Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir?

Francis Picabia Nedir?

Francis Picabia Nedir?, Francis Picabia Nerededir?, Francis Picabia Hakkında Bilgi?, Francis Picabia Analizi? Francis Picabia ilgili Francis Picabia ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Francis Picabia ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Francis Picabia Ne Anlama Gelir Francis Picabia Anlamı Francis Picabia Nedir Francis Picabia Ne Anlam Taşır Francis Picabia Neye İşarettir Francis Picabia Tabiri Francis Picabia Yorumu 

Francis Picabia Kelimesi

Lütfen Francis Picabia Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Francis Picabia İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Francis Picabia Kelimesinin Anlamı? Francis Picabia Ne Demek? ,Francis Picabia Ne Demektir? Francis Picabia Ne Demektir? Francis Picabia Analizi? , Francis Picabia Anlamı Nedir?,Francis Picabia Ne Demektir? , Francis Picabia Açıklaması Nedir? ,Francis Picabia Cevabı Nedir?,Francis Picabia Kelimesinin Anlamı?,Francis Picabia Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Francis Picabia Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Francis Picabia Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Francis Picabia Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Francis Picabia Kelimesinin Anlamı Nedir? Francis Picabia Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Francis Picabia Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Francis Picabia Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Francis Picabia - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Francis Picabia

Francis Picabia Nedir? Francis Picabia Ne demek? , Francis Picabia Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Francis Picabia Kelimesinin Anlamı? Francis Picabia Ne Demek? Francis Picabia Ne Demektir? ,Francis Picabia Analizi? Francis Picabia Anlamı Nedir? Francis Picabia Ne Demektir?, Francis Picabia Açıklaması Nedir? , Francis Picabia Cevabı Nedir? , Francis Picabia Kelimesinin Anlamı?






Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir?

Francis Picabia

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Francis Picabia
Francis Picabia, stüdyosunda
Genel bilgiler
Doğum adıFrancis-Marie Martinez de Picabia
Doğum22 Ocak 1879(1879-01-22)
Paris, Fransa
Ölüm30 Kasım 1953 (74 yaşında)
Paris, Fransa
UyrukFransız
Evlilik(ler)iGabrièle Buffet-Picabia
AlanıResim
Sanat eğitimiÉcole des beaux-arts, Paris
École nationale supérieure des arts décoratifs, Paris
Katıldığı akımlarİzlenimcilik, Noktacılık, Dadaizm, Kübizm, Gerçeküstücülük
EtkilendikleriAlfred Sisley
Ünlü yapıtlarıCorrida, 1926-1927
Le Matador dans l'arène, 1941-1943

Francis Picabia (tam ismi Francis-Marie Martinez de Picabia) (22 Ocak 1879 – 30 Kasım 1953), Fransız ressam, heykeltıraş, grafik sanatçısı ve yazar. Dadaizmin ve Gerçeküstücülüğün en önemli temsilcilerinden sayılır.

Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir]

Francis Picabia Juan Martinez Picabia'nın torunu idi. Büyükbabası Küba doğumlu olup sonra New York ve Madrid'de yerleşmiş idi. Annesi Fransız asıllı Alphonse Davanne (1824-1912) bir kimyager ve fotoğrafçı idi ve Société française de photographie (Fransız Fotografya Cemiyeti) başkanlığı yapmıştı. Amcası Maurice Devanne Fransa'nın önemli bilim kütüphanelerinden olan Paris'te kurulu "Sainte-Geneviève Kütüphanesi" Konservator-Direktörü idi. Annesi Francis daha 7 yaşında iken öldü. Francis okul eğitimini önce Paris'te önemli bir özel Katolik okulu olan "College Stanislas" 'da ve sonra yine Paris'te "Monge Lisesi"'nde yaptı.

