İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir?

İberya'nın Hristiyanlaşması Nedir?

İberya'nın Hristiyanlaşması Nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması Nerededir?, İberya'nın Hristiyanlaşması Hakkında Bilgi?, İberya'nın Hristiyanlaşması Analizi? İberya'nın Hristiyanlaşması ilgili İberya'nın Hristiyanlaşması ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  İberya'nın Hristiyanlaşması ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Anlama Gelir İberya'nın Hristiyanlaşması Anlamı İberya'nın Hristiyanlaşması Nedir İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Anlam Taşır İberya'nın Hristiyanlaşması Neye İşarettir İberya'nın Hristiyanlaşması Tabiri İberya'nın Hristiyanlaşması Yorumu 

İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesi

Lütfen İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İberya'nın Hristiyanlaşması İlgili Sözlük Kelimeler Listesi İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı? İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Demek? ,İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Demektir? İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Demektir? İberya'nın Hristiyanlaşması Analizi? , İberya'nın Hristiyanlaşması Anlamı Nedir?,İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Demektir? , İberya'nın Hristiyanlaşması Açıklaması Nedir? ,İberya'nın Hristiyanlaşması Cevabı Nedir?,İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı?,İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Nedir? ,İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Ne demek?,İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

İberya'nın Hristiyanlaşması Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Nedir? İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Ne demek? , İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

İberya'nın Hristiyanlaşması Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! İberya'nın Hristiyanlaşması - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

İberya'nın Hristiyanlaşması

İberya'nın Hristiyanlaşması Nedir? İberya'nın Hristiyanlaşması Ne demek? , İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı? İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Demek? İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Demektir? ,İberya'nın Hristiyanlaşması Analizi? İberya'nın Hristiyanlaşması Anlamı Nedir? İberya'nın Hristiyanlaşması Ne Demektir?, İberya'nın Hristiyanlaşması Açıklaması Nedir? , İberya'nın Hristiyanlaşması Cevabı Nedir? , İberya'nın Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı?






İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir?

İberya'nın Hristiyanlaşması

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Gürcistan Katolikosu Patriği Domentius IV'ün kutsama haçı, Zafere Giriş, İsa'nın Çarmıha Gerilmesi ve Göğe Yükselişi, Tanrı'nın Annesinin Ölümü, Lazarus'un Dirilişi ve Pentikost sahnelerini gösterir. Katolikos-Patrik, haçın sapı üzerinde Gürcüce Mkhedruli yazısıyla "günahlarının bağışlanmasını" yazılıdır. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Walters Sanat Müzesi'nde bulunmaktadır.

İberya'nın Hıristiyanlaştırılması (Gürcüceქართლის გაქრისტიანება)[a], Hıristiyanlığın 4. yüzyılın başlarında Azize Nino'nun, Klasik Antik Çağ'da İberya olarak bilinen eski bir Gürcü krallığı olan Kartli'de yaptığı vaaz ile yayılmasını ifade eder ve bunun sonucunda o zamanın pagan Kralı İberya'nın III. Mirian'ı tarafından Hıristiyanlığın bir devlet dini olarak ilan edilmesi ile sonuçlanır. Sozomenos'a göre bu durum, çok tanrılı Gürcülerin "Kartli Tanrıları" olarak bilinen köklü antropomorfik putlara sahip olması nedeniyle, kralın "büyük ve barbar[1] ulusunun Mesih'i itiraf etmesine ve babalarının dininden vazgeçmesine" yol açmıştır.[2] Kral, tüm inşaat süreçlerinin ana sponsoru, mimarı, başlatıcısı ve organize edici gücü olacaktır.[3] Sokrates Skolastikos'a göre, Habeşliler ile birlikte "Hıristiyan inancını ilk kez İberyalılar benimsedi"[4] ancak bu olayın kesin tarihi hâlâ tartışılmaktır. Gürcü hükümdarları, Ermenilerle birlikte dünyanın herhangi bir yerinde Hıristiyan inancına geçen ilk halklar arasındadır.[5] Ermeni-Gürcü dini rekabetinin[6] ve kristolojik tartışmaların tırmanmasından önce, Kafkas Hıristiyanlıkları olağanüstü derecede kapsayıcı, çoğulcu ve esnekti; bu durum, özellikle 6. yüzyıldan itibaren kristalleşen "ulusal" kiliseler olarak çok daha sonra kurulan katı dini hiyerarşileri ile son buldu.[7] Bölgedeki muazzam çeşitliliğe rağmen, Hristiyanlaşma süreci, Geç Antik Çağ boyunca Avrasya'nın en enerjik ve kozmopolit bölgeleri olan[8] ve Gürcüleri ve Ermenileri tartışmasız bir şekilde büyük bir uygarlık içinde herhangi bir bölgeye yerleştirecek kadar zor olan Kafkasya'da tüm bölgeyi kapsayan bir olgudur.[9] Krallığın Hristiyanlaştırılmasında önemli bir rol oynayan Kartli'nin kraliyet başkenti Mtsheta'daki Yahudiler, Gürcü monarşisi ile Kutsal Topraklar arasındaki bağların derinleşmesine güçlü bir ivme kazandıracak ve Filistin'de Gürcülerin varlığının artmasına yol açacaktır. İberyalı Petrus'un ve diğer hacıların faaliyetlerinin de doğruladığı gibi, Nasıra Gürcü yazıları yanı sıra Yahudiye Çölü'nde bulunan en eski onaylanmış Gürcüce Birü’l-Kutt yazıtları da buna dahildir.[10][11]

