Mario Monicelli Nedir?
Mario Monicelli Nedir?, Mario Monicelli Nerededir?, Mario Monicelli Hakkında Bilgi?, Mario Monicelli Analizi? Mario Monicelli ilgili Mario Monicelli ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Mario Monicelli ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Mario Monicelli Ne Anlama Gelir Mario Monicelli Anlamı Mario Monicelli Nedir Mario Monicelli Ne Anlam Taşır Mario Monicelli Neye İşarettir Mario Monicelli Tabiri Mario Monicelli Yorumu
Mario Monicelli Kelimesi
Lütfen Mario Monicelli Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Mario Monicelli İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı? Mario Monicelli Ne Demek? ,Mario Monicelli Ne Demektir? Mario Monicelli Ne Demektir? Mario Monicelli Analizi? , Mario Monicelli Anlamı Nedir?,Mario Monicelli Ne Demektir? , Mario Monicelli Açıklaması Nedir? ,Mario Monicelli Cevabı Nedir?,Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı?,Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Mario Monicelli Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı Nedir? Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Mario Monicelli Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Mario Monicelli - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Mario Monicelli
Mario Monicelli Nedir? Mario Monicelli Ne demek? , Mario Monicelli Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı? Mario Monicelli Ne Demek? Mario Monicelli Ne Demektir? ,Mario Monicelli Analizi? Mario Monicelli Anlamı Nedir? Mario Monicelli Ne Demektir?, Mario Monicelli Açıklaması Nedir? , Mario Monicelli Cevabı Nedir? , Mario Monicelli Kelimesinin Anlamı?
Mario Monicelli | |
---|---|
Doğum | 16 Mayıs 1915 Rimini, İtalya |
Ölüm | 29 Kasım 2010 (95 yaşında) Roma, İtalya |
Mario Monicelli (d. 16 Mayıs 1915, Viareggio - ö. 29 Kasım 2010, Roma), İtalyan sinema yönetmeni, senarist ve oyuncuydu.[1]
İtalyan sinemasında komedi tarzının en önemli adı sayılıp, kendine özgü "İtalyan komedisi" tarzının ustası Mario Monicelli, sanat yaşamına 1935 yılında başladı.[1] Yönetmen Risi, filmlerinde Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Claudia Cardinale, Totò, Vittorio Gassmann, Alberto Sordi, Ugo Tognazzi gibi oyuncuları tercih etti.[1] Kısa metrajlı film alanında birçok yapıt üreten Mario Monicelli'nin en ünlü filmlerinden biri 1974 yapımı La grande guerra (Büyük Savaş)'dur.[1]
Yeni Gerçekçi anlayışı geri planda kullanan güldürülerle ünlendi.[1] Senaryo yazarı Steno (Stefano Vanzini) ile birlikte yönettiği ve ünlü güldürü oyuncusu Totò'nun başrolleri oynadığı Totò cerca casa (Toto Ev Peşinde, 1949), Guardie e ladri (Polisler ve Hırsızlar, 1951), Totò e i re di Roma (Toto ve Roma Krallan, 1951) ve Totò e le donne (Toto ve Kadınlar, 1952) popüler güldürünün önemli örnekleri oldu.[1] I soliti ignoti (Toto Gangster, 1958) Vittorio Gassman, Renato Salvatori ve Marcello Mastroianni'yi Totò ile bir araya getiren bir "yanlışlıklar komedisi" oldu.[1] İtalyan toplumunun aksak yönlerini kimi kez kaba güldürüye kaçan bir anlayışla aktaran yönetmen, La grande guerra (Büyük Savaş, 1959) Birinci Dünya Savaşı'nı iki anti-kahramanın gözünden ve I compagni (Yoldaşlar, 1963) sosyalizmin başlangıç yıllarında işçi sınıfının örgütlenme sorununa belgeselci bir yaklaşımla konu edindi.[2]
Bu filmlerden sonra tekrar komedi filmleri çekmeye dönen yönetmen L'armata Brancaleone (Brancaleone Ordusu, 1966) ve İtalya'dan New York'a evlenmek için gelen ve nişanlısa eskiden çalıştığı sosis fabrikasındaki iş arkadaşlarından bir mortadella'yı (büyük İtalyan domuz sosisi) hediye olarak getirmesini konu edinen La Ragazza con la pistola (Tabancalı Yosma, 1968), La mortadella (Tatlı Tebessüm, 1971) gibi büyük ilgi gören filmler çekti.[3] Pietro Germi'nin çekmeye hazırlandığı ama ölümünün yaklaşması üzerine Monicelli'ye aktardığı Amici miei (Dostlarım, 1975) ise Toscana'lı dört arkadaşın dostluklarını pekiştirme ve yaşamın tadını çıkarma çabalarını konu edinen bir güldürü oldu.[3] Emekli albaylarla darbe yapmak isteyen bir milletvekilinin (Ugo Tognazzi) serüvenini aktaran Vogliamo i colonnelli (Albayları İstiyoruz, 1973) faşist darbe özlemlerini bir güldürü ortamında eleştirdi. [3] Siena'da bir çiftlikte yaşayan bir ailenin kadın kahramanlarının (Liv Ullmann, Catherine Deneuve, Stefania Sandrelli) öykülerini iç içe geçiren Speriamo che sia femmina (İnşallah Kız Olur, 1986) ise çalışmalarında kadınlara sevecen yaklaşımıyla bilinen yönetmenin hem bol ödüllü hem de bol seyircili bir filmi oldu.[3] Il male oscuro (Anlaşılmaz Hastalık, 1989) bir yazarın bunalımını atlatmak için ısrarla psikanaliz yaptırmasını aktardı.[3]
Venedik Film Festivali, 1991, Altın Aslan Ödülü