Maksimos (aziz) Nedir?
Maksimos (aziz) Nedir?, Maksimos (aziz) Nerededir?, Maksimos (aziz) Hakkında Bilgi?, Maksimos (aziz) Analizi? Maksimos (aziz) ilgili Maksimos (aziz) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Maksimos (aziz) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Maksimos (aziz) Ne Anlama Gelir Maksimos (aziz) Anlamı Maksimos (aziz) Nedir Maksimos (aziz) Ne Anlam Taşır Maksimos (aziz) Neye İşarettir Maksimos (aziz) Tabiri Maksimos (aziz) Yorumu
Maksimos (aziz) Kelimesi
Lütfen Maksimos (aziz) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Maksimos (aziz) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı? Maksimos (aziz) Ne Demek? ,Maksimos (aziz) Ne Demektir? Maksimos (aziz) Ne Demektir? Maksimos (aziz) Analizi? , Maksimos (aziz) Anlamı Nedir?,Maksimos (aziz) Ne Demektir? , Maksimos (aziz) Açıklaması Nedir? ,Maksimos (aziz) Cevabı Nedir?,Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı?,Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Maksimos (aziz) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı Nedir? Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Maksimos (aziz) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Maksimos (aziz) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Maksimos (aziz)
Maksimos (aziz) Nedir? Maksimos (aziz) Ne demek? , Maksimos (aziz) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı? Maksimos (aziz) Ne Demek? Maksimos (aziz) Ne Demektir? ,Maksimos (aziz) Analizi? Maksimos (aziz) Anlamı Nedir? Maksimos (aziz) Ne Demektir?, Maksimos (aziz) Açıklaması Nedir? , Maksimos (aziz) Cevabı Nedir? , Maksimos (aziz) Kelimesinin Anlamı?
Aziz Maksimos | |
---|---|
İtirafçı, Teolog | |
Doğum | y. 580 Konstantinopolis ya da Filistin |
Ölüm | 13 Ağustos 662 Tsageri,[1] Gürcistan'da sürgünde |
Kutsayanlar | Doğu Ortodoks Kilisesi Roma Katolik Kilisesi Anglikan Komünyonu Lütercilik |
Yortu | 13 Ağustos (Miladi takvim), 21 Ocak ya da 13 Ağustos (Jülyen takvimi) |
İman Savunucusu Maksimos[2] (Yunanca: Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής), Teolog Maksimos ya da Konstantinopolisli Maksimos (y. 580 – 13 Ağustos 662), Hristiyan keşiş, teolog, mistik ve bilgin.
Öldükten sonra Üçüncü Konstantinopolis Konsili'nde görüşleri galip gelmiş ve ardından aziz ilan edilmiştir. Katolik Kilisesi yortu günü 13 Ağustos, Ortodoks Kilisesi yortu günü 21 Ocak.
580 yılı civarında, eski Bizans asilzadelerinden aristokrat bir aileye doğmuştur. Yaşamının erken dönemlerinde Bizans İmparatoru Herakleios'un hizmetinde bir memur olan Maksimos daha sonra politik alandan çekilip manastıra kapandı. Konstantinopolis’in yakınlarında bir manastırı tercih etmiş (Scutari), burada oruç, gece ibadeti, mezmur okumaları, dua, el işi, konuk ağırlama ve manastır yakınındaki fakirlere hayır işleri yaptığı bir hayat yaşamıştır. Basit bir keşiş olmasına rağmen – bir rahip olduğundan emin olamamıştır – bilgisi ve dindarlığı kısa zamanda kendisini ünlü yapmıştır. Felsefenin birçok öğretisini, özellikle zamanın yaygın öğretileri olan Platonik diyalogları, Aristotales'in öğretilerini ve Plotinus, Porfirios, Iamblichus ve Proklos gibi birçok Platon sonrası Aristotales ve Platon yorumcusunu okudu.
626 yılındaki Pers istilasından önce Girit, Kıbrıs ve nihayetinde Afrika'ya kaçmıştır.
649 yılında Roma’yı ziyaret etmiş ve Monotelitizmi kınayan sinoda katılmıştır. 653 yılında tutuklanmış ve Papa I. Martinus ile birlikte Konstantinopolis’e götürülmüştür. Vatan hainliği ile suçlanmış ve Trakya’daki Bizye’ye sürgüne yollanmıştır. Suçlamaların arkasında İmparatorun Kristoloji konularında konuşmama buyruğunu uygulamaması vardır. 622 yılında ikinci kez sessiz kalmayı reddetmiştir. Görüşleri nedeniyle zulme maruz kalmış, çıkarıldığı mahkemede dili ve sağ eli kesilmiş, ardından sürgüne gönderildiği Gürcistan'ın Tsageri kasabasında 13 Ağustos 662'de ölmüştür.
Arkadaşlarından birisi Monotelitizm olarak adlandırılan Kristolojik ideolojiyi benimsedikten sonra Maksimos desteklediği Kalkedoncu görüş olan İsa'da hem insanî hem de tanrısal irade bulunduğu inancı nedeniyle kendini bir ihtilafın içinde bulmuştur. Maksimos düşüncelerinde ve eserlerinde Kör Didimus ve Pontuslu Evagrius’a dayanmaktadır. Yorumlayıcı eserleri de bir başka büyük ilham kaynağı ile benzerdir; Nissa’lı Gregorius.
Kristoloji konusunda Maksimos, iki doğasınında, insan ve tanrı, İsa Mesih’te bir arada olduğunu savunan diofizitizmin katı bir savunucusudur.
Birçok Yunan Kilise Babası gibi, kurtuluşu insanın Tanrı tarafından ‘tanrılaştırılması’ olarak görmüştür. Bu ‘tanrılaştırma’ lütuf ve insanını özgür iradesinin ortak eseridir. Bir sinerji içerisinde, lütuf ve insan iradesi beraber çalışarak insanı orijinal haline geri getirir, yani ‘Tanrı suretinde’ yaratıldığı haline.
Maksimos kayıtlara apokatastasis (evrensel uzlaşmacılık)’ın bir taraftarı olarak geçer, tüm akıl sahibi ruhların nihayetinde kurtulacağı inancı olan bu fikiri Origenes ve Nissa’lı Gregorius de paylaşmaktadır.