Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir?

Kur'an'a eleştiriler Nedir?

Kur'an'a eleştiriler Nedir?, Kur'an'a eleştiriler Nerededir?, Kur'an'a eleştiriler Hakkında Bilgi?, Kur'an'a eleştiriler Analizi? Kur'an'a eleştiriler ilgili Kur'an'a eleştiriler ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Kur'an'a eleştiriler ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Kur'an'a eleştiriler Ne Anlama Gelir Kur'an'a eleştiriler Anlamı Kur'an'a eleştiriler Nedir Kur'an'a eleştiriler Ne Anlam Taşır Kur'an'a eleştiriler Neye İşarettir Kur'an'a eleştiriler Tabiri Kur'an'a eleştiriler Yorumu 

Kur'an'a eleştiriler Kelimesi

Lütfen Kur'an'a eleştiriler Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Kur'an'a eleştiriler İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı? Kur'an'a eleştiriler Ne Demek? ,Kur'an'a eleştiriler Ne Demektir? Kur'an'a eleştiriler Ne Demektir? Kur'an'a eleştiriler Analizi? , Kur'an'a eleştiriler Anlamı Nedir?,Kur'an'a eleştiriler Ne Demektir? , Kur'an'a eleştiriler Açıklaması Nedir? ,Kur'an'a eleştiriler Cevabı Nedir?,Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı?,Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Kur'an'a eleştiriler Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı Nedir? Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Kur'an'a eleştiriler Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Kur'an'a eleştiriler - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Kur'an'a eleştiriler

Kur'an'a eleştiriler Nedir? Kur'an'a eleştiriler Ne demek? , Kur'an'a eleştiriler Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı? Kur'an'a eleştiriler Ne Demek? Kur'an'a eleştiriler Ne Demektir? ,Kur'an'a eleştiriler Analizi? Kur'an'a eleştiriler Anlamı Nedir? Kur'an'a eleştiriler Ne Demektir?, Kur'an'a eleştiriler Açıklaması Nedir? , Kur'an'a eleştiriler Cevabı Nedir? , Kur'an'a eleştiriler Kelimesinin Anlamı?






Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir?

Kur'an'ın eleştirisi

Vikipedi, özgür ansiklopedi
(Kur'an'a eleştiriler sayfasından yönlendirildi)

Kur'an, birçok yazar tarafından dindar bir kurgu olarak tanımlanmıştır.[1][2][3]

Kur'an eleştirisi değişik başlıklar altında yapılmıştır. Bunlar "bilimsel tutarlılık", "tarihsel tutarlılık", kendi "iç tutarlılığı", "gramer ve uslûp hataları" gibi başlıklardan oluşur.[4] Diğer eleştiriler Osman ve Emeviler zamanında benimsenen resmi nüsha dışındaki diğer metinlerin ortadan kaldırılması, metinlerde yapılan işaretleme ve değişikliklerinin eleştirisi ve Kur'ân'a dayandırılan anlayış ve şer'i hukuk sisteminin çağdaş değerlere uygun olup olmadığı gibi konularla ilgilidir.

İslâm inancında âyetleri vahiyler şeklinde Allah tarafından Cebrail adındaki melek vasıtasıyla Muhammed'e indirildiğine ve tek harfinin bile değişmeden korunularak günümüze kadar ulaştırıldığına inanılan Kur'an, tarih bakımından orijinalliğini ve bütünlüğünü koruyup koruyamadığı, konu ve anlatımlarına kaynaklık eden kültür ve mitolojiler,[5] dili ve içeriğinin bilimsel, ahlaki veya tarihsel tutarlılığı gibi alanlarda eleştirilmiştir.[6] Geleneksel tefsirlerde "Garib'ul Kur'an" (çoğ. Garaibul Kur'an) olarak ifade edilen[7][8] konu, antropolojik bilgi ve araştırmaların ilerlemesi ile daha geniş bir boyutta Kur'ani kavram ve anlatılarının kültürel kaynakları ile ilgili bir çalışma ve sorgulama [9][10] alanına dönüşmüştür.

San'a'da bulunan en eski Kur'an parşömeni. İki katmanlı yazı orijinal metinden ve günümüz metinlerinden farklı yazılışları ortaya çıkarmıştır.

