Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir?

Raşid halife Nedir?

Raşid halife Nedir?, Raşid halife Nerededir?, Raşid halife Hakkında Bilgi?, Raşid halife Analizi? Raşid halife ilgili Raşid halife ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Raşid halife ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Raşid halife Ne Anlama Gelir Raşid halife Anlamı Raşid halife Nedir Raşid halife Ne Anlam Taşır Raşid halife Neye İşarettir Raşid halife Tabiri Raşid halife Yorumu 

Raşid halife Kelimesi

Lütfen Raşid halife Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Raşid halife İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Raşid halife Kelimesinin Anlamı? Raşid halife Ne Demek? ,Raşid halife Ne Demektir? Raşid halife Ne Demektir? Raşid halife Analizi? , Raşid halife Anlamı Nedir?,Raşid halife Ne Demektir? , Raşid halife Açıklaması Nedir? ,Raşid halife Cevabı Nedir?,Raşid halife Kelimesinin Anlamı?,Raşid halife Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Raşid halife Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Raşid halife Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Raşid halife Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Raşid halife Kelimesinin Anlamı Nedir? Raşid halife Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Raşid halife Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Raşid halife Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Raşid halife - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Raşid halife

Raşid halife Nedir? Raşid halife Ne demek? , Raşid halife Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Raşid halife Kelimesinin Anlamı? Raşid halife Ne Demek? Raşid halife Ne Demektir? ,Raşid halife Analizi? Raşid halife Anlamı Nedir? Raşid halife Ne Demektir?, Raşid halife Açıklaması Nedir? , Raşid halife Cevabı Nedir? , Raşid halife Kelimesinin Anlamı?






Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir?

Dört Halife

Vikipedi, özgür ansiklopedi
(Raşid halife sayfasından yönlendirildi)
Dört Halife
Kaligrafi Raşidin Halifeler
Râşid halifelerin zamanında kullanılan İslami para örneği.[1] Sasani İmparatorluğu hükümdarı II. Hüsrev'in taklidi. (Bişâpûr basımı) Tarih H 36 (MS 656). Sasani tarzı büst; kenarda bismillah/ Kurdeleler ve görevlilerle ateş sunağı; yıldız ve hilal çevreleyen alevler; solda tarih, sağda para adı.
Râşidîn Halifeliği'nin sikkesi. Bizans taklidi. (647-670). Bizans figürü ile (II. Konstans Haçlı asa ve haçlı küreyi tutuyor.)

Dört Halife ya da Râşid Halifeler; Sünni İslam'da Râşid halifeler, doğru yola yönlendirilen ve doğru bir model olduğu kabul edilen halifelerdir. Bazıları bu kategoriye Muhammedin torunu Hasan'ın 6 aylık hilafetini de sokarlar. İslam peygamberi Muhammed'in ölümünden sonra ümmete önderlik eden ilk dört halifedir:

Râşidîn Halifeliği Sünni İslam'da "doğru yola yönlendirildiğine" inanılan Selef-i Salihin olarak adlandırılan bu halifelerin yönetimi dönemini ifade eder.[2] Bu dönemin daha sonra saltanata dönüştüğüne inanılır.

Tarih[değiştir | kaynağı değiştir]

Muhammed'in yerine geçen ilk dört halife, Râşidîn Halifeler olarak bilinir.[3] Dönemleri;

  1. Ebû Bekir (h. 632-634) – Muhammed'in kayınpederi ve güvenilir danışmanı
  2. Ömer bin Hattab (h. 634-644) – kısaca Ömer olarak bilinir
  3. Osman bin Affan (h. 644-656) – kısaca Osman olarak bilinir
  4. Ali bin Ebu Talib (h. 656-661) – kısaca Ali olarak bilinir

Muhammed'in veraseti, ümmeti bölen temel meseledir. Yazar Carl Ernst'e göre Sünni İslam, adaletine bakılmaksızın haleflerinin siyasi statükosunu kabul ederken, Şii Müslümanlar ilk üç halifenin meşruiyetini büyük ölçüde reddediyor ve Muhammed'in Ali'yi halefi olarak atadığını iddia ediyor.[4][5]

Ebû Bekir[değiştir | kaynağı değiştir]

Ebû Bekir
Peygamberin Halefi - (Halîfetü Resûlillâh)

