Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir?

Camille Pissarro Nedir?

Camille Pissarro Nedir?, Camille Pissarro Nerededir?, Camille Pissarro Hakkında Bilgi?, Camille Pissarro Analizi? Camille Pissarro ilgili Camille Pissarro ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Camille Pissarro ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Camille Pissarro Ne Anlama Gelir Camille Pissarro Anlamı Camille Pissarro Nedir Camille Pissarro Ne Anlam Taşır Camille Pissarro Neye İşarettir Camille Pissarro Tabiri Camille Pissarro Yorumu 

Camille Pissarro Kelimesi

Lütfen Camille Pissarro Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Camille Pissarro İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı? Camille Pissarro Ne Demek? ,Camille Pissarro Ne Demektir? Camille Pissarro Ne Demektir? Camille Pissarro Analizi? , Camille Pissarro Anlamı Nedir?,Camille Pissarro Ne Demektir? , Camille Pissarro Açıklaması Nedir? ,Camille Pissarro Cevabı Nedir?,Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı?,Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Camille Pissarro Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı Nedir? Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Camille Pissarro Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Camille Pissarro - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Camille Pissarro

Camille Pissarro Nedir? Camille Pissarro Ne demek? , Camille Pissarro Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı? Camille Pissarro Ne Demek? Camille Pissarro Ne Demektir? ,Camille Pissarro Analizi? Camille Pissarro Anlamı Nedir? Camille Pissarro Ne Demektir?, Camille Pissarro Açıklaması Nedir? , Camille Pissarro Cevabı Nedir? , Camille Pissarro Kelimesinin Anlamı?






Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir?

Camille Pissarro

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Camille Pissarro
Otoportresi - 1873
Genel bilgiler
Doğum adıJacob-Abraham-Camille Pissarro
Doğum10 Temmuz 1830(1830-07-10)
Charlotte Amalie, ABD Virgin Adaları
Ölüm13 Aralık 1903 (73 yaşında)
Paris, Fransa
UyrukFransız
AlanıResim
Katıldığı akımlarİzlenimcilik, Art izlenimcilik
EtkiledikleriPaul Cézanne, Paul Gauguin
İmzası

Jacob-Abraham-Camille Pissarro,[1] (10 Temmuz 1830, St. Thomas, Charlotte Amalie, ABD Virgin Adaları - 13 Kasım 1903, Paris, Fransa) izlenimci Fransız ressam. İzlenimcilik ve Art izlenimcilik akımlarına yaptığı katkıların dışında meslektaşlarına özellikle de Paul Cézanne ve Paul Gauguin'e verdiği destekle tanınır.

Akımın diğer önemli isimleri olan Claude Monet ve Alfred Sisley gibi isimlerin aksine su ve ışığın sudaki yansımalarının etkisi yerine kuru yerleri resmeden ressam renkten çok yapı ve biçim üzerinde durdu.[2] Köy ve kırsal yaşam ise tablolarındaki ana temalardı.

Gençlik günleri ve ilk çalışmaları[değiştir | kaynağı değiştir]

Çiftlik Evleri ve Palmiye Ağaçlarıyla Manzara, yakl. 1853. Galería de Arte Nacional, Karakas
Deniz Kenarında Sohbet Eden İki Kadın, St. Thomas, 1856

Jacob Abraham Camille Pissarro 10 Temmuz 1830'da Frederick ve Rachel Manzano de Pissarro’nun çocuğu olarak Virgin Adaları'nın başkenti olan Charlotte Amalie'de dünyaya geldi.[3][4] Babası Portekiz kökenli Fransız bir seferad olan Abraham Gabriel Pissarro, annesi ise Dominik Cumhuriyeti vatandaşı St. Thomas adasından Fransız-Yahudi bir ailesinden Rachel Manzano-Pomié idi.[5] Babası ölen amcası Isaac Petit'in hırdavat dükkânıyla uğraşmak için Fransa'dan adaya gelen ve dul eşiyle evlenen bir tüccardı. Evlilik, St. Thomas'ın küçük Yahudi cemaatinde heyecan yarattı çünkü daha önce karısı Frederick'in amcasıyla evliydi ve Yahudi yasalarına göre bir erkeğin teyzesiyle evlenmesi yasaktı. Sonraki yıllarda dört çocuğu siyahların ilkokuluna gitti.[6] Ölümü üzerine vasiyetinde, mülkünün sinagog ile St. Thomas'ın Protestan kilisesi arasında eşit olarak bölüneceğini belirtmişti.[7] Camille on iki yaşındayken babası onu Fransa'daki yatılı okula gönderdi. Paris yakınlarındaki Passy 'deki Savary Academy'de okudu. Tatillerini ise Charlotte Amalie'de geçirmeye devam etti. Genç bir öğrenciyken erkenden Fransız sanat ustalarının takdirini kazandı. Mösyö Savary, ona çizim ve resim konusunda güçlü bir zemin sağladı, on yedi yaşındayken ona St.Thomas'a döndüğünde doğa resimleri çizmesini önerdi. Ancak geri döndüğünde babası onun kendi işinde çalışmasını tercih edip ona kargo memuru olarak iş verdi. Önündeki beş yılda, molalarda ve iş bitiminde çizim alıştırması yapmak için her fırsatı değerlendirdi.[8]

