Helen Longino Nedir?
Helen Longino Nedir?, Helen Longino Nerededir?, Helen Longino Hakkında Bilgi?, Helen Longino Analizi? Helen Longino ilgili Helen Longino ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Helen Longino ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Helen Longino Ne Anlama Gelir Helen Longino Anlamı Helen Longino Nedir Helen Longino Ne Anlam Taşır Helen Longino Neye İşarettir Helen Longino Tabiri Helen Longino Yorumu
Helen Longino Kelimesi
Lütfen Helen Longino Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Helen Longino İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Helen Longino Kelimesinin Anlamı? Helen Longino Ne Demek? ,Helen Longino Ne Demektir? Helen Longino Ne Demektir? Helen Longino Analizi? , Helen Longino Anlamı Nedir?,Helen Longino Ne Demektir? , Helen Longino Açıklaması Nedir? ,Helen Longino Cevabı Nedir?,Helen Longino Kelimesinin Anlamı?,Helen Longino Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Helen Longino Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Helen Longino Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Helen Longino Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Helen Longino Kelimesinin Anlamı Nedir? Helen Longino Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Helen Longino Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Helen Longino Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Helen Longino - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Helen Longino
Helen Longino Nedir? Helen Longino Ne demek? , Helen Longino Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Helen Longino Kelimesinin Anlamı? Helen Longino Ne Demek? Helen Longino Ne Demektir? ,Helen Longino Analizi? Helen Longino Anlamı Nedir? Helen Longino Ne Demektir?, Helen Longino Açıklaması Nedir? , Helen Longino Cevabı Nedir? , Helen Longino Kelimesinin Anlamı?
Helen Longino | |
---|---|
Doğumu | 13 Temmuz 1944 |
Kurumu | Mills Koleji (1975–1990) Rice Üniversitesi (1990–1995) Minnesota Üniversitesi (1995–2005) Stanford Üniversitesi |
Doktora danışmanı | Peter Achinstein |
İlgi alanları | Feminist eleştiri, Bilim felsefesi, Biyoloji felsefesi, sosyal ampirizm |
Etkilendikleri |
"Helen Longino: Perspectives and Pluralities", Rotman Institute of Philosophy |
Helen Elizabeth Longino (d. 13 Temmuz 1944), bilimsel araştırma için değerlerin ve sosyal etkileşimlerin önemini savunan Amerikalı bir bilim filozofudur.[1] Kadınların bilimdeki rolü hakkında yazmıştır ve feminist epistemoloji ve sosyal epistemolojide merkezi bir figürdür. Stanford Üniversitesi'nde Clarence Irving Lewis Felsefe Profesörüdür. 2016 yılında Amerikan Sanat ve Bilim Akademisi'ne seçildi.[2]
Longino, 1966'da Barnard College'dan[1][3][4] İngiliz edebiyatı alanında lisans derecesini ve 1967'de İngiltere'deki Sussex Üniversitesi'nden felsefe alanında yüksek lisans derecesini aldı. Doktora derecesini 1973'te Baltimore, Maryland'deki Johns Hopkins Üniversitesi'nden Peter Achinstein'ın gözetiminde aldı. Tezi, Çıkarım ve Bilimsel Keşif ile ilgiliydi.[5]
Longino, Stanford Üniversitesi felsefe bölümüne katılmadan önce California Üniversitesi, San Diego (1973–1975), Mills Koleji (1975–1990), Rice Üniversitesi (1990–1995) ve Minnesota Üniversitesi'nde (1995–2005)[6] çalıştı. Kadın kurtuluş hareketinde ve çeşitli kurumlarda kadın çalışmalarının kurulmasında aktif rol aldı.[7][8] 2008'de Clarence Irving Lewis Felsefe Profesörü oldu ve 2008'den 2011'e kadar felsefe bölümünün başkanı olarak görev yaptı.[5][9]
Bilim Felsefesi Derneği Başkanlığı (2013–2014)[10] ile Uluslararası Tarih ve Bilim Felsefesi Birliği'nin Mantık, Metodoloji ve Bilim ve Teknoloji Felsefesi Bölümü Birinci Başkan Yardımcılığı (2016–2019) yapmıştır.[11]
Longino, çalışmasında bilimsel bilginin sosyal boyutlarını ve sosyal ve bilişsel değerlerin ilişkilerini tartışmaktadır. Feminist ve sosyal epistemolojileri ve bunların bilimsel çoğulculuk üzerindeki etkilerini inceler.[12] Longino, ayırt edici bir şekilde kadınlara özgü bir bilme yolu olduğunu öne sürmek yerine, "bir feminist olarak epistemoloji yapma" fikrini vurgulamaktadır; bu yaklaşım, bir sorunun karakterize edilebileceği birçok yola dair bir farkındalık getirmektedir.[13][14]
Longino, Science as Social Knowledge (1990) adlı ilk kitabında, toplumsal değerlerin veya bilimin insan bağlamının bir parçası olan değerlerin, bilimsel bilginin nesnel olarak gerekçelendirilmesiyle ilişkisini savundu. Bağlamsal ampirizminde, bilim adamları tarafından alınan türden gözlemlerin ve verilerin kendi başlarına herhangi bir özel hipotezin lehinde veya aleyhinde kanıt olmadığını savunur. Bunun yerine, herhangi bir belirli verinin herhangi bir hipotez için uygunluğuna, ne tür verilerin ne tür hipotezleri destekleyebileceğine ilişkin insan inançları ve varsayımları karar verir. Dahası, kanıtın uygunluğuna karar verildiğinde bile, kanıt ile ilginç bilimsel teorilerin tam olarak gerekçelendirilmesi arasında mantıksal bir boşluk kalır (kuramların yetersiz belirlenmesine ilişkin geleneksel felsefi sorun). Kanıtların hangi hipotezleri doğru olarak kabul edeceğimize karar vermemize yardımcı olması için, bu boşluk da meşru akıl yürütme hakkındaki inançlar ve varsayımlarla kapatılmalıdır.[15][16][17]
