Hafriyat Grubu Nedir?
Hafriyat Grubu Nedir?, Hafriyat Grubu Nerededir?, Hafriyat Grubu Hakkında Bilgi?, Hafriyat Grubu Analizi? Hafriyat Grubu ilgili Hafriyat Grubu ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Hafriyat Grubu ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Hafriyat Grubu Ne Anlama Gelir Hafriyat Grubu Anlamı Hafriyat Grubu Nedir Hafriyat Grubu Ne Anlam Taşır Hafriyat Grubu Neye İşarettir Hafriyat Grubu Tabiri Hafriyat Grubu Yorumu
Hafriyat Grubu Kelimesi
Lütfen Hafriyat Grubu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Hafriyat Grubu İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı? Hafriyat Grubu Ne Demek? ,Hafriyat Grubu Ne Demektir? Hafriyat Grubu Ne Demektir? Hafriyat Grubu Analizi? , Hafriyat Grubu Anlamı Nedir?,Hafriyat Grubu Ne Demektir? , Hafriyat Grubu Açıklaması Nedir? ,Hafriyat Grubu Cevabı Nedir?,Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı?,Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Hafriyat Grubu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı Nedir? Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Hafriyat Grubu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Hafriyat Grubu - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Hafriyat Grubu
Hafriyat Grubu Nedir? Hafriyat Grubu Ne demek? , Hafriyat Grubu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı? Hafriyat Grubu Ne Demek? Hafriyat Grubu Ne Demektir? ,Hafriyat Grubu Analizi? Hafriyat Grubu Anlamı Nedir? Hafriyat Grubu Ne Demektir?, Hafriyat Grubu Açıklaması Nedir? , Hafriyat Grubu Cevabı Nedir? , Hafriyat Grubu Kelimesinin Anlamı?
Hafriyat Grubu, değişik sanatçıların katılımı ile 1996 - 2009 yılları arasında sergiler açan, İstanbul'da oluşturulmuş bir çağdaş plastik sanatlar grubudur.
İlk sergisini 1996 yılında İstanbul Kare Sanat Galerisi'nde açmıştır. Antonio Cosentino, Mustafa Pancar, Hakan Gürsoytrak ve sonradan Murat Akagündüz Hafriyat'ın kuruluşuna öncülük etmiş ve tüm sergilerinde yer almıştır. Gruba bu 4 sanatçıdan başka çeşitli sergilerinde Charlie, Extramücadele (Memed Erdener), Tina Fischer, Tan Cemal Genç, Banu Birecikligil, Caner Karavit, İrfan Önürmen, Eyüp Öz, Nancy Atakan, İnci Furni, Yavuz Tanyeli, Fulya Çetin, Ceren Oykut, Nazım Dikbaş, Nalan Yırtmaç, Neriman Polat, 2/5 BZ (Serhat Köksal) ve Murat Ertel de katılmıştır.[1]
Hafriyat 2007 yılının 1 Mayıs'ında daha önce Karaköy'de İstanbul Sanat Müzesi Vakfı tarafından kullanılan bir galeriyi onların da yardımıyla farklı bir kültür mekanına dönüştürdü.[2][3]
Emre Zeytinoğlu, "Yer"in Altını Üstüne Getirmek: Hafriyat başlıklı yazışında; Hafriyat Grubu Türkiye'de bir "metropol gözlemcisi" (başka bir anlamda da; "İstanbul Gözlemcisi") olarak tanınır. Bu grup popüler kültürün son derece dinamik bir biçimde ortaya çıkarttığı yeni simgelerin, o simgelere ait bağlamların ve söz konusu bağlamlar dizisinin yarattığı pratik yaşam tanımının peşindedir der.[4]
Yalan Dünya sergisi için Hafriyat sanatçılarının kaleme aldığı yazı manifesto niteliğindedir:
“ | Göçlerle birlikte gelen hareketliliğin melezleştirdiği kent kültürü, "arada" bir oluşum yarattı. Çoğu hafriyat sanatçısı, kentin bu ayrıksı geometrisinden esinlenen işler üzerinde çalıştı; akademik kuramcıların ürettiği, şık ya da steril buldukları örneklere mesafeli durdu ve "başka bir gerçekliğe baktı.[4] | ” |
