I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir?

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Nedir?

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Nerededir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Hakkında Bilgi?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Analizi? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ilgili I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Anlama Gelir I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Anlamı I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Nedir I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Anlam Taşır I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Neye İşarettir I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Tabiri I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Yorumu 

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesi

Lütfen I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Demek? ,I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Demektir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Demektir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Analizi? , I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Anlamı Nedir?,I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Demektir? , I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Açıklaması Nedir? ,I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Cevabı Nedir?,I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı?,I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı Nedir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu)

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Nedir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne demek? , I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Demek? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Demektir? ,I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Analizi? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Anlamı Nedir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Ne Demektir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Açıklaması Nedir? , I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Cevabı Nedir? , I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) Kelimesinin Anlamı?






I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir?

I. Athanasios (İskenderiye piskoposu)

Vikipedi, özgür ansiklopedi
İskenderiyeli Athanasios
Kilise Babası - Kilise Doktoru
Doğum296–298
İskenderiye
Ölüm2 Mayıs 373
İskenderiye
Kutsayanlar
Yortu18 Ocak (Bizans Geleneği) 2 Mayıs (Batı Geleneği)

İskenderiyeli Athanasios[a] (y. 296–298 – 2 Mayıs 373),[1] 4. yüzyılda yaşamış önemli ilahiyatçı, İskenderiye Piskoposu, Kilise Babası ve azizdir.[2][3] Ortodoks Hristiyanlığın oluşumunda önemli katkıları olduğu için "ortodoksluğun babası"[1][4] olarak da adlandırılır.[5] Hristiyan teolojisi üzerinde önemli bir etki bırakmış ve Hristiyan doktrininin şekillenmesinde katkı sağlamıştır.[6][7][8][9] Kıpti Kilisesi tarafından İskenderiye'nin 20. Papası kabul edilmektedir.[10][11]

Athanasios, İsa'nın ilahi doğasını savunması ve Hristiyanlığın temel inançlarını belirleyen İznik Konsili'ndeki rolü nedeniyle önemli bir figürdür.[6][12] Ariusçuluk adı verilen bir öğretiye karşıtlığıyla bilinir. İznik Konsili'nde savunduğu, İsa'nın Tanrı olduğunu iddia eden doktrin; Hristiyanlığın resmî söylemi hâline gelmiştir.[12]

Athanasios, muhtemelen İskenderiye'de doğmuştur. Ailesi ve erken dönem eğitimi hakkında pek bir şey söylenemez. Hikâyeye göre, İskenderiyeli Aleksandros bir gün Athanasios'u arkadaşlarıyla kilise sakramentlerini taklit ederek oyun oynadığını görür ve onu yanına alır. Henüz genç yaşta göreve başladığı, piskoposu ile yakın ilişki içinde olduğu ve İznik Könsili'nde başdiyakoz olarak bulunduğu bilinmektedir.[4]

Yaşamı[değiştir | kaynağı değiştir]

Athanasios'un doğum tarihi net bilinmemekle beraber, 296 ila 300 yılları arasında İskenderiye'de doğduğu varsayılır.[1][3][4] Çocukluk dönemi hakkında çok fazla bilgi bulunmamaktadır.[4] Bu dönemle alakalı en dikkat çeken olay, İskenderiyeli Aleksandros ile tanışmasıdır. Hristiyan mı doğduğu yoksa sonradan Hristiyanlığı mı seçtiği ihtilaflı bir konudur. Genel kabul, Hristiyan bir ailede doğduğudur.[1] Nereli olduğu konusunda ihtilaf olsa da, Mısırlı veya Yunanlı olduğu düşünülmektedir. Bu iki olasılığı destekleyen bazı ipuçları mevcuttur. Ancak, Mısırlı olması kuvvetle muhtemeldir.[4][13] Hikâyeye göre, İskenderiyeli Aleksandros bir gün Athanasios'u arkadaşlarıyla kilise sakramentlerini taklit ederek oyun oynadığını görür ve onu yanına alır.[4]

Athanasios gençliğinde, Büyük Antonios dâhil olmak üzere, Mısır çöllerinin keşişleriyle birlikte oldu. Mısır'da yetişen bu kuşağa "çöl babaları"[14] denmekteydi. Athanasios, bu dönemde "çöl babaları"ndan kendi kendini disipline etme ve düşmanları tarafından bile saygı duyulmasını sağlayan çileciliği öğrendi.