Babası "Pancho" Picabia oğlunun genç yaşta gösterdiği güzel resim yapma kabiliyetinden gayet kıvanç duyarak genç oğlunun hazırladığı "Vue des Mertingues (Martingues Manzarası)" adlı tablosunu yılda bir prestijli sergi açan "Fransız Ressamlar Salonu"'na gönderdi. Bu tablo o yıl için Salon sergisinde gösterilmek için kabul edildi. Ertesi yıl Francis "Ecole 'Éçöle des Arts Decoratifs (Dekoratif Güzel Sanatlar Okulu)"'na kaydını yaptırdı. Bu okula devam etmekle beraber zamanının çoğunu Louvre'daki güzel sanatlar okuluna ve "Humbert Akademisi"'ne devamla geçirdi. Burada sonradan meşhur ressamlar olarak isim yapacak George Braque ve "Mary Laurencin" ile arkadaşlık yaptı. 1894'te Francis Picabia babasının toplamış olduğu İspanyol tablolarını kopya edip asıllarını satarak büyük bir Japon estampları koleksiyonu kurdu. Clichy Bulvarında binası bulunan Fernand Cormon stüdyosuna devam başladı ve sonradan tanınmış ressamlar olan Van Gogh ile Toulouse-Lautrec de bu stüdyoya devam etmekte idiler.

Annesinden bir miras kalmakla ve böylece büyük para sorunları olmamasıyla beraber 20. yüzyıl başından itibaren Francis Picabia hayatını bir ressam olup eserlerinin satışından elde ettiği gelirle geçinmeye başladı. 1897'de ünlü İzlenimci ressamlardan olan Alfred Sisley ile tanışıp onun atölyesine devam edip onun "empresyonizm" resim stilini öğrenip eserlerinde uygulamaya başladı. Bu arada 1898'de diğer bir ünlü "empresyonizm" ressamı olan Pisarro ve ailesi ile tanıştı.

"Barbizon ekolü" adı verilen Alfred Sisley, Camille Pissarro ve Marius Borgeaud bu empresyonist ressam grubuna 1903-1908'de katılması Francis Picabia'nın empresyonizm stiline olan hevesini daha da teşvik etti. 1905-1908 döneminde Francis Picabia iki defa Akdeniz kıyısında Martigues'de tatil yapıp buradaki deniz ve kanal manzaraları peyzajlarının konusu yaptı. Bu deniz kıyısının parlak ve ışıklı atmosferi hazırladığı diğer tablo ve resimlerde de kendini aksettirdi. Hazırladığı eserler ve popüler olarak katıldığı sergilerde gösterdiği eserler empresyonizm akımı içinde yeni bir gelişme olan "saf parlak gün veya ay ışıklı empresyonizm (pur luminisme impressionnism)" olarak anılmaya başlandı. On yıl kadar uzun olan bu artistik dönemde Francis Picabia gayet üretken bir sanatkar ressam olarak bu stili kullanarak çok sayıda tablolar ve resimler hazırladı. Bu çalışmaları ile kendini sanat çevrelerinde tanıttı. Bazı eleştirmenler bu dönemde hazırladığı eserleri, Sisley ve diğer Barbizon grubu ressamların eserlerinin kopyacılığı olarak tenkit ederler ve eserlerine konu olan Paris ve etrafında bulunan küçük kiliseler, patikalar, nehir kıyıları, mavnalar ve şehir çatıları ile çamaşırhaneler olduğunu iddia edip bu stilde hazırladığı eserleri küçümserler.[1] Bu stilde yetiştiği sanat zirvesi 64 tablosu ile 1905'te "Galeri Hausman"'da açtığı solo şahsi bir sergi oldu. Bu solo sergi hem eleştirmenlerin çoğunluğu tarafından tutuldu, hem de sanatsever halk arasında çok popüler olarak, çok sayıda seyirci kitlesi topladı. Bu sergiden sonra Danthon Sanat Galerisi'nde yeni bir şahsi sergi açtı. Buradaki popülerliği uluslararası ün kazanmasına neden oldu. Önce eserleri Berlin'de "Kaspar Kunstsalon"'da; sonra Londra, Münih ve Barselona'da özel sanat galerilerinde açılan solo sergilerde gösterildi.

