Bolognalı Katerina Nedir?
Bolognalı Katerina Nedir?, Bolognalı Katerina Nerededir?, Bolognalı Katerina Hakkında Bilgi?, Bolognalı Katerina Analizi? Bolognalı Katerina ilgili Bolognalı Katerina ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Bolognalı Katerina ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Bolognalı Katerina Ne Anlama Gelir Bolognalı Katerina Anlamı Bolognalı Katerina Nedir Bolognalı Katerina Ne Anlam Taşır Bolognalı Katerina Neye İşarettir Bolognalı Katerina Tabiri Bolognalı Katerina Yorumu
Bolognalı Katerina Kelimesi
Lütfen Bolognalı Katerina Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Bolognalı Katerina İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı? Bolognalı Katerina Ne Demek? ,Bolognalı Katerina Ne Demektir? Bolognalı Katerina Ne Demektir? Bolognalı Katerina Analizi? , Bolognalı Katerina Anlamı Nedir?,Bolognalı Katerina Ne Demektir? , Bolognalı Katerina Açıklaması Nedir? ,Bolognalı Katerina Cevabı Nedir?,Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı?,Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Bolognalı Katerina Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı Nedir? Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Bolognalı Katerina Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Bolognalı Katerina - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Bolognalı Katerina
Bolognalı Katerina Nedir? Bolognalı Katerina Ne demek? , Bolognalı Katerina Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı? Bolognalı Katerina Ne Demek? Bolognalı Katerina Ne Demektir? ,Bolognalı Katerina Analizi? Bolognalı Katerina Anlamı Nedir? Bolognalı Katerina Ne Demektir?, Bolognalı Katerina Açıklaması Nedir? , Bolognalı Katerina Cevabı Nedir? , Bolognalı Katerina Kelimesinin Anlamı?
Bolognalı Katerina | |
---|---|
Doğum | 8 Eylül 1413 Bologna, İtalya |
Memleket | İtalya |
Ölüm | 9 Mart 1463 (49 yaşında) |
Aziz ilanı | 22 Mayıs 1712 |
Yortu | 9 Mart |
Bolognalı Katerina [Caterina de' Vigri] (8 Eylül 1413 – 9 Mart 1463),[1][2] İtalyan rahibe, mistik, tarikat kurucusu, eski İtalyan yazar, öğretmen ve ressam. Catherine de' Vigri, 1712 yılında resmen azizleştirilmeden önce, ana vatanı Bologna'da yaklaşık üç yüzyıl boyunca hürmet gördü. 1712 yılında Katolik Kilisesi tarafında Azize olarak ilan edildi. Caterina de' Vigri'nin Azizler takvimindeki anma günü 9 Mart'tır.[3]
Bologna'lı Benvenuta Mammolini ve Giovanni Vigri'nin kızı olan Katerina, üst sınıf bir aileden geliyordu.[1] Niccolo III'ün sarayında eşi Parisina Malatesta'nın nedimesi olarak büyüdü ve onların kızı olan Margherita d'Este ile arkadaş oldu.[4] Bu süre zarfında okuma, yazma, müzik, viyola çalma konularında eğitim aldı ve d'Este Court kütüphanesindeki tezhipli el yazmalarına erişti.[5]
1426'da, Niccolo III'ün sadakatsizlik nedeniyle infaz etmesinden sonra, Catherine sarayı terk etti ve yarı dini bir hayat yaşayan ve Augustinian yönetimini takip eden sıradan bir Beguine topluluğuna katıldı. Kadınlar, sonunda gerçekleşen Fransisken hükmüne uyup uymama konusunda bölünmüştü.[6] Katerina, 1431'den 1456'ya kadar Corpus Domini, Ferrara'da yaşadı ve Acemilerin Hanımı olarak hizmet etti. Bir dindarlık modeli olan Katerina'nın, İsa, Meryem Ana, Thomas Becket ve Joseph'in mucizelerini ve çeşitli vizyonlarını gördüğü, ayrıca 1453'teki Kostantiniyye'nin Fethi gibi gelecekteki olayları tahmin ettiği bildirildi. Bir dizi dini inceleme, övgü, vaaz yazdı ve kendi kısa metnini kopyalayıp resimledi.