İberya, Roma ve Sasani İmparatorluklarının rekabetçi diplomasisinde bir faktördü ve zaman zaman iki imparatorluk arasındaki vekalet savaşlarında önemli bir oyuncu haline gelmiştir. Komşu İranlılarla pek çok kurum ve kavramı paylaşan bir Gürcü monarşisine sahip İberya, Ahameniş döneminden bu yana ticaret, savaş veya evlilik yoluyla "İran Topluluğu"na fiziksel olarak bağlı olduğundan[12] Hıristiyanlığı kabul etmesi, Kral III. Mirian'ın Derin uluslararası sonuçları olan kültürel ve tarihi bir seçim olmasına rağmen kararı hiçbir zaman Roma'nın diplomatik girişimleriyle bağlantılı değildir. Mimari ve sanatsal açıdan Ahameniş kültürüne dayanan İberya,[13] Helenistik dönemdeki kuruluşundan tacın din değiştirmesi kadar,[14] tamamlanması yüzyıllar süren,[15][16] kapsamlı yeni çok aşamalı bir sürece girişti. 5., 6. ve 7. yüzyılın başlarında[17] güçlü bir Gürcü kimliğinin ortaya çıkmasıyla sonuçlanmıştır.[18]

Tarihi Hristiyanlaşmanın arifesinde, kral ve kraliçe hızla Gürcüleşmiş yabancılar haline gelmiştir,[19] İran ve Yunan kültürlerinin fiziksel birleşimi, Aziz Nino, kendisi de bir yabancıdır,[20] Kartli'nin en eski ilk iki baş piskoposu da İmparator Büyük Konstantin tarafından gönderilmiş Yunanlı yabancılardır.[21] Ancak 6. yüzyılın ilk yarısında Gürcüler kalıcı olarak en yüksek dini makamları ele geçireceklerdi, ancak Yunanlılar, İranlılar, Ermeniler ve Suriyeliler gibi yabancılar Gürcü kilisesinin yönetiminde[22] bir rol oynamaya devam etmişlerdir.[23]

Bir Havari Tarafından Hıristiyanlaştırılma[değiştir | kaynağı değiştir]

Her ne kadar İberya 4. yüzyılın başlarında resmi olarak Hıristiyanlığı benimsemiş olsa da, Gürcü Ortodoks Kilisesi havarisel kökene sahip olduğunu iddia eder ve Havari Andreas'u Gürcü kilisesinin kurucusu olarak görür, bu durum ayrıca bazı Bizans kaynakları tarafından da desteklenmektedir. Ephrem Mtsire daha sonra Azize Nino'nun rolünü İberya'nın "ikinci Vaftizinin" gerekliliğiyle açıklayacaktır. Arkeolojik eserler, 4. yüzyılda Kral Mirian'ın din değiştirmesinden önce Hıristiyanlığın yayıldığını doğrulamaktadır. Gürcistan'daki üçüncü yüzyıldan kalma mezarlardan bazıları, haçlı ve İhthisli mühür yüzükleri veya çapa ve balık gibi Hıristiyan objelerini içerir ve bunlar Hıristiyan bağlılığını açıkça kanıtlar. Bunlar, üst sınıf İberyalıların Hıristiyanlığı "resmi Hıristiyanlaşma" tarihinden çok daha önce benimsedikleri anlamına gelebilir.[24]