Raşid Halife

Ebû Bekir, (Doğ. 573 kesinliği bilinmeyen tarih, öl. 634), Muhammed'in kıdemli sahabesi ve onun kayınpederi idi. Muhammed'in ölümünün ardından ilk Müslüman Halife olarak, MS 632'den 634'e kadar Halifeliği yönetti.[6] Halife olarak Ebû Bekir, daha önce Muhammed tarafından yürütülen siyasi ve idari işlevleri sürdürdü. Sünni Müslüman nesiller arasında "Sıddık", "Doğru"[7] unvanıyla bilindi. Yakın zamanda Müslüman olan Müslümanların dağılmasını engelledi, cemaati bir arada tuttu ve Dar Al İslam'ı Kızıldeniz'e kadar genişlettti, Ridde'yi kontrol altına alarak bölgedeki İslami hakimiyeti pekiştirdi.

Ömer[değiştir | kaynağı değiştir]

Ömer bin Hattab
Müminlerin Emiri - (Emirül mu'minîn)

İkinci Halife

Ömer bin Hattab (D. 586–590[7] :685 Ö. 644 Zilhicce 26, 23 Hicri[8]) Muhammed'in önde gelen yol arkadaşı ve danışmanıydı.

Kızı Hafsa binti Ömer, Muhammed ile evliydi; Böylece O'da Muhammed'in kayınpederi oldu. Muhammed'in ölümünden sonra ikinci Müslüman halifesi oldu ve 10 yıl hüküm sürdü.[9] 23 Ağustos 634'te ikinci halife olarak Ebû Bekir'in yerine geçmiş ve İslam'da önemli bir rol oynamıştır. Ömer döneminde İslam imparatorluğu eşi görülmemiş bir oranda genişledi ve tüm Sasani İmparatorluğu'nu ve Doğu Roma İmparatorluğu'nun üçte ikisinden fazlasına hakim oldu.[10] Yasama yetenekleri, hızla genişleyen bir imparatorluk üzerindeki sıkı siyasi ve idari kontrolü ve Sasani İmparatorluğu'na karşı zekice koordine edilmiş çok yönlü saldırılar, iki yıldan daha kısa bir sürede Sasani İmparatorluğu'nun fethi ile sonuçlandı. Bu onun büyük bir siyasi ve askeri lider olarak ününü işaret ediyordu. Fetihleri arasında Kudüs, Şam ve Mısır vardır.[11] 644 yılında Ebu Lülü adlı bir fars esiri tarafından öldürüldü.

Osman[değiştir | kaynağı değiştir]

Osman
Dört Halifenin Üçüncüsü - (Hulefa-i Raşidin)

Raşid Halife

Osman bin Affan (579 – 656), Muhammed'in ilk sahabelerinden ve damadıydı. Muhammed Hatice'den olma iki kızı Rukiyye ve Ümmü Gülsüm birbiri ardına onunla evlendirdi. Osman, Kureyş kabilesinin güçlü bir ailesi olan Mekke'deki Emevî kabilesinde doğdu. 70 yaşında halife oldu. Liderliği altında imparatorluk 650'de Farsistan'a (bugünkü İran) ve 651'de Horasan'ın bazı bölgelerine (bugünkü Afganistan) genişledi ve 640'larda Ermenistan'ın fethi başladı.[12] Hükümdarlığı suikasta uğradığında sona erdi.

Osman, belki de en iyi, Muhammed'in yaşamı boyunca parşömen, kemikler ve kayalar üzerinde yazılı dağınık metinlerden oluşan ve Ebû Bekir tarafından toplanarak bir araya getirilen, Ebû Bekir'in ölümü sonrasında da Muhammedin dul eşi Hafsa'ya geçen bir kopyaya dayanarak, Kur'an'ın kopyalarını üretmekle görevli bir komite oluşturmasıyla tanınır. Komite üyeleri aynı zamanda Kuran okurlarıydı ve metni ezberlemişlerdi. Osman, telaffuz veya lehçelerdeki olası hataları açıkladıktan sonra, kutsal metnin kopyalarını Müslüman şehirlerinin ve garnizon kasabalarının her birine gönderdi ve varyant metinleri yok etti.

