Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir?

Antun Sadi Nedir?

Antun Sadi Nedir?, Antun Sadi Nerededir?, Antun Sadi Hakkında Bilgi?, Antun Sadi Analizi? Antun Sadi ilgili Antun Sadi ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Antun Sadi ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Antun Sadi Ne Anlama Gelir Antun Sadi Anlamı Antun Sadi Nedir Antun Sadi Ne Anlam Taşır Antun Sadi Neye İşarettir Antun Sadi Tabiri Antun Sadi Yorumu 

Antun Sadi Kelimesi

Lütfen Antun Sadi Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Antun Sadi İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Antun Sadi Kelimesinin Anlamı? Antun Sadi Ne Demek? ,Antun Sadi Ne Demektir? Antun Sadi Ne Demektir? Antun Sadi Analizi? , Antun Sadi Anlamı Nedir?,Antun Sadi Ne Demektir? , Antun Sadi Açıklaması Nedir? ,Antun Sadi Cevabı Nedir?,Antun Sadi Kelimesinin Anlamı?,Antun Sadi Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Antun Sadi Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Antun Sadi Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Antun Sadi Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Antun Sadi Kelimesinin Anlamı Nedir? Antun Sadi Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Antun Sadi Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Antun Sadi Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Antun Sadi - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Antun Sadi

Antun Sadi Nedir? Antun Sadi Ne demek? , Antun Sadi Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Antun Sadi Kelimesinin Anlamı? Antun Sadi Ne Demek? Antun Sadi Ne Demektir? ,Antun Sadi Analizi? Antun Sadi Anlamı Nedir? Antun Sadi Ne Demektir?, Antun Sadi Açıklaması Nedir? , Antun Sadi Cevabı Nedir? , Antun Sadi Kelimesinin Anlamı?






Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir?

Antun Sadi

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Antun Sadi
Arapçaأنطون سعادة
Tam adıAntun Sadi
Arapçaأنطون سعادة
Doğumu01 Mart 1904(1904-03-01)
Dhour El Choueir, Beyrut Vilayeti, Osmanlı İmparatorluğu
Ölümü08 Temmuz 1949 (45 yaşında)
Beyrut, Lübnan
İdam
MilliyetiArap
Çağı20. yüzyıl
BölgesiLevant
OkuluRomantizm, milliyetçilik, Suriye milliyetçiliği
İlgi alanlarıSiyaset felsefesi, sosyoloji, tarih, edebiyat, güzel sanatlar
Önemli fikirleriDoğal Suriye, Suriye milliyetçiliği
Etkiledikleri

Antun Sadi (1 Mart 1904 - 8 Temmuz 1949) Suriye Sosyal Milliyetçi Partisi'ni kurucusu Lübnanlı bir politikacı, filozof ve yazar. Suriye'yi doğal parçası saydığı komşu bölgelerle birleştirmeye çalışmıştır.

Hayatı ve kariyeri[değiştir | kaynağı değiştir]

İlk dönemi[değiştir | kaynağı değiştir]