Tarihsel orijinalliğinin korunması[değiştir | kaynağı değiştir]

Bir devenin kürek kemiği üzerine kaydedilmiş olan Kur'ân âyetleri.

Kur'an'ın orijinal metninin aynen korunduğu inancına karşılık bazı İslami kaynaklarda da geçtiği şekliyle mevcut metnin Muhammed'in zamanındaki metin ile birebir aynılığı konusu değişik eleştirilerin odak noktasını oluşturur. Yazılma süreci, ayetlerin derlenmesi ve kitap haline getirilmesi, aykırılık veya farklılık teşkil eden metinlerin Osman zamanında, orijinal metnin Mervan zamanında yakılması gibi başlıklar bu eleştirilerden başlıcalarıdır.

Bu kaynaklara göre, yaklaşık 23 yıl sürdüğü ifade edilen vahyin 13 yılını oluşturan Mekke döneminde Kur'ân büyük ölçüde yazılmamış, ancak hicrete yakın dönemler ile Medine döneminde yazılmıştır.[11][12] Başlangıçta okur yazar olmayan Müslümanlar, Bedir Savaşı sonrası esir aldıkları Kureyş Kabilesi mensuplarından onların özgürlüklerini iade etme karşılığı okuma ve yazmayı öğrenmişlerdir, böylece Kur'ân âyetlerinin kemikler, tabletler ve hurma ağacı yaprakları üzerine yazılması süreci de başlamıştır. İslam'da Kur'ân'ın orijinalliğinin ve bütünlüğünün korunması genel görüş olmakla birlikte, bu görüş bazı hadis kaynaklarında görülen "Muhammed'in ölümünden sonra cenaze işleri ile meşgul olunurken bazı Kur'an sayfalarını bir keçinin yemiş olduğu" rivayeti ve benzer diğer bazı rivayetler tarafından bozulmaktadır.[13][14]

Belgesel yaklaşım[değiştir | kaynağı değiştir]

Kur'ân'ın Muhammed'in 632 yılındaki ölümü esnasında henüz yazılmamış olduğu öne sürülerek Kur'ân, içerik açısından birçok eleştiriye maruz kalmıştır.[15][16][17] Bilim insanları, tarihçiler ve akademisyenler arasında ortak olan kanaat, Muhammed'in almış olduğu iddia edilen vahiylerin kendisinin yaşadığı dönemde yazılmamış olduğudur.[18] Daha sonra yazılmış bu yazım materyali ise ilk başta mushaf haline getirilmemiş, değişik kişilerin kendileri için yazıp sakladıkları parçalar şeklinde ve hıfz yolu ile muhafaza edilmiştir.

Yemen'de bulunan ve bulunmuş en eski Kur'ân kopyalarından biri olan "San'a Kur'an parşömeni" üzerinde yaptığı ayrıntılı radyokarbon incelemeleri neticesinde Puin, Kur'ân'ın Muhammed'in henüz peygamber olmadan evvelki döneminde yazılmış olabilecek birçok hikâyeyi ihtivâ ettiğini ifade etmiştir. Metin aynı zamanda günümüzdeki "standart" Kur'ân'ın temelini oluşturan Osman'ın Kuranı'nın sahip olmadığı, lehçe farklılıkları ile açıklanamayan pek çok anlam değişikliği de barındırır. Puin'in araştırmaları, bulgularının tartışmalara yol açması ve Müslümanları rencide edici nitelikte bulunması sebebiyle Yemenli yetkililer tarafından durdurulmuştur.[19]

İlahi kaynaklık iddiası; Kur'an'ın kültürel kaynakları[değiştir | kaynağı değiştir]

Orta Doğu, Arap ve komşu kültürler[değiştir | kaynağı değiştir]

Gılgamış destanında tufan, Kitâb-ı Mukaddes ve Kur'an tarafından da benzeşik ifadelerle tekrarlanır.
Nuh'un gemisi, Zübdetü't-Tevarih, Gılgamış destanı Kitâb-ı Mukaddes ve Kur'an'da yeni sunumlar kazanır.