Athanasios, Piskopos İskenderiyeli Aleksandros ile yakın ilişki içindeydi. İznik Könsili'nde başdiyakoz olarak bulundu. Konsilin oturumları ve tartışmalarında yer almasa da, resmî olmayan oturumlarda hararetle Ariusçulara karşı taraf tutmaktaydı.[4]

İskenderiyeli Aleksandros, İznik Könsili'nden döndükten beş ay sonra öldü ve 8 Şubat 326'da 33 yaşındaki Athanasios onun halefi olarak piskopos oldu.[11] Piskoposluğunun ilk yılları sakin geçti, ancak fırtınalı yıllar onu bekliyordu. Konsil, Ariusçuluğun kilisede yol açtığı bölünmeye çare olmamıştı. Arius hâlâ hayattaydı ve arkadaşı İznikli Eusebius, İmparator I. Konstantin üzerinde nüfuzunu yeniden kazanıyordu. Ariusçular, İznik mağlubiyetlerini ve Athanasios'un piskopos seçilmesini kabullenmeyerek onun hakkında imparatora suçlamalarda bulunuyordu.[4][15]

328-335 yılları arası, Athanasios'un yaşamının en zorlu dönemlerinden biriydi. İznik Konsili'nin tartışmaları devam ediyor ve piskopos seçilmesiyle ilgili rahatsızlıklar artıyordu. Bu zorluklar karşısında Athanasios, kendi konumunu korumak için baskı ve şiddetle karşı çıkmak zorunda kaldı. Bu sıkıntılı süreçte herhangi bir eser kaleme almadı.[13] Bu dönemde özellikle iki grup öne çıkıyordu: Ariusçular ve Meletiusçular. İznik Konsili ile Ariusçular aforoz edilmiş, Meletiusçular ise kiliseye tekrar kabul edilmiş, sorunlar çözülmüş gibi görünmüştü. Ancak süreç, konsilin arzu ettiği gibi ilerlememiş ve problemler çözülememişti. Meletiusçular, Aleksandros'un ölümüne kadar saygılı bir tutum sergileyerek herhangi bir problem oluşturmadı. Ancak Aleksandros'un ölümü ve Athanasios'un piskopos olarak seçilmesinin ardından, Ariusçular gibi piskoposluk seçimlerine itiraz ettiler. Bu itirazları sonuçsuz kaldı. Ancak Meletiusçular, Athanasios aleyhinde çalışmalarına devam ettiler ve ileride Athanasios'un ilk sürgününe sebep olacak olan John Arcaph olayını tertip ettiler.[4][15]

Bu dönemde Athanasios'un başlıca karşılaştığı zorluklardan biri, Arius'un kiliseye geri kabul edilmesine yönelik Konstantin ve İzmit Piskoposu Eusebius tarafından uygulanan baskılardı.[4] Athanasios, baskılara rağmen imparatora, önceden aforoz edilmiş birinin kiliseye tekrar kabul edilemeyeceği öne sürdü. Bu yanıt, imparator tarafından sürgün tehdidiyle karşılandı. Athanasios, bu duruma önlem amacıyla, Mısır'daki piskoposlar ve keşişlere ziyaretlerde bulunarak güven ortamı oluşturmayı amaçladı. Ayrıca, kendisini savunmak için arasında "Paganlara Karşı" (İngilizce: Against the Heathen) ve "Kelamın Vücut Bulması Üzerine" (İngilizce: The Incarnation of the Word) adlı eserlerin de olduğu çeşitli eserler kaleme aldı. Bu çalışmalarda kendi görüşlerinin tutarlılığını vurgulayarak diğer görüşlerin geçersizliğini ortaya koymaya çalıştı.[15]

Sürgünler[değiştir | kaynağı değiştir]