Kraliyet ailesinin Hıristiyanlaştırılması[değiştir | kaynağı değiştir]

Kartlis Tshovreba ve Kartli'nin Dönüşümü kroniğine göre, Kapadokyalı Nino, Kraliçe Nana'yı ve daha sonra Kral III. Mirian'ı Hıristiyanlığa döndürdü ve bu, tüm Kartli krallığının ve halkının Hıristiyanlaşma sürecine yol açmıştır.[25]

yrannius Rufinus, Caesarea'lı Gelasius, Cyzicus'lu Gelasius, Kirroslu Theodoretus, Sokrates Skolastikos ve Sozomenos'a göre bir kraliyet ailesi, bir "küçük kral"[26] ve imparator I. Theodosius'un baş komutanı[27][28] olan İberyalı Bacurius, Gürcülerin Hıristiyanlığa geçişinin kaynaklarından biri olarak hizmet etmiştir; hepsi Gürcü geleneğine dair benzer anlatıya sahiptir, bu Greko-Romen yazarlara göre farklılık gösteren tek önemli şey, Nino'nun İberya'ya getirilen isimsiz bir Romalı esirdir. Gürcü kaynaklarına göre Nino, Kudüs'le doğrudan ama beklenmedik bir bağlantısı olan bir aile olan Zabilon ve Susana'nın[29] kızıdır.[30] Babasını görmek için Kudüs'e gittiğinde, İsa'nın Dikişsiz Cüppesinin nerede olduğunu bilen var mı diye sorduğunda, ona bunun "Kartli'nin [yani İberya] bir ülkesi olan doğudaki Mtsheta şehrinde" bulunduğu söylenmiştir.[31] İberya'ya gitmeye karar verecek ve dört aylık bir yolculuğun ardından Haziran ayında Cavaheti dağlarına ulaşmıştır. Paravani Gölü'nde iki gün kalmış ve ardından kraliyet şehri Mtsheta'ya doğru yolculuğuna devam etmiştir.[32] Başkente vardığında kendini tanrı Armazi için düzenlenen ve törene Kral Mirian'ın da katıldığı bir pagan bayramında bulmuştur. Olay karşısında şok olan Nino, dua etmeye başlamış ve bunun sonucunda "şiddetli rüzgar" pagan heykelini yok etmiştir.[33] Daha sonra ağır bir hastalıktan muzdarip olan Kraliçe Nana'nın görevlileri ona yaklaşmış ve Kraliçeyi iyileştirmesini istemişlerdir. Kraliçe hemen iyileşmiş ve Nino, kraliçeyi İsa'ya döndürmüştür. Kraliçenin iyileştiğini duyan kral "çok şaşırdı".[34] Başlangıçta karısının yeni dinine karşı çıkmıştır; ancak bir gün avlanırken, at sürerken ve Tkhoti dağının ormanlarında "Uplistsikhe'ye bakarken" aniden güneş tutulmasının tehdit edici karanlığıyla çevrelendiğinde bir mucizeyle karşılaşmıştır.[35]

და დაშთა მეფე მარტო, და იარებოდა მთათა და მაღნართა შეშინებული და შეძრწუნებული. დადგა ერთსა ადგილსა და წარეწირა სასოება ცხოვრებისა მისისა. და ვითარცა მოეგო თავსა თჳსსა ცნობასა, და განიზრახვიდა ესრეთ გულსა თჳსსა: "აჰა ესე რა, ვხადე ღმერთთა ჩემთა და არა ვპოვე ჩემ ზედა ლხინება. აწ, რომელსა იგი ქადაგებს ნინო ჯუარსა და ჯუარცმულსა და ჰყოფს კურნებასა, მისითა მოსავობითა, არამცა ძალ ედვაა ჴსნა ჩემი ამის ჭირისაგან? რამეთუ ვარ მე ცოცხლივ ჯოჯოხეთსა შინა და არა უწყი, თუ ყოვლისა ქუეყანისათჳს იქმნა დაქცევა ესე, ანუ თუ ჩემთჳს ოდენ იქმნა. აწ, თუ ოდენ ჩემთჳს არს ჭირი ესე, ღმერთო ნინოსო, განმინათლე ბნელი ესე და მიჩუენე საყოფელი ჩემი და აღვიარო სახელი შენი, და აღვმართო ძელი ჯუარისა და თაყუანისვცე მას და აღვაშენო სახლი სალოცველად ჩემდა, და ვიყო მორჩილ ნინოსა სჯულსა ზედა ჰრომთასა.

