Romalı Hipolit Nedir?
Romalı Hipolit Nedir?, Romalı Hipolit Nerededir?, Romalı Hipolit Hakkında Bilgi?, Romalı Hipolit Analizi? Romalı Hipolit ilgili Romalı Hipolit ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Romalı Hipolit ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Romalı Hipolit Ne Anlama Gelir Romalı Hipolit Anlamı Romalı Hipolit Nedir Romalı Hipolit Ne Anlam Taşır Romalı Hipolit Neye İşarettir Romalı Hipolit Tabiri Romalı Hipolit Yorumu
Romalı Hipolit Kelimesi
Lütfen Romalı Hipolit Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Romalı Hipolit İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı? Romalı Hipolit Ne Demek? ,Romalı Hipolit Ne Demektir? Romalı Hipolit Ne Demektir? Romalı Hipolit Analizi? , Romalı Hipolit Anlamı Nedir?,Romalı Hipolit Ne Demektir? , Romalı Hipolit Açıklaması Nedir? ,Romalı Hipolit Cevabı Nedir?,Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı?,Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Romalı Hipolit Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı Nedir? Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Romalı Hipolit Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Romalı Hipolit - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Romalı Hipolit
Romalı Hipolit Nedir? Romalı Hipolit Ne demek? , Romalı Hipolit Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı? Romalı Hipolit Ne Demek? Romalı Hipolit Ne Demektir? ,Romalı Hipolit Analizi? Romalı Hipolit Anlamı Nedir? Romalı Hipolit Ne Demektir?, Romalı Hipolit Açıklaması Nedir? , Romalı Hipolit Cevabı Nedir? , Romalı Hipolit Kelimesinin Anlamı?
Romalı Hipolit | |
---|---|
Kilise Babası- Antipapa | |
Doğum | c. 170 Roma |
Ölüm | 235 Sardinya |
Kutsayanlar | Doğu Ortodoks Kilisesi-Katolik Kilisesi-Anglikanizm |
Aziz ilanı | Pre-Congregation |
Yortu | 13 Ağustos (Batı Kilisesi) - 30 Ocak (Doğu Kilisesi) |
Romalı Hipolit, (170, Roma - 235, Sardinya), Hristiyan apolojet (iman savuncusu) ve iman şehidi. Yortusu 13 Ağustos (Batı Kilisesi), 30 ocak (Doğu Kilisesi).[1]
Roma İmparatorluğunun doğusundan gelen Hipolit, Roma’da yaşayan bir rahipti. Yunan kültürü içinde büyümüş, çoğu eserini, Latince yerini almadan önce kullanılmakta olan Yunancada yazmıştır.[2]
Hipolit Papa Callistus ile ölümcül günah işlemiş Hristiyanlara nasıl davranılması gerektiği konusunda anlaşmazlık içerisindeydi. Papa’yı onlara karşı çok uzlaşmacı olmakla suçluyordu. 222 yılında Papa Callistus’un fikirlerine katılmayan tesri sahibi Hristiyanlar tarafından Papa olarak seçilmiştir. Bu nedenle Hipolit tarihteki ilk anti-Papa olarak bilinmektedir. İmparator Magnus Maximus tarafından Sardinya’ya ağır işçilik yapmak üzere sürgüne yollanmıştır. 235 yılında Papalığını reddinden sonra vefat etmiştir. Papa Pontianus ölümünden sonraki yılda Roma’ya gömülmesini sağlamıştır.[3]
Iustinus, Atinalı Athenagoras, Antakyalı Teofilos ve Tertullianus gibi Hipolit’te Baba ve Oğul (enkarne olmuş Logos) arasındaki ilişki tabiiyetçi bir biçimde tanımlar. O’na göre Logos yaratılmamış, zamanda özel bir anda oluşturulmuştur. Baba önce dünyayı yaratmış ve sonra Logos dünyaya mükemmel Oğul olarak enkarne olmuştur. Kısaca, Logos ‘kişi’ olarak Baba’nın belirlediği bir zamanda sonradan gelmiştir,
Hipolit, Ireneyus ile benzer biçimde Logos’un insanları yenilemek için beden aldığını düşünmektedir. Bunu yaparak Logos insana ölümsüzlüğünü yeniden kazandırmıştır. Özetle, Hipolit kurtuluşu insanın tanrısallaştırılması olarak görmektedir.
Hipolit Kilise'den bir anne gibi söz eden ilk Kilise Babaları'ndan birisidir. Aynı zamanda Kilise'yi gökteki cennete doğru yol alan ve kaptanının Mesih olduğu bir gemi olarak da tarif etmiştir.
Hipolit sapkınlık karşıtı ve tefsiri incelemeler yazmış, bir vakanüvis, vaazlar ve dini şiirler yazmıştır.
Origenes gibi Hipolit’te Eski ve Yeni Anlaşma üzerine çok sayıda tefsir amaçlı kitaplar yazmıştır. İskenderiye Okulu'nun teologları ile hemfikir bir biçimde yorumlamada alegorik metodu tercih etmiştir.
İkinci ciltte ise Daniel 2 ve 7. bölümlerde bahsedilen krallıkların Babil, Pers, Yunan ve Roma İmparatorlukları olduğunu açıklamaktadır. Üçüncü Cillte devlet ve Kilise arasındaki ilişkinin zorluklarına değinmiştir. Dördüncü cildi ise tarihçiler için oldukça önemlidir çünkü Mesih’in doğum ve ölüm tarihlerinin yer aldığı ilk Kilise Babaları'na ait kitaptır. Hipolit 25 aralığı doğumunun ve 25 martın ölümünün tarihi olduğunu yazar.
234 yılında yazılan Kronik, dünya tarihinin yaratılıştan 234 yılına kadar olanlardan oluşmaktadır. Hipolit bu eserini Kıyamet’in beklentisi içinde, zulüm altında olan Hristiyanlar için bir oyalanma olması için yazmıştır. Kendi hesaplarına göre dünyanın yaratılışından bu yana 5738 yıl geçmiştir, Sonu ise ancak 6000 yıldan sonra olacaktır.
Hipolit’e göre: Bir episkoposun kutsanması seçildiğinden sonraki Pazar günü olabildiğince kamusal bir biçimde yapılmalıdır. Komşu episkoposların ve rahiplerin oradaki Hristiyanlarla birlikte olması gerekmektedir. Episkoposlar seçilmiş kişi üzerine el koyarlar, herkes sessizce Kutsal Ruh’un üzerine inmesi için dua eder. (Apostolik Gelenek - 3)