Athanasios, 328'de selefi Aleksandros'un yerine patrik oldu ve aynı yıl I. Konstantin, Arius'un sürgün cezasını kaldırdı. Athanasios, Arius taraftarlarının ve Likopolisli Meletius'un karşı çıkmasına rağmen Mısır kilisesi tarafından piskopos olarak seçildi. Meletius, İznik Konsili'nin kararına karşın kilisenin yeniden birleştirilmesini istiyordu. Çok geçmeden Arius partisinin lideri tarafından Athanasios'un kendi kilisesine zulmettiği şeklinde bir söylenti yayıldı. Athanasios, 335'te Sur'da (Tyre) toplanan piskoposlar toplantısında sanık sandalyesine oturtuldu ve suçlamalara maruz kaldı. Toplantıda patrik Eusebius ve Arius yanlıları Athanasios'u azlettiler ve Athanasios'un Mısır'ın tahıl gemilerinin sevkini engelleyebileceği söyleyerek imparator I. Konstantin tarafından sürgüne gönderilmesini sağladılar. Athanasios 7 Kasım 335'te Almanya'nın Trier kentine sürgüne gönderildi ve orada Episkopos Trier'li Maximin'in yanına sığındı.

Konstantin'in ölümünden sonra oğulları, bitmek bilmeyen Ariusçuluk çatışmasından dolayı sürgüne gönderilen piskoposları geri getirme kararı verdiler. Ama 341'de Athanasios bir kez daha İskenderiye'yi terk etmeye zorlandı. Sonraki yılı Roma ve Aquileia'da geçirdi. Burada kaldığı süre içinde Papa I. Julius (337–351) ve Romalı ruhban kesimi ile iyi ilişkiler geliştirdi.

II. Konstantin'in 340 yılında ölümünden sonra Konstans Batı'nın neredeyse tek hâkimi oldu. I. Julius'un öğütlerine uyan Konstans, kardeşi II. Constantius'i 342'de Serdika (bugünkü Sofya) konsilini toplamaya ikna etti. Bu konsile, sürgüne gönderilmiş olan Athanasios ile yine Arius'a karşı olan ve sürgüne gönderilen Markell'in de çağrılmış olduğunu duyan doğulu piskoposlar konsili terk ettiler. Athanasios'un tekrar İskenderiye'ye dönebilmesi ancak Konstans'in kardeşi II. Konstantius'u bir iç savaşla tehdit etmesinden sonra mümkün olabildi.

Konstans'ın 450'de ölmesinden sonra, iktidar II. Konstantius tüm imparatorlukta gücü eline geçirdi ve Ortodokslara karşı baskıyı sertleştirmeye başladı. Athanasios imparator tarafından düzenlenmiş bir konsil tarafından yargılandı ve yeraltına geçmeye zorlandı. Sonraki yıllarda Athanasios çöllerdeki keşişlerine arasında katıldı. Roma tacı pagan imparator Julius'un eline geçince, imparatorun af kararı ile 8 Şubat 362'de Athanasios'un sürgün cezası tekrar kaldırıldı ve Athanasios bir kez daha İskenderiye'ye döndü. Aynı yıl Athasius, Tomus ad Antiochenos tartışması olarak bilinen Üçlü-Birlik inancını temel kabul edecek bir ruhban meclisi topladı.

Sürekli değişen politik ve dinsel dengelerden dolayı Athanasios beş kez, belki de yedi kez sürgüne gönderildi ve sonra geri getirildi. "Athanasios Contra Mundum" (Athanasios dünyaya karşı) şeklindeki Latince bir deyim bu durumu anlatır.

Teolojisi[değiştir | kaynağı değiştir]

Kısmen tartışmalı bir teolojiye sahip olan Athanasios yeni bir teolojik sistem ya da terminoloji icat etmemiştir. En büyük meziyeti, Yunan felsefesinin çok fazla etkisi altında kalma riskine karşı Hristiyanlığı savunmuş olmasıdır. Yanlışlanması zor bir akıl yürütme aracılığıyla, Kutsal Kitap’ın vahyettikleri ile Yunan felsefesi arasındaki ayrımı göstermeyi başarmıştır.

Tanrı Görüşü[değiştir | kaynağı değiştir]

Kutsal Ruh’un İlahiliği Üzerine Serapion’a I. Mektup eserinde Athanasios şunları söyler:

Öyleyse Tanrı bir Üçlü-Birliktir, kutsal ve eksiksizdir, ve Tanrı; Baba, Oğul ve Kutsal Ruh ile birlikte Tanrı olduğunu açığa vurmaktadır. Özünün tam, eksiksiz olması ile öyle ki onun doğasında kendi özünden olmayan hiçbir yabancı şey bulunamaz. Biri yaratıcı diğeri yaratılmış olan iki farklı özden bir araya gelmemiştir, ancak tümüyle yaratıcı olan tek bir öze sahiptir...