Ve kral yalnız kaldı ve tepelerin ve ormanların üzerinden korku ve dehşet içinde yürüdü. Bir yerde durdu ve hayatı konusunda umutsuzluğa kapıldı. Ve bilinci yerine geldiğinde ve yüreğine karar verdiğinde: "İşte bu, benim tanrım vardı ve hiç neşe bulamadım. Bırakın Nino'nun vaaz ettiği, haç ve çarmıha gerilen ve görkemiyle şifa veren. – beni bu beladan kurtaracak kadar güçlü değil mi? Madem cehennemin içinde yaşıyorum ve bilmiyorum, bütün dünya nasıl bu kadar yok oldu, yoksa sadece bana mı öyle geliyor. Başımı böyle belaya sokacağım, Ey Nino'nun Tanrısı, karanlığı aydınlat ve bana yerimi göster, ben de senin adını tanıyacağım, bir Haç sütunu dikeceğim ve ona saygı duyacağım ve dua etmem için bana bir ev inşa edeceğim. ve Nino'nun Roma'ya olan inancına itaat edecek.[36]

Sonunda yardım için karısının yeni Tanrısı İsa'yı çağırdığında gün ışığı hemen geri gelmiştir. Kral attan atlamış, ellerini "doğu semasına " kaldırmış ve şöyle demiştir:

შენ ხარ ღმერთი ყოველთა ზედა ღმერთთა და უფალი ყოველთა ზედა უფალთა, ღმერთი, რომელსა ნინო იტყჳს.

Sen diğer tüm Tanrıların Tanrısısın ve diğer tüm Efendilerin Rabbisin, Nino tarafından ilan edilen Tanrısın.[37]

Kral bunu söyledikten sonra yeni Tanrı'ya bir kez daha "bir Haç sütunu" dikeceğine söz vermiştir. Başkente güvenli bir şekilde döndüğünde, "kraliçesi ve tüm ulusu" Kartli tarafından karşılanan kral, "kurtarıcısı ve annesi, yabancı bir hanımefendi" Nino'nun nerede olduğunu "yüksek sesle bağırdı". Söylendiğinde, ordusuyla birlikte doğrudan onun yanına gitti. Nino'nun ısrarı üzerine kral, yeni inancı Hıristiyanlığı anmak için bir kilisenin temellerini atmıştır.[38] Horenli Musa'ya göre Mirian'ın din değiştirmesinden sonra Nino "gök gürültüsü tanrısı Armazi'nin imajını yok etmiştir".[39] Kilise tamamlanınca kral, imparator I. Konstantin'e elçiler göndererek, krallıkta inancın yerleşmesine yardımcı olmak için din adamları göndermesini istemiştir. Sozomenos'a göre Konstantin, İberya'nın Hıristiyanlığa geçtiği haberini duyunca, "Romalıların imparatoru sunulan her isteği yerine getirerek çok sevindi."[40] Kartli'de Gürcü Kilisesi'nin kurulması ve yeni bir dinin yayılması büyük ölçüde kralların ve aristokrasinin faaliyetleriyle mümkün olmuştur.[41] İsa'nın çarmıha gerilişinin görgü tanığı olan Elias adlı dindar bir Yahudi tarafından Birinci yüzyılda Kudüs'ten Mtsheta getirilen İsa'nın Dikişsiz Cüppesi ile bağlantılı olan Gürcü geleneğine göre, Kral Mirian'ın Mtsheta'daki ana kilise inşa etme faaliyeti, Svetitshoveli Katedrali'nin inşası ile sonuçlanmıştır.[42][43][44][45] Kralın kendi mezar kilisesi olan Samtavro Manastırı ise şehrin dışında inşa edilmiştir. Bu, Büyük Konstantin ve ailesinin Roma Pomerium dışındaki kilise binalarının durumunu hatırlatmaktadır. Ancak ilk Hıristiyan Gürcü kralının mezarı kilisenin içindedir, Konstantin hanedanı üyelerinin mezarları ise kilisenin yakınındaki kendi imparatorluk Anıt mezarında bulunmaktadır. Ayrıca Konstantin kiliseleri Hıristiyan şehitleri kültüne adanmıştı,[46] oysa Gürcü kilisesinin tarihinin başlangıcında hiç şehit yoktur.[47]

