Amir (Fatımi) Nedir?
Amir (Fatımi) Nedir?, Amir (Fatımi) Nerededir?, Amir (Fatımi) Hakkında Bilgi?, Amir (Fatımi) Analizi? Amir (Fatımi) ilgili Amir (Fatımi) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Amir (Fatımi) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Amir (Fatımi) Ne Anlama Gelir Amir (Fatımi) Anlamı Amir (Fatımi) Nedir Amir (Fatımi) Ne Anlam Taşır Amir (Fatımi) Neye İşarettir Amir (Fatımi) Tabiri Amir (Fatımi) Yorumu
Amir (Fatımi) Kelimesi
Lütfen Amir (Fatımi) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Amir (Fatımi) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı? Amir (Fatımi) Ne Demek? ,Amir (Fatımi) Ne Demektir? Amir (Fatımi) Ne Demektir? Amir (Fatımi) Analizi? , Amir (Fatımi) Anlamı Nedir?,Amir (Fatımi) Ne Demektir? , Amir (Fatımi) Açıklaması Nedir? ,Amir (Fatımi) Cevabı Nedir?,Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı?,Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Amir (Fatımi) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı Nedir? Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Amir (Fatımi) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Amir (Fatımi) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Amir (Fatımi)
Amir (Fatımi) Nedir? Amir (Fatımi) Ne demek? , Amir (Fatımi) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı? Amir (Fatımi) Ne Demek? Amir (Fatımi) Ne Demektir? ,Amir (Fatımi) Analizi? Amir (Fatımi) Anlamı Nedir? Amir (Fatımi) Ne Demektir?, Amir (Fatımi) Açıklaması Nedir? , Amir (Fatımi) Cevabı Nedir? , Amir (Fatımi) Kelimesinin Anlamı?
Amir El-mir bi'Ahkâmillâh | |||||
---|---|---|---|---|---|
Fatımi Halifesi | |||||
Hüküm süresi | 8 Aralık 1101 - 7 Ekim 1130 | ||||
Önce gelen | Mustali | ||||
Sonra gelen | Hâfız | ||||
Doğum | 31 Aralık 1096 Kahire | ||||
Ölüm | 7 Ekim 1130 (33 yaşında) Kahire | ||||
| |||||
Hanedan | Fatımi | ||||
Babası | Mûstensir |
Makale serilerinden |
Makale serilerinden |
Amir veya El-mir bi'Ahkâmillâh (d: 31 Aralık 1096, Kahire – ö: Hicrî 3 Zilkade 524 / Milâdî 7 Ekim 1130 Salı, Kahire) Tam Adı: Ebû Ali Mansur ibni el-Mustâ‘lî el-mir bi'Ahkâmi’l-Lâh (Arapça: أبو علي منصور بن المستعلي الآمر بأحكام الله ,) Onuncu Fâtımî Hâlifesi ve İsmâilîyye-Mustâlîlik Mezhebi'nin "Yirminci İmâmı".
Halife mir babası Mustâlî gibi Bedr el-Cemâli'nin oğlu vezir El-Efdâl Şehinşâh'ın gölgesi altında hilâfet makâmına yükseltilmişti. Vezir El-Efdâl aynen babası Bedr el-Cemâli'nin Hâlife Mûstensir devrinde yaptığı gibi, tek olarak devleti kendisi yönetti. Halife Amir'in siyâsî sorunları hakkında çok az yetkisi bulunmaktaydı.
1121 (H.515)'te Ramazan ayının son günü olan Bayram Arife/Pazar gecesi El-Efdâl Şehinşâh katledildi ve cesedi ırmağa atıldı.[1] Bazı tarihçiler bunun Halife Amir tarafından planlatılıp uygulamaya koyulduğunu belirtmişlerdir. Bu hükûmet darbesi neticesinde El-Efdâl Şehinşâh katlinden sonra El-Memun İbni Bataihi Vezir oldu. Halife Amir böylece tedricen devletin yönetimini ele geçirmeğe başladı. 1128'de Vezir El-Memun İbni Bataihi de görevinden atıldı ve sonradan idam edildi. Bundan sonra Halife Amir hiç kimseyi Vezir olarak tayin etmemeye karar verdi ve bunu uyguladı. Fakat Halifenin gayet yakın baş danışmanı olan ve dini Hristiyan olan Ebu Naca vel Kanna Halife'ye yakınlığı dolayısıyla devlet politikalarına gayet büyük şahsi etki yapmıştır. Fakat 1129/30'da o da tutuklanmış ve idam edilmiştir.