Antun Sadi, 1904'te Lübnan Dağı'ndaki Dhour El Choueir'de doğdu. Lübnanlı Ortodoks Hristiyan bir doktor Khalil Sadi ve Naifa Nassir Khneisser'in oğluydu.[1] Babası bir Suriye milliyetçisi olduğu kadar demokrasi savunucusuydu ve aynı zamanda eserleri siyaset, edebiyat, gazetecilik, roman yazımı ve çeviri alanlarını kapsayan üretken bir yazar ve hezârfen olarak tanımlanan bir entelektüel ve yazardı."[2] Antun Sadi, ilk eğitimini doğduğu şehirde tamamladı ve eğitimine Kahire'deki Lycée des Frères'de devam etti. Annesinin ölümü üzerine Lübnan'a döndü.[3] 1919'un sonlarında Sadi Amerika Birleşik Devletleri'ne göç etti ve burada amcasıyla New Mexico eyaletinin Springer şehrinde yaklaşık bir yıl ikâmet etti. Springer'de yerel bir tren istasyonunda çalıştı. Şubat 1921'de artık önde gelen bir Arap gazeteci olan babasıyla Brezilya'ya taşındı. 1924'te Sadi, Doğal Suriye'yi birleştirmeyi amaçlayan gizli bir topluluk kurdu. Bu topluluk ertesi yıl feshedildi. Sadi'ye göre Doğal Suriye, Levant, Filistin, Ürdün, Lübnan, Suriye, Irak ve Türkiye'nin güneyindeki bazı bölgeleri içeriyordu. Suriye kavramı, bu bölgede yaşayan tüm dini, etnik ve dilsel grupları içeriyordu. Hatta 1877 yılında oluşturulan 6 Osmanlı vilayetinin (Halep, Beyrut, Şam, Deyr-i Zor, Cebel-i Lübnan ve Kudüs) birleştirilmesiyle oluşturulacak birleşik bir ülke olarak Büyük Suriye'yi kurmayı amaçlıyordu.[4]

Sadi, Brezilya'da geçirdiği süre boyunca Almanca ve Rusça öğrendi.[5] Sonunda, yedi dilde akıcı konuşabilen çok dilli bir entelektüel oldu: Arapça, İngilizce, Portekizce, Fransızca, Almanca, İspanyolca ve Rusça.[6]

Lübnan'daki faaliyetleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Temmuz 1930'da Lübnan'a döndü. 1931'de ilk olarak, ileride 1933 yılında Beyrut'ta "Sidnaya Meryem Ana'nın Tatil Hikâyesi" içinde yayınlanacak olan "Bir Aşk Trajedisi" ni yazdı. Ayrıca, 1931'de Sadi günlük El-Ayyam gazetesinde çalıştı, ardından 1932'de Beyrut Amerikan Üniversitesi'nde Almanca öğretmenliği yaptı. 1933'te Beyrut'taki Al-Majalia dergisinde broşürler yayınlamaya devam etti.[5]

Büyük Lübnan ideali genel olarak Ortodoks Hristiyanlar arasında hakim görüştü. Ancak Antun Sadi ve babası Halil Sadi'nin da aralarında olduğu bazı Ortodoks Hristiyanlar ise Suriye ile birlik içinde olunmasını savunuyorlardı.[7]

16 Kasım 1932'de Sadi liderliğinde gizlice Suriye Sosyal Milliyetçi Partisi kuruldu.[8] Üç yıl sonra, 16 Kasım 1935'te partinin varlığı ilan edildiğinde Sadi tutuklandı ve altı yıl hapis cezasına çarptırıldı. Hapsedildiği süre boyunca ilk kitabı olan "Ulusların Yükselişi" ni yazdı. Hapisten erken tahliye edildi, ancak Haziran 1936'da bir kez daha gözaltına alındı ve bu kez ikinci kitabı olan "Açıklanan İlkeler" i yazdı. Aynı yılın Kasım ayında hapishaneden serbest bırakıldı, ancak Mart 1937'de tekrar tutuklandı. Hapishanede kaldığı süre boyunca üçüncü kitabı olan "Suriye Milletinin Yükselişi"ni yazdı, ancak el yazısı metinlerine el kondu ve yetkililer bunları iade etmeyi reddetti.[5]

Antun Sadi 1947 yılında.