Bu sırada Francis Picabia yeni sanat akımlarına doğru yöneldi. Georges Seurat'in ortaya atıp geliştirdiği ve takipçisi Paul Signac'in devam ettirdiği noktacılık veya puantilizm stiline uyan bazı eserler hazırladı. Hazırladığı noktacılık akımına uyan eserleri de bazı eleştirmenler tarafından Signac'ın kopyacılığı olarak kritik edilir.[1] Sonra da 1908'de birden "empresyonizm" akımı ile sanat ilişkisini kesti. Böylece sanat eseri alım satımı ile uğraşan galerileri ve müşterilerini kaybetmiş oldu. Eser satışlarından elde ettiği geliri de kaybetmiş olmaktaydı ve annesinden miras kalan servetine dayanmaya başladı.

1909'da hazırlamış olduğu "akuvarel tablo" Caoutchouc soyut sanat akımının kurucu tablolarından birisi olduğu bazı sanat tarihçileri tarafından iddia edilmektedir.

1909'dan itibaren sonradan kübizm kurucuları olarak bilinecek ressamlarla ve daha sora da bu akım içinde František Kupka'nin başını çektiği "Section d'or (Altın Bölüm)" adını taşıyan grubu oluşturanlarla arkadaşlık ve sanat ilişkileri kurdu.

1908'de Gabrièle Buffet ile tanıştı; çok yakın bir ilişkiye girdiler ve 1909'da evlendiler. Karısı Fransa'nın ileri gelen ailelerinden biri idi. Fransa'da romantizm akımında önemli bir yazar, şair ve politikacı olan Alphonse de Lamartine kuzenlerinden biri olup, diğer kuzenleri Lübnan'daki sedir ağaçlarını inceleyen Jussieu adlı üç tanınmış botanistti. Dedelerinin biri ise tanınmış bir amiral idi. 1910 ile 1919 arasında iki erkek 2 kız çocukları oldu.

1911'de Francis Picabia ilk defa 1910'da tanışmış olduğu ressam Marcel Duchamp' ın erkek kardeşi olan ressam Jacques Villon'un Paris'in batı varoşlarından birinde bulunan stüdyosunda toplanan "Puteaux Grubu" adli ressam grubuna katılıp bu gruba katkıda bulundu. Bu grup içinde şair Guillaume Apollinaire ve kübizm akımında önemli ressamlar olan Albert Gleizes, Roger de La Fresnaye, Fernand Léger ve Jean Metzinger bulunmaktaydı. Picabia'nın hazırladığı eserler de kübizm akımının önemli bazı eserleri olarak bilinmeye başladı.[2]

1912'de şair Guillaume Apollinaire' in ressam karı koca Sonia Terk Delaunay ve Robert Delaunay ile birlikte ortaya attığı Orfizm akımına baştan katıldı. Mart 1913'te bu akıma katılanlar "Salon de Independents" bir sergi açtılar. Apollinaire, Kübizm yerini alacak olduğunu iddia ettiği Orfizm için bir manifesto yayımladı.[3] Berlin'de bulunan "Erster Deutscher Herbstsalon" sergi salonunda, küratörü Herwarth Walden, Orfizm kurucuları karı-koca Delauneyler, Leger, Albert Gleizes ile birlikte Francis Picabia'nın eserlerini sergiledi. Bu sergiye bazı Fütürist akımı eserlerin konulması ise ressamlar ve sanatseverler arasında çok tartışma doğurdu. Genellikle İtalyanlardan oluşan Fütürizm akımı ressamları (örneğin Umberto Bocconi) bu iki akımın ayrı olduğunu şiddetle ilan ettiler.

1913-1915 döneminde Francis Picabia birkaç defa New York, ABD'yi ziyaret etti ve bu ülkede resimde Modernizm ve Avangart akımının simgesi oldu.

1913'te "Amerikan Ressamlar ve Heykeltıraşlar Cemiyeti"nin New York'ta "Ulusal Muhafızlar 69. Alay'"nın askeri deposu olan Armory'de açtığı ilk modern sanat sergisi olan "Uluslararası Modern Sanat Sergisi" veya kısa ismiyle "Armory Show (Armory Sergisi)" 'ne katılan Avrupa avantgart ressamların temsilcisi Marcel Duchamps ile birlikte Francis Picabia idi. Bu sergide Francis Picabia 1912'de hazırladığı "The Dance at the Spring (Kaynakta Dans)" adli Kübizm akımına uygun olan tablosu ile temsil edildi. Ama bu sergide Kübizm akımının simgesi haline gelen ve Amerikan sanat eleştirmenlerinin ve sanatla ilgilenen Amerikan alelade halkın tenkitlerini üstüne çekip gayet büyük bir promosyon süksesi yaratan eser Marcel Duchamp'ın Nude Descending a Staırcase, No. 2, (Merdivenden İnen bir Çıplak II) adlı tablosu oldu.