Monarşinin din değiştirmesi ve Hristiyanlaştırılmasından sonra[48] Gürcüler Kutsal Topraklar ile temaslarını yoğunlaştırmışlardır. Hıristiyanlık öncesi İberya'da II. Nebukadnezar'ın zamanlarına kadar uzanan bir Yahudi cemaati vardı[49] ve İberya'nın kutsal ideolojisi ile Kudüs'ün kutsallığı arasında yakın ve derin bağlantılar vardı. İberyalıların Kudüs ve Siyon'a olan hayranlığı, büyük ölçüde Gürcistan'ın benzeri görülmemiş "Bizanslaştırıcı"[50][51] Bagrationi hükümdarlarının doğrudan Kral Davud'un soyundan geldiği iddialarından önceye dayanmaktadır.[52] İberya'nın Kudüs'le doğrudan bağlantısı olduğundan, orada zaten birçok manastır vardı. Rufinus'un Bacurius'la buluştuğu yer Kudüs'tü ve dördüncü yüzyılın sonunda burada bir Gürcü manastırı kuruldu.[53] Gürcü kahraman kralı Vahtang Gorgasali'nin hükümdarlığı sırasında,[54] Gürcü kilisesi Katolikos rütbesini alacak ve Antakya Kilisesi tarafından Otosefal tanınacaktı.[18]

Kırsal kesimin Hristiyanlaştırılması[değiştir | kaynağı değiştir]

Kraliyetin yeni din konusundaki coşkusuna ve saray çevrelerinde benimsenmesine rağmen, Hıristiyanlık, krallığın kırsal bölgelerinde yavaş yavaş kök salmaya başladı.[55] Nino ve çevresi, Kafkas Dağları'nın güneydoğu yamaçlarında yaşayan dağlıların düşmanlığıyla karşılaştı, ancak sonunda putlarını teslim etmeye ikna edildiler. Mtsheta'daki Yahudi cemaatinde de direniş ortaya çıktı.[56] İberya kırsalının Hıristiyanlaştırılmasındaki ilk adımlar, beşinci yüzyılın sonlarında ve altıncı yüzyılın başlarında gerçekleşti; bundan sonraki bir nesil içinde, yerli manastır gelenekleri derinlere kök saldı ve Hristiyan inancının Kartli'nin daha çevre bölgelerine yayılmasını kolaylaştırdı.[57] 530'lu veya 540'lı yıllarda, On üç Süryani Peder Mtsheta'ya geldi;[58] bunların faaliyetleri Gürcistan'ın her yerinde on altı kadar manastır ve diğer kiliselerin kurulmasıyla sonuçlanacaktı; bunların çoğunun altıncı yüzyıla ait temelleri bugün hala görülebilmektedir.[59]

Hıristiyanlaşma tarihi[değiştir | kaynağı değiştir]

11 Temmuz 2010'daki güneş tutulması, tamamen Fransız Polinezyası'ndan görüldü.

Tarihçilerin din değiştirme tarihine ilişkin tahminleri, Kral Mirian'ın uzun saltanatının büyük bir kısmını kapsamaktadır. Yabancı ve Gürcü bilim adamlarının önerdiği tarihler şunlardır: MS 312, 317, 318, 320, 323, 325/6/7/8, 330/1/2/3/4/5/6/7. Bir zamanlar Iberia'nın din değiştirmesi için MS 337 yılı geniş çapta kabul edilmişken, günümüzde pek çok bilim insanı tarafından MS 326, muhtemelen John Zosimus'a göre "Paskalya'dan sonraki üçüncü Pazar" olarak tercih edilmektedir; bu tarih, geleneksel olarak Gürcü Ortodoks Kilisesi tarafından düzenlenen yıl olan 1 Mayıs'tır.