Ali[değiştir | kaynağı değiştir]

Ali
Allah'ın Arslanı - (Esedullah)

Rashidun Caliph

Ali bin Ebu Talib Muhammed'in kuzeni ve damadıydı.[13] Mekke'de genç bir erkek olarak, İslam'ı benimseyen ve Muhammed'e desteğini sunan kişiydi.[4][14][15][16][17] Daha sonra, hayatını riske atarak Muhammed'in Medine'ye güvenli bir şekilde kaçışını kolaylaştırdı.[4][16][18][19][20] Medine'de Muhammed ile bir kardeşlik anlaşmasına yemin etti ve Muhammed kızı Fatıma'yı onunla evlendirdi.[4][21][22] Ali Hudeybiye Antlaşması'nda Muhammedin sekreteriydi ve Tebük Seferi sırasında Muhammed'in yardımcısı olarak görev yaptı.[23] Ali genellikle Muhammed'in ordusundaki en yetenekli savaşçı olarak kabul edilir ve ikisi, Necran'dan bir Hristiyan delegasyonuna karşı İslam'ı temsil eden tek Müslüman erkekti.[4][22][24][25] Ali'nin İslam'ın merkezi metni olan Kuran'ın toplanmasındaki rolü, onun en önemli katkılarından biri olarak kabul edilir.[4] Alinin Şii İslam'da Gâdir-î Hum olayında Muhammed'in meşru halefi olarak atandığı kabul edilir.[22]

Osman'ın Medine'de öldürülmesinden kısa bir süre sonra, kalabalık liderlik için Ali'ye döndü ve başlangıçta reddedildi.[4][22][25] Will Durant'in Ali'nin başlangıçtaki isteksizliğine ilişkin açıklaması şuydu: "Güler yüzlü ve yardımsever, düşünceli ve çekingen; [Ali] dinin siyasetle ve bağlılığın entrikalarla yer değiştirdiği dramalardan kaçındı."[4] Herhangi bir ciddi muhalefetin olmaması ve özellikle Ensar ve Irak delegasyonlarının ısrarı üzerine, Ali sonunda 25 Zilhicce'nin (MS 656) mantosunu aldı ve Müslümanlar Mescid-i Nebevî'yi ve avlusunu doldurarak ona biat ettiler.[25][26][27]

Ali'nin Osman'ın saltanatının ciddi iç sorunlarını miras aldığı ileri sürülmüştür.[22][26] Ali, halife olarak atanmasının ardından başkentini Medine'den günümüz Irak'ındaki Müslüman garnizon şehri olan Kûfe'ye nakletti.[4] Ali ayrıca, Osman'ın kuzeni Muâviye de dahil olmak üzere, yozlaşmış olduğunu düşündüğü Osman'ın valilerinin çoğunu görevden aldı.[4][25] Muaviye, hoşgörülü bir Osman döneminde, Şam'da, Madelung'a göre, Bizans imparatorluğunun despotizmini yansıtan paralel bir güç yapısı inşa etmişti.[4][25][26] Muaviye, Ali'nin emirlerine karşı geldi ve müzakereler başarısız olunca iki taraf, İlk Fitne olarak bilinen kanlı ve uzun bir iç savaşa girdi.[28][29]

Ali'nin MS 661'de Kufe Camii'nde öldürülmesinden sonra oğlu Hasan halife seçilmiş ve Muaviye'ye karşı benzer bir yaklaşımı benimsemiştir.[4][25][30] Ancak Muaviye, askeri komutanların ve aşiret reislerinin sadakatini satın almaya başlayınca, Hasan'ın askerî harekâtı çok sayıda ilticaya uğradı.[4][22][25] Hayatına yönelik başarısız bir suikast girişiminden sonra yaralı bir Hasan, halifeliği Muâviye'ye devretti.[22][26]

Askeri genişleme[değiştir | kaynağı değiştir]

Râşidîn Halifeliği, İran'ı, Suriye'yi (637), Ermenistan'ı (639), Mısır'ı (639) ve Kıbrıs'ı (654) fethederek İslam'ı büyük ölçüde Arabistan'ın ötesine genişletti.