Pissarro yirmi bir yaşına geldiğinde, o zamanlar St. Thomas'ta yaşayan Danimarkalı ressam Fritz Melbye ona tam zamanlı bir meslek olarak resim yapmaya, öğretmeni ve arkadaşı olması için ilham verdi. Pissarro daha sonra ailesini ve işini bırakıp Venezuela 'da yaşamayı seçti ve burada Melbye ile birlikte sonraki iki yılı Karakas ve La Guaira' da sanatçı olarak çalışarak geçirdiler. Manzaralar, köy sahneleri ve çok sayıda eskiz dahil elinden gelen her şeyi birden fazla eskiz defteri doldurmaya yetecek kadar çizdi. 1855'te Paris'e geri döndü ve burada Fritz Melbye'nin kardeşi Anton Melbye için asistan olarak çalışmaya başladı.[9][10]

Fransa'daki Yaşamı[değiştir | kaynağı değiştir]

Jalais Tepesi, Pontoise, 1867. Metropolitan Sanat Müzesi

Paris'te Danimarkalı ressamın Anton Melbye asistanı olarak çalıştı. Ayrıca tarzı kendisini etkileyen Courbet, Charles-François Daubigny, Jean-François Millet ve Corot adlı sanatçıların resimlerini de inceledi. Ayrıca École des Beaux-Arts ve Académie Suisse gibi okullarda Jean-Baptiste-Camille Corot, Gustave Courbet ve Charles-François Daubigny gibi ustalar tarafından verilen çeşitli eğitim ve öğretim sınıflarına kaydoldu. Ancak sanat tarihçisi John Rewald, Pissarro sonunda öğretim yöntemlerini "boğucu" bulduğunu söyler. Bu, onu Corot'tan talep ettiği ve aldığı alternatif öğrenimi aramaya yöneltti.[11]:11 Corot, Pissarro'yu sanat yaşamının ilk günlerinde en çok etkileyen isim oldu. Pissarro 1864 ve 1865 Paris Salonu kataloglarında kendisini Corot'nun öğrencileri arasında saydı.[12]

Paris Salonu ve Corot'un etkisi[değiştir | kaynağı değiştir]

İlk resimleri akademik gelenekleri kabul edilebilir sanat türünü dikte eden resmi kurum olan Paris'te Salon sergilenecek o zamanki standartlarla uyumluydu. Salon'un yıllık sergisi, aslında genç sanatçıların ortaya çıktığı tek pazardı. Sonuçta, Pissarro resmi komitenin zevklerini tatmin etmek için geleneksel ve öngörülen şekilde çalıştı.[8] 1859'da ilk resmi kabul edildi ve sergilendi. O dönemdeki diğer resimleri kendisine ders veren Camille Corot tarafından etkilendi.[13]

O ve Corot, doğadan boyanmış kırsal manzaraları sevdiler. Corot, Pissarro’ya "plein air" olarak da adlandırılan dış mekanlarda resim yapmak için ilham verdi. Rewald, Pissarro'nun Corot'u Gustave Courbet 'in çalışmalarıyla birlikte "resimsel gerçeğin beyanları" olarak gördüğünü yazar. Sık sık çalışmalarını tartışırdı. Jean-François Millet eserlerine, özellikle de "kırsal yaşamın duygusal yorumlarına" hayran olduğu bir diğer sanatçıydı.[11]:12 İlk dönem çalışmalarının en başarılıları (bazen bir palet bıçağının yardımıyla) genişçe boyanmış, çoğunlukla Courbet'den esinlenerek çizilmiş doğa manzaralarıydı. Gene de bu eserlerde izlenimciliğin başlangıç aşamaları fark edilebilir.

Doğal dış mekan ortamlarının kullanımı[değiştir | kaynağı değiştir]

Voisins (türkçe:Komşular) köyüne giriş, 1872. Orsay müzesi, Paris.

