Pierre Bonnard Nedir?
Pierre Bonnard Nedir?, Pierre Bonnard Nerededir?, Pierre Bonnard Hakkında Bilgi?, Pierre Bonnard Analizi? Pierre Bonnard ilgili Pierre Bonnard ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Pierre Bonnard ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Pierre Bonnard Ne Anlama Gelir Pierre Bonnard Anlamı Pierre Bonnard Nedir Pierre Bonnard Ne Anlam Taşır Pierre Bonnard Neye İşarettir Pierre Bonnard Tabiri Pierre Bonnard Yorumu
Pierre Bonnard Kelimesi
Lütfen Pierre Bonnard Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Pierre Bonnard İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı? Pierre Bonnard Ne Demek? ,Pierre Bonnard Ne Demektir? Pierre Bonnard Ne Demektir? Pierre Bonnard Analizi? , Pierre Bonnard Anlamı Nedir?,Pierre Bonnard Ne Demektir? , Pierre Bonnard Açıklaması Nedir? ,Pierre Bonnard Cevabı Nedir?,Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı?,Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Pierre Bonnard Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı Nedir? Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Pierre Bonnard Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Pierre Bonnard - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Pierre Bonnard
Pierre Bonnard Nedir? Pierre Bonnard Ne demek? , Pierre Bonnard Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı? Pierre Bonnard Ne Demek? Pierre Bonnard Ne Demektir? ,Pierre Bonnard Analizi? Pierre Bonnard Anlamı Nedir? Pierre Bonnard Ne Demektir?, Pierre Bonnard Açıklaması Nedir? , Pierre Bonnard Cevabı Nedir? , Pierre Bonnard Kelimesinin Anlamı?
Pierre Bonnard | |
---|---|
Genel bilgiler | |
Doğum | 3 Ekim 1867 Fontenay-aux-Roses, Hauts-de-Seine, Fransa |
Ölüm | 23 Ocak 1947 (79 yaşında) La Route de Serra Capeou, Le Cannet, Fransa |
Alanı | Resim, baskı resim, illüstrasyon |
Sanat eğitimi | Académie Julian École des Beaux-Arts |
Katıldığı akımlar | Ard-İzlenimcilik, Nabiler, İntimizm |
Etkilendikleri | Paul Gauguin, Hokusai |
İmzası | |
Pierre Bonnard (3 Ekim 1867 - 23 Ocak 1947), Fransız illüstratör, ressam ve baskı resim sanatçısı. Eserlerinde oldukça stilize dekoratif unsurlar ile birlikte göze çarpan renkleri kullanmasıyla tanınır.[1] Avangart ressamlar tarafından kurulan ard-izlenimci bir sanat akımı olan Nabiler'in kurucularındandır.[2] Erken dönem eserlerinde Paul Gauguin'in tablolarının yanı sıra Hokusai ve diğer Japon baskı resim sanatçılarının etkisi görülür. Manzara resimleri, şehir resimleri ve portrelerin yanı sıra, arka planların, renklerin ve boyama biçiminin konunun önüne geçecek kadar baskın olduğu samimi iç mekan sahneleri çizmiştir.[3][4]
Pierre Bonnard, Fontenay-aux-Roses, Hauts-de-Seine'de 3 Ekim 1867'de doğdu. Annesi Élisabeth Mertzdorff Alsas kökenliydi. Dauphiné'li olan babası Eugène Bonnard Fransız Savaş Bakanlığı'nda üst düzey memurdu. Bonnard'ın Charles adında bir erkek kardeşi ve 1890'da besteci Claude Terrasse ile evlenen Andrée adında bir kız kardeşi vardı.[5]
Bonnard, Vanves'da Lycée Louis-le-Grand ve Lycée Charlemagne'da eğitim gördü. Karikatürlerin yanı sıra, çizim ve suluboyada yeteneği fark edildi. Dauphiné'de Cote Saint-André yakınlarındaki Grand-Lemps'teki aile evinin bahçesinde resimler yaptı. Bu dönemde edebiyata da ilgisi vardı.[6] Klasik edebiyat alanında bakaloryasını tamamladıktan sonra babasının talebi doğrultusunda 1886-87 yıllarında hukuk lisansı aldı ve 1888'de avukatlık yapmaya başladı.[7][8] Hukuk eğitimi sırasında Paris'teki Académie Julian'da sanat derslerini de takip etti.[9][10] İleride arkadaş olacağı Paul Sérusier, Maurice Denis, Gabriel Ibels ve Paul Ranson gibi sanatçılarla da bu akademide tanıştı.[11]
Bonnard 1888'de kabul edildiği École des Beaux-Arts'da Édouard Vuillard ve Ker-Xavier Roussel ile tanıştı. France-Champagne için hazırladığı bir poster sayesinde ilk defa bir eserinden para kazandı ve böylece sanatçı olarak hayatını kazanabileceği konusunda ailesini ikna edebildi. Rue Lechapelais'de kiraladığı ilk atölyesinde sanatçı olarak kariyerine başladı.[11]