Göçmenlik dönemindeki faaliyetleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Antun Sadi Mayıs 1937'nin sonlarında hapisten çıktıktan sonra Kasım 1937'de El-Nahdhah gazetesini kurdu. Sadi 1938'e kadar partiye liderlik etti, ardından ikinci kez Lübnanlıların göç ettiği ülkelerde partinin şubelerini kurmak için Lübnan'dan ayrıldı. Antun Sadi'nin Lübnan'da olmadığı dönemde hareketin liderliğini Nami Tabet yürütmeye başladı.[8] Sadi Brezilya'ya giderek önce "El-Mecelle", ardından "Yeni Suriye" gazetelerini kurdu. Kısa süre sonra Fransız sömürge yetkilileri tarafından tutuklandı ve iki ay hapis yattı. 1939'da, II. Dünya Savaşı'nın patlak vermesiyle, Sadi, 1947'ye kadar kaldığı Arjantin'e taşındı. Sadi Arjantin'de faaliyetlerine devam etti. El-Zawba'a (Fırtına) gazetesini kurdu ve Buenos Aires'te basılan "Suriye Edebiyatında Entelektüel Mücadelesi"ni yazdı. 1943'te Sadi, Juliette El-Mir ile evlendi ve onunla üç kızı oldu. Fransız sömürge mahkemesi onu gıyaben yirmi yıl hapis cezasına çarptırdı.[5]

1943'te Lübnan'ın bağımsızlığını kazanmasıyla, Sadi'nin yokluğundaki parti, siyasi ortamdaki değişime uyum sağlamak adına adından "Suriye" kelimesini çıkarttı. Bunun sonucunda Mayıs 1944'te Lübnan hükûmeti tarafından yasal parti statüsü sağlanması mümkün oldu.[8]

Lübnan'a dönüşü ve infazı[değiştir | kaynağı değiştir]

Antun Sadi Lübnan'da.
Sadi'nin Lübnan'a dönüşüne dair Arapça film.

Antun Sadi, ülkenin Fransa'dan bağımsızlığını kazanmasının ardından ancak 2 Mart 1947'de Lübnan'a dönebildi.

Dönüşünden sonra yaptığı devrimci bir konuşma üzerine, yetkililerin yedi aydır yürürlükte olan bir tutuklama emriyle tutuklandı, ancak tekrar salıverildi.[9]

Antun Sadi, partideki politika değişikliklerine karşı çıkarak yeniden partiyi kendi denetimi altına alma çalışmalarına girişti. Partinin adından "Suriye" kelimesinin çıkarılmasını reddeden Sadi, ardından partinin adına "sosyal" kelimesini ekleme önerisini yapmış ve bunu gerçekleştirmeyi başarmıştır. Ülkesinden uzakta olduğu dönem, Sadi'nin "Büyük Suriye" düşüncesinin güncellenmesini de getirmişti. Artık "Büyük Suriye" kapsamına Kıbrıs ve Irak'ı da katıyordu. Bu değişiklikler parti içinde bir yandan önemli isimlerin ihraçlarına neden olurken, bir yandan da istifalar gerçekleşmeye başladı.[8][10]

Sadi Lübnan'da El-Jil El-Cedid gazetesini kurdu.

Sadi'nin Suriye'den ayrı olarak bir bağımsız Lübnan'a karşı olmasoı, Lübnan hükûmetinin de, başta Marunîler olmak üzere Lübnan milliyetçi gruplarının da tepkisini çekti.[11]

30 Mart 1949'da Hüsnü Zaim tarafından Suriye'de yapılan askerî darbe, SSMP için bir avantaj sağlamıştı. Ancak yeni durum, Lübnan hükûmeti içinde SSMP'ye karşı şüpheler de artmıştı. 9 Haziran 1949'da Beyrut'ta Marunî Keta’ib Partisi ile SSMP silahlı bir çatışma yaşadı. Bu olay, SSMP'nin ülke siyaset denkleminden çıkartılması için gerekçe oluşturdu. Hükûmet bu fırsatla SSMP'yi darbecilikle suçlalayıp, Antun Sadi hakkında da tutuklama kararı aldırdı.[8]