Bu sergiyi organize edenler arasında bulunan New York da "291" isimli resim galerisinin sahibi olan "Alfred Stieglitz" 17 Mart 1913 - 5 Nisan 1913 döneminde sırf Francis Picabia'nın eserlerinin gösterildiği bir sergi organize etti. Ayrıca Francis Picabia ve Marcel Duchamp ve Amerikalı olan Man Ray bu sanat galerisinin ismine atıfla 291 adlı bir dergi çıkartmaya başladılar ve bu dergi ile modern sanatın ortaya çıktığını ilan ettiler. Bu dergi Birleşik Amerika'da Dadaizm akımının ilk görüntüsü olarak kabul edilmektedir.

Bu dönemde Francis Picabia "mekanistik kompozisyon" adını verdiği ve ressam eli değmeden otomatik mekanik olarak hazırlanan tablolar yapmaya başlamıştı. 1916'da Picabia New York'a sırf ticaret amacı ile gitti; ama Amerikan sanatseverler ve galeri sahiplarinden gelen çok sayıda davet üzerine ABD 'de planladığından çok daha uzun müddet kaldı. Yayınlanması devam eden 291 adlı sanat dergisi bir sayısını Picabia'nın sanatına hasretti. New York'ta kaldığı zaman karısı Gabrielle ve Marcel Duchamp kendisine katıldılar ve Amerikan sanatçı Man Ray ile de tanıştı. Fakat şahsi olarak bu Amerika seyahati Picabia'ya yaramadı. Ayaklarında ödemden ve taşikardiden muzdarip oldu. Ayrıca kendine yabancı gelen bu ülkede rekreasyon için gayet fazla alkol almaya ve hatta uyuşturucu ilaçlar kullanmaya başladı.

1916'da hazırladığı "mekanistik kompozisyon" eserleri ve hazırladığı alaycı konuları ima eden bir seri imal edilmiş sanat objesi konularının sanatsal analizini ihtiva eden makaleler Barcelona'da yayımlanan 391 adli bir sanat dergisinde ele alındı. Bu analizi yapılan Picabia tarafından hazırlanan eserlerin dadaizm akımının başlangıç eserleri olduğu birçok eleştirmen tarafından kabul edilmektedir.

Picabia 1918 zaman birlikte olduğu kız arkadaşı olan "Germaine Everling" ile birlikte Lozan ve Zürih'e gitti. 1918'de Dadaizm'in doğuş merkezi olan Zürih'e bu grubun teoretisyenlerinden olan Tristan Tzara ile yakın ilişkiler kurdu ve onun radikal düşünce ve fikirlerinin gayet büyük etkisi altında kaldı. Sonra Picabia Paris'e geçti. Bu şehirde dadaizm akımlı edebiyat sanatı öncüleri olan André Breton, Paul Éluard, Louis Aragon ve Philippe Soupault'la Paris'in Opera semtinde "Certa" adlı bir sanatseverlerin müdavim olduğu Basklı bir patrona ait olan bir barda Dadaizm akımının başında olarak bu akımı geliştirdiler. Picabia bu grubun resim alanında baş temsilcisi idi ve o günlerde gayet koyu ve bu akımdan olmayanları provoke eden bir "Dadaist" olarak isim yaptı. Fakat Picabia bu akımdan çok geçmeden soğumaya başladı. 1921'de Dadaizm akımında tamamen ayrılmıştı ve bu sanat akımı telin eden yazılar yazmaya başladı. 1924'te son sayısı çıkan Dadaizm dergisi olan 391 de bu akımın başında olan Andre Breton'un dadaizm fikirlerine yazı ile hücum ederek onu şiddetle tenkit etti.