KKTC Yakın Doğu Üniversitesi (YDÜ) İlahiyat Fakültesi'nde yapılan bir çalışmada cahiliye dönemine ait vergilerle ilgili verileri elde etmek ve bunların Kur'ân'daki malî yükümlülüklerle ilişkisini araştırmak amaçlanmıştır. Sonuç olarak Kur'ân'ın söz konusu vergilerinin İslam öncesi Güney, Kuzey ve Hicaz Araplarında hatta daha eski toplumlarda yer alan düzenlemelerin aynısı olduğu sonucuna varılmıştır.[20]

Araştırma görevlisi Fatih Duman'ın ifadeleri: "Bizim üzerinde durduğumuz, Kur'ân'ın da işaret ettiği İslam öncesi Arap folklorundaki mitolojik unsur ve menkıbeleri Kur'ân'ın yok saymadığıdır. Kur'ân'a baktığımızda onun emrettikleri ve anlattıkları da hiç yoktan olan şeyler değildir. Bunlar o toplumda bilinen ve icra edilen şeylerdir. Kur'ân'da emredilen ibadetlerin bir kısmı zaten Arapların kültürlerinde, örf ve adetlerinde, bir kısmı da Tevrat'ta bulunuyordu. Mesela namaz, oruç, hac, zekat... gibi. Burada Kur'ân'daki hukuk sistemi Arapların geleneksel hukuk sistemiyle Tevrat'ın bir karışımıdır dersek abartmış olmayız. Araplarda kısas, diyet, hırsızın elinin kesilmesi cezaları olduğu gibi örtünme de köklü bir gelenek halinde idi. Yahudilikte de kısas bulunduğu gibi, faiz de yasaklanmıştı. Bazı durumlarda zina eden kadın ve erkek taşlanarak öldürülürdü."[21] şeklindedir.

Büyük İskender başında Amon boynuzlarıyla (Zülkarneyn "iki boynuzlu" anlamına gelir)
Marduk, Marduk ile Marut arasında bağlantı kurulur

Kur'ân Arapça haricinde İbranice, Hintçe, Farsça, Habeşçe, Berberi, Latince, Kıpti, Yunanca ve eski Suriye dilleri gibi değişik dillerden alınma, bazıları teolojik anlamlar taşıyan kelimeler içermektedir. Melek, şeytan, cehennem, iblis, ifrit, cin gibi kelimeler veya Esma-ül Hüsna’dan sayılan Samed, Rahman, Aziz gibi isimler bu kapsamda sayılabilir. Es-Suyuti bu kelimelerin sayısının 275 olduğunu ifade eder.[22][23] İlgili kelimeler çerçevesinde kelime ve kavramların yaratıldığı sosyal ortamın inanç, anlayış ve kavrayışları kısmi söyleyiş ve anlam kaymaları ile Kur'ân muhtevası içerisinde yer almış olduğu üzerinde durulur.

Buna göre Karun hikâyesinin orijini Lidya Krallığı'na dayanan, eklentilerle efsaneleşmiş ve tamamen değişmiş anonim bir halk hikâyesidir. Yusuf’un hikâyesi, ashab-ı kehf, Nuh tufanı, Yunus peygamberin hikâyesi, Zülkarneyn, Süleyman, İbrahim, Lokman, Hızır gibi birçok mitolojik ve yarı mitolojik anlatı sözel kültürlerin etkileşim ve başkalaşımlarla Kur'an'da kendisine yer bulmuş anlatılarından oluşmaktadır.

Kitâb-ı Mukaddes[değiştir | kaynağı değiştir]

Tevrat'a göre "Amram ailesi"nin çocukları: Miryam, Harun ve Musa peygamberler. l-i İmrân Suresi'nde ise İmran ailesi Meryem'in baba evidir ve O'na "Ey Harun'un kız kardeşi" diye seslenilir.
Meryem, taze hurma için hurma ağacını silkeliyor, Psödo-Matta İncili'nde anlatılan efsane[24] Kur'an'da da tekrarlanır.
Eyob, Léon Bonnat (1880); Eyüp hikayesi Arif Tekin'e göre bir Sümer efsanesinin Tevrat uyarlamasıydı.
Efes'te Ashab-ı Kehf mağarası, Kehf Suresi'nde hikâyeleri anlatılır