Justin Hofmann ise Yerelden Evrensele ve Oradan Geriye başlıklı yazısında grup hakkında şu yorumları yapar:
“ | Farklı türlerdeki gerçekçi sanatın (Pop Art, Sosyalist Gerçekçilik, Yeni Gerçekçilik vs.) niyetlerine benzer bir şekilde Hafriyat ta günlük yaşam sahnelerini göstermek istiyor. Sanatçılar bunu belli bir ideolojiye saplanmadan narratif resimlerle başarıyor. Çalışmaları yakın çevrelerinde yaptıkları gündelik gözlemlere dayanıyor ve çeşitli nedenlerle sanatçının dikkatini çeken durumları yansıtıyor. Hafriyat'ın sanatsal üretiminin ağırlık noktasını resim oluşturuyor, ama heykel ve video da zaman zaman araç olarak kullanılıyor. Resimlerin kendine has özelliği çoğunlukla çok renklilikte ve resmin yapısında görülen çok çeşitlilikte yatıyor. Renkler bir taraftan nesnelerin ve figürlerin kimliklerini (tanınmalarını) desteklerken diğer taraftan özerkliğini koruyor ve nesnel olanın önünde ya da arkasında ornamental bir doku gibi görünüyor. Ama bu sanatçı grubunun resimlerini sunma biçimleri de her zaman Batı sanat dünyasının konvansiyonlarına uymuyor. Bu sergiler canlılıkları ve zenginlikleriyle zaman zaman tam bir oryantal pazarı andırıyor.[4] | ” |
Grubun kurucularından Hakan Gürsoytrak Hafriyat ile ilgili olarak düşüncelerini şöyle yazar:
“ | Hafriyat, aynı dertten muzdarip ressamların, heykeltıraşların bir araya geldiği özerk, sivil bir toplum hareketidir. Bu grup olmadık yerlerde sergi açar, katalog yapar, söyleşi düzenler. Sanatçıları davet eder, onların katkılarıyla da şenlenir. Hafriyat sokağa ve hayata bakarak klişe resim konularının dışına çıkmayı başardı. Otosansüre dur dedi. Sanat piyasasında birilerine yanaşmadan sergi açılamayacağı tabusunu yıktı ve sanatçıların bir araya gelerek ortak fikirlerle neler yapabileceğini gösterdi. Konulu ya da kavramlı (?) sergiler modasını başlattı. Hafriyat olarak ortak noktamız kent ressamlığıdır. Kente dair imgeler, bireysel olarak tecrübe ettiğimiz anlar ve anılardır. Bunlar sayesinde seyircinin ve toplumun belleği ile iletişim kurabilmekteyiz. Sanat tarafından aşağılandığı ya da yanlış bulunduğu için bakılmayan ve görüş alanının dışında tutulan konulara, mekanlara ve izlere çevirdik bakışımızı. Buluş değil keşif peşindeyiz. Tıpkı kalabalıkların içinde dolaşan "aylak" gibi, kayıp oyuncakları ganimetlerimizmiş gibi sokaklardan toplayarak ortaya çıkardığımız sergiler açıyoruz. Kente bakış sadece bir konu sorunu değildir, bir doku ve duygudur da. Kentin yaşam hızı bir televizyon zapçısının tüketim hızı ile eşdeğerdir. Kentin içinde eskinin yerine yeninin geçişini ve sürekli tacizini görmekteyiz. Yeninin şık albenisi ve görkemi, çevresi ile ilişkisi algılandığında ortaya çıkan "ikilik" trajiktir. Yeninin zaten taklit oluşu ve derme çatmalığı, bizde yeninin şimdiden eskimiş ve yıpranmışlığına dair imge oluşturur. Şehircilik planları, mimari düzenlemeler, derme çatma eklemeler, sürekli yamalanan binalar ve bitmeyen hafriyat çalışmaları, montajcı sanayimizin, yap-takçı zihniyetimizin göstergesidir. Kent modernin mekanıdır ve Hafriyat Türkiye'deki modernleşmenin izlerini sürmektedir. Bundan dolayı işlerimizi bu yamuk geometri, hızın eşiğindeki değişim ve tamamlanmamışlık üzerine kurduk. Şık bir üslupçuluk yerine dağınık, yamalı ama daha içeriden bir tavrı olgunlaştırmaya çalışıyoruz.[4] | ” |