Ebû Bekir, hükümdarlığı sırasında Beytü'l-mal'ı (devlet hazinesi) kurdu. Ömer hazineyi genişletti ve devlet maliyesini yönetmek için bir hükûmet binası kurdu.[31]

Fetih üzerine, hemen her durumda, halifeler, fethedilen milletin siyasi sadakati karşılığında yolların ve köprülerin bakım ve inşasını üstlendiler.[32]

Sivil faaliyetler[değiştir | kaynağı değiştir]

İslam'da sivil refah, kuyuların inşası ve satın alınması şeklinde başladı. Hilafet döneminde Müslümanlar, fethettikleri topraklarda eskiyen birçok kuyuyu onardılar.[33]

Kuyulara ek olarak, Müslümanlar birçok su deposu ve kanal inşa ettiler. Birçok kanal satın alındı ve yenileri inşa edildi. Bazı kanallar keşişlerin (Talha bin Ubeydullah tarafından satın alınan bir pınar gibi) ve muhtaçların kullanımı için hariç tutulurken, kanalların çoğu genel halkın kullanımına açıktı. Anbar'a su sağlayan Saad kanalı ve Basra'ya su sağlayan Abi Musa Kanalı gibi, yerleşimler arasında bazı kanallar inşa edildi.[34]

Bir kıtlık sırasında, Ömer ibn el-Hattab, Mısır'da Nil'i denizle birleştiren bir kanal inşa edilmesini emretti. Kanalın amacı, şimdiye kadar yalnızca kara yoluyla taşınan tahılın deniz yoluyla Arabistan'a taşınmasını kolaylaştırmaktı. Kanal Amr bin s tarafından bir yıl içinde inşa edildi ve Abdus Salam Nadiv, "Arabistan'ın her zaman kıtlıktan kurtulduğunu" yazıyor.[35]

Muhammed'in ölümünden sonra Mekke'yi vuran dört selden sonra, Ömer Kâbe'yi korumak için iki baraj inşa edilmesini emretti. Ayrıca Medine'nin çeşmelerini selden korumak için yakınlarına bir baraj inşa etti.[32]

Yerleşimler[değiştir | kaynağı değiştir]

Basra, Müslümanlar tarafından fethedildiğinde çok seyrek nüfusluydu. Ömer'in saltanatı sırasında Müslüman ordusu burayı bir üs inşa etmek için uygun bir yer buldu. Daha sonra bölgeye yerleşildi ve bir cami inşa edildi.[36][37][38]

Medyen'in fethi üzerine Müslümanlar tarafından iskân edilmiştir. Ancak, kısa süre sonra çevre sert kabul edildi ve Ömer, 40.000 yerleşimcinin Kûfe'ye yeniden yerleştirilmesini emretti. Yeni binalar, bölgede popüler olan, ancak kolayca alev alan bir malzeme olan kamış yerine kerpiçten inşa edildi.

Mısır'ın fethi sırasında Fustat bölgesi Müslüman ordusu tarafından üs olarak kullanıldı. İskenderiye'nin fethi üzerine Müslümanlar geri dönerek aynı bölgeye yerleştiler. Başlangıçta arazi öncelikle mera için kullanıldı, ancak daha sonra binalar inşa edildi.[39]

Diğer zaten nüfuslu alanlar büyük ölçüde genişletildi. Musul'da Ömer'in komutasındaki Arfece bin Heyseme, Yahudi nüfusu için bir kale, birkaç kilise, bir cami ve bir yerleşim yeri inşa etti.[40]

Müslüman görüşleri[değiştir | kaynağı değiştir]

İlk dört halife, modern İslam içi tartışmalar için özellikle önemlidir: Sünni Müslümanlar için onlar adil yönetimin modelleridir; Şii Müslümanlar için dört kişiden ilk üçü gaspçıydı. Hem Sünni hem de Şii Müslümanların kabul edilen gelenekleri, doğru yönlendirilmiş dört halife arasındaki anlaşmazlıkları ve gerilimleri detaylandırıyor.

Sünni görüş[değiştir | kaynağı değiştir]

Sünni İslam'da, ilk halifelere 'doğru yoldaki' etiketinin uygulanması, onların eylem ve görüşleri (Arapçaفقه السنة, romanizesunnah) dini bir bakış açısıyla takip edilmesi ve taklit edilmesi gereken modeller olarak statülerini ifade eder.[41] Bu anlamda, hem 'doğru yolda' hem de 'doğru yol göstericiydiler:[41] Sünni görüşe göre Onların hayatlarıyla ilgili anlatılar, doğru inanca kılavuzluk ediyordu.[41]

Hepsi Muhammed'in yakın arkadaşları ve akrabalarıydı: sırasıyla Ebu Bekir ve Ömer'in kızları, Aişe ve Hafsa, Muhammed'le evlendi ve Muhammed'in iki kızı Rukiye, Ümmü Gülsüm, Osman'la ve başka bir kızı Fatıma, Ali ile evlendi. Aynı şekilde, onların halifeliği kalıtsal değildi, halefi şura kararı belirlerdi.[kaynak belirtilmeli]

