II. Hasan (Haşhaşi) Nedir?
II. Hasan (Haşhaşi) Nedir?, II. Hasan (Haşhaşi) Nerededir?, II. Hasan (Haşhaşi) Hakkında Bilgi?, II. Hasan (Haşhaşi) Analizi? II. Hasan (Haşhaşi) ilgili II. Hasan (Haşhaşi) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. II. Hasan (Haşhaşi) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. II. Hasan (Haşhaşi) Ne Anlama Gelir II. Hasan (Haşhaşi) Anlamı II. Hasan (Haşhaşi) Nedir II. Hasan (Haşhaşi) Ne Anlam Taşır II. Hasan (Haşhaşi) Neye İşarettir II. Hasan (Haşhaşi) Tabiri II. Hasan (Haşhaşi) Yorumu
II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesi
Lütfen II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. II. Hasan (Haşhaşi) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı? II. Hasan (Haşhaşi) Ne Demek? ,II. Hasan (Haşhaşi) Ne Demektir? II. Hasan (Haşhaşi) Ne Demektir? II. Hasan (Haşhaşi) Analizi? , II. Hasan (Haşhaşi) Anlamı Nedir?,II. Hasan (Haşhaşi) Ne Demektir? , II. Hasan (Haşhaşi) Açıklaması Nedir? ,II. Hasan (Haşhaşi) Cevabı Nedir?,II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı?,II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
II. Hasan (Haşhaşi) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı Nedir? II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
II. Hasan (Haşhaşi) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! II. Hasan (Haşhaşi) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
II. Hasan (Haşhaşi)
II. Hasan (Haşhaşi) Nedir? II. Hasan (Haşhaşi) Ne demek? , II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı? II. Hasan (Haşhaşi) Ne Demek? II. Hasan (Haşhaşi) Ne Demektir? ,II. Hasan (Haşhaşi) Analizi? II. Hasan (Haşhaşi) Anlamı Nedir? II. Hasan (Haşhaşi) Ne Demektir?, II. Hasan (Haşhaşi) Açıklaması Nedir? , II. Hasan (Haşhaşi) Cevabı Nedir? , II. Hasan (Haşhaşi) Kelimesinin Anlamı?
Makale serilerinden |
Hasan Ali, Ebû’l Hasan, Alâ Zikrihi’s-Selâm, Hasan-ı Sânî Alâ Zikrihi’s-Selâm, ya da (İmâm Hasan Alâ Zikrihi’s-Selâm, Farsça: امام حسن علی ذکره السلام); (Doğum: H. 539 / M. 1145 veya H. 536 / M. 1142 - Ölüm: H. 561/ M. 1166), II. Hasan veya bazen Hând Hasan olarak da anılmaktadır. (H. 557-561/ M. 1162-1166) yılları arasında Elemûtlar-Nizârî Devleti hükümdârı ve Nizârî Bâtınî-İsmâ‘îl’îyye Mezhebi'nin Yirmi Üçüncü İmâm-ı Zamânı.
Hasan Ali'nin pek çok unvanı vardı. "Kölelerin Efendisi" anlamına gelen "Melik’ûr-Rikab", "Kalplerin Efendisi" anlamına gelen "Melik’ûl-Kulûb", "Barışın Efendisi" mânasındaki "Melik’es-Selâm", "Ulû Hasan" anlamındaki "Hasan-ı Kebîr" ve "Kıyâmette Yeniden Dirilişin Efendisi" mânâsını taşıyan "Ka'im el-Kıyâmet" bunlar arasında en sıklıkla kullanılanlarıydı.
İran kaynaklarında kendisinden en çok "Hasan Alâ Zikrihi’s Selâm", Suriye kaynaklarında ise "Aka Zikrihi el-Selâm" olarak bahsedilmekteydi. Mustafa Kazvinî'nin "Tarîkh-i Gûzide" adlı eserindeyse Kazvin'de Kazvinliler tarafından çok iyi tanındığının bir delili olarak "Köylerin Efendisi" anlamına gelen "Kura Kiya"[1] ismiyle anıldığından bahsedilmektedir.