1921'de Francis Picabia sürrealizm akımına katıldı. Aynı yıl film direktörü René Clair 'in hazırladığı avangart sürrealist film olan Ent'racte (Antrak) adlı filmde bir binanın çatısından sokağa bir top atışı yapan aktör olarak görüntüsü bulunmaktadır. 1924'te, Picabia'nın hazırladığı metine dayanan Relache adlı bale eseri Paris'te "Champs-Elysees Tiyatrosu"'nda Erik Satie'nin bestelediği müziği ve Jean Borlin'in hazırladığı koreografi ile sahneye konuldu. Rene Clair'in "Ent'racte (Antrak) adlı filmi bu balenin giriş ve sahne arası (antrakt)'da gösterildi. Bu bale ve film eseri sanatsever seyirciler arasında ve sonra genel ahali arasında büyük bir olay yarattı. Bunda sonra Picabia Paris'te bulunan "Rolf de Maré" idareciliği altında bulunan "Ballets suédois (İsveç Balesi)" ile birlikte çalışmalar yaptı ve bu bale trupunun sahneye koyduğu birkaç bale eserinin dekor ve mizanseni Picabia tarafından hazırlandı. Picabia bu dönemde sürrealist akımına uygun resimler de yapmaya devam etti. 1921'de sergilediği "Cannibale" adli eseri bu akımın yankılayan önemli bir eser olduğu eleştirmenlerce kabul edilir. 1922'de bu akımın da başkanlarından olduğu kabul edilen Andre Breton yeni yayımlağa başladığı "Littérature" adli derginin baş sayfası Picabia'nın bir resmini taşımaktaydı. Bu derginin diğer nüshalarında da, Andre Breton editör olarak hiç karışmayarak, Picabia'ya ya yeni eserlerini gösterme imkânı sağladı. Picabia'in bu dergide yayımladığı eserler gayet eklektik olarak Hristiyan dinsel ikonlar, erotik ikonlar ve şans oyunları ikonları ihtiva etmektedir.

Picabia bu dönemde Paris'te yaşamaya devam etti. Sevgilisi Germaine'den bir oğlu oldu. Aile Normandi, New York ve "Cote d'Azur"'da tatiller yaptı. 1925'te resim eserlerinde figüratif konular ihtiva etmeye başladı. 1930'lu yıllarda Avrupa'da yaşayan ve avantgart yazar olarak gayet ün kazanan Amerikalı modernist roman yazar Gertrude Stein'la yakın arkadaş olduğu bilinmektedir. Bu arada Picabia'nın güney Fransa kumarhane gazinolarında büyük meblağları kumar için sarf ettiği bildirilmektedir. Bu dönemde Picabia'nın sinema ve fotoğrafa da büyük ilgi gösterdiği bilinmektedir. Daha sonra buyuk bir ilgi alanı olacak olan eski ve spor otomobil koleksiyonu kurmaya başlaması bu dönemde ortaya çıkmıştı.

1940'lı yılların başında II. Dünya Savaşı başından itibaren Güney Fransa'da yeni kız arkadaşı Olga ile yaşamaya başladı, 1940'ta arkadaşı olduğu ve Fransız Rezistans hareketinin güney Fransa Lot bölgesinde "Koru Valisi" veya gizli rezistans bölge idarecisi olan Robert Dumas'ın teşviki ile Francis Picabia ve kız-arkadaşı Olga, Lot bölgesinde Çalamene'de bulunan Robert Dumas'ın tatil evine sığındılar. 14 Haziran 1940'ta Francis Picabia ve Olga orada evlendiler. Bundan sonra bu çift Golfe Juan'da, Creuse bölgesinde Tourette-sür-Loup ve Felletin'de yaşadılar.