Sünniler, uzun süre Raşidlerin dönemini, örnek almaya çalıştıkları İslami doğruluk ve liyakate dayalı örnek bir yönetim sistemi olarak gördüler. Sünniler de bu sistemi, Allah'ın Kuran'da ve hadislerde O'nun rızasını gözetmiş Müslümanlara vadettiği dünyevi başarıya benzetirler; bu muhteşem başarı, Raşidun döneminin öykünme çekiciliğini daha da artırdı.[42][43][44]

Aynı zamanda Ömer döneminde Araplar'ın Arap olmayanlar üzerinde etnik temelde hakimiyeti ve Osman'ın halifeliğinin yaygın kayırmacılığının İslam'ın çağrısıyla esaslı bir çelişki içinde olduğuna dikkat çekilmiştir.[22][45]

Şii görüşü[değiştir | kaynağı değiştir]

Onikiciler görüşü, Kur'an'daki geçmiş peygamberlere[25] benzer şekilde, Muhammed'in halefiyetinin konsensüs yerine ilahi atama ile kararlaştırıldığıdır.[22][25] Şii görüşüne göre, Kuran'daki geçmiş peygamberlerde olduğu gibi,[25] Tanrı, Muhammed'in halefini ailesinden seçti.[22][25] Muhammed özellikle kuzeni ve damadı Ali'yi ölümünden kısa bir süre önce Gadîr-i Hum olayında ve diğer durumlarda, örneğin Zil Aşire olayında meşru halefi olarak ilan etti.[22] Tabii ki, inancın kendisinde olduğu gibi, müminlere, kendi zararlarına olacak şekilde Ali'yi takip etmemek için özgür irade bahşedilmişti. Şii görüşüne göre, Muhammed'in ölümüyle doğrudan vahiy sona ererken, Ali, Kuran'daki geçmiş peygamberlerin haleflerine benzer şekilde, Allah'a karşı doğru rehber veya İmam olarak kaldı.[22] Muhammed'in ölümünden sonra Ali, Muhammed'in ilahi bilgisini ve Kur'an'ı, özellikle alegorik ve mecazi ayetlerini (müteşabihat) doğru yorumlama yetkisini devraldı.[46][47]

Şia görüşüne göre, ilk peygamber olan Adem'in zamanından beri, yeryüzü hiçbir zaman peygamberler ve onların ilahi olarak atanmış halefleri şeklinde bir imamsız kalmamıştır. Aynı şekilde, İmamet, Ali'den bir sonraki İmam olan Hasan'a ilahi ilhamla (nass) iletildi.[22] Hasan'ın ölümünden sonra, Hüseyin ve onun soyundan gelen dokuz kişi, Mehdi'nin düşmanlarının düşmanlığı ve hayati tehlikesi nedeniyle, sonuncusu Mehdi olan Şii imamlarıdır.[22] Sünniler Mehdi hakkında farklı görüşlere sahip olsalar da, gelişi hem Şiiler hem de Sünniler tarafından bekleniyor.[22] Onun yokluğunda, Şii liderliğindeki boşluk, kısmen merci-i taklid ve daha yakın zamanlarda, velayet-i fakih, yani İslam hukukçusunun velayeti ile doldurulur.[48]

Zaman çizelgesi[değiştir | kaynağı değiştir]

Halifenin halefiyetinin mutlaka yeni yılın ilk gününde gerçekleşmediğine dikkat edin.