Athanasios, Tanrı’nın hiyerarşik olarak üçlemede en üst düzeyde olduğu fikrini bütünüyle reddetmiştir. Buna göre, Oğul Baba’dan ilahi açıdan daha önemsiz ya da alt kademede değildir. Tıpkı bunun gibi Kutsal Ruh için de Oğul’dan daha az ya da daha alt mertebe olduğunu söylemek mümkün değildir. Her biri aynı öze sahip olduğu için, hepsi birbiriyle eşit, homojen ve eî di bir doğaya sahiptir. Öyle ki bunun anlamı her birinin aynı öz olması nedeniyle, her birinin varlığı birbirine bağlıdır ve özünde bir olan bu üçlü birlikteliğin kendisi Tanrı’dır.

Athanasios’a göre, Origenes’i takip ederek öğreten Arius’un söylediği gibi, Tanrı yaratan olmasından dolayı kelam olan Logos’a (Oğul) kainatın yaratılışı için bir araç olarak ihtiyaç duymamıştır. Arius’a göre Tanrı öncelikle evreni ve daha sonra Logos’u yaratarak Oğul/Logos’un dünyayı kurtarmak için gelişinin önünü açmıştır. Arius Logos’u aslında bir nevi, Tanrı’dan ziyade yaratılmış olanlar kümesine konumlandırmaktaydı. Buna karşılık Athanasios ise Oğul’un aslında Tanrı’nın özünün bir devamı olduğunu hatırlatmıştır. Bundan dolayı Oğul’un yaratılmış bir varlık olarak sınıflandırılması mümkün değildir. Oğul aynı öze sahip olmasından dolayı ezelden beri zaten her zaman Baba gibi olmuştur. Oğul güneşten gelen ışık gibi temsil edilebilir, öyle ki Tanrı’nın özünde bir ayrılık bulunmamaktadır, Baba ve Oğul tek bir varlıktır.

Kefaret Teolojisi[değiştir | kaynağı değiştir]

Athanasios, kelamın (Logos) beden alması (vücut bulması) ve Oğul’un ölümünü, Tanrı’nın tüm insanlığı kurtarma niyetini takiben açıklamaktadır. İnsan olma yoluyla Logos, insanlığı tanrılaştırmıştır. Oğul, sadece kendi ölümünü değil aynı zamanda tüm insanlığın ölümünü alt etmiştir. Logos insanlığın kurtuluşu ve ebedi yaşamın sağlanması için tamamen insan olmalıydı. Paganlara Karşı, isimli eserinde, Logos’un enkarnasyonu (vücut bulma) ve ölümü utanç verici olarak gösterilmekle birlikte, aynı zamanda insanlığın Tanrı’yı yüceltmesi için de daha fazla neden sağlamaktaydı.

Kristolojisi[değiştir | kaynağı değiştir]

Athanasios, Kelamın Vücut Bulması Üzerine, isimli eserinde İsa’yı insan bedenindeki Söz (Logos) olarak tanımlamıştır. İsa’nın tamamen insan olması durumunda ise İsa’nın tanrısallığı konusunda ısrarcı olma tutumu sergilemiştir (Tomus ad Antiochenos). İsa’nın ölümünü ise Logos’un Baba’ya geri dönüşü olarak tanımlamıştır.

Üçlü-Birlik inancını ifade eden amentü de onun adını taşımaktadır: Atanasyan Amentüsü.

Atanasius'un Atanasyan Amentüsünü yazan kişi olduğu düşünülmüş ve onun ismi verilmiştir.

Eserleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Athanasios çok sayıda eser bıraktı ve bunları Yunanca kaleme aldı.

Aziz Antonius’un Yaşamı (GrekçeΒίος και Πολιτεία Πατρός Αντωνίου): Çöl Babaları'ndan Antonios'un 360'larda ölümünden hemen sonra yazılmış ve hem doğu hem batıdaki Hristiyan keşişler için büyük bir ilham kaynağı olmuştur.