Bu sırada Picabia'nın resimleri gittikçe figüratif olmaya devem etmişti ve 1940'lar başında hazırladığı resim tabloları, "Paris Sex-Apeal" adlı açıksaçık fotograflar yayimlamakla isim yapan dergide bulunan fotoğraflara benzeyip çıplak, erotik ve hatta pornografik olmaya başlamıştı. Bazı eleştirmenler bu eserleri ile Picabia'nın geleneksel klasik akademik çıplak resimler ile ve pornografik fotoğraflarla imalı olarak alay etmeyi hedef aldığını bildirirler. Fakat bu imalı tutumu kabul etmeyen Cezayir'de yaşayan bir Fransız resim sanatı tüccarının Picabia'nın bu eserlerini satın alıp, işgal altında olan Fransa'ya ait olan bu bölgedeki randevu evleri ve barlarda gösterilmek için sattığı ve sonradan bu bölgeleri işgal eden Amerikan askerlerinin de bu resimlerden gayet hoşlandıkları da belirtilmektedir.

II. Dünya Savaşı daha bitmeden Picabia Paris'e döndü. Sanat eserleri olarak soyut konulu resimler yapmaya ve şiirler yazmaya devam etti. Fakat 1945'ten sonra Francis Picabia soyut sanat akımından ayrıldığını ilan etti. Hayatını eğlence ile geçirmeye başladı. Bu arada 150 kadar sayıda otomobil ihtiva eden bir eski ve spor otomobil koleksiyonu topladı. Bu dönemde hazırladığı eserler çeşitli konularda ve figüratif resim akımlarını takip eden küçük tuvaller oldu ve bunlardan çoğu pornografik dergilerden ilham almakta idi.

1949 ilkbaharından Paris'te "Galeri Rene Drooin" adlı güzel sanat tüccarı ve özel sergi evi Picabia'nın ilk retrospektif eserleri sergisini organize etti.

1951 yılının sonunda Picabia kendini paralize eden bir beyin damar tıkanması geçirdi. Bunu ölmeden atlattı ve paralitik olarak iki yıl daha fazla yaşadı. Bu sırada tabloları monokrom fon üzerine birkaç renkte leke ve nokta ihtiva etmekte idi ve bunlar bazı eleştirmenlere göre minimalizm akımının öncüleri olmaktadır.

30 Kasım 1953'te 74 yaşında iken Paris'te öldü.


Seçilmiş eserleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Resimler[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Les Martigues, 1902, Kağıt üzerine füzen, Musée Pierre André Benoit, Alès
  • La Rivière: bord de la Douceline à Munot près de La Charité sur Loire (1906) [4]
  • Udnie, 1913, Tuval üzerine yağlı boya, 290×300 cm}, Musée National d'Art Moderne de Paris
  • Edtaonisl, 1913, Art Institute of Chicago
  • La Ville de New York aperçue à travers mon corps, 1913, gouvaş, akuvarel, çini mürekkepli kalem, 55×74.5
  • Prostitution universelle, 1916, Yale University Art Gallery, New Haven
  • Parade amoureuse, 1917, Karton üzerine yağlı boya 97x74cm, Paris, Özel Koleksiyon
  • Danse de Saint-Guy (Tabac Rat), 1919, Musée National d'Art Modern de Paris
  • L'Enfant Carburateur, 1919, Musée National d'Art Moderne, Kontrplak uüzerine yağlı boya, emaye, sltın vsrsk, kalem, New York: Musée Guggenheim
  • L'Œil cacodylate, 1921, Tuval üzerine yağlı boya. Musée National d'Art Moderne, Paris
  • Chapeau de paille ?, 1921, Musée National d'Art Moderne, Paris
  • La Nuit espagnole, 1922, Musée Ludwig, Köln
  • Optophone II, 1923, Tuval üzerine yağlı boya, 116×88.5 cm, Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris
  • Le dresseur d'animaux, 1923, Tuval üzerine ripolin, 250x200 cm, Centre Pompidou, Musée d'art moderne de la Ville de Paris
  • Cure-dents, 1925, Tuval üzerine yağlı boya ve kolaj, 129×110 cm
  • Corrida, 1926-1927, Guvaş, 104.8×75.2, Özel koleksiyon, İsviçre
  • Idylle, 1927, Karton üzerine yağlı boya 105.7×75.7 cm Musée de Grenoble
  • L'Autoportrait de dos avec femme enlacée et masque, 1927-30, Musée Picasso, Antibes
  • La mariée, 1929, Tuval üzerine karışık teknikler, 121.5x9.5 cm
  • Le Masque et le Miroir, 1930-45, Kontrplak levha üzerine yağlı boya 85.2×69.9 cm, Musée National d'Art Moderne, Paris
  • Figure et fleurs, 1935-45, Tuval üzerine yağlı boya, 100×73 cm, Musée national d'Art Moderne, Paris
  • Maternité, 1936, Tuval üzerine yağlı boya, 162.4×130.3 cm, Musée National d'Art Moderne, Paris
  • Printemps, 1938, Galerie Rose Fried
  • Le Matador dans l'arène, 1941-1943, Karton üzerine yağlı boya, 105×76 cm Musée du Petit Palais, Genevre
  • Sans titre (masque), 1946/47, Karton üzerine yağlı boya, 64.5×52.5 cm, Musée National d'Art Moderne
  • Chose à moi-même, 1946, Karton üzerine yağlı boya, 92×72.5 cm, Özel koleksiyon
  • Cherchez d'abord votre Orphée, 1948, Tuval üzerine yağlı boya 169×70 cm, Musée Pierre André Benoit, Alès
  • L'Insensé, 1948, Tuval üzerine yağlı boya 151×10 cm, Musée Ludwig, Köln
  • Veuve, 1948, Tahta üzerine yağlı boya, 153.2×116 cm, Musée National d'Art Moderne, Paris
  • Déclaration d'amour, 1949, Pano üzerine yağlı boya, 96×69 cm, Musée Pierre André Benoit, Alès
  • Symbole, 1950, Kontrplak levha üzerine yağlı boya, 100×85 cm, Musée Pierre André Benoit, Alès