Bu dönemde Pissarro, doğanın güzelliklerini tuvale karıştırmadan ifade etmenin önemini anlamaya ve takdir etmeye başladı.[11]:12 Paris'te bir yıl geçirdikten sonra, köy hayatının günlük gerçekliğini yakalamak için şehri terk etmeye ve kırsalda manzaralar çizmeye başladı. Fransız kırsalını "pitoresk" ve resmedilmeye değer buldu. Hala çoğunlukla tarımsaldı ve bazen "köylülüğün altın çağı" olarak adlandırılıyordu.[9]:17 Pissarro daha sonra bir öğrenciye açık havada resim yapma tekniğini açıkladı:

"Aynı anda gökyüzü, su, dallar, zemin üzerinde çalışın, her şeyi eşit şekilde devam ettirin ve elde edene kadar durmaksızın yeniden çalışın. Cömert ve tereddüt etmeden boyayın, çünkü en iyisi ilk izlenimi kaybetmemek."

Corot, resimlerini stüdyosunda tamamlayacak ve sık sık önyargılarına göre revize edecekti. Bununla birlikte Pissarro, resimlerini dışarıda, genellikle tek oturuşta bitirmeyi tercih etti ve bu da işine daha gerçekçi bir his verdi. Sonuç olarak, sanatı bazen "kaba" olmakla eleştirildi, çünkü gördüğü şeyi resmetti: "Gelişimin çeşitli aşamalarındaki çalılar, toprak yığınları ve ağaçlardan oluşan çukur ve kenarlı karışımı". Bir kaynağa göre bu tür ayrıntılar bir sokağın kenarında çöp kutuları veya bira şişeleri gösteren günümüz sanatına eşdeğerdi. Tarzdaki bu farklılık Pissarro ve Corot arasında anlaşmazlıklar yarattı.[8]

Monet, Cézanne ve Guillaumin ile[değiştir | kaynağı değiştir]

1869'da Pissarro Louveciennes 'e yerleşti ve genellikle çeşitli mevsimlerde Versailles yolunun resimlerini yaptı.[14] Walters Art Museum.

1859'da Pissarro, bedava olan Académie Suisse 'e giderken benzer şekilde daha gerçekçi bir tarzda resim yapmayı seçen bir dizi genç sanatçı ile arkadaş oldu. Bunların arasında Claude Monet, Armand Guillaumin ve Paul Cézanne vardı. Ortak olarak paylaştıkları şey Salon'un emirlerinden duydukları memnuniyetsizlikti. Cézanne'ın çalışması o zamanlar okuldaki diğerleri tarafından alay edilmişti ve Rewald daha sonraki yıllarda Cézanne "Pissarro'nun onu teşvik ettiği sempati ve anlayışı asla unutmadı" diye yazar.[11]:16 Grubun bir parçası olarak Pissarro, yalnız olmadığını ve başkalarının da benzer şekilde kendi sanatlarıyla mücadele ettiğini bildiği için rahatladı.

Pissarro, bireyleri doğal ortamlarda tasvir etmenin önemi konusunda grupla hemfikir oldu ve Salon'un sergiler için istemesine rağmen, eserlerindeki herhangi bir hüner veya ihtişamdan hoşlanmadığını ifade etti. 1863'te grubun neredeyse tüm resimleri Salon tarafından reddedildi ve Fransız İmparatoru Napolyon III bunun yerine resimlerini ayrı bir sergi salonu olan Reddedilenler Salonu (Fransızca: Salon des Refusés) 'e yerleştirmeye karar verdi. Ancak, yalnızca Pissarro ve Cézanne'ın çalışmaları dahil edildi ve ayrı sergi hem Salon yetkilileri hem de halktan düşmanca bir yanıt getirdi.[8] Daha sonraki 1865 ve 1866 Salon sergilerinde Pissarro, katalogda ustaları olarak listelediği Melbye ve Corot'tan etkilendiğini kabul etti. Ancak 1868 sergisinde artık diğer sanatçıları bir etki olarak göstermedi, aslında bir ressam olarak bağımsızlığını ilan etti. Bu, o dönemde görüşünü sunan sanat eleştirmeni ve yazar Émile Zola tarafından not edildi:

"Camille Pissarro günümüzün ... üç veya dört gerçek ressamından biri   ... Bu kadar kesin olan bir teknikle nadiren karşılaştım."[8]
Camille Pissarro ve eşi Julie Vellay, 1877, Pontoise

Başka bir yazar, Pissarro'nun tarzının unsurlarını şöyle açıklamaya çalışır:

"Paletinin parlaklığı atmosferdeki ... nesneleri sarar Toprağın kokusunu boyar."[9]:35

Ve askı komitesinin ve Marquis de Chennevières emriyle Pissarro'nun Pontoise resimleri gökyüzüne, tavana yakın asılmış olsa da bu Jules-Antoine Castagnary resimlerinin niteliklerinin sanatseverler tarafından gözlemlendiğini belirtmesine engel olmadı.[15] Otuz sekiz yaşında, Pissarro, Corot ve Daubigny'ye rakip olacak bir peyzajcı olarak ün kazanmaya başlamıştı.