4 Temmuz 1949'da parti, Lübnan hükûmetinin parti üyelerine karşı düzenlediği bir dizi şiddetli provokasyona misilleme olarak Lübnan'da bir devrim ilan etti. İsyan bastırıldı ve Sadi, daha önce kendisine destek vermeyi kabul eden ve artık Suriye Devlet Başkanı olan Hüsnü Zaim ile görüşmek için Şam'a gitti. Ancak, ez-Zaim tarafından Lübnanlı yetkililere teslim edildi. Sadi ve takipçilerinin çoğu Lübnan askerî mahkemesi tarafından yargılandı ve sonuçta Sadi de bir idam mangası tarafından idam edildi.[9] Yakalama, yargılama ve infaz 48 saatten kısa bir sürede gerçekleşti.[12] Sadi'nin infazı 8 Temmuz 1949'un şafağında gerçekleşti.[13] Adel Beshara'ya göre bu dava, bir siyasi suçluya verilen en kısa ve en gizli duruşmaydı ve hâlâ da bu özelliğini korumaktadır.

Ölümünden sonra partisi aktif olmaya devam etti. Lübnan Devlet Başkanı Camille Chamoun, 1958 Lübnan krizi sırasında Sadi'nin partisi tarafından desteklendi. 1961'de SSMP, Başkan Fuad Şihab'a karşı başarısızlıkla sonuçlanan bir darbe girişiminde bulundu. 1960'larda parti liderleri tutuklandı ve sonunda parti ayrı gruplara bölündü.[9]

Suriye Sosyal Milliyetçi Partisi[değiştir | kaynağı değiştir]

Sadi ve SSMP tarafından öngörüsüne göre, "Doğal Suriye" modern Suriye, Lübnan, Filistin, Ürdün, Irak, Kuveyt, Kıbrıs, Sina Yarımadası, İran'ın Ahvaz bölgesi ve Anadolu'nun Kilikya bölgesini içermekteydi.

Antun Sadi, hem dili hem de dini bir ulusun özelliklerini tanımladığı için reddetti ve bunun yerine ulusların belirli bir coğrafi bölgede yaşayan bir halkın ortak gelişimi yoluyla geliştiğini savundu. Dolayısıyla, hem Arap milliyetçiliğinin hem de Pan-İslamcılığın güçlü bir rakibiydi. Suriye'nin, dört kısma ayırdığı Arap dünyasının geri kalanından, tarihsel, kültürel ve coğrafi olarak farklı olduğunu savunmaktaydı. Suriye tarihini Fenikelilere, Kenanlılara, Asurlulara, Babillilere ve diğer kavimlere[14] kadar dayanan ayrı bir varlık olarak izledi ve Suriyeliliğin dini ayrımları aştığını savundu.[15]

Partiye yönelik "faşizm" suçlamaları, Sadi tarafından hep reddedildi. Sadi, 1935'te yaptığı bir konuşmada Suriye Sosyal Milliyetçi Partisi sisteminin ne Hitler'in nasyonal sosyalizmine ne de Faşizme benzer bir siyasi akım olmadığını, taklit değil tersine otantik bir buluş olarak halkın erdeminin sonucu ve yerel olduğunu ifade etmiştir.[16][17] Daha sonra İsrail'in devletleşmesi sürecinde, Yahudileri Büyük Suriye halkları arasında görmemesi ve İsrail 1948'de kurulduğunda tanımaması da Siyonistlerde antisemitizm olarak görülmüştü.[18] Sadi, parti sembollerinin Nazilerle ilişkili olduğuna da itiraz eder. Zavbaa Müslümanlığı temsil eden hilal ve Hristiyanlığı temsil eden haçın birleşiminden oluşan ve antik Suriye kökenli bir sembol olarak Nazilerle veya faşizmle ilişkilendirilmemelidir. Faşizm suçlamalarının bir başka gerekçesi olan Sadi'nin 1938'de Breziya'ya gitmeden önce İtalya ve Almanya'ya uğramasıydı. Sadi'nin İtalya ve Almanya'da faşist rejimlerle görüşmeler yaptığı iddia ediliyordu. Bununla birlikte parti taraftarı Yamak ve Beshara gibi yazarlar Sadi'nin savaş sırasında işler Mihver devletlerinin lehine iken bile İtalya ve Almanya yanlısı politika yürütmediği görüşündedirler.[19]

Eserleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Kitapları[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Nushu' al-Umam (Ulusların Yükselişi), Beyrut : n.p., 1938.
  • An-Nizam al-Jadid (Modern Sistem), Beyrut and Damascus : SSNP Publications, 1950–1956.
  • Al-Islam fi Risalateih (İki Mesajıyla İslam), Damascus : n.p., 1954.
  • Al-Sira' al-Fikri fial-Adab al-Suri (Suriye Edebiyatında Entelektüel Çatışma), 3. baskı, Beyrut : SSNP Publications, 1955.
  • Al-Muhadarat al-Ashr (On Ders), Beyrut: SSNP Publications, 1956.
  • Shuruh fi al-Aqida (İdeoloji Üzerine Yorumlar), Beyrut: SSNP Publications, 1958.
  • Marhalat ma Qabl al-Ta'sis (1921–1932) (Oluşum Öncesi Aşama [SSNP'nin]), Beyrut : SSNP, 1975.
  • Al-In'izaliyyah Aflasat (1947–1949), (İzolasyonizm İflas Etti), Beyrut : SSNP Publications, 1976.
  • Mukhtarat fi al-Mas'alah al-Lubnaniyyah (1936–1943) (Lübnan Sorununun Seçenekleri), Beyrut : SSNP Publications, 1976.
  • Marahil al-Mas'alah al Filastiniyyah : 1921–1949 (Filistin Sorununun Aşamaları), Beyrut : SSNP Publications, 1977.
  • Al-Rasa'il (Yazışmalar), Beyrut : SSNP Publications, 1978–1990.
  • Al-Athar al-Kamilah (Seçilmiş Çalışmalar), Beyrut : SSNP Publications, 1978–1995.
  • A'da al-Arab A'da Lubnan (Arapların Düşmanları, Lübnan Düşmanları), Beyrut : SSNP Publications, 1979.
  • Al-Rassa'eel (Mektuplar), Beyrut : Dar Fikr for Research and Publication, 1989.
  • Mukhtarat fi al-Hizbiyyah al-Dinniyyah (Dini Partizanlık Üzerine Bir Antoloji), Beyrut : Dar Fikr, 1993.
  • Al-Islam fi Risalateih al-Masihiyyah wal Muhammadiyyah (Hristiyan ve Müslüman mesajında İslam), 5. baskı, Beyrut: Al-Rukn, 1995.

Makaleleri[değiştir | kaynağı değiştir]

  • "The Opening of a New Way for the Syrian Nation" [Suriye Milleti İçin Yeni Bir Yolun Açılması]. Al-Jumhur (İngilizce). Beyrut. Haziran 1937. 
  • "Political Independence in the Key to Economic Independence" [Siyasi Bağımsızlığın anahtarı Ekonomik Bağımsızlıkta]. Souria al-Jadida (Yeni Suriye) (İngilizce). 30 Eylül 1939. 
  • "Greater Syria" [Büyük Suriye [en]]. al-Zawbaπa (İngilizce), 63. 1 Temmuz 1943. 
  • "Haqq al-Siraπ Haqq al-Taqaddum" [Mücadele Hakkı, İlerleme Hakkıdır]. Kull Shay (İngilizce), 107. Beyrut. 15 Nisan 1949. 

