İoannis Skolastikos Nedir?
İoannis Skolastikos Nedir?, İoannis Skolastikos Nerededir?, İoannis Skolastikos Hakkında Bilgi?, İoannis Skolastikos Analizi? İoannis Skolastikos ilgili İoannis Skolastikos ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. İoannis Skolastikos ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. İoannis Skolastikos Ne Anlama Gelir İoannis Skolastikos Anlamı İoannis Skolastikos Nedir İoannis Skolastikos Ne Anlam Taşır İoannis Skolastikos Neye İşarettir İoannis Skolastikos Tabiri İoannis Skolastikos Yorumu
İoannis Skolastikos Kelimesi
Lütfen İoannis Skolastikos Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İoannis Skolastikos İlgili Sözlük Kelimeler Listesi İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı? İoannis Skolastikos Ne Demek? ,İoannis Skolastikos Ne Demektir? İoannis Skolastikos Ne Demektir? İoannis Skolastikos Analizi? , İoannis Skolastikos Anlamı Nedir?,İoannis Skolastikos Ne Demektir? , İoannis Skolastikos Açıklaması Nedir? ,İoannis Skolastikos Cevabı Nedir?,İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı?,İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı Nedir? ,İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı Ne demek?,İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
İoannis Skolastikos Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı Nedir? İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı Ne demek? , İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
İoannis Skolastikos Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! İoannis Skolastikos - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
İoannis Skolastikos
İoannis Skolastikos Nedir? İoannis Skolastikos Ne demek? , İoannis Skolastikos Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı? İoannis Skolastikos Ne Demek? İoannis Skolastikos Ne Demektir? ,İoannis Skolastikos Analizi? İoannis Skolastikos Anlamı Nedir? İoannis Skolastikos Ne Demektir?, İoannis Skolastikos Açıklaması Nedir? , İoannis Skolastikos Cevabı Nedir? , İoannis Skolastikos Kelimesinin Anlamı?
Patrik Hazretleri İoannis Skolastikos | |
---|---|
Konstantinopolis Ekümenik Patriği | |
Görevlendiriliş | 565 |
Dönem bitişi | 577 |
Mezhep | Doğu Ortodoks |
İoannis Skolastikos (y. 503 - 31 Ağustos 577) 12 Nisan 565 ile öldüğü 577 yılına kadar 57. Konstantinopolis Ekümenik Patriği olarak görev yapmıştır. Doğu Ortodoks Kilisesi tarafından aziz kabul edilir.
Antakya yakınlarında, Cynegia bölgesinde bulunan Sirimis'te doğdu. Antakya'da gelişmekte olan bir avukatlık okulu vardı, oraya girdi ve ünlü oldu. I. Justinianus tarafından okul 533 yılında kapatıldı. İoannis, kiliseye katıldı ve kilisenin temsilcisi ve sekreteri oldu. Bu ona Konstantinopolis'te saray ile temas kurma imkânı verdi. Justinianus, hayatının sonuna doğru, Aphthartodocetae mezhebini Ortodoks bir hale getirmeye çalıştığında ve muhalif Eftikios'u kovmaya karar verdiğinde, kilise kanunlarının yazılmasında kendisini zaten farklılaştırmış Antakyalı muktedir avukat-kilise insanı imparatorluk iradesini yerine getirmek için seçildi.
Ayrıca, kilise kanunlarının metodik sınıflandırılması olan "kilise kanunlarının özeti" çalışması vardır. Önsözünde bahsettiği bazı eski çalışmaların ardından, her Konsilin kararnamelerini sırayla vermenin tarihsel planını bırakıp konularına göre felsefi bir prensipte düzenlemiştir. Eski yazarlar altmış grup kullanırlardı, ancak bunu elliye indirmiştir.
Zaten toplanmış Rum kilisesinden alınmış İznik ve Ankara, Neocaesarea, Gangra, Antioch, Efes ve Konstantinopolis konsillerinin kararlarına, İoannis 89 "Apostolikal kanunlar", 21 Serdika Konsili ve 68 Basileios'un kanun mektuplarını ekledi. I. Fotios' yazarken, I. Nicolaus sadece Avukat İoannis’in olabileceği Serdika'nın bulunduğu kanunların bir uyumundan bahseder. İoannis Konstantinopolis'e geldiğinde, Her başlığın altındaki imparatorluk fermanları ve medeni kanunların (özellikle Justinianus'ın derlemeleri) karşılaştırılması olan eski çalışmalarının bir özeti olan Nomocanon'u düzenledi. Balsamon, bunu yazarın ismini vermeden, Üçüncü Konstantinopolis Konsili'nin ilk kanun üzerine notlarında belirtir. Paris kütüphanesi kataloğunda, Nomocanon, Theodoret'e, ancak diğerleri ise İoannis'e atfedilir. Theodoret, "Apostolikal kanunları" ve Serdika'nınkileri eklememiştir ve stilinin onunkiyle hiçbir benzerliği yoktur. 1661 yılında, Paris'te Justellus'un Bibliotheca Canonica eserinin ii. cildinin başlangıcında bu iki çalışma basılmıştır. Fotios (Cod. Lxxv.), 568'de II. Justinus hükümdarlığında yazdığını ve ardından kafir Filoponus tarafından saldırıya uğradığını söyleyerek, eştözlü Üçlemenin öğretisini kurduğu ilmihalden bahseder. Fabricius, Özet ya da Uyum ile Nomocanon'un muhtemelen haklı olarak Avukat İoannis'e atandığını düşünür.
Patriklik hayatı hakkında çok az şey bilinmektedir. Atandıktan yedi ay sonra Justinianus öldü. Yeni imparator II. Justinus'a tacını 14 Kasım 565 günü o giydirdi.
567'de Kalkedon İnancı ile ve bu inançtan olmayanlar arasında bir uzlaşma sağladı ve geçici olarak iki mezhebi 571'de tekrar birleştirdi.
577 yılında Justinus'tan kısa bir süre sonra öldü.
Fabricius, xi. 101, xii. 146, 193, 201, 209; Evagr. H. E. iv. 38, v. 13, Patr. Gk. lxxxvi. pt. 2; Theoph. Chronogr. 204, etc., Patr. Gk. cviii.; Niceph. Callist. iii. 455, Patr. Gk. cxlvii.; Victor Tunun. Patr. Lat. lxviii. 937; Baronius, ad. ann. 564, xiv. xxix.; 565, xvii.; 578, 5; Patr. Constant. in Acta SS. Bolland. Aug. i. p. * 67.
Dini unvanlar | ||
---|---|---|
Önce gelen: Eftikios |
Konstantinopolis (İstanbul) Patriği 565–577 |
Sonra gelen: Eftikios |