Kur'an'ın diğer sözlü geleneklerden etkilenip etkilenmediği sorusu ve Kur'an kavramlarının değişik kültür ve geleneklerdeki orijinleri araştırılmıştır.[25] Petrus Alfonsi'ye göre bu anlatıların kaynağı Sergius, Ka'b-ul Ahbar ve Abdullah b. Selam üçlüsüydü.[26] Kur'ân'daki birçok karakter ve olay Tanah ve Yeni Ahit gibi Yahudi-Hristiyan kaynaklarının Midraş veya Apokrifa bölümlerinin temalarını yansıtmaktadır.[27] Batılı akademisyenler Kur'ân'ın daha çok sonraki dönem Hristiyan kaynakları ve Midraş gibi Yahudi kaynaklarından alıntı yaptığı üzerinde dururlar.[28] Kur'ân'daki "İlahi Adalet" ve "Cennet" gibi motifler çağdaş Suriye Kiliselerine bağlı misyoner din adamlarının öğretilerine büyük benzerlikler göstermektedir.[28]

Kur'ân'da Hud, Salih ve Hızır gibi bazı istisnalar dışında birçok efsanenin Talmud ve Yeni Ahit gibi Yahudi-Hristiyan kaynaklarından alındığı ifade edilmiştir. Bu kaynaklar asılları bozulmuş ilahi kaynaklar olarak değerlendirildiğinden, bu kaynaklarda geçen hikâyelerin Kur'ân'da tekrar edilmeleri Müslümanlarca tuhaf karşılanmaz.[29] Bazı araştırmacılar Talmud, Targum, Arta Viraf gibi kaynaklarda geçen kavram, hikâye ve temaları alıntılayan Kur'ân ayetlerine dikkat çekmişlerdir.[30]

Filistin asıllı İsviçreli şeriat hukukçusu Sami Ezzib, Kur'an metninin, ihtiva ettiği Yahudilikvari öğretilerden dolayı gerçekte bir haham tarafından yazıldığı kanaatindedir.[31]

Kur'an ve bilim[değiştir | kaynağı değiştir]

Matematik problemler: Şer'i hukukun ana kaynağı olan Kur'ân'da miras paylaşımında mirasçıların paylarını düzenleyen Nisa suresi 11-12. ayetlerinin matematik açıdan eleştirileri yapılmış ve bazı durumlarda paylaşımdaki payların toplamının paydalar toplamından yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.[kaynak belirtilmeli]

İran minyatürü, 16. yy, Zülkarneyn'in Cinlerin yardımıyla Yecüc ve Mecüc'e karşı set inşa etmesi. Ezekiel kitabında Gog bir kişi ve Magog O’nun toprağıdır. Genesis 10’da Magog bir insandır, Gog’dan bahsedilmez. Yüzyıllar sonra rivayetlerdeki “Magog’dan Gog” deyimi "Gog ve Magog"’a Yeni Ahit vahiy kitabında ise "Gog ve Magog kavmi"ne dönüşür. Roma döneminde İskenderin “İskender kapısı”nı inşa etmesiyle onlar adına bir efsane üretilir.
Yer merkezli evren modeli – C. Flammarion, Holzschnitt, Paris 1888, Kolorit: Heikenwaelder Hugo, Wien 1998

Müfessirler ise aynı surenin sonunda konuyla ilgili olan 176. ayeti ve hadis rivayetlerini de dikkate alarak sünnet ve icma delilleriyle mirastan pay alacak kişilerden hangisinin bulunup hangisinin bulunmadığına göre kimin mirastan ne kadar pay alacağını daha tafsilatlı olarak açıklamışlardır.[32]

