Nikiforos Grigoras Nedir?
Nikiforos Grigoras Nedir?, Nikiforos Grigoras Nerededir?, Nikiforos Grigoras Hakkında Bilgi?, Nikiforos Grigoras Analizi? Nikiforos Grigoras ilgili Nikiforos Grigoras ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Nikiforos Grigoras ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Nikiforos Grigoras Ne Anlama Gelir Nikiforos Grigoras Anlamı Nikiforos Grigoras Nedir Nikiforos Grigoras Ne Anlam Taşır Nikiforos Grigoras Neye İşarettir Nikiforos Grigoras Tabiri Nikiforos Grigoras Yorumu
Nikiforos Grigoras Kelimesi
Lütfen Nikiforos Grigoras Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Nikiforos Grigoras İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı? Nikiforos Grigoras Ne Demek? ,Nikiforos Grigoras Ne Demektir? Nikiforos Grigoras Ne Demektir? Nikiforos Grigoras Analizi? , Nikiforos Grigoras Anlamı Nedir?,Nikiforos Grigoras Ne Demektir? , Nikiforos Grigoras Açıklaması Nedir? ,Nikiforos Grigoras Cevabı Nedir?,Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı?,Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Nikiforos Grigoras Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı Nedir? Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Nikiforos Grigoras Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Nikiforos Grigoras - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Nikiforos Grigoras
Nikiforos Grigoras Nedir? Nikiforos Grigoras Ne demek? , Nikiforos Grigoras Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı? Nikiforos Grigoras Ne Demek? Nikiforos Grigoras Ne Demektir? ,Nikiforos Grigoras Analizi? Nikiforos Grigoras Anlamı Nedir? Nikiforos Grigoras Ne Demektir?, Nikiforos Grigoras Açıklaması Nedir? , Nikiforos Grigoras Cevabı Nedir? , Nikiforos Grigoras Kelimesinin Anlamı?
Nikiforos Grigoras, (Latince: Nicephorus Gregoras, (Yunanca: Νικηφόρος Γρηγορᾶς), (d. yaklaşık 1295 - ö. 1360), Bizans astronom, tarihçi, eğitim ve din konularında polemik adamı, Heraclea Pontica'da doğmuştur.
Erken yaşlarında, Konstantinopolis'e yerleşti. Orada kazandığı ün ile II. Andronikos'un dikkatini çekti ve chartophylax (arşivlerin muhafızı) olarak atandı.
Yaklaşık 1325’te Gregoras, II. Andronikos’a Paskalya tarihinin hesaplanmasının değiştirilmesini önerdi. Konu Papa II. Ioannes Paulos’a gönderilen bir mektupta gündeme getirilse de sonuç elde edilemedi.[1]
Gregoras, gelecekteki güneş ve ay tutulmalarını hesaplamaya çalışır ve gelecek tutulmaları tahmin etmeye başlar. Fakat bu güneş ve ay tutulmalarının tarihlerini tahmin etmek III. Andronikos tarafından yasaklanmıştır. Çünkü bu tutulmalarda kralın öleceği rivayet edildiğinden siyasi karışıklık çıkabileceğine inanılıyordu.[1]
Bu reform yaklaşık iki yüz yıl sonra Papa XIII. Gregorius zamânında hemen hemen aynı çizgide devreye alınmıştır. Günümüzde kullanılan Gregoryen takvim ile bu sorun düzeltilmiş olsa da takvim, adını Nikephoras Gregoras’tan değil Papa XIII. Gregorius’tan almıştır.
1328 yılında Andronikos, torunu III. Andronikos tarafından tahtan indirilince, Grigoras aynı kaderi paylaşıp görevlerini bıraktı. Calabria'nın ünlü keşişi Barlaam ile polemiğe girdi, söz savaşından galip çıktı. Bu ona geniş bir şöhret ve çok miktarda öğrenci kazandırdı.
Grigoras, yaşlı Andronikos'a sonuna kadar sadık kaldı. Onun ölümünden sonra, torununun ihsanını kazanıp, Yunan ve Latin kiliselerinin birleştirilmesi ile ilgili 1333 yılında Papa XXII. İoannes'in elçileri ile yürütülen ancak başarısız olan görüşmelerin başına atandı. En son İsihazm tartışmalarının parçası oldu ve doktrinin en büyük destekçisi Gregori Palamas'ın şiddetli bir muhalifi oldu. 1351 yılında, sinod Palamas'ın doktrinini tanıdıktan sonra, Grigoras karara razı olmayı reddetti, bunun üzerine iki yıl bir manastıra hapsedildi. Hayatının sonu hakkında bir bilgi yoktur.
Nikephoros Gregoras’ın Historai Romae’si yani günümüz Türkçesiyle “Roma Tarihi” olarak çevrilen eseri 37 kitaptan oluşmaktadır. 1204’teki Dördüncü Haçlı Seferi ve sonunda Konstantinopolis’in Latinler tarafından ele geçirilmesiyle başlayan eser 1359 yılına kadar uzanmaktadır. Birinci kısım olan ilk 11 kitap 1204-1341 yıllarını kapsamaktadır. İlk 7 kitap, Akropolites ve Pachymeres'ten alınan 1204-1320 yıllarını kapsar. Bundan sonra metin, Pachymeres'in tarihinin ayrıntılı bir devamı haline gelir. Muhtemelen Konstantinopolis’e geldiği 1315 yılından itibaren daha detaylı ve kendi gözlemlerine dayanan veriler sunmaya başlar.[2]
1350 yılından sonraki dönemi anlatan 30. ve 35. kitaplar arası bölümü tamamen dini tartışmalar üzerine ayırmıştır.[2] Dolayısıyla bu konu üzerine yaptığı tartışmalar taraflı bir hal alır ki bu da bu bölümün tarihsel malzeme olarak değerini düşürmektedir.
1307 yılına kadar olan olaylar için Pachymeres’in yardımcı kaynağıdır, 1307-1321 arası dönem için ise tek kaynaktır. 1321’den sonraki dönem için ise Kantakuzenos’un eserinin tamamlayıcısıdır.
Bir Bizanslı ile ilgili bu madde taslak seviyesindedir. Madde içeriğini genişleterek Vikipedi'ye katkı sağlayabilirsiniz. |
Bir tarihçi ile ilgili bu madde taslak seviyesindedir. Madde içeriğini genişleterek Vikipedi'ye katkı sağlayabilirsiniz. |