlardır. 13. yüzyılın ilk yarısından itibaren yeni düşünceler Avrupa Üniversiteleri yoluyla yayılmaya başladı. O zamanlar Aristoteles'in düşünceleri tanrısal bir düzenlemeden ziyade iktidar insan doğasından toplumsal bir varlıktı ve siyasi topluluğun kökenleri, insan doğasında saklıydı. Marsilius da, Defensor Pacis'te düşüncelerini Aristoteles'in düşünceleri kılavuzluğunda geliştirilmiştir ve kendi düşünce çerçevesinden yorumlanmıştır. Marsilius, papanın siyasal iktidarı yerine halkın seçtiği yönetimin olması gerektiğini düşünüyordu.[3] Marsilius'un düşüncesi, insan toplumunu papa kontrolü altındaki dini değerlere dayandırma girişimini devirdi ve bunun yerine, halk tarafından seçilen bir hükûmetin kontrolü daha laik bir toplum için büyük bir adım atılmış oldu. Defensor Pacis'i, papalığın eksiksiz güç iddiasının çatışmanın kaynağı olduğunu göstermek ve bu iddianın kurumsal temellerini yıkmak üzere kurgulamıştır. Ona göre papalık ve din adamları, arınmış bir manevi yaşam izlemekten başka, dünyevi bir iktidar peşinde olmamalıydı. Bu tezini desteklemek için hem siyasi [I.Konuşma] hem tanrı bilimsel [II.Konuşma] düzeyde uğraştı.
Aslında Marsilius'un Politik teorisindeki kurduğu ana fikir halk egemenliği fikriydi fakat radikal düşünceleri onun siyaset kuramı üzerinde yapıcı olduğu kadar yıkısı olduğu düşüncelerini beraberinde getirmiştir. Defensor Pacis üzerinden papalığa karşı verdiği kavga onu reformasyonun öncülerinden birisi yapmıştır. Hem modern demokrasinin öncüsü hem de modern totaliter devletin peygamberi olarak kabul edildi.
Marsilius, 1342 ya da 1343 yılının ilk zamanlarında öldü. Ölümünden önceki son eseri devlet teorisi, Defensor Miror hakkındaki son incelemesidir.
1- Güngör, Celalettin, “Bir Reformasyon Öncüsü: Padovalı Marsilius”, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. XVI, y. 2012, S. 4, (183-247).