Evren modeli: Kur'an'a göre Evren'in Dünya merkezli olarak tanımlanması eleştirilmiştir.[33] Bu eleştirilere kaynaklık eden bazı ayetlere göre yeryüzü insanlar için dümdüz bir döşek haline getirilmiş, gökler (evren, sema) Dünya üzerinde 7 kat olarak düzenlenmiş, gök lambaları olan yıldızlar 1. kat göğe (s:Mülk Suresi: 5) yerleştirilmişlerdir.[34][35] Kur'ân'da gök cisimleri Güneş, Ay ve yıldızlardan ibârettir. Güneş bir ışık, Ay ise bir nûrdur. s:Tekvir Suresi 2. ayetine göre Kıyamet yaklaştığında yıldızlar yeryüzüne dökülür. Gök cisimlerinin uzaklık bilgileri yanında küçük cisimlerin daha büyük olanların üzerine düşebileceği fiziksel gerçeği ile ifadelerin Kur'a'ın yazılış zamanındaki evren anlayışını yansıttığı ve bugünkü kozmoloji bilimi ile uyumlu olmadığı düşünülmektedir. Bu düşünceyi destekleyen diğer ayetler; Mülk ve Cin surelerinde meteorların atmosfere çarpmasıyla oluşan ışığın yanılsamasıyla halk arasında "yıldız kayması" olarak isimlendirilen olaya atfen yıldızların gayba dair haber çalmak için göğe yükselen cinlerin kovalanmasında taşlama aracı olarak kullanıldığından bahsedilmesidir. İfadelerin bir kısmı teşbihi anlatımlar olarak olarak değerlendirilir. Ayrıca bu evren içerisinde melekler, ifritler, cinler, şeytanlar gibi mitolojik veya yarı mitolojik yaratıklar bulunur.

Tıbbi konular: Eski Mısır tıbbına ait tıbbi inançlardan olan ceninin anne karnında bir "kan pıhtısı" üzerinden geliştiği ifadelerine Kur'an ayetlerinde aynen yer verilir.[36] Ancak, ayette verilen kelimenin anlamının "kan pıhtısı" değil "embriyo" olduğunu iddia edenler vardır.[37]

Bucailleizm: Hint kutsal kitapları, Kitâb-ı Mukaddes'te olduğu gibi Kur'ân'ın da geçmişte ve günümüzde birçok bilime önderlik ettiği, bilim insanlarından çok önceleri bilimsel öngörüleri ve tespitleri haber verdiği iddiası, konuyu Batı dünyasında gündeme getiren Maurice Bucaille'e atfen Bucailleizm olarak isimlendirilir ve sözdebilim örneklerinden birisi olarak tanımlanır (Bakınız 16 Ekim 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.).

Gerçekçilik[değiştir | kaynağı değiştir]

Yunus ve Balık, İslam minyatürü. Yunus kitabında, Akdeniz'de gemiden atılıp balık tarafından yutulan ve Dicle'nin kenarında, Ninova'da karaya fırlatılan Yunus anlatısı Kur'an'da da tekrarlanır.

Kur'ân'daki hikâyeler, Kur'ân'ın hacim yönünden üçte ikilik kısmını oluşturur. Kur'an anlatılarını inceleyen bazı ilim insanları kıssaları "tarihsel olanlar", "temsili kıssalar" ve "mitolojik olanlar" olarak sınıflandırmışlardır.[38][39] Tarihsel anlatımlarda anonim hikâyelerde olduğu gibi kişiler ve yerlerin kaydığı, zamanın yüzyıllar öncesine veya sonrasına atıldığı veya farklı hikâyelerin yaklaştırılarak birleştirildiği ifade edilir. Bu hikâyeler yüzyıllar içerisinde kültürden kültüre değişerek geçmiş, efsaneleşmiş ve mitolojik parçalar ilave edilmiştir. Nuh ve Yunus hikâyeleri gibi hikâyeler bugün bilimsel açıdan da reddedilmesi gereken hikâyelere ait iki örnektir.

Fil vakası, Ay'ın yarılması, miraç gibi olayların rasyonel olmaması sebebiyle de Kur'ân eleştirilmiştir. Kimi teologlara göre "Ay'ın yarılması" Arapçada "her şeyin ortaya çıkması" anlamına gelen bir deyimdir ve yanlış yorumlanmaktadır.

Moral ve etik değerler[değiştir | kaynağı değiştir]

Kur'ân ve hadislere dayanan şeriat hukukunun miras, şahitlik ve ceza davaları gibi konularda insanlar arasında bugünkü evrensel prensipler ve eşitlik ilkelerini gözetmediği ifade edilmekte ve eleştirilmektedir.[40]

Kur'ân ve antropomorfizm[değiştir | kaynağı değiştir]

İslâm ilahiyatçılarınca İhlas suresi gibi Kur'ân'ın bazı ayetlerine dayandırılan tevhid ilkesi gereği, Tanrı yaratılmış olanlardan hiçbirine benzeyemez ve benzetilemez (Muhalefetün lil havadis). Bu benzetimleri (antropomorfizm) yapanlar dindışı (kafir) sayılırlar. Ancak eleştirmenler bu kuralın bazı ayet ve hadislerde ihlal edildiğini iddia ederler.