Aziz Antonius’un Yaşamı isimli eserinde; Hristiyan manastır yaşamının babası sayılan Aziz Antonius’un biyografisini konu edinmiştir. Antonius’u yakından tanıyan Athanasios’a, Antonius’un münzevi bir yaşamı nasıl tercih ettiği sorularını yönelten keşişler için yazılmıştır. Yunanca yazılmış olan bu kitap daha sonra Antakya’lı Evagrius tarafından Latinceye çevrilmiştir. Bu kitap, manastır yaşamına ilişkin genel fikirler ve bu münzevi yaşamın Batı Avrupa’da tanıtılması arasındaki ayrımda büyük bir rol oynamıştır. Augustinus bu kitabın kendisinin Hristiyanlığa geçiş kararı almasında etkili olduğu yönünde tanıklıkta bulunmuştur.

Doktriner tezleri[16][değiştir | kaynağı değiştir]

Kelamın Vücut Bulması Üzerine ve Paganlara Karşı isimli eserleri Athanasios’un temel doktriner tezleridir. Bu tezler, Ariusçuluk krizinden önce yazılmıştır.

  • Kelamın Vücut Bulması Üzerine isimli eser, neden Logos’un ete kemiğe büründüğünü açıklamaya çalışan bir tezdir. Bu açıklama Baba ve Oğul’un insanlık için duyduğu sevgi ile açıklanmıştır. İnsanlığa yönelik duyduğu acıma ve merhamet hislerinden dolayı, Baba, bedeninin ölümü ve dirilişi aracılığıyla, insanlığın günahlarının bir nevi bedeli olarak insanlığı günahtan kurtaracak Oğul’u gönderme kararı almıştır.
  • Paganlara Karşı isimli eser, paganizmin bir reddidir. Zamanında, yaratılış ve kurtuluş hakkındaki fikirleri konu edinmiş teolojik bir tezdi. Bu teze göre sadece İsa dünyanın ihtiyaç duyduğu kurtarıcı olabilirdi.

Athanasios’un geniş bir yelpazedeki yazışmalarından yalnızca bir bölümü günümüze ulaşabilmiştir. Mektuplarının birçoğu kişisel ya da özel olmaktan ötedir. Aslında bunların çoğunluğu, resmî kararnameler (fermanlar) ve bazen de bütün bir tezi içermekteydiler. Ariusçuluk İhtilafı’nın tarihini ve Hristiyan doktrininin 4. yüzyıldaki gelişimini anlamak için oldukça yüksek önem arz eden bu mektuplar arasında özellikle Paskalya’nın ne zaman kutlanacağı konusundaki kararları ileten Bayram Mektupları ve Kutsal Ruh’un İlahiliği Üzerine Serapion’a yazmış olduğu 4 Mektup, bizlere vaftiz ve efkaristyanın bu dönemlerde nasıl anlaşıldığı ve pratiğe döküldüğü hakkında oldukça fazla bilgi sağlamaktadır.

Ariusçulara Karşı Konuşmalar[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Ariusçulara Karşı Konuşmalar (Grekçeλόγοι κατά Αρειανών), yayınlarında Athanasios, Arius'u bir taraftan Tanrı İsa’ya dua ederken, diğer taraftan onu yaratılmış bir şey olarak tanımladığı için tutarsızlıkla suçlar. Ariusçuların kadınlara oğullarının kendileri onu doğurmadan önce var olup olmadıklarını sormaları, Athanasios'a göre tuzak bir sorudur. Çünkü bu soru Athanasios'a göre Baba ile Oğul arasındaki ilahi ilişkinin, insanların ilişkileri gibi tahayyül edilmesine yol açarak İsa’nın bir insandan doğmadan önce de Logos olarak varolduğu konusunda şüphe yaratır. Oğul'un babadan gelmesi zamanın ötesinde bir şeydir. İncil'deki İsa’ya ilişkin bazı anlatımlar İsa’nın insan doğasına aittir. Baba ile Oğul aynı öze sahiptirler.

Kutsal Kitap Yorumları ve Münzevilik (Çilecilik) Konulu Tezleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Eski Ahit yorumlarını içeren ve genellikle çilecilikle ilgili olan kitapların sadece belli kısımları bugüne kalmıştır. Bunlar Bakirelik Üzerine, Aşk ve Otokontrol Üzerine ve Hastalık ve Sağlık Üzerine adlarını taşırlar.