Elemûtlar-Nizârî Bâtınî-İsmâ‘îl’îyye Mezheb'inin İmâmet (Nizârî i'tikadı) gereği peygâmberlik mertebesine yükseltilmiş olan bir "İmâm-ı Zamân" olduğunun delili olarak adının sonuna "Alâ Zikrihi’s-Selâm" ibâresi konulmuştur. Nasıl ki İslâm i'tikadı gereği Peygamber Muhammed'in adı zikredildirken "Muhammed Sall’Allâh-û leyh-i ve Sellem" şeklinde söylenmesi gerekiyorsa, Nizâr’îyye mezhebinin Yirmi Üçüncü İmâm-ı Zamânı olan Hând Hasan’ın da adından bahsedildiğinde söyleyen ve işiten sâmimi bir Nizârî mensûbunun hemen hemen "Sall’Allâh-û leyhi’s Selâm" ibâresine eşdeğer bir anlam ifade eden "Alâ Zikrihi’s-Selâm" ibâresini zikrederek onun adını bir bütün olarak "Hasan Alâ Zikrihi’s-Selâm" şeklinde anması Nizârîlik'te dînî bir mükellefiyyet olarak zârûrî hâle getirilmiştir.
Makale serilerinden |
Hicrî 559 yılının Ramazan Ayı’nın On Yedinci günü 8 Ağustos 1164 tarihinde “Kıyâm-ı Kıyâmet” adıyla anılan günde, “Hând Hasan” Alamut Kalesi’de yapılan büyük merâsimde bütün dinî tekliflerin tamamiyle ilga edildiğini ilân etti. Verdiği beyânatta:
“ | Ben İmâm-ı Zamân’ım, emir ve neyh’e ait ne kadar tekâlif mevcutsa hepsini lağvettim. Halk Bâtınen hüdâya merbut kalmalı, zâhirde ise tamamen hürdür. Kur'an-ı Kerîm’de anlaşılan mâna zâhirî değil bâtınîdir.[2] | „ |
dedi. Böylece, “Bâtınîler” bütün dinî kayitleri ve hattâ içtimaî yükümlülükleri dahi istinasız kaldırıp atmışlardır.[3] Bu husustaki “Melâhide-i Bâtın’îyye” i’tikatı bütün “Hurûfi–Bektâşîler” tarafından da aynen paylaşılmaktadır. Hurûfîlik’te ise sadece haftada iki rek’at Cuma Namazı farzı kabul edildikten sonra geri kalan diğer ibâdet hükümlerinin tamamı ve bütün İslâmî mevzuatlar lağvedilmiştir.[4] Bunlar arasında, kıblenin istikâmetinin değiştirilmesi, namaz ve oruç ibâdetlerinin ilga edilmesi, ve her türlü içkinin helâl kılınması da yer almaktaydı. Zamânın Suriye Nizârî Dâ’îsi olan Râşid’ûd-Din Sinan el-İsmâi‘lî bu tâlimâtları kabul etmeyip, Suriye Nizârîleri arasında uygulanmasına müsâde etmemişti.[5]
Hicrî 6 Rebiülevvel 561/ M. 9 Ocak 1166 Pazar günü yürürlüğe koyduğu yeni siyâsî uygulamalarından hoşnut olmayan kayınbiraderi "Hasan ibn-i Nâ'maver" tarafından Lammasar Kalesi'nde bıçaklanarak öldürüldü.[6] Yerine oğlu II. Muhammed (Alâ Muhammed) Nizârî Bâtınî-İsmâ‘îl’îyye Mezhebi'nin Yirmi Dördüncü "İmâm-ı Zamân" oldu.
Makale serilerinden |
II. Hasan (Haşhaşi) Doğumu: 1142/1145 Ölümü: 1166
| ||
Resmî unvanlar | ||
---|---|---|
Şii İslam unvanları | ||
Önce gelen El-Kahir bin el-Môhtadî bi-Kuvvet’ûl-Lâh / bi-Ahkâmî’l-Lâh Nizârî-İsmâ‘îl’îyye İmâmı |
İmâm Hasan Alâ Zikrihi’s-Selâm Yirmi Üçüncü Nizâr’îyye Şîʿa Nizârî-İsmâ‘îlî İmâmı 1162 - 1166 |
Sonra gelen Alâ Muhammed İsmâ‘îlî-Nizârîlik İmâmı |