1860'ların sonlarında veya 1870'lerin başında Pissarro, yeni kompozisyonlar deneme arzusunu etkileyen Japon baskıları ile büyülendi. Sanatı oğluna Lucien anlattı:

"Harika. Bu şaşırtıcı insanların sanatında gördüğüm şey bu  ... göze sıçrayan hiçbir şey, sakinlik, ihtişam, olağanüstü bir birlik, oldukça bastırılmış bir parlaklık ..."[9]:19

Evlilik ve çocukları[değiştir | kaynağı değiştir]

1871'de Croydon 'da daha sonra ondan yedi çocuğu olacak bir bağcının kızı ve annesinin hizmetçisi Julie Vellay ile evlendi. Çiftin çocuklarından birisi doğumda, biri ise dokuz yaşındayken öldü. Diğer çocukların hepsi büyüdüklerinde resimle ilgilendiler. En büyük oğlu olan Lucien, William Morris'in takipçilerinden biri oldu. Paris'in dışında Pontoise ve daha sonra Louveciennes 'de yaşadılar. Her ikisi de nehirler, ormanlar ve işyerindeki insanların yanı sıra köy hayatı sahneleri de dahil olmak üzere birçok resmine ilham verdi. Ayrıca önceki grubundaki diğer sanatçılarla, özellikle Monet, Renoir, Cézanne ve Frédéric Bazille ile iletişimini sürdürdü.[8]

Londra yılları[değiştir | kaynağı değiştir]

Bath Yolu, Chiswick, 1897. Ashmolean Müzesi, Oxford.

1870-71 Fransa-Prusya Savaşı 'nın patlak vermesinden sonra Louveciennes'teki evinden Eylül 1870'te ayrıldı. Sadece Danimarka vatandaşı olan ve orduya katılamayarak ailesini Norwood'a o sırada Londra'nın kıyısındaki bir köye taşıdı. Ancak daha sonra "İzlenimcilik" olarak adlandırılan şeyin öncüsü olan resim tarzı iyi sonuç vermedi. Arkadaşına Théodore Duret şöyle yazdı: "Benim resmim hiç tutmuyor, hiç ..."[8] Aile, evlerini ilk terk ettiğinde Montfoucault'da yaşayan bir ressamın yanında misafir olarak kaldı. Aralık 1870'te ise Londra'ya giderek Westow Hill'de yaşamaya başladılar.

Pissarro, Londra'daki günlerinde hayatının büyük bir bölümünde sanatının satılmasına yardım eden satıcı olan Parisli sanat tüccarı Paul Durand-Ruel ile tanıştı. Tüccar, sanatçının iki adet Londra tablosunu satın aldı. Daha sonraki yıllarda ise Durand-Ruel Fransız izlenimciliğinin en önemli sanat tüccarı haline gelecekti. Durand-Ruel, onu bu dönemde Londra'da bulunan Monet ile temasa geçirdi. İkisi de İngiliz peyzaj sanatçılarının John Constable ve J. M. W. Turner, açık hava resim tarzlarının ışık ve atmosferin en doğru tasvirini verdiğine olan inancını teyit eden, tek başına stüdyoda elde edilemeyeceğini düşündükleri bir etkiye sahipti. Pissarro'nun resimleri de gevşekçe harmanlanmış fırça darbeleri ve impasto alanlarıyla daha spontane bir görünüm kazanmaya başladı ve işe daha fazla derinlik kattı.[8] Bu dönemdeki çalışmalarında birbirlerine henüz demiryoluyla bağlanmış olan Sydenham ve Norwoods'tan manzaralar çizdi. Bu tabloların en büyük boyutlu olanlarından biri St. Bartholomew Kilisesi'nin bir görüntüsüdür ve Londra Ulusal Galerisi'nin koleksiyonunda yer alan bu eser Cadde, Sydenham olarak bilinir. Beşinci çocuğu Ludovic-Rodolphe Pissarro ve Lionello Venturi tarafından hazırlanarak 1939 yılında yayınlanan bir katalogda ressamın Upper Norwood'da kalışı sırasında on iki yağlı boya tablo yaptığı listelendi.