Ali bin Ebu TalibOsman bin AffanÖmer bin HattabEbû Bekir

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Notlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 20 Nisan 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Mayıs 2022. 
  2. ^ Melchert (2020, s. 63; cf. p. 72, note 1)
  3. ^ Abbas (2021, s. 6)
  4. ^ a b c d e f g h i j k l m Abbas (2021)
  5. ^ Following Muhammad: Rethinking Islam in the contemporary world. University of North Carolina Press. 2003. ss. 169. ISBN 9780807828373.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  6. ^ "Abu Bakr - Muslim caliph". 29 Nisan 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  7. ^ a b Juan Eduardo Campo, Encyclopedia of Islam 14 Ekim 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., Infobase Publishing, 2009 Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi: "Campo" adı farklı içerikte birden fazla tanımlanmış (Bkz: Kaynak gösterme)
  8. ^ Ibn Kathir, "al-Bidayah wa al-Nihayah", part 7.
  9. ^ Ahmed, Nazeer, Islam in Global History: From the Death of Prophet Muhammad to the First World War, American Institute of Islamic History and Cul, 2001, p. 34. 0-7388-5963-X.
  10. ^ Hourani, p. 23.
  11. ^ "The Caliphate". Jewishvirtuallibrary.org. 9 Temmuz 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Nisan 2014. 
  12. ^ The Middle East: a history. sixth. New York: McGraw Hill. 2004. ISBN 0-07-244233-6. 
  13. ^ Introduction to Shi'i Islam. Yale University Press. 1985. ss. 12-16. ISBN 9780853982005.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  14. ^ Fleet, Kate, (Ed.) (2021). "ʿAlī B. Abī Ṭālib". Encyclopedia of Islam. Third. Brill Reference Online.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  15. ^ Muhammad: the messenger of God. Nashville: T. Nelson. 1975. ss. 48, 49. ISBN 9780929093123.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  16. ^ a b Hazleton (2013)
  17. ^ Mahomet and his successors, 8, New York: G. P. Putnam and Son, 1868, s. 71, 30 Mayıs 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 27 Mayıs 2022  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  18. ^ Muhammad and the origins of Islam. Albany: State University of New York Press. 1994. ss. 185-187. ISBN 9780791418758.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  19. ^ Muhammad: the messenger of God. Nashville: T. Nelson. 1975. ss. 85-87. ISBN 9780929093123.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  20. ^ Muhammad at Mecca. Oxford: Clarendon Press. 1953. ss. 149-151.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  21. ^ "The significance of the ḥadīth of the position of Aaron for the formulation of the Shīʿī doctrine of authority". Bulletin of the School of Oriental and African Studies. 78 (1): 82. 2015. doi:10.1017/S0041977X14001402.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  22. ^ a b c d e f g h i j k l m n o Momen (1985)
  23. ^ Miskinzoda (2015)
  24. ^ The heirs of the prophet Muhammad: And the roots of the Sunni-Shia schism. Londra: Abacus. 2006. ss. 40, 62. ISBN 9780349117577.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  25. ^ a b c d e f g h i j k Madelung (1997)
  26. ^ a b c d Hazleton (2009)
  27. ^ The Origins and Early Development of Shia Islam. Londra: Longman. 1979. s. 63.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  28. ^ After Saddam: American foreign policy and the destruction of secularism in the Middle East. Lexington Books. 2017. s. 4. ISBN 9781498539005.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  29. ^ The new encyclopedia of Islam. Rowman Altamira. 2003. s. 423. ISBN 9780759101906.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  30. ^ Glassé (2003)
  31. ^ Nadvi (2000), pg. 411
  32. ^ a b Nadvi (2000), pg. 408
  33. ^ Nadvi (2000), pg. 403-4
  34. ^ Nadvi (2000), pg. 405-6
  35. ^ Nadvi (2000), pg. 407-8
  36. ^ Encyclopaedia of Islam (İngilizce). Routledge. 19 Aralık 2013. ISBN 9781135179601. 15 Mayıs 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Mayıs 2022.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  37. ^ THE COMPANION OF THE HOLY PROPHET (İngilizce). Adam Publishers & Distributors. 1 Ocak 2002. ISBN 9788174352231. 27 Mayıs 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Mayıs 2022. 
  38. ^ The Great Caliphs: The Golden Age of the 'Abbasid Empire (İngilizce). I.B.Tauris. 30 Temmuz 2011. ISBN 9780857720269. 27 Mayıs 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Mayıs 2022.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  39. ^ Nadvi (2000), pg. 416-7
  40. ^ Nadvi (2000), pg. 418
  41. ^ a b c Melchert (2020)
  42. ^ Jeffry R. Halverson (27 Nisan 2010). Theology and Creed in Sunni Islam: The Muslim Brotherhood, Ash'arism, and Political Sunnism. Palgrave Macmillan. s. 69. ISBN 9780230106581.  Yazar eksik |soyadı1= (yardım)
  43. ^ Didier Fassin (31 Aralık 2014). A Companion to Moral Anthropology. reprint. John Wiley & Sons. s. 235. ISBN 9781118959503.  Yazar eksik |soyadı1= (yardım)
  44. ^ Cristoffel A. O. van Nieuwenhuijze (1997). Paradise Lost: Reflections on the Struggle for Authenticity in the Middle East. BRILL. s. 28. ISBN 9789004106727.  Yazar eksik |soyadı1= (yardım)
  45. ^ Madelung (1997, ss. 77, 81)
  46. ^ Religious authority and political thought in Twelver Shiʿism: From Ali to post-Khomeini. Routledge. 2013. s. 73. ISBN 978-1-135-04473-2.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  47. ^ "(Quran 3:7) It is He who has sent down to you the Book. Parts of it are definitive verses, which are the mother of the Book, while others are metaphorical..." 1 Ocak 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  48. ^ Mavani (2013)