Düz yazılar[değiştir | kaynağı değiştir]

Jésus-Christ Rastaquouère adli yazılı eserinin ilk baskısının on sayfası (1920) (Resimleri hazirlayan: Georges Ribemont-Dessaignes).
  • Cinquante-deux miroirs, Barcelona, Ekim 1917.
  • Poèmes et dessins de la Fille née sans mère, Lausanne: Imprimeries Réunies, Nisan 1918.
  • L'Ilot de Beau-Séjour dans le Canton de Nudité, Lausanne, Haziran 1918.
  • L'Athlète des Pompes funèbres, Bégnins, Aralik 1918.
  • Râteliers platoniques, Lausanne, Aralik 1918.
  • Poésie ron-ron, Lausanne, Subat 1919.
  • Pensées sans langage, Paris, Figuière, Nisan 1919.
  • Unique Eunuque Paris, Au Sans Pareil, Koleksiyon "Dada", Subat 1920. (Son baski:Rééd. Paris, Allia, 1992)
  • Jésus-Christ Rastaquouère, Paris, Au Sans Pareil, Koleksiyon "Dada" Sonbahar 1920. (Son baskı: Rééd. Paris, Allia, 1996) (Türkçe baskı: Sonradan Görme İsa, Çeviren: Alper Turan, Sel Yayınları: 1.BAsım:2017-2.Basım:2021)
  • ' Luc-Henri Mercié (ed.) 'Caravansérail [1924].. (Son baskı: Paris, Belfond, 1975.
  • Choix de poèmes par Henri Parisot, Paris:Guy Lévis-Mano, 1947.
  • Lettres à Christine, Jean Sireuil tarafından hazirlanan edisyon. (Son baski:Marc Dachy - Sunulma, kronoloji ve bibliyografya . Paris, Champ Libre, 1988.
  • Écrits, İki cilt. Editör: Olivier Revault d'Allonnes ve Dominique Bouissou. Paris, Belfond, 1975 et 1978.
  • Écrits critiques, Önsöz:Bernard Noël. Editör:Carole Boulbès. Paris, Mémoire du Livre, 2005.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b "Online biografya Erişim:15-06-2009". 6 Ağustos 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Aralık 2015. 
  2. ^ Örneğin 1912'de hazırladığı La Source (Kaynak, The Dance at the Spring (Kaynakta Dans) ve 1913'te hazırladığı Udnie (Young American Girl, The Dance) [Udnie (Genç Amerikan Kız, Dans)) adlı eserleri).
  3. ^ Bu manifestoda Apolinnaire Orfizm için yayımladığı "Montjoie (29 Mart 1913)" dergisine "Kübizm ölmüş ise 'Kübizm çok yaşasın'. Orfeus'un krallığı kurulmuştur. demektedir.
  4. ^ Bu tablo 1974'te Nevers'teki müzeden çalınmış ve 2012'de Paris'te Sotheby Şirketine geri getirilmiştir.