Ressam, Fransa'ya dönüşünün ardından 1890 yılında yeniden İngiltere'yi ziyaret etti ve Londra'nın merkezinin konu edildiği on manzara resmi çizdi. 1892'deki gelişinde ise Kew Gardens ve Kew Green'i resmetti. Ressam bu ülkeye son kez 1897 yılında geldi ve Bedford Park'ın pek çok tablosunu yaptı.

Tabloları[değiştir | kaynağı değiştir]

Pissarro'nun o sırada tamamladığı resimler aracılığıyla Sydenham ve Norwoods'u kısa süre önce demiryollarıyla bağlandıkları ancak banliyölerin genişlemesinden önce kaydetti. Bu resimlerin en büyüğünden biri St. Lawrie Park Bulvarı'ndaki Bartholomew Kilisesi, Londra'daki Ulusal Galeri koleksiyonunda yaygın olarak Cadde, Sydenham olarak bilinir. Yukarı Norwood'da kaldığı on iki yağlı boya tablo beşinci çocuğu Ludovic-Rodolphe Pissarro ve Lionello Venturi tarafından ortaklaşa hazırlanan ve 1939'da yayınlanan katalog raisonné 'de listelenmiş ve resmedilmiştir. Bu resimler şunlardır:Norwood Kar Altında ve Lordship Lane İstasyonu",[16] Hyde Park konumundan taşınan Kristal Saray manzaraları,Dulwich Koleji,Sydenham Tepesi, All Saints Church Upper Norwood ve Aziz Stephen Kilisesi'nin kayıp bir tablosu.

Fransa'ya dönen Pissarro 1872'den 1884'e kadar Pontoise 'da yaşadı. 1890'da tekrar İngiltere'yi ziyaret etti ve Londra merkezinin on manzarasını yaptı. 1892'de Kew Gardens ve Kew Green 'de resim yaparak geri döndü ve ayrıca 1897'de Bedford Park olarak tanımlanan Bedford Park Chiswick birkaç yağlı boya tablo yaptığında aslında Bedford Park'ın güney kenarı boyunca Stamford Brook'tan geçen Bath Road'dan biri hariç hepsi Stamford Brook bölgesinin yakınlarıydı.[17][18]

Fransız Empresyonizmciliği (İzlenimciliği)[değiştir | kaynağı değiştir]

Pontoise'de manzara, 1874

Pissarro savaştan sonra Temmuz 1871'de Fransa'daki evine döndüğünde Londra'ya taşındığında geride bırakmak zorunda kaldığı 20 yıl boyunca yaptığı birçok erken dönem çalışmasına Prusya askerleri tarafından zarar verildiğini, 1,500 resimden geriye sadece 40 tanesinin kaldığını keşfetti. Geri kalanlar, botlarını temiz tutmak için onları genellikle çamurda zemin paspası olarak kullanan askerler tarafından hasar görmüş veya tahrip edilmişti. Kaybedilenlerin çoğunun, o zamanlar geliştirmekte olduğu Empresyonist tarzda yapıldığı ve böylece "Empresyonizm 'in doğumunu belgelediği" varsayılmaktadır.[19]

Bir eleştirmen olan Armand Silvestre, Pissarro'ya "temelde bu [Empresyonist] resmin mucidi" diyecek kadar ileri gitti; ancak, Pissarro'nun Empresyonist hareketteki rolü "büyük fikir adamının rolü, iyi danışman ve yatıştırıcıdan daha azdı  ..." "Monet  ... yol gösterici güç olarak görülebilirdi.[8]:280, 283

Kısa süre sonra, Cézanne, Monet, Manet, Renoir ve Degas da dahil olmak üzere önceki grubunun diğer Empresyonist sanatçılarıyla arkadaşlıklarını yeniden kurdu. Pissarro şimdi gruba kendi benzersiz tarzlarını sergileyebilmek için Salon 'a bir alternatif istediğini belirtti.

Bu çabaya yardımcı olmak için 1873'te on beş sanatçıyı içeren "Société Anonyme des Artistes, Peintres, Sculpteurs et Graveurs" adlı ayrı bir kolektifin kurulmasına yardım etti. Pissarro, grubun ilk tüzüğünü oluşturdu ve grubu kurarken ve bir arada tutarken "önemli" kişi oldu. Bir yazar, erken gri sakalıyla kırk üç yaşındaki Pissarro'nun grup tarafından "bilge bir yaşlı ve baba figürü" olarak görüldüğünü belirtti.[8] Yine de diğer sanatçılarla birlikte genç mizacı ve yaratıcılığı nedeniyle eşit şartlarda çalışabildi. Başka bir yazar onun hakkında "değişmeyen bir ruhani gençliğe ve genç bir adam olarak atasından kalan bir görünüşüne sahip olduğunu" söyledi.[9]:36

Eleştirmenleri şok eden empresyonist sergiler[değiştir | kaynağı değiştir]

Keşiş kulubesinde'deki büyük ceviz ağacı, 1875. Yeni resim tarzı çok kabataslaktı ve eksik görünüyordu.