Bonnard 1893'ten itibaren Marthe de Méligny (1869–1942) ile yaşamaya başladı ve birliktelikleri de Méligny'nin ölümüne kadar sürdü. Maria Boursin olan adını henüz Bonnard ile tanışmadan önce değiştirmiş olan de Méligny, nü tablolar da dahil olmak üzere ressamın birçok tablosuna modellik yaptı. Çift 1925'te evlendi. Evlilikleri öncesinde Bonnard'ın, yine tablolarına modellik yapan Renée Monchaty (Amerikalı ressam Harry Lachmann'ın eşi) ve bir doktora evli olan Lucienne Dupuy de Frenelle ile de ilişkileri oldu. Lucienne'in ikinci oğlunun babasının Bonnard olduğu öne sürüldü. Ressam de Méligny ile evlendikten kısa süre sonra Renée Monchaty intihar etti.[12]
Bonnard 1888'de avukatlık lisansını almış olsa da baroya giriş sınavında başarısız oldu.[13] Bu yüzden sanata yöneldi. Yaz tatilinin sonunda Academy Julien'den arkaşlarıyla birlikte, farklı tarzlara ve felsefelere sahip olmakla birlikte ortak sanatsal amaçlara inanan bir grup ressamın oluşturduğu Nabiler topluluğunu kurdu. Bu dönemde, kendisinin daha sonra açıkladığı üzere, henüz empresyonistler, Paul Gauguin veya başka yeni ressamlar hakkında pek bir bilgisi yoktu.[13] Paul Sérusier, Gauguin'i Pont-Aven'de ziyaret ettikten sonra ahşap bir puro kutusu üzerine çizdiği ve tıpkı Gauguin gibi tek renkli büyük alanlardan oluşan bir tablosunu Bonnard'a gösterdi. Grubun doktrinini, 1890'da henüz yirmi yaşındaki Maurice Denis şu sözlerle ortaya koydu: "resim [...] özünde belli bir düzendeki renklerle kaplanmış düz bir yüzeydir."[14] Nabiler'in bazıları tablolarında oldukça dinî, felsefi veya mistik konuları işlediler, ancak Bonnard ideolojik olmayan daha neşeli eserler verdi. 28 rue Pigalle'deki stüdyoyu Bonnard ve Vuillard ile paylaşan ressam ve yazar Aurelien Lugné-Poe'nun, Bonnard hakkında yazdıkları şöyleydi:
“ | Pierre Bonnard aramızdaki mizahçıydı; onun kayıtsız neşesi ve mizahı, her zaman bir miktar hiciv içeren dekoratif tarzıyla yapıtlarına da yansımıştı, ancak bundan daha sonraki dönemlerde vazgeçti.[15] | „ |
Ressam 1891'de Toulouse-Lautrec ile tanıştı ve aynı yılın Aralık ayında Bağımsız Sanatçılar Derneği'nin yıllık sergisine katıldı. Bonnard aynı yıl, sanat ve edebiyat dergisi La Revue Blanche ile çalışmaya başladı ve dergi için Vuillard ile birlikte cephe tasarımları gerçekleştirdi.[16] Mart 1891'de ressamın eserleri, diğer Nabiler'le birlikte Le Barc de Boutteville galerisinde sergilendi.[11]
Japon grafik sanatlarının Bonnard'ın üzerinde büyük etkisi oldu. 1893'te Durand-Rouel Galerisi'nde düzenlenen büyük Utamaro ve Hiroshige sergisinden sonra, Japon sanatının resimlerde birden fazla bakış açısı kullanılması ve kıyafetlerdeki cesur geometrik desenler gibi unsurları, Bonnard'ın eserlerinde de görülmeye başladı. Japon sanatına olan bu düşkünlüğü sebebiyle Nabiler arasında "Le Nabi le trés japonard (en Japon Nabi)" olarak anılmaya başladı.[11] Bonnard bu dönemde dekoratif sanatlara gittikçe artan bir ilgi duymaya başlayadı ve mobilyalar, kumaşlar, yelpazeler gibi objeler tasarladı. France-Champagne için tasarladığı posterler ile sanat dünyası dışında da adını duyurdu. 1892'de önemli erken dönem eserlerinden Le Corsage a carreaux ve La Partie de croquet tablolarını yaptı ve taş baskı eserler de vermeye başladı. Ayrıca kayınbiraderi Claude Terrasse'ın müzik kitapları için illüstrasyonlar yaptı.
1894'te farklı bir yöne yönelerek Paris'teki yaşamdan sahneleri gösteren tablo serileri üretmeye başladı. Bu şehir manzaralarında binalara, hatta hayvanlara odaklandı; insan yüzlerine ise çok az yer verdi. Aynı zamanda, 1925'te evleneceği müstakbel eşi Marthe'nin ilk portresini de çizdi.[11] 1895'te Art Nouveau akımının ilk temsilcilerinden biri oldu ve Tiffany & Co. için "Annelik" adındaki vitrayı tasarladı.[11] Aynı yıl Durand-Ruel Galerisi'nde ilk kişisel sergisini düzenleyerek tablolarını, taş baskı eserlerini ve posterlerini sergiledi. Peter Nansen'in La Revue Blanche'da tefrika edilen Marie romanını resimledi. Ertesi sene Nabiler'in Amboise Vollard Galerisi'ndeki grup sergisine katıldı. 1899'da yine Nabiler'in eserlerinden oluşan büyük bir sergide yer aldı.[11]
Wikimedia Commons'ta Pierre Bonnard ile ilgili ortam dosyaları bulunmaktadır. |