XIV. İoannis Nedir?
XIV. İoannis Nedir?, XIV. İoannis Nerededir?, XIV. İoannis Hakkında Bilgi?, XIV. İoannis Analizi? XIV. İoannis ilgili XIV. İoannis ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. XIV. İoannis ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. XIV. İoannis Ne Anlama Gelir XIV. İoannis Anlamı XIV. İoannis Nedir XIV. İoannis Ne Anlam Taşır XIV. İoannis Neye İşarettir XIV. İoannis Tabiri XIV. İoannis Yorumu
XIV. İoannis Kelimesi
Lütfen XIV. İoannis Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. XIV. İoannis İlgili Sözlük Kelimeler Listesi XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı? XIV. İoannis Ne Demek? ,XIV. İoannis Ne Demektir? XIV. İoannis Ne Demektir? XIV. İoannis Analizi? , XIV. İoannis Anlamı Nedir?,XIV. İoannis Ne Demektir? , XIV. İoannis Açıklaması Nedir? ,XIV. İoannis Cevabı Nedir?,XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı?,XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı Nedir? ,XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı Ne demek?,XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
XIV. İoannis Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı Nedir? XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı Ne demek? , XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
XIV. İoannis Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! XIV. İoannis - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
XIV. İoannis
XIV. İoannis Nedir? XIV. İoannis Ne demek? , XIV. İoannis Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı? XIV. İoannis Ne Demek? XIV. İoannis Ne Demektir? ,XIV. İoannis Analizi? XIV. İoannis Anlamı Nedir? XIV. İoannis Ne Demektir?, XIV. İoannis Açıklaması Nedir? , XIV. İoannis Cevabı Nedir? , XIV. İoannis Kelimesinin Anlamı?
XIV. İoannis, soyismi Kalekas (Yunanca: Grekçe: Ίωάννης ΙΔ' Καλέκας) (y. 1282–1347), 1334 ile 1347 yılları arasında Ortodoks Patriği. Kendisi İsihazm karşıdı ve Gregori Palamas'ın rakibidir. VI. İoannis'e karşı V. İoannis'i destekleyen naipliğin bir üyesi olarak 1341-1347 arası Bizans iç savaşının aktif liderlerindendir.
İoannis Kalekaswas yaklaşık 1282 yılında Apros, Trakya'da doğdu. Ortalama şartlarda yetiştikten sonra, İoannis evlendi ve bir oğlu ve bir kızı oldu.
Papaz olarak atanmıştır. İoannis, İmparator III. Andronikos'un baş bakanı İoannis Kantakuzinos'un himayesine girmiştir ve sonra megas domestikos, onu imparatorluk sarayına tanıtmıştır. 1334 yılında Patrikliğin Sinodunun direncine karşı İoannis Kantakuzinos, İoannis Kalekas'ı önce Selanik metropoliti ve sonra Isaias'in yerine Konstantinopolis patriği seçilmesine öncülük etti.
Yaklaşık 1337 yılında, İoannis Kalekas'ın patrikliği sırasında, Kariye Manastırı reisi Calabrialı keşiş Barlaam, Aynoroz ziyareti sırasında İsihazm uygulamasını öğrendi. batı Skolastik felsefesi ile yetişmiş Barlaam bunu hemen skandal haline getirdi ve bu uygulamaya ve bunun destekçisi Gregori Palamas'a karşı bir kampanya başlattı. Tartışma 1342 yılına kadar büyüdü, o yıl Gregori Palamas'ın destekçisi İmparator III. Andronikos Beşinci Konstantinopolis Konsili'ni topladı. İoannis Kalekas, Barlaam'ın destekleyicisi olmasına rağmen, onun kınanmasına karşı koymadı; kınanmasından sonra Barlaam, Konstantinopolis'i daimi olarak terk etti. Sonra Barlaam'ın davası Gregorios Akindinos tarafından devam ettirilmiştir. 1344 yılında İoannis Kantakuzinos, Patrik İoannis'in olmadığı bir sinod topladı, burada Gregorios Akindinos da kınandı.
1345 yılında, Barlaam hizbine adanmak üzere, Patrik İoannis sonunda bir sinod topladı ve burada Gregori Palamas aforoz edildi ve üç yıllık bir hapis cezasına çarptırıldı. Aynı sinodda Gregorius'un müridi Monembasialı Isidore da aforoz edildi.
İmparator III. Andronikos'un Haziran 1341 tarihinde ölümünden sonra, iki hizip çocuk ortak imparator V. İoannis'un naipliği için imparatorluk sarayında karşı karşıya geldiler. Aleksios Apokaukos'un entriklarının yardımıyla, iki taraf 1347 yılına kadar sürecek Bizans iç savaşına dahil oldular. Bazı manevralardan sonra Gregori Palamas'ın destekçisi İoannis Kantakuzinos'un etrafında bir hizip ortaya çıktı ve buna Makedonya ve Trakya'da vilayetlerin önde gelenleri katıldı. İmparatorluk gücünü elinde tutan diğer hizip Patrik İoannis Kalekas ve Aleksios Apokaukos tarafından yönetiliyor ve Andronikos'un dul eşi Savoyalı Anna'yı destekliyordu. Anna, Patrik İoannis Kalekas'ı naip yaptı ve Aleksios Apokaukos ise Konstantinopolis Praefectus urbanus'luğuna atadı
Başlangıçta, naiplik üstteydi, fakat 1345 yılında İoannis Kantakuzinos, Osmanlı Beyi I. Orhan'ın yardımıyla ve Aleksios Apokaukos'un öldürülmesiyle, naipliğe darbe vurdu. 1346 yılında, VI. İoannis Kantakuzinos, Adrianopolis'te ortak imparator olarak tac giydi ve Şubat 1347 tarihinde Konstantinopolis'e girdi. Sonra İoannis Kantakuzinos'un kıdemli imparator olması ve V. İoannis'in kendi başına kadar hükümdarlık yapacağı yaşa gelene kadar naibi olması anlaşması ile naiplik sona erdi.
İoannis Kalekas'ı görevden alan sinod Şubat 1347 tarihinde toplandı ve onu Dimetoka'ya sürgüne gönderirken Gregorios Akindinos'u aforoz etti. 1344 yılında aforoz edilen Isidore ise patrik oldu.[1]
Toplantının bitiminden birkaç gün sonra VI. İoannis Kantakuzinos muzaffer bir şekilde Konstantinopolis'e girdi ve rakiplerini ona ortak imparator olarak tac giydirmeleri için zorladı. İlk eylemi İoannis Kalekas'ın görevden alınmasını onaylamak oldu.[1]
I. Callistus'un patrikliği sırasında toplanan altıncı sinodda nihayi anlaşma gerçekleşene kadar, İsihazm tartışması devam etti.
1347 kalan bölümünde, görevden alınmış İoannis Kalekas sürgünden aynı yıl öleceği Konstantinopolis'e geri döndü.
Önce gelen: Patrik Isaias |
İstanbul Rum Ortodoks Patrikleri 1334 - 1347 |
Sonra gelen: Patrik I. Isidore |