Ertesi yıl 1874'te grup, yalnızca dini, tarihi veya mitolojik ortamları tasvir eden sahneleri takdir eden eleştirmenleri şok eden ve "dehşete düşüren" ilk 'Empresyonist' Sergisini düzenledi. Empresyonist resimlerde birçok nedenden dolayı hata buldular:[8]

  • Konu, günlük hayatlarını sürdüren sokak insanlarının sahneleriyle "kaba" ve "sıradan" olarak kabul edildi. Örneğin Pissarro'nun resimleri çamurlu, kirli ve dağınık ortamlardan sahneler gösteriyordu;
  • Resim tarzı, özellikle dönemin geleneksel tarzlarına kıyasla çok kabataslak ve eksik görünüyordu. Tüm sanatçılar tarafından görünür ve ifade edici fırça işlerinin kullanılması, çalışmaları için genellikle haftalar harcayan geleneksel sanatçıların zanaatlarına bir hakaret olarak kabul edildi. Burada resimler genellikle bir oturuşta yapıldı ve boyalar ıslak üzerine ıslak uygulandı;
  • İzlenimciler tarafından renk kullanımı, çevredeki yansıyan ışıkla boyanmış gölgeler ve genellikle görünmeyen nesneler gibi geliştirdikleri yeni teorilere dayanıyordu.

"Devrimci" tarz[değiştir | kaynağı değiştir]

Çiçek Bahçesi, Louveciennes, 1872
Saman Arabası, Montfoucault, 1879

Pissarro sergide tamamen manzaraları olan beş resmini gösterdi ve yine Émile Zola hem onun hem de diğerlerinin sanatını övdü. Ancak 1876 Empresyonist sergisinde; sanat eleştirmeni Albert Wolff incelemesinde şikayet etti, "M. Pissarro'ya ağaçların menekşe olmadığını, gökyüzünün taze tereyağının rengi olmadığını anlamasını sağlamaya çalışın ..." Gazeteci ve sanat eleştirmeni Octave Mirbeau ise "Camille Pissarro, resme bahşettiği yeniden canlandırılmış çalışma yöntemleriyle devrimci oldu" diye yazıyordu.[9]:36 Rewald'a göre Pissarro, diğer sanatçılardan daha basit ve doğal bir tavır almıştı. O şöyle yazdı:

"Köylülerin engebeli varoluşlarını-bilinçli olsun ya da olmasın-yüceltmek yerine onları alışıldık çevrelerine herhangi bir 'poz' olmadan yerleştirdi ve böylece çağdaş yaşamın birçok yönünden birinin nesnel bir tarihçisi haline geldi."[11]:20

Daha sonraki yıllarda Cézanne da bu dönemi hatırladı ve Pissarro'dan "ilk Empresyonist" olarak bahsetti. 1906'da Pissarro'nun ölümünden birkaç yıl sonra o zamanlar 67 yaşında ve yeni nesil sanatçılar için bir rol modeli olan Cézanne, kendisini bir sergi kataloğunda "Pissarro'nun öğrencisi Paul Cézanne" olarak listeleyerek Pissarro'ya minnettarlık borcunu ödedi.[11]:45

Pissarro, Degas ve Amerikalı izlenimci Mary Cassatt 1870'lerin sonlarında orijinal baskılarının bir günlüğünü planladılar. Bu proje Degas geri çekildiğinde yine de boşa çıktı.[20][8] Sanat tarihçisi ve sanatçının büyük torunu Joachim Pissarro, "Salonlara karşı tutkulu bir küçümseme olduğunu iddia ettiklerini ve onları sergilemeyi reddettiklerini" belirtir.[7] Birlikte Salon aleyhine "neredeyse militan bir kararı" paylaştılar ve daha sonraki yazışmalarıyla, karşılıklı hayranlıklarının "estetik kaygılar kadar etik kaygılara da dayandığı" açıktır dedi.[7]