Neyse ki, hipotezleri eleştirmek için farklı bakış açılarının kullanılması, bu hipotezlerden bazılarını bilimsel bilgiye dönüştürebilir. Hipotezler, özellikle farklı inanç ve değerlere sahip olanlar tarafından farklı bakış açılarından incelemeye tabi tutulduklarında bilgiye dönüşürler.[18] Bilimin bu nedenle nesnel olmadığını iddia etmek için yukarıdaki iki kanıtsal boşluğa işaret eden filozofların aksine, Longino, farklı değerlere sahip olanlar tarafından yapılan incelemenin bunun yerine bilimin nesnelliğini destekleyebileceğini savunuyor.[19] Buna göre, bilimle hemen hiçbir ilgisi yokmuş gibi görünen değerlerimiz, bilimsel bilgi parçalarının nesnelliği için çok önemlidir ve bilim tam da değerden bağımsız olmadığı için nesnel olabilir.[8][20][21][22] Bu bakış açısından, muhalefet, bir teoriyi kabul etmek için gerekçelerimizin yeterliliğini test etmede önemlidir.[23] Bir topluluk içinde açık eleştirel diyalog, potansiyel olarak topluluğun önyargının üstesinden gelmesini sağlayabilir.[24] Nesnelliğe ulaşmak için bilim, "dönüştürücü eleştiriye" izin vermeli ve onunla ilgilenmelidir.[8]
Longino (1990, 2001), tamamen demokratik tartışmaya dayalı bir nesnellik kavramı geliştirmiştir. Temel fikri, bilgi üretiminin, sorgulayıcıların eleştirel ve işbirlikçi etkileşimleriyle güvence altına alınan sosyal bir girişim olduğudur. Bu sosyal girişimin ürünleri daha objektiftir, her açıdan eleştiriye daha duyarlıdır.
— Elizabeth Anderson, 2015[25]
Longino'nun The Fate of Knowledge (2002) adlı kitabı, filozofların ve bilim sosyologlarının bilgi açıklamalarını araştırıp uzlaştırmaya çalışmaktadır.[26]
En son olarak, Studying Human Behavior: How Scientists Investigate Aggression and Sexuality (2013) adlı kitabında Longino, epistemolojik çerçeveleri, ürettikleri bilgi türleri ve pragmatik hedefleri açısından insan saldırganlığı ve cinselliğine beş bilimsel yaklaşımı inceliyor. Farklı yaklaşımların, her biri konu hakkında kısmi bilgi üreten farklı nedenlerle başladığını ve üzerine inşa edildiğini savunuyor. Bu nedenle tek bir bakış açısına indirgenemezler. Longino, sosyal epistemolojideki bakış açısına göre, bilgiye yönelik farklı yaklaşımların çoğulluğunun kabul edilmesi halinde, bilimsel araştırmanın kamu politika yapıcıları için bir rehber olarak daha yararlı olacağını savunuyor. İncelenecek bakış açıları yelpazesine ilişkin farkındalığın arttırılması, kararları daha kapsamlı bir şekilde bilgilendirerek politikaya fayda sağlayabilir ve ayrıca sınırlı bir perspektife dayalı politika pozisyonlarını çok hızlı benimseme konusunda dikkatli olmayı teşvik edebilir.[27]
Bilimsel bilginin doğası üzerine çalışması, çeşitli insanların bilime katkılarının değerini (ve buna bağlı olarak kadınların katkılarının değerini) savunması anlamında genel olarak feminist olsa da, Longino'nun diğer çalışmalarından bazıları daha açık bir şekilde feminist olmuştur ve kadınlarla ilgilenir. Örneğin, cinsiyet merkezli varsayımların teorinin oluşumu üzerindeki etkisini vurgulayarak, insan evriminin kadın ve erkek merkezli açıklamalarının alternatif anlatılarını sunmuş ve analiz etmiştir.[28]
Bu nedenle, (Longino ve Hubbard'a göre) verilerde hiçbir şey olmamasına rağmen, insan evrimi tarihi üzerine geleneksel bilimsel çalışma, erkeklerin faaliyetlerine öncelik verme eğilimindedir ya da yerleşik teoride bu, evrimsel değişikliklerin kadınlardan çok erkeklere atfedilebileceği anlamına gelir. ... bu nedenle, araştırmanın ön saflarında yer alan bilimsel bilginin inşasının ... cinsiyetçi varsayımlardan etkilendiğine dair makul kanıtlarımız vardır.
— Steven Yearly, 2005[28]
Bilgi çalışmasının ötesinde, yazıları pornografinin doğasının ve ahlaki açıdan sorunlu olduğu koşulların analizini de içeriyor.[29][30]
2002'de Longino'nun The Fate of Knowledge (2001) adlı kitabı, Amerikan Sosyoloji Derneği Bilim, Bilgi ve Teknoloji Bölümü'nden en iyi kitap dalında Robert K. Merton Profesyonel Ödülü'nü aldı.[31]
2014 yılında Longino'nun Studying Human Behavior (2013) adlı kitabı, Bilim Felsefesi Derneği Kadın Grubu tarafından 2014 Feminist Felsefede En İyi Kitap Ödülü'ne layık görüldü.[6]
2016 yılında Helen Longino, Amerikan Sanat ve Bilim Akademisi'ne seçildi.[32][33] 2018 yılında American Association for the Advancement of Science üyeliğine seçildi.[34]