  • Bakirelik Üzerine: Manastır hayatının anlatımından ziyade ebedî bekâret konusunda istekli olanlar için yazılmış küçük bir kitaptır. Bu kitap, ‘İsa’nın Gelini’ olarak üstlenilip yürütülmesi gereken dinî görevler için detaylı açıklamalar içeren bir nevi bir kılavuz niteliğini taşımaktadır. Athanasios, bu yaşamı ‘meleklere özgü’ bir yaşam olarak tanımlamıştır. Bakir kalmaya çağrılmış olanlara, umumi eğlencelerden uzak durmalarını, sessizliği pratik etmelerini, kutsal yazıları okumalarını ve mezmurlar kitabındaki ilahileri okumalarını ve fakir kalmalarını; ancak geçinmelerini sağlayacak kadar çalışıp kazanmalarını tavsiye etmiştir.
  • Hastalık ve Sağlık Üzerine: Selaniklilere Birinci Mektup 5: 17. ayetini ‘Durmadan dua edin’ örnek göstererek kendini devamlı ve kesintisizce övgü sunmanın ilahi hizmetine adayan ve bunun için kendini her türlü uykudan yoksun bırakanların fikirlerine karşı yazdığı bir eserdir.

Bunların dışında Athanasios, Yeni Ahit'in şu an kabul edilmiş olan 27 kitabını kanonik olarak tanımlayan ilk kişidir. O zamana kadar değişik farklı kanonik listeler dolaşmaktaydı. Onun oluşturduğu kanonik kitap listesi bir dizi ruhban toplantısında onaylandıktan sonra bugünkü Yeni Ahit hâline geldi.

Anma günleri[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Katolikler, Protestanlar ve Anglikan kilisesi: 2 Mayıs
  • Ortodokslar: 18 Ocak

Notlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ GrekçeἈθανάσιος Ἀλεξανδρείας, romanizeAthanásios Alexandrías

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b c d Charles G. Herbermann, Edward A. Pace, Condé B. Pallen, Thomas J. Shahan, John J. Wynne, (Ed.) (1907). The Catholic Encyclopedia (Assizes of Jerusalem - Brownrigg). 2. Emory University, Pitts Theology Library. New York: Robert Appleton Company. s. 35. 
  2. ^ Barnes, Timothy D. (2001). Athanasius and Constantius: theology and politics in the Constantinian Empire. 3rd print. Cambridge, Mass.: Harvard Univ. Press. s. 10. ISBN 978-0-674-00549-5. 
  3. ^ a b Darcan, Hasan (2014). "Athanasius ve İsa anlayışı (kristolojisi)": 71. 26 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ocak 2024. 
  4. ^ a b c d e f g h i j Chisholm, Hugh, (Ed.) (1911). "Athanasius". Encyclopædia Britannica. 2. Cambridge University Press. 26 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ocak 2024. 
  5. ^ Gwynn, David Morton (2012). Athanasius of Alexandria: bishop, theologian, ascetic, father. Christian theology in context. Oxford New York: Oxford University Press. ss. 1-3. ISBN 978-0-19-921096-1. 
  6. ^ a b Hardy, Edward R. "St. Athanasius". www.britannica.com (İngilizce). 5 Ekim 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ocak 2024. 
  7. ^ Marthaler, Berard L., (Ed.) (2003). New Catholic Encyclopedia. 1. Thomson/Gale. ss. 817-820. ISBN 0-7876-4005-0. 
  8. ^ Quasten, Johannes (1986). Patrology: The beginnings of patristic literature (İngilizce). Christian Classics. ss. 20-79. ISBN 087061-084-8. 
  9. ^ Olson, Roger E. (2020). Hristiyan İlahiyatının Hikayesi: Gelenek ve Reformun Yirmi Yüzyılı. Haberci Basın Yayın. ss. 167-178. ISBN 978-605-4707-62-1. 26 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  10. ^ "The Departure of St. Athanasius the Apostolic the 20th. Pope of Alexandria". www.copticchurch.net. 27 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ocak 2024. 
  11. ^ a b Severus Ibn al-Muqaffa (1904). "ATHANASIUS I, THE APOSTOLIC, THE TWENTIETH PATRIARCH. A. D. 326-373.". History of the Patriarchs of the Coptic Church of Alexandria. 2. B. Evetts tarafından çevrildi. Beth Mardutho: The Syriac Institute. s. 403. 
  12. ^ a b Darcan, Hasan (15 Aralık 2013). "ATHANASIUS VE İZNİK KONSİLİ". Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 15 (28): 179-186. doi:10.17335/sakaifd.219830. ISSN 2146-9806. 26 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ocak 2024. 
  13. ^ a b Darcan, Hasan (2014). "Athanasius ve İsa anlayışı (kristolojisi)": 72-74. 26 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ocak 2024. 
  14. ^ Talbot, Alice-Mary (1999). "Bizans Manastır Sistemine Giriş". Cogito, 17. Yapı Kredi Yayınları. s. 165. 26 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ocak 2024. 
  15. ^ a b c Darcan, Hasan (2014). "Athanasius ve İsa anlayışı (kristolojisi)": 75-78. 26 Ocak 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ocak 2024. 
  16. ^ Les Pères de l’Eglise II – Les Pères grecs. Jean Laporte (Fransızca). Cerf. 2001. ss. 85-91 ISBN 2-204-06656-7. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]


