Tarsuslu Diodorus Nedir?
Tarsuslu Diodorus Nedir?, Tarsuslu Diodorus Nerededir?, Tarsuslu Diodorus Hakkında Bilgi?, Tarsuslu Diodorus Analizi? Tarsuslu Diodorus ilgili Tarsuslu Diodorus ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Tarsuslu Diodorus ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Tarsuslu Diodorus Ne Anlama Gelir Tarsuslu Diodorus Anlamı Tarsuslu Diodorus Nedir Tarsuslu Diodorus Ne Anlam Taşır Tarsuslu Diodorus Neye İşarettir Tarsuslu Diodorus Tabiri Tarsuslu Diodorus Yorumu
Tarsuslu Diodorus Kelimesi
Lütfen Tarsuslu Diodorus Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Tarsuslu Diodorus İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı? Tarsuslu Diodorus Ne Demek? ,Tarsuslu Diodorus Ne Demektir? Tarsuslu Diodorus Ne Demektir? Tarsuslu Diodorus Analizi? , Tarsuslu Diodorus Anlamı Nedir?,Tarsuslu Diodorus Ne Demektir? , Tarsuslu Diodorus Açıklaması Nedir? ,Tarsuslu Diodorus Cevabı Nedir?,Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı?,Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Tarsuslu Diodorus Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı Nedir? Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Tarsuslu Diodorus Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Tarsuslu Diodorus - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Tarsuslu Diodorus
Tarsuslu Diodorus Nedir? Tarsuslu Diodorus Ne demek? , Tarsuslu Diodorus Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı? Tarsuslu Diodorus Ne Demek? Tarsuslu Diodorus Ne Demektir? ,Tarsuslu Diodorus Analizi? Tarsuslu Diodorus Anlamı Nedir? Tarsuslu Diodorus Ne Demektir?, Tarsuslu Diodorus Açıklaması Nedir? , Tarsuslu Diodorus Cevabı Nedir? , Tarsuslu Diodorus Kelimesinin Anlamı?
Tarsuslu Diodorus | |
---|---|
Doğum | 330 Antakya |
Ölüm | 393 ya da 394 Antakya |
Kutsayanlar | Süryani Ermeni Apostolik Kilisesi |
Tarsuslu Diodorus (330, Antakya - 393 ya da 394, Antakya) Episkopos, hristiyan akademisyen, öğretmen ve Manastır hayatı reformcudur. “İkinci” Antakya Kateşistik Okulu’nun kurucularından birisidir.[1]
Diodorus dini olmayan eğitimini Atina’da aldığını söylemiştir. Antakya’ya döndüğünde Kutsal Yazıları Tarsuslu Silvanus ve Emesalı Eusebius ile çalışmıştır. Antakya teoloji okuluna girmiş ve sonrasında başkanlığını yapmıştır. İki ünlü öğrenci ve takipçisi olmuştur; Altın Ağızlı Yuhanna (349 – 407, Antakya) ve Mopsuestialı Theodor (352-428, Antakya). Episkopos Meletius tarafından rahip atanınca, İmparator Valens tarafından 378 yılında Ermenistan’a sürülmüştür.[2] 381 yılındaki İkinci Konstantinopolis Ekümenik Konsili'nde liderlik yapan ve Ariusçuluk sıkı karşıtalarından birisi olmuştur.[3]
Diodorus üretken bir yazardı; kozmoloji, astronomi, kronoloji ve aynı zamanda teoloji ve yorumlama üzerine eserleri vardır.[2] Süryani tarihçi Ebedjesu, kendisinin yazdığı altmış incelemeden bahseder. Eserleri Antakyacı yorumlamanın karakteristik özelliklerini gösterir. Eserlerinin pek çoğu yok olmuş, sadece fragmanları günümüze ulaşmıştır. Alegorizme karşıdır ve tarihi ve gramatik metodun sıkı bir takipçisidir.[3] Yazarın niyet ettiğinden başka, gizli bir anlamı metinde aramaz.[4]
En önemli incelemesi Synousiastçılara Karşı’da, Laodikyalı Apollinaris’in savunduğu Mesih’in tek doğası ya da özü (ousia) fikrini destekleyen Kristolojisine karşı çıkmıştır. Kendisi Mesih’i tek Hipostaz olarak betimlemeyi reddetmiştir çünkü bunun Söz ve beden arasında doğal bir birlik olarak algılamıştır. Böyle bir birlik anlaşılamazdır ve dolayısıyla Söz’ün tanrısallığı ile uyumsuzdur.[5]
Diodorus aynı zamanda paganlara, Yahudilere, heretiklere karşı incelemeler yazmış, Maniheizmcilere karşı uzun bir kitap, Photinus, Sabellius, Malcihon ve Ankyralı Marcellus’a karşı incelemeler de yazmıştır. Bu eserleri günümüze ulaşamamıştır.[6]
Ölümünden yüzyıl sonra, 499 yılında Konstantinopolis’te yapılan bir sinodda Nestoriyan sapkınlığına ilham vermekten ötürü suçlu bulunmuştur.[2]