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "Biyografi" (Arapça). 16 Nisan 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2013. 
  2. ^ Adel Beshara, The Origins of Syrian Nationhood : Histories, Pioneers and Identity, Taylor & Francis (2012), p. 13
  3. ^ "Özgeçmiş 1904-1949" (Arapça). Antun-saadeh.com/. 25 Mayıs 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Aralık 2020. 
  4. ^ Bacık, Doç. Dr. Gokhan (Ağustos 2012). "Suriye Krizinin İzlerini Tarihte Aramak". Derin Tarih, 5. 
  5. ^ a b c d "Antun Sadi" (İngilizce). Suriye Sosyal Milliyetçi Partisi. 26 Şubat 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mayıs 2012. 
  6. ^ Rabi'a, Abifadel (2007). Adel Beshara (Ed.). Antun Sa'adeh: The Man, His Thought: An Anthology. Sa'adeh : The Expatriate Critic and Man of Letters (İngilizce). Ithaca Press. s. 442. 
  7. ^ Bouloss, Tony (3 Eylül 2020). "'Büyük Lübnan'ı reddeden Hıristiyanlar kimlerdi?". The Independent Türkçe. Şarku'l Avsat tarafından çevrildi. 2 Aralık 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Aralık 2020. 
  8. ^ a b c d e Atlıoğlu, Yrd.Doç.Dr. Yasin (Bahar 2017). "Suriye'de Radikal Milliyetçilik: Suriye Sosyal Milliyetçi Partisi Örneği". Bilge Strateji. Ömer Halis Demir Üniversitesi. 9 (16): 72. 
  9. ^ a b c Johnson, Michael (2001). All Honourable Men: The Social Origins of War in Lebanon (İngilizce). I. B. Tauris. ISBN 978-1-860-64715-4. 
  10. ^ Suleiman, Michael W. (1967). Political Parties in Lebanon: The Challenge of a Fragmented Political Culture (İngilizce). New York: Cornell University Press. s. 94-95. 
  11. ^ Beshara, Adel (2010). Outright Assassination: The Trial and Execution of Antun Sa‘adeh, 1949 (İngilizce). New York: Ithaca Press. s. 27-30. 
  12. ^ Armanazi (Ekim–Kasım 2011). "The Arab Poet Laureate: An Appreciation of Adonis". The London Magazine (İngilizce). 20 Haziran 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Ekim 2012. 
  13. ^ Seale, Patrick W. (1986). The Struggle for Syria: A Study of Post-War Arab Politics, 1945-1958 (İngilizce). Londra: I.B. Tauris. s. 69-71. 
  14. ^ Saadeh, Antun (17 Mayıs 2004). "The Maronites are Syriac Syrians" [Maruniler, Süryani Suriyelilerdir] (İngilizce). 21 Ekim 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Ocak 2008. 
  15. ^ Kader, Dr. Haytham A. (17 Mayıs 2004). "Syrian Social Nationalist Party – Ideology" (İngilizce). 26 Şubat 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Mayıs 2012. 
  16. ^ Saadeh, Antoun (1 Haziran 1935). "Speech of June 1, 1935" (İngilizce). 21 Ekim 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Aralık 2020. 
  17. ^ Nordbruch, Götz (2009). Nazism in Syria and Lebanon: The Ambivalence of the German Option, 1933–1945 [Suriye ve Lübnan'da Nazizm: Alman Seçeneğindeki Kararsızlık] (İngilizce). Taylor & Francis. s. 45. ISBN 978-0-415-45714-9. 
  18. ^ Melhem, Edmond (2007). Adel Beshara (Ed.). Antun Sa'adeh: The Man, His Thought: An Anthology. Sa’adeh and Lebanon: A Historical Perspective (İngilizce). Ithaca Press. s. 223-233. 
  19. ^ Yamak, Labib Zuwiyya (1966). The Syrian Social Nationalist Party: An Ideological Analysis (İngilizce). Cambridge: Harvard University Press. s. 59-60. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]


Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Nedir? :Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? ile ilgili Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Ne Demektir? Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Açıklaması Nedir? Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Cevabı Nedir? Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Açıklaması? :Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Gerçek mi? :Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? ile ilgili Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Hakkında? :Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? ile ilgili Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? burada bulabilirsiniz. Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Antun Sadi nedir?, Antun Sadi anlamı nedir?, Antun Sadi ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
D 555, Mora Seferi (1458), Windows Server 2000, Olga Khokhlova, Ore no Nōnai Sentakushi ga, Gakuen Love Come o Zenryoku de Jama Shiteiru, Aşırıcılar (film, 2010), Triportheus, Türk Silahlı Kuvvetleri genelkurmay başkanları listesi, Rize Kalesi, NGC 79, List of music recording sales certifications, Sri Lankanın Orta Yaylaları, Louis Bonapartein 18 Brumairei, Quinta do Conde, İmam, Kentsel roman, Theridion perpusillum, Eucynodontia, Wonder Girls, AMBS, Lady Gaga Live at Roseland Ballroom, Alice lsaaz, Bandırma Körfezi, Pasifisizm, II. Sigebert, Kangren, Azor Adaları, Mesih’in İkinci Gelişi, Lop dili, Zdenka Procházková, Carex türleri listesi, Ahmet Durmuş Evrendilek, Avni Başman, Frankie Avalon, Kırpma üst, Ercan Turgut, Pırlanta (Demet Akalın albümü), Michael Jacksonın kazandığı ve aday gösterildiği ödüller listesi, Gabriele Amorth, Minamata hastalığı, Carlos Fuentes, NGC 3642, Özgürlük ve Eşitlik Partisi, Korku Seansı 3, Baltika, Çatkal ilçesi, Emery kuralı, Arnavutluk Devlet Radyo ve Televizyonu, Kürt enstitüleri, İbrahim Varlı, Serapias cordigera, Hocatman, Yığılca, Pam Ferris, Büyük Himalaya Millî Parkı, TAM Havayolları, Autodesk Maya, Tenge, Dominik Dijakovic, Dubai Müzesi, 1980li yıllar, Monkey Business (The Black Eyed Peas albümü), Prozostrodontia, Nasyonal Sosyalist Alman Öğrenci Birliği, Buhara, Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyinin 1441 sayılı kararı, NGC 5, Pi Eridani, Akine, Anamur, Grünstadt, Ümmü Seleme, Çiftlik Bank, HTC Rezound, Alfrick, Eucalyptus extensa, Uluslararası Stratigrafi Komisyonu, Souleymane Mamam, Jordi Mollà, Beijing Capital Airlines, Britney Jean, 2017 Sundance Film Festivali, NGC 5616, Söz (film), Antosiyanin, Olena Zelenska, Shawn Levy, Optik başa takılı ekran, Not Afraid, Aplysinidae, BBC Entertainment, Echinodorus subalatus, Zeyla, Manastır, Hart Madeni Oluşumu, Los Angeles Times, Oliver Bierhoff, Doğancan Akyürek, Armilla, Moschus fuscus, Klasik birleşik alan teorileri, RED Hareketi,
Nilgün Dalkılıç Kimdir?, Fotojen Nedir?, Caner Arduç Kimdir?, Yugoslavya bayrağı Anlamı Nedir, Yugoslavya bayrağı Nasıl Oluştu, Yugoslavya bayrağı Tarihi, Yugoslavya bayrağı Renkleri, Yugoslavya bayrağı Tasarımı, Kaan Altındağ Kimdir?, Toriğini Çalıştır Nedir?, Fosilli Nedir?, Necla Aktay Kimdir?, Fosforsuz Nedir?, Cuma Karavar Kimdir?, Yusuf Çakmak Kimdir?, Fosforik Nedir?, Talış bayrağı Anlamı Nedir, Talış bayrağı Nasıl Oluştu, Talış bayrağı Tarihi, Talış bayrağı Renkleri, Talış bayrağı Tasarımı, Gizem Albaş Kimdir?, Fosforışıl Nedir?, Fosfatsız Nedir?, Ali Çelebi Kimdir?, Tülin Keçeci Güngör Kimdir?, Edanur Altıntaş Kimdir?, Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kimdir? Yrd Doç Dr Birsel Aybek Nereli Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kaç Yaşında?, Fosfatlı Nedir?, Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?,