I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Nedir? :I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? ile ilgili I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Ne Demektir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Açıklaması Nedir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Cevabı Nedir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Kelimesinin Anlamı? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Açıklaması? :I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Gerçek mi? :I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? ile ilgili I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Hakkında? :I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? ile ilgili I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? burada bulabilirsiniz. I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) anlamı nedir?, I. Athanasios (İskenderiye piskoposu) ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Kaledere, Ünye, Sabahattin Eyüboğlu, Laholm, 1971 Avusturya cumhurbaşkanlığı seçimi, NGC 7402, Hominina, Madagaskar etçilleri, Bistam, Çiğli, Richard Burton, Aemilianus, Emek Partisi, İngiliz Milletler Cemiyeti, C Blok, RIKEN, Başbağlar Katliamı, Marshmallow deneyi, Roku de Nashi Majutsu Kōshi to Akashic Records, Jacksonville, Florida, Halsey (şarkıcı), Elazığ Stadyumu, 1868, NGC 6468, Venkata Raman, Chichén Itzá, Mitsubishi L200, Juan Carlos Lorenzo, Tomas Delininkaitis, Il y aura toujours des violons, Arvicolinae, Yüzey gerilimi, Kobaşlar, Gömeç, J. Roy Taylor, Nancy Kelly, Occupy Wall Street, Süpernova, Kongo Demokratik Cumhuriyeti bayrağı, Géza Toldi, Kuyumcu, Vezirköprü, Maxentius, Love City Groove, Cristian Săpunaru, Fiziksel optik, Shu Han, İsmail Hakkı Altan, Kreisiraadio, Türk kahvesi, Motta Baluffi, Christine Minier, Oakthorpe and Donisthorpe, Bob Hawke, Ahmet Faik Abasıyanık, Marivan, Erzincanda 1989 Türkiye yerel seçimleri, Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliğinin özerk cumhuriyetleri listesi, Nisan tezleri, Umut Bozok, Norfolk Adası bayrağı, Bosna Podrinje, 2009 Vuelta a España, Nusret Bey, Kazakistanda bilim ve teknoloji, Viktor Fischer, Liv Morgan, Adana Yeşiloba Hipodromu, Sarıoğlan Barajı, Mutî, Eren Tozlu, Madran Dağı, Fahri Kopuz, Chloe Lopes Gomes, Tomislav Butina, Onur Tan, Hayvan kesimi, Calodactylodes, Andoni Zubizarreta, Square Enix, Merkezi Hazar Diktatörlüğü, Stromboli, Mağaracık, Haliliye, McFarland Company, Yasin Öztekin, Arnold Vosloo, Permedi (ilçe), İşletme milliyetçiliği, Ajan Smith, Dipol anten, MÖ 160, Almanya cumhurbaşkanı, Frank Bagnack, Abdülaziz Ziari, Aden Kolonisi, Fallop tüpleri, Ehli Sünnet, Elmalı, Taşhan, Mut, Japon Takımadaları, Windows DVD Maker, Kaijū, Giresunda 2018 Türkiye cumhurbaşkanlığı ve genel seçimleri,
Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?, Toksikolojik Nedir?, Fistolu Nedir?,