Cassatt yıllar önce Degas ve Pissarro ile arkadaş olmuştu, Pissarro'nun yeni kurulan Fransız Empresyonist grubuna katılıp Amerika Birleşik Devletleri'nde sergileme fırsatlarından vazgeçti. O ve Pissarro, ne Fransız ne de Fransız vatandaşı olmadıkları için Salon tarafından sık sık "iki yabancı" muamelesi görüyordu. Bununla birlikte, Empresyonizmi teşvik etme "nedeni ile ateşlendi" ve "yeni arkadaşlarıyla dayanışma içinde" sergilemeyi dört gözle bekliyordu.[21] 1890'ların sonlarına doğru İzlenimcilerden uzaklaşmaya başladı, bazen Degas'tan kaçındı çünkü kendini "kötü diline" karşı savunma gücüne sahip değildi. Bunun yerine, sanata karşı değişen tutumlar hakkında dürüstçe konuşabileceği "nazik Camille Pissarro" yu tercih etti.[22] Bir keresinde onu "taşları doğru çizmeyi öğretebilecek bir öğretmen olarak tanımladı."[8]

Neo-Empresyonist dönem[değiştir | kaynağı değiştir]

Éragny'de Saman Hasadı, 1901. Kanada ulusal Galerisi, Ottawa
Annesinin emzirdiği çocuk, drypoint and aquatint, 1882, 123 mm x 112 mm. British Museum

Sonraki yılları ve sanatı[değiştir | kaynağı değiştir]

Pissarro, Fransa köy ve şehir hayatına dair pek çok tablo yaptı. Hem Pontoise çevresine ait manzara resimleri hem de Montmartre görüntüleri resmetti. Olgunluk dönemi çalışmalarınde işçilere ve köylülere olan sempatisi fark edilebilir. Bu aynı zamanda ressamın politik eğilimlerinin de kanıtıdır. Sanatçı yaşlılığında Paul Cézanne ve Paul Gauguin'e akıl hocalığı yaptı. Cézanne'ın Pissarro'nun etkisiyle donuk renkleri bırakarak izlenimcilerin tercih ettiği parlak renklere geçtiği bilinmektedir.[23] Ayrıca Kaliforniyalı izlenimci Lucy Bacon'a eserleriyle ilham kaynağı oldu.

Pissarro'nun diğer izlenimciler üzerindeki etkisi hala tam olarak belirlenememiştir. Ressam, sadece izlenimci teoriye katkıda bulunmamış aynı zamanda zor kişiliklere sahip Edgar Degas, Cézanne ve Gauguin gibi isimlerle arkadaşlığına devam edebilmiş ve onların saygılarını kazanmıştı. Açılan sekiz izlenimci sergisinde de yer alan Pissarro, her ne kadar akımın en tanınan ismi Monet olsa da izlenimcilik tekniğini geliştiren ilk isimdir.

1885-1890 yılları arasında ressam, art izlenimci fikirleri tablolarında uyguladı. Kendisinin "romantik empresyonizm" adını verdiği tarzı terk ederek noktalama tekniğine geçti. Pissarro, bu tekniğe "bilimsel empresyonizm" diyordu. Yaşamının son yıllarında saf izlenimciliğe geri döndü.

Mart 1893'te Paris'te Durand-Ruel kendi galerisinde Pissarro'nun önemli 46 eserini Antonio de La Gandara'nın 55 eseriyle birlikte sergiledi. Eleştirmenler, Gandara'nın çalışmalarını takdir ederken Pissarro'nun sanatının artık daha az heyecan verdiğini iddia ettiler.

Ressam 13 Aralık 1903'te Paris'te vefat etti ve Père Lachaise Mezarlığı'na gömüldü.[3] Pissarro, yaşamı boyunca çok az tablosunu satabildi. 2005 yılında ise ABD'de bazı çalışmaları 2 ile 4 milyon dolar arasındaki fiyatlara alıcı buldu.[24]