1455'te Fransiskenler ve Bologna valileri, ondan Bologna'da Corpus Domini adı altında kurulacak yeni bir manastırın baş rahibesi olmasını istediler. Ferrara'yı Temmuz 1456'da 12 kız kardeşle birlikte yeni bir topluluk kurmak için terk etti ve 9 Mart 1463'teki ölümüne kadar orada baş rahibe olarak yaşamına devam etti. Katerina manastır mezarlığına gömüldü, ancak on sekiz gün sonra mezardan tatlı bir koku yayıldı ve çürümemiş vücudu defin yerinden çıkartıldı. Daha sonra onun dini alışkanlığıyla giyinmiş, camın arkasına dik bir şekilde oturtulmuş olarak sergilendiği bir şapele taşındı. 1469'da rahibe Illuminata Bembo tarafından Katerina'nın biyografisi yazıldı.[7] 22 Mayıs 1712 tarihinde XI. Clemens tarafından Aziz Petrus Bazilikasında azizleştirildi.
Catherine'in en iyi bilinen metni, ilk olarak 1438'de yazdığı ve daha sonra yeniden yazıp 1450 ile 1456 arasında artırdığı anlaşılan Ruhani Savaş için Gerekli Yedi Ruhani Silah'tır.[8] Muhtemelen benzer fikirleri öğretmiş olmasına rağmen, yazılı versiyonu yaklaşana kadar gizli tuttu. bir kopyasını Ferrara'daki Zavallı Clares'e göndermesi talimatıyla birlikte onu itirafçısına verdi. Bu kitabın bir kısmı, onun hem Tanrı hem de Şeytan hakkındaki vizyonlarını uzun uzadıya anlatmaktadır. İnceleme, bir Zavallı Clare manastırları ağı aracılığıyla el yazması biçiminde dağıtıldı. Sette Armi Spirituali, kanonlaşması için kampanyanın önemli bir parçası oldu. İlk olarak 1475'te basıldı ve on altıncı ve on yedinci yüzyıllarda Latince, Fransızca, Portekizce, İngilizce, İspanyolca ve Almancaya çevrilmek de dahil olmak üzere 21 baskıdan geçti. Bu nedenle, erken modern dönemde geç Orta Çağ yerel mistisizminin yayılmasında önemli bir rol oynadı. Ayrıca, övgüler, kısa dini risaleler ve mektuplar ile Rosarium Metricum I Dodici Giardini ve I Sermoni adlı 5000 satırlık bir Latince şiir yazdı. Bunlar 2000 yılı civarında keşfedildi ve Kardinal Giacomo Biffi tarafından "şimdi şaşırtıcı güzellikleriyle ortaya çıktı" şeklinde tanımlandı. Yedi Spiritüel Silah Üzerine İnceleme'den sonra, farklı ve özerk bölümlerden oluşan teolojinin temeli: Gençliğinin mistik bir eseri olan On İki Bahçe, İsa'nın hayatı üzerine Latince bir şiir olan Rosarium ve Vaazlar, kopyaları. Catherine'in dindar kardeşlerine söylediği sözler."
Catherine, 15. yüzyıldan kalma bir rahibenin nadir fenomenini temsil ediyor – sanat eserleri kişisel kısa kitabında korunan bir sanatçı. Kutsal metinleri kopyalarken meditasyon yaptı, yaklaşık 1000 dua kitabı ekledi ve Clare ve Francis'in resimlerine özellikle dikkat ederek azizlerin büst portrelerinin baş harflerini çizdi. İsa'nın ve kundaklanmış Mesih Çocuğunun birden fazla görüntüsünün yanı sıra, Thomas Becket, Jerome, Paul, Padovalı Anthony, Mary Magdalene ve İskenderiyeli Catherine de dahil olmak üzere diğer azizleri tasvir etti. Kendi kendine öğrettiği tarzı, iğne işi ve adanmış baskılardan motifler içeriyordu. Metin ve başlıklarla iç içe geçmiş bazı aziz resimleri, Alman rahibelerin sanat eserlerinde de (nönnenarbeiten) bulunan kendine özgü, yaratıcı bir ikonografi sergiler kısa metin ve resimleri, manastır topluluğu içinde kesinlikle öğretici bir işlev gördü. Ona atfedilen diğer pano resimleri ve el yazmaları arasında Cappella Della Santa'daki Madonna ve Çocuk (takma adı Madonna del Pomo), Sette Armi Spirituali'nin imzalı kopyasındaki olası bir portre veya otoportre, bir Kurtarıcı ve başka bir Madonna ve Şapelindeki çocuk. Son zamanlarda bir bilim adamı belirli sıfatları sorgulamaya çalıştı.
Çeşitli övgüler arasında (Ms. 35 no.4, Archivio Generale Arcivescovile, Bologna) bulunan bir Kederli Adam veya Dirilmiş İsa çizimi de ona atfedilmiştir. Catherine, estetik bir felsefe dile getiren bir kadın sanatçı olarak önemlidir. Değerli zaman almasına rağmen, dini sanatının amacının "kendisine ve başkalarına bağlılığı artırmak" olduğunu açıkladı.