Bu yıllarda Fatımiler tarafından Filistin'de kurulu Haçlılar Kudüs Krallığı'na karşı sık sık askeri seferler düzenlendi: Bunlar 1101'de Sad El-Devle El-Tavasi; 1102'de Şeref al-Maal İbni El-Afdal ; 1103'te İbni El-Ajam Kadu; 1104'te Camal El-Mülk; 1105'te Sana El-Mülk El-Hüseyn El-Afdal; 1112 El-Aazz ve 1113 Masud komutasında Aşkelon şehrinden yapılmıştır. Buna karşılık olarak Kudüs Krallığı Haçlılar orduları da Fatimiler elinde bulunan şehir ve arazilere akınlar yapmışlardır. Bunların hedefi 1109'da Trablusşam; 1111'de Sayda ve 1126'da Sur olup Haçlılar bu şehri ellerine geçirmişlerdir. 1117'da Kudüs Krallığı kralı I. Baudouin ordusu ile Mısır'a hücum etmiş ve yukarı Mısır'da Farama ve Tınnıs mevkilerine kadar ilerlemiş; ama hastalandığı için geriye dönmek zorunda kalmıştır. Kral I. Baudouin bu seferden Kudüs'e geri dönmekte iken yolda 2 Nisan 1118'de El Ariş (günümüzde Mısır)'te ölmüştür.
Döneminde İsmâ‘îl’îyye'nin Nizâr’îyye ve Mustâ‘lîyye kolları arasındaki ayrılığın daha da büyümesi iktidarına büyük darbe indirmişti. 1122'de Kahire'de Nizariler aleyhinden büyük halk toplantısı ve gösterileri yapılmıştır. Bunun üzerine Nizârîler'in bazı ibadethaneler üzerine olan hakları ortadan kaldırılmıştır.
Nizâr’îyye taraftarları ile aralarından şiddetlenen iktidar mücadeleleri sonucunda Halife Amir, Hasan Sabbah'ın Haşhaşin cephesi mensuplarınca 7 Ekim 1130 tarihinde katledildi.
Ölümünden sonra iktidar mücadeleleri daha da şiddetlendi ve akabinde yeğeni Hafız'ın iktidara gelmesiyle neticelendi. Taraftarları ise Hafız'ın hükûmetini tanımayarak mir'in henüz dört yaşında olan oğlu Et-Tâyyîb Ebû’l-Kâsım'ın imâmlığını ilân ederek Tâyyîb’îyye fırkasını oluşturdular.
mir (Fâtımî halifesi) Doğumu: 1096 Ölümü: 1130
| ||
Resmî unvanlar | ||
---|---|---|
Önce gelen Mustali Dokuzuncu Fâtımîler Hâlifesi |
Onuncu Fâtımîler Hâlifesi Amir mir bi'Ahkâmillâh 1102 - 1130 |
Sonra gelen Hafız On Birinci Fâtımîler Hâlifesi |
Şii İslam unvanları | ||
Önce gelen Ahmed el-Mustâ‘lî On Dokuzuncu İsmâ‘îlî-Mustâ‘lîyye İmâmı |
İmâm mir bi'Ahkâmillâh Yirminci İsmâ‘îl’îyye-Mustâ‘lîyye Şîʿa İsmâ‘îlî İmâmı 1102 - 1130 |
Sonra gelen Et-Tâyyîb Ebû’l-Kâsım (Tâyyîb’îyye) Ebû’l-Meymûn ʿAbd el-Mecîd (Hâfızîlik) Yirmi Birinci İsmâ‘îlî-Mustâ‘lîyye İmâmı |