Bibliyografya[değiştir | kaynağı değiştir]

Konuyla ilgili yayınlar[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]


Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Nedir? :Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? ile ilgili Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Ne Demektir? Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Açıklaması Nedir? Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Cevabı Nedir? Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Açıklaması? :Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Gerçek mi? :Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? ile ilgili Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Hakkında? :Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? ile ilgili Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? burada bulabilirsiniz. Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Raşid halife nedir?, Raşid halife anlamı nedir?, Raşid halife ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
NGC 7275, Abrakadabra, 1954 Cannes Film Festivali, Başak Kıvılcım Ertanoğlu, Demirdöküm, NGC 4586, Anisochaeta, Cadbury Roses, Abraham Gotthelf Kästner, Radyoaktif bozunma, Bill Nicholson, Guatemala İç Savaşı, Jean Paul Pineda, Ters kare yasası, Best Model Türkiye, ERYX, Sava Paşa, Gogan, 31 Aralık, Akılbek Caparov, Otomotiv tasarımı, Dereler, Canik, Yenice, Çorlu, III. Thutmose, Shenmue, Sachsen Anhalt, III. Harald (Danimarka kralı), Titanik, Öge, Öğe, Dış İstihbarat Servisi (Rusya), Protestan Reformcular, Esat Budakoğlu, Formal bilim, Musical Instrument Digital Interface, Tom Pidcock, Aborijin mitolojisi, Kimberley, Heaven Upside Down, COMPEX Uluslararası Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı, Sınır açısı, Tom Atkins, Plaj gelişimi, Dedicado a Max, Abomey Kraliyet Sarayları, Haçka SK, NGC 4313, D 696, Büyükayı Grupları, Kürt kültürü, Bardakçı, Seyitgazi, St Martins, Scilly Adaları, Abisal ova, Venedikçe, Raúl Albiol, Edip Hakkı Köseoğlu, Tedavi, Ben Stiller, Yılmaz Arslan, Ekinli, Bitlis, Rusya İmparatorluğu, Abidin Ünal, Ferrari 250 Testa Rossa, Guderian, Fredric March, Roman Reigns, Seçil Heper, Boruyolu, Abidin Paşa, Ağstafa (rayon), MGX Film, I. Harald (Danimarka kralı), Abide, NGC 7815, Holosen, Robert Cogoi, Aslan II Grupları, Óðr, Abhishek Bachchan, NGC 2380, Gırgır Ali, Beylerbeyi Sarayı, CAS kayıt numarası, II. Con Kastrioti, Alcester, Abhazya Özerk Cumhuriyeti, III. Erik (Danimarka kralı), Polonya Krallığı, III. Christian (Danimarka kralı), II. Frederik (Danimarka kralı), Teknealan, Abhaz Silahlı Kuvvetleri, Southam, Ghazi Stadyumu, Almagest, Birol Pekel, Kálmán Mészöly, Bentik bölge, Toyota Harrier, Murat Alaçayır,
Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?, Toksikolojik Nedir?, Fistolu Nedir?, Koray Önsel Kimdir?, Zübük İsminin Anlamı Nedir?, Toksik Nedir?, Fikret Tufanyazıcı Kimdir?, Zulmeden İsminin Anlamı Nedir?, Fistansız Nedir?, İlker Yücel Kimdir?, Tokatlı Nedir?, Zömbe İsminin Anlamı Nedir?, Gadsden bayrağı Anlamı Nedir, Gadsden bayrağı Nasıl Oluştu, Gadsden bayrağı Tarihi, Gadsden bayrağı Renkleri, Gadsden bayrağı Tasarımı, Tokalı Nedir?, Selma Sarıcıoğlu Çalışkan Kimdir?, Zottiri İsminin Anlamı Nedir?, Ümit Duman Kimdir?, Zot İsminin Anlamı Nedir?, Bahadır Gökmen Kimdir?,