Ay'ın bölünmesi, 16. yy. bir falnameden, Bazı yorumlara göre "ay yarıldı" ifadesi gelecek bir zamanı ifade etmektedir. Kur'an'da benzer şekilde zamanı, özne veya muhatabı belirlenemeyen cümleler bulunur.

Dil/Edebiyat eleştirileri[değiştir | kaynağı değiştir]

Kur'an ve Arap şiiri: Kur'an'ın kaynakları konusunda üzerinde durulan konulardan birisi de İslam öncesi Arap şiiridir. Ümeyye b. Ebi Salt, Kuss bin Saide el İyadi ve İmrü'l-Kays'ın şiirleri ile Kur'an ayetleri arasındaki ifadelerin benzerliği, Kur'an'ın bu şiirlerden yaptığı alıntı olarak değerlendirilir. Bununla birlikte bu şiirlerden bazılarının Kur'ân'dan sonra yazılarak ilgili şairlere atfedilme ihtimali üzerinde durulan diğer bir ayrıntıdır.[41]

Kur'an'da zamir, isim ve sıfatların uygunsuz kullanımı, müzekker-müennes uyumsuzluğu, tekillik-çoğulluk kurallarına uyulmaması gibi değişik kategorilerde incelenen çok sayıda gramer uygunsuzluğu bulunur.[42] Bu uygunsuzluklar değişik teorilerle izah edilmeye çalışılmıştır. Konu farklı kişilerce hata veya istisnai kullanım olarak değerlendirilir. Kur'ân'daki gramer uygulamaları ile ilgili bir iddia da gelecekle ilgili ifadelerde mazi (geçmiş) sigasının kullanımıdır. Buna göre bu şekilde anlatımın başka örnekleri de bulunmakta ve Ay'ın gelecekte parçalanacağı Kamer Suresi'nde bu şekilde anlatılmaktadır.[43][44] Anlam kayması denen bu durumun Türkçe dahil çok çeşitli dillerde örnekleri mevcuttur.

Kur'an'ı "nüzul sırası"na uygun biçimde İngilizce, Fransızca ve İtalyancaya tercüme eden Sami Ezzib, Kur'an'daki dil bilgisi hatalarını tespit ederek bulgularını Al-Akhta' al-lughawiyyah fi al-Qur'an al-karim: Linguistic Errors in the Holy Koran adlı eserinde yayımladı.[45][46]

