Metin Eloğlu Nedir?
Metin Eloğlu Nedir?, Metin Eloğlu Nerededir?, Metin Eloğlu Hakkında Bilgi?, Metin Eloğlu Analizi? Metin Eloğlu ilgili Metin Eloğlu ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Metin Eloğlu ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Metin Eloğlu Ne Anlama Gelir Metin Eloğlu Anlamı Metin Eloğlu Nedir Metin Eloğlu Ne Anlam Taşır Metin Eloğlu Neye İşarettir Metin Eloğlu Tabiri Metin Eloğlu Yorumu
Metin Eloğlu Kelimesi
Lütfen Metin Eloğlu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Metin Eloğlu İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı? Metin Eloğlu Ne Demek? ,Metin Eloğlu Ne Demektir? Metin Eloğlu Ne Demektir? Metin Eloğlu Analizi? , Metin Eloğlu Anlamı Nedir?,Metin Eloğlu Ne Demektir? , Metin Eloğlu Açıklaması Nedir? ,Metin Eloğlu Cevabı Nedir?,Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı?,Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Metin Eloğlu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı Nedir? Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Metin Eloğlu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Metin Eloğlu - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Metin Eloğlu
Metin Eloğlu Nedir? Metin Eloğlu Ne demek? , Metin Eloğlu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı? Metin Eloğlu Ne Demek? Metin Eloğlu Ne Demektir? ,Metin Eloğlu Analizi? Metin Eloğlu Anlamı Nedir? Metin Eloğlu Ne Demektir?, Metin Eloğlu Açıklaması Nedir? , Metin Eloğlu Cevabı Nedir? , Metin Eloğlu Kelimesinin Anlamı?
Metin Eloğlu | |
---|---|
Doğum | 11 Mart 1927 İstanbul, Türkiye |
Ölüm | 11 Ekim 1985 (58 yaşında) İstanbul, Türkiye |
Meslek | Şair, yazar ressam |
Dil | Türkçe |
Vatandaşlık | Türkiye |
Önemli eser | Sultan Palamut - 1957 |
Önemli ödülleri | Dizin ile 1972 Türk Dil Kurumu Şiir Ödülü, 1. DYO Sergisi'nde (1967) birincilik ödülü, Yarımca Sanat Şenliği'nde (1976) birincilik ödülü |
Etkin yılları | (1957—1984) |
Çocuklar | Şiir Eloğlu (d. 1965) |
Etkiledikleri | |
Etkilendikleri | |
Metin Eloğlu, (d. 11 Mart 1927, İstanbul - ö. 11 Ekim 1985, İstanbul), Türk şair ve ressam.
Nahide Hanım ve bahçıvan Hasan Efendi’nin oğlu olarak 11 Mart 1927'de doğdu. Bulgurlu ve Kısıklı ilkokullarında ve Üsküdar Sultantepe Ortaokulu'nda okudu. Ortaokuldan mezun olduktan sonra, 1943’te Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü'ne girdi. Akademi'de Ş. Toray, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Z. Kocamemi’nin atölyelerinde çalıştı. 1946’da siyasi nedenlerden dolayı iki ay tutuklu kaldı. Olay üzerine Akademi’deki kaydı silindi. 1947’de Akademi’ye dönüp konuk öğrenci olarak derslere devam ederken askere alındı; disiplinsizliği yüzünden aldığı uzatma cezaları nedeniyle askerliği ancak beş yılda tamamlayabildi. Askerden sonra İstanbul Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü'ne bağlı Yıldız'daki bir bölümde çalışmaya başladı. Buradaki işinden de kısa bir süre sonra ayrıldı. Yaşamının geri kalanında resimlerinin geliriyle ve süsleme çalışmaları yaparak geçimini sağladı.[1]
Edebiyata öyküyle adım attı. 1942’de Servetifünun-Uyanış dergisinde ilk öyküsü yayınlandı. 1943’te İzmir’de basılan Kovan adlı dergide de Mehmet Metin imzasını taşıyan "Sabah Şarkısı" şiirine yer verildi.
Ressam olarak lekeci bir anlayışla soyut ve figüratif çalışmalar yaptı. "Genelev", "Çıkmaz Sokak", "Gecekondu Sofrası" gibi büyük kompozisyonlar, İstanbul görünümleri ile yazar ve şair portreleri yaptı. Çok sayıda sergi açtı. 1967’de düzenlenen 1. DYO Resim Sergisi'nde ve 1976’da yapılan İstanbul Yarımca Sanat Şenliği’nde birincilik ödüllerine layık görüldü.[2]
Eserlerinde adının dışında Mehmet Metin, Mehmet Emin, Ali Haziranlı, Etem Olgunil, Nil Meteoğlu ve Nil Etemoğlu imzalarını kullandı.[3] 1955-1962 yılları arasında Yeditepe dergisine resim eleştirileri, 1959-1971 arasında Güney dergisine kitap tanıtımları yazdı. 1985'te İstanbul'da öldü.[1]
Eloğlu'nun ilk kitabı, Orhan Veli'nin "Şoförün Karısı", "Dedikodu" (bkz. Garip) ve Tahattur, Altın Dişlim, vb. (bkz. Yenisi) gibi, lumpen ortatabakanın dilini ve duyarlılığını yansıtan şiirlerinden esinlenmiş bir şairin ürünlerini içeriyor. Fakat yine bu kitabında Nâzım Hikmet'in "İnsan Manzaraları"nı bilen bir şair de seziliyor. Eloğlu ilk kitabıyla, lumpen çevrelerin, kenar mahalle insanının dilini, sözcüklerini, duyarlılığını, çok başarılı bir konuşma dili, edası ve özgün bir ironiyle yansıtmayı başarıyor. Orhan Veli'de dilsel alanda kalan bir tutumu geniş bir alana çıkararak şiirimize yeni bir ufuk kazandırıyor.
Sultan Palamutta konuşma dilinin engin tatlarını, edalarını, tonlamalarını çok başarıyla kullanan bir şair kimliğiyle şiirini geliştiriyor. Şiire ustalıkla özümsetilmiş bir argo, humor ve ironi'yle, yeni şiirimize getirdiği olanakların alanını daha da genişletiyor.
Horozdan Korkan Oğlanda gittikçe artacak olan dil soyutlamacılığının, kurmaca bir dil yaratma eğiliminin ilk belirtileri var. Yine de bu kitabına bir denge ve sentezin ürünü diyebiliriz. Türkiye'nin Adresinde İkinci Yeni'ye (Ece Ayhan vb.) yakın bir dil deneyciliğinin ürünleri yer alıyor. Yumuşak Gde, Behçet Necatigil'in son şiirlerini andıran bir dilci tutum bu. Denebilir ki bir kavramı irdeliyor, sözcük birimlerine indirgiyor, sonra en güç anlaşılır biçimde olabildiğince uzak çağrışımlarla geri kuruyor (bu tutumuyla Türkiye'nin Adresinde olduğu gibi, yine Ece Ayhan'a yaklaşıyor).
Metin Eloğlu, ilk kitaplarıyla, kendi dönemini ve kendinden sonraki kuşakları büyük ölçüde etkilemiş bir şair. Humor, ironi ve toplumsal eleştiriciliğiyle Can Yücel, Cemal Süreya vb. şairleri, lumpen çevrelerin, orta tabakanın dilini şiirleştirmesiyle dolaysız konuşma tonu ve yine ironi ve toplumsal eleştiricilik özelliğiyle Ataol Behramoğlu'nu etkilemiş olduğu söylenebilir.
Nedircik Yavrusu (Seçme şiirler/Yapı Kredi Yayınları)