Dış kaynaklar[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Baker, George. (2007) The Artwork Caught by the Tail: Francis Picabia and Dada in Paris.' Cambridge, MA: MIT Press, ISBN 978-0-262-02618-5 (İngilizce)
  • Pierre, Arnauld. (2007) Francis Picabia: La peinture sans aura. Paris: Gallimard, (Fransızca)

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]


Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Nedir? :Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? ile ilgili Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Ne Demektir? Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Açıklaması Nedir? Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Cevabı Nedir? Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Açıklaması? :Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Gerçek mi? :Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? ile ilgili Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Hakkında? :Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? ile ilgili Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? burada bulabilirsiniz. Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Francis Picabia nedir?, Francis Picabia anlamı nedir?, Francis Picabia ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Minoru Kobayashi, Darius Thompson, Afrika tırnaklı kurbağası, Naticidae, Royal Antwerp FC, Dosya uzantısı, Yuri Gazinski, Abruzzo, Alicia Boole Stott, Franky Van der Elst, Giro dItalia, 2022 UAE Tour, Trofarello, Beatrix Potter, Notre Dame de Sion Fransız Lisesi, Japon Sineması, Akdeniz Kupası, Türkmen Millî Konservatuvarı, Masakazu Suzuki, Wim Schermerhorn, Ghosting (ilişkiler), Kavanoz, Kılavuz Ali Paşa, Süperlig, TRT Radyo Haber, Kazuaki Nagasawa, Okkervil River, Toplumsal olay, NetBeans, Hakim (dizi), Cavit Yenicioğlu, Helmuth Duckadam, Masaaki Yanagishita, Muppets (film), Büyük veri, Burtram, Abbasi Halifeleri, Zeytin, Jaén, Oksikodon, Tepe, Francisco José Camarasa, Maniraptoran, DC COMICS, DC Comics, Dilencilik, Graptasura, Hartum Uluslararası Havalimanı, Porto Rikolu, Gboard, Don Carlos, Tadej Pogačar, Alfa Semedo, Salvia kiaometiensis, Xanax, Kladderadatsch, 2022 Volta a Catalunya, Héctor Socorro, DARPA, Simpsonlar (10. sezon), C (programlama dili), Micropisthodon, Saint Barthélemy bayrağı, Yngwie Malmsteen, Rahibe Teresa, Deadfall, Film afişi, My Name Is Earl, My name is Earl, Eduardo César Gaspar, Ahmet Önal, Burghal Hidage, Mandolin rendesi, Luviler, Padstow, İlham Tohti, Gelukkig zijn, Kriptanaliz, Soru, Artdamaksıllaşmış dişyuvasıl yansürtünmesiz ünsüz, Habib Jafar, Dıraç Kuşatması (1501), Marlin, Takashi Shimoda, El Clasico, Bilgisayarlı Bilgi Sistemi, Crystal Hall, Ommexechidae, Ceraş, Screwball komedisi, Dışmerkezlik, Grayrigg, Aeschylus, Didier Guillaume, Sarhoş Atlar Zamanı, Karbeyaz Meryem, Ellen DeGeneres, Balaban aşireti, Chelsea FC, Provesende,
Yusuf Çakmak Kimdir?, Fosforik Nedir?, Talış bayrağı Anlamı Nedir, Talış bayrağı Nasıl Oluştu, Talış bayrağı Tarihi, Talış bayrağı Renkleri, Talış bayrağı Tasarımı, Gizem Albaş Kimdir?, Fosforışıl Nedir?, Fosfatsız Nedir?, Ali Çelebi Kimdir?, Tülin Keçeci Güngör Kimdir?, Edanur Altıntaş Kimdir?, Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kimdir? Yrd Doç Dr Birsel Aybek Nereli Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kaç Yaşında?, Fosfatlı Nedir?, Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?,