Galeri[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ Wold Eiermann, "Camille Pissarro 1830 – 1903," Christoph Becker, Camille Picasso (Hatje Cantz: Ostfildern-Ruit, 1999), 1.
  2. ^ Sérullaz, Maurice (2004). Empresyonizm: Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. s. 144. ISBN 975-14-0251-4. 
  3. ^ a b Hamilton, George Heard (1976). "Pissarro, Camille". William D. Halsey (Ed.). Collier's Encyclopedia. 19. New York: Macmillan Educational Corporation. s. 83. 
  4. ^ Wold Eiermann, "Camille Pissarro 1830–1903," in Christoph Becker, Camille Pissarro (Hatje Cantz: Ostfildern-Ruit, 1999), 1.
  5. ^ "Archived copy". 25 Nisan 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ocak 2016. 
  6. ^ Mendez, Serafin. Notable Caribbeans and Caribbean Americans: a Biographical Dictionary, Greenwood Publishing (2003) pp. 349–350
  7. ^ a b c Pissarro, Joachim. "Camille Pissarro biography" 19 Mart 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., Artchive
  8. ^ a b c d e f g h i j k l m The Great Masters, Quantum Books (2004) pp. 279–319
  9. ^ "Exhibition". St. Thomas Synagogue. 25 Mart 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2010. 
  10. ^ a b c d e f Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; Rewald isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: Kaynak gösterme)
  11. ^ "Pissarro Sergisi sunumu". 31 Aralık 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Aralık 2009. 
  12. ^ "Pissarro Exhibition PowerPoint with sound". 31 Aralık 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2006. 
  13. ^ "Road to Versailles". Walters Art Museum. 3 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  14. ^ King, Ross. The Judgement of Paris, Chatto & Windus (2006). p. 230.
  15. ^ artchive.com 17 Ekim 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. entry for Pissarro Lordship Lane
  16. ^ Seaton, Shirley (1997). "Camille Pissarro: Paintings of Stamford Brook, 1897". Brentford & Chiswick Local History Journal. 6. 18 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  17. ^ For more details of his British visits, see Nicholas Reed, Camille Pissarro at Crystal Palace and Pissarro in West London, published by Lilburne Press.
  18. ^ Pissarro, Joachim, Cézanne & Pissarro 1865–1885, sayfa 233. The Museum of Modern Art, New York, 2005.
  19. ^ Mathews, ss. 139, 149.
  20. ^ Roe, Sue. The Private Lives of the Impressionists, HarperCollins (2006) p. 187
  21. ^ Mathews, ss. 190, 238–9.
  22. ^ Sérullaz, Maurice (2004). Empresyonizm: Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. s. 73. ISBN 975-14-0251-4. 
  23. ^ Waltzer, Stewart. "Artnet Auction Report". 30 Eylül 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]



Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Nedir? :Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? ile ilgili Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Ne Demektir? Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Açıklaması Nedir? Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Cevabı Nedir? Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Açıklaması? :Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Gerçek mi? :Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? ile ilgili Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Hakkında? :Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? ile ilgili Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? burada bulabilirsiniz. Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Camille Pissarro nedir?, Camille Pissarro anlamı nedir?, Camille Pissarro ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Daniel kitabı, Türkiye Kupası, Kontrast madde, Mika şist, Çin Komünist Gençlik Birliği, Killa Hakan, Belpınar Barajı, Tütüncüler, Bozdoğan, Adil Karaismailoğlu, Kutsallık, NGC 6605, Türk adları, 25. kuzey enlemi, Lucania (thema), Meşkat, Papakouli Diop, Jessica Szohr, Santa Marta, Android Pay, Ülüş sistemi, Reuven Rivlin, Fransa Futbol Federasyonu, Hisashi Tsuchida, Konya tramvayı, Alderney, Maxwell (birim), Trevico, Kosova Meclisi, Velid Ali, Stade Auguste Bonal, Dolna Mitropoliya, Blás Riveros, 17 Aralık, VinFast, Admit It, Zarkan bahşı, Murat Dalkılıç, Abhazya, Yeşilbayır, Arnavutköy, Diriltmeyin, Türkçede Vurgu, Sandusky County, Ohio, Sağlık çalışanı, Cody Rhodes, Edafe Egbedi, Libertin, Montemiletto, Sinan Akçıl tarafından yazılmış şarkılar listesi, Ahiroe, American Motors, Kuzey Frizce, Zan dilleri, Niğdenin il yolları, Kopuntu, Mérida, Jerome Thomas, Müktefî, Dmitri Gluhovski, Muktefî, Siamosaurus, Dengelenmiş seçilim, Aydında 2018 Türkiye cumhurbaşkanlığı ve genel seçimleri, José Francisco Cevallos, Yasin Uzun, Theodoros Pangalos, Startops End, Uluslararası Komünist ve İşçi Partileri Toplantısı, Adolf Hitlere yönelik suikast girişimleri, Londra Antlaşması (1913), Sevim Emre, Alan Lloyd Hodgkin, NGC 7277, Bretton Woods sistemi, Sean Beavan, Millet İttifakı, The R.E.D. Album, Sürveyans, Doğu İngiltere, Halstead, TCDD, Yomra, 1996 FA Charity Shield, ACIS, TBMM 6. dönem milletvekilleri listesi, Koji Maeda, Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Güvenlik Konseyi, Snyder County, Pensilvanya, Sümer mitolojisi, Sadio Mané, Mardinde 1969 Türkiye genel seçimleri, Laktaz, Lizin, Anadolu, Kserofit, IP Kodu, Broward, Codex Gigas, NGC 6393, Marlen Khutsiev, David Cañada,
Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?, Toksikolojik Nedir?, Fistolu Nedir?,