İlgili başlıklar[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ The formation of Islam : religion and society in the Near East, 600-1800. [Online-Ausg.] New York: Cambridge University Press. 2008. s. 286. ISBN 978-0-521-58813-3.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  2. ^ Hagarism: the Making of the Islamic World. Cambridge, UK: Cambridge University Press. 1980. s. 277. ISBN 978-0-521-29754-7.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  3. ^ The Syro-Aramaic Reading of the Koran: a Contribution to the Decoding of the Language of the Koran. Verlag Hans Schiler. 2007. s. 349. ISBN 978-3-89930-088-8.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  4. ^ "An Evaluation of the Muslim Claims" (Kapsamlı). The Qur'an (İngilizce). 25 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013. 
  5. ^ "Arşivlenmiş kopya". 16 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013. 
  6. ^ "Arşivlenmiş kopya" (PDF). 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 23 Haziran 2014. 
  7. ^ "KUR'AN-I KERİM 'DE ARAPÇA OLMAYAN KELİMELER | mollacami.com". kitap.mollacami.com. 4 Aralık 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  8. ^ "Islam, the Qur'an and the Arabic Literature". Al-Islam.org. 25 Şub 2013. 21 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  9. ^ "Arşivlenmiş kopya". 14 Mayıs 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  10. ^ "More Quranic disasters and more foreign words in the Qur'an :: Reader comments at Daniel Pipes". Daniel Pipes. 29 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  11. ^ "Arşivlenmiş kopya" (PDF). 11 Aralık 2013 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Aralık 2013. 
  12. ^ http://www.ilafdergi.hitit.edu.tr/files/14.11.pdf[ölü/kırık bağlantı]
  13. ^ (Ibn Mace 36/1944
  14. ^ Ibn Hanbel 3/61; 5/131,132,183; 6/269
  15. ^ Tabatabai, Sayyid M. H. (1987). The Qur'an in Islam : its impact and influence on the life of muslims. Zahra Publ. ISBN 0710302665. 26 Ağustos 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Aralık 2013. 
  16. ^ Richard Bell (Revised and Enlarged by W. Montgomery Watt) (1970). Bell's introduction to the Qur'an. Univ. Press. ss. 31-51. ISBN 0852241712. 
  17. ^ P. M. Holt, Ann K. S. Lambton and Bernard Lewis (1970). The Cambridge history of Islam (Reprint. bas.). Cambridge Univ. Press. s. 32. ISBN 9780521291354. 
  18. ^ Denffer, Ahmad von (1985). Ulum al-Qur'an : an introduction to the sciences of the Qur an (Repr. bas.). Islamic Foundation. s. 37. ISBN 0860371328. 
  19. ^ "A Find in Britain: Quran Fragments Perhaps as Old as Islam". 1 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mart 2019. 
  20. ^ "Arşivlenmiş kopya" (PDF). 22 Mart 2017 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mart 2017. 
  21. ^ "Arşivlenmiş kopya". 14 Temmuz 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Haziran 2014. 
  22. ^ "Arşivlenmiş kopya" (PDF). 15 Eylül 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  23. ^ "Arşivlenmiş kopya". 18 Aralık 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  24. ^ Leirvik 2010, pp. 33–34.
  25. ^ "Sources of the Quran" (Kapsamlı kaynak). 16 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  26. ^ Meral, Yasin. "Petrus Alfonsi'nin "Yahudilere Reddiye"sinde İslam Eleştirisi (Criticism of Islam in Petrus Alfonsi's "Polemic against the Jews")". 24 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Haziran 2021 – www.academia.edu vasıtasıyla. 
  27. ^ Jacques, Karri. "The Quran in its Historical Context - Reynolds et al". 24 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Haziran 2021 – www.academia.edu vasıtasıyla. 
  28. ^ a b "Qurʾān." Encyclopædia Britannica. Ultimate Reference Suite. Chicago: Encyclopædia Britannica, 2008.
  29. ^ "Arşivlenmiş kopya". 25 Mart 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  30. ^ "Arşivlenmiş kopya". 15 Ağustos 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  31. ^ "Sami Aldeeb, traducteur du Coran en français, en anglais et en italien". 16 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Nisan 2020. 
  32. ^ Diyanet İşleri Başkanlığı, Kur'an yolu tefsiri, Nisa 11.-12. ayet tefsiri ve 176. ayet tefsiri
  33. ^ "The Geocentric Qur'an" (İngilizce). wikiislam. 12 Temmuz 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013. 
  34. ^ "KUR'AN'DAKİ BAZI KAVRAMLARIN TARİHSEL KÖKENLERİ". googleusercontent. Erişim tarihi: 15 Mart 2013. 
  35. ^ "Kur'ân'dan bilim türetmek". agnostik. 4 Temmuz 2010. 14 Ağustos 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013. 
  36. ^ "Kuran'dan bilim türetmek". agnostik. 4 Temmuz 2010. 14 Ağustos 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013. 
  37. ^ https://youtu.be/TDfWG_sz5MI [yalın URL]
  38. ^ "Kur'ân'ın anlaşılmasında sembolizm tartışmaları". Belgeler. 18 Aralık 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013. 
  39. ^ "MİTOLOJİK ANLATI ve KISSA" (PDF). İnanç, kültür ve mitoloji araştırmaları dergisi. Cilt 6. 2009. ISSN 1304-5482. 29 Ekim 2013 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  40. ^ "İnsan hakları, Eşitlik, Kur'ân". Makale. agnostik. 23 Eylül 2009. 14 Ağustos 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2013.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  41. ^ "2. Eski Arap İnanişlarinin Ve Adetlerinin Etkisi | Study-Islam.org". www.study-islam.org. 6 Kasım 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  42. ^ "Arşivlenmiş kopya". 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2015. 
  43. ^ "Arşivlenmiş kopya". 16 Mayıs 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Aralık 2013. 
  44. ^ "Ayın Yarılması (Şakkul Kamer) diye bir mucize var mıdır? Mehmet Durmuş". 4 Temmuz 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  45. ^ Aldeeb, Sami (18 Oca 2017). "Contestation des erreurs du Coran". 11 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  46. ^ Abu-Sahlieh, Sami A. Aldeeb (2 Oca 2017). "Al-Akhta' al-lughawiyyah fi al-Qur'an al-karim: Linguistic Errors in the Holy Koran". 5 Ağustos 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Nisan 2020 – Amazon vasıtasıyla. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]


Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Nedir? :Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? ile ilgili Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Ne Demektir? Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Açıklaması Nedir? Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Cevabı Nedir? Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Açıklaması? :Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Gerçek mi? :Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? ile ilgili Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Hakkında? :Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? ile ilgili Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? burada bulabilirsiniz. Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Kur'an'a eleştiriler nedir?, Kur'an'a eleştiriler anlamı nedir?, Kur'an'a eleştiriler ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Lavan, Opel Performance Center, 2013 FIFA 20 Yaş Altı Dünya Kupası B Grubu, Maitotoksin, Kedi maması, Ücretli kölelik, Shazam (hizmet), Arjantin futbolunda lig sistemi, Kardiyotorasik cerrahi, Vatikan Kütüphanesi, Jōsō, Adabank, Oldsum, Hukuk bürosu, Newtown, Connecticut, AzerSat 1, Trigun, Setmurthy, Park freni, San Vitale Kilisesi, Yazlıca, Siirt, VI. Gustaf Adolf, Yarı kapalı merkez düz ünlü, Homers Night Out, II. Dünya Savaşı sırasında teknoloji, Kiyohiro Hirabayashi, Sözdizimi, Villanovafranca, Mamut Mağarası Ulusal Parkı, Lüdmila Belousova, Cuito Cuanavale Muharebesi, Brakiyopod, Phillips, İrem Altuğ, Meta fetişizmi, Mersin ilinde ulaşım, Volkswagen Ticari Araç, J Mascis, Hazar Kağanlığı, 2004 Copa América Finali, Sarsılmaz Kılınç 2000, Gelibolu Marşı, Yön (dergi), Church Minshull, Lorenzo Lamas, Beşbıçak, Nadia Comăneci, 12. Altın Portakal Film Festivali, Hechi, Takis Biniaris, Tomáš Ujfaluši, Khaled Hosseini, 2000 Sidney Yaz Olimpiyatları, Saulun Din Değiştirmesi, Rekombinant DNA, Samet Ağaoğlu, Türkiyede tarım, Çördük, Mustafakemalpaşa, Telli peynir, Rıfkı Refik Pasin, Widdington, Ahmet Burak Solakel, I. Aleksandre (Gürcistan kralı), 2016 Angola ve KDC sarıhumma salgını, San Francisco Giants, Doğu İran dilleri, League of Ireland Premier Division, Karatay Medresesi, Kalaç, Gerede, Franky Vercauteren, eternals, Suihua, Lamina reticularis, Puppet on a String, Iğdırın ilçeleri, Laomedon, Ahmet Gazi Camii, Draconinae, Dmitry Glukhovsky, Bir Damla Gözlerimde, Albert Scanlon, Yıldırım Emri, Siber fiziksel sistem, The Sarah Silverman Program, Toprak eşya, Mietek Szcześniak, Tsuneyasu Miyamoto, Héctor Zelaya, Zemin, Yakup, Serkan Boydak, Kevin Sullivan (güreşçi), Cengel Operasyonu, Hantan Nehri, Graham Zusi, 1950 Nemzeti Bajnokság I, Hamid Kaviyanpur, Marta Walczykiewicz, 1977 Türkiye Cumhuriyet Senatosu Başkanlığı seçimi, Vefa Kilise Camii,
Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kimdir? Yrd Doç Dr Birsel Aybek Nereli Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kaç Yaşında?, Fosfatlı Nedir?, Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?,