Tarihçilerin yanı sıra, İberya'nın dönüşümü, onlarca yıldır süren tartışmalar sırasında, MS 319, 6 Mayıs'taki tam güneş tutulmasının Gürcü dönüşümün kesin tarihi olma ihtimalinin yüksek olduğunu savunan astronomi akademisyenleri için daha büyük ilgi görmektedir. Tutulma doğu Gürcistan'a ulaştı ve bu "tutulma hipotezi" yeni değildir.[60] Güneş azimut açısının yaklaşık 290° olduğu ΔT ≈7500 modeli başına bir tutulma[61] kralın ve avcı arkadaşlarının - veya kraliyet maiyetinin - bunun bütünlüğüne tanık olmasına neden olur, ancak yakındaki kasaba halkının değil.[62] Kralın Tkhoti Dağı'ndaki görüş koşulları, Patagonya'nın dağlık arazisinden gün batımında görülen 11 Temmuz 2010 Güneş tutulmasına benzer olabilirdi.[63] MS 319 yılındaki tutulma sırasında, Mtsheta yakınlarındaki alçak irtifalardaki gözlemciler, Güneş ufukta yeniden görünmeden önce gökyüzünün vaktinden önce karardığını ve ardından biraz daha parlak olduğunu görmüş olacaklardı. Kralın bulunduğu yer gibi yakınlardaki daha yüksek rakımlarda tam bir tutulma gerçekten de dikkate değer bir manzara olabilir. LV Morrison ve FR Stephenson, jeofizik modellerine göre ΔT ≈7450±180°, bu senaryoyla ve ilgi çekici bir olasılıkla çelişmiyorlar,[64] Antik ve orta çağ yazılı anlatımlarının, eğer gerçekten gerçek gerçeklere dayanıyorsa, güvenilir olup olmadığı açık bir soru olarak kalıyor.[65]

Kartlis Tshovreba'ya göre "Yazın bir günü, 20 Temmuz Cumartesi" idi.[66]

Notlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^
    Georgian historiography refers to an event as Conversion of Kartli (Moktsevay Kartlisay) just like the chronicle.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

Özel
  1. ^ Schaff 2007, s. 263.
  2. ^ Rapp 2016, s. location 4308.
  3. ^ Plontke-Lüning, p. 469
  4. ^ Schaff 2007, s. 23.
  5. ^ Rapp & Mgaloblishvili, p. 266
  6. ^ Rapp 2016, s. location 5439.
  7. ^ Rapp & Mgaloblishvili, p. 264
  8. ^ Rapp 2014, s. 4.
  9. ^ Rapp 2016, s. location 413.
  10. ^ Rapp & Mgaloblishvili, p. 267
  11. ^ Rapp 2016, s. location 628.
  12. ^ Rapp & Mgaloblishvili, p. 263
  13. ^ Rapp 2016, s. location 753.
  14. ^ Rapp 2014, s. 18.
  15. ^ Haas 2008, s. 106.
  16. ^ Suny, p. 20
  17. ^ Rapp 2016, s. location 2221.
  18. ^ a b Haas 2014, s. 44.
  19. ^ Rapp 2016, s. location 8678.
  20. ^ Rapp 2016, s. location 7149.
  21. ^ Rapp 2016, s. location 8445.
  22. ^ Mgaloblishvili, Tamila (1998). Ancient Christianity In The Caucasus. ss. 6-7. 
  23. ^ Rapp 2016, s. location 8454.
  24. ^ Haas 2008, s. 114.
  25. ^ Rapp 2016, s. location 8361.
  26. ^ Schaff 2007, s. 25.
  27. ^ Haas 2008, s. 108.
  28. ^ Schaff 2007, s. 135.
  29. ^ Georgian Chronicles, page of ed 76, line of ed 8
  30. ^ Rapp 2016, s. location 3658.
  31. ^ Georgian Chronicles, page of ed 79, line of ed 2–5
  32. ^ Georgian Chronicles, page of ed 85, line of ed 5–6
  33. ^ Georgian Chronicles, page of ed 91, line of ed 13
  34. ^ Georgian Chronicles, page of ed 105, line of ed 12
  35. ^ Rapp 2016, s. location 3749.
  36. ^ Georgian Chronicles, page of ed 109, line of ed 14–24
  37. ^ Georgian Chronicles, page of ed 110, line of ed 5–6
  38. ^ Haas 2008, s. 107.
  39. ^ Rapp 2016, s. location 4370.
  40. ^ Schaff 2007, s. 264.
  41. ^ Plontke-Lüning, p. 454
  42. ^ Plontke-Lüning, p. 461
  43. ^ Haas 2014, s. 29.
  44. ^ Mgaloblishvili, p. 40
  45. ^ Georgian Chronicles, page of ed 99, line of ed 14
  46. ^ Plontke-Lüning, p. 462
  47. ^ Plontke-Lüning, p. 463
  48. ^ Rapp, p. 5
  49. ^ Mgaloblishvili, p. 39
  50. ^ Rapp, p. 1
  51. ^ Rapp 2016, s. location 482.
  52. ^ Haas 2008, s. 110.
  53. ^ Haas 2008, s. 111.
  54. ^ Rapp, p. 22
  55. ^ Haas 2008, s. 116.
  56. ^ Rapp 2016, s. location 4277.
  57. ^ Haas 2008, s. 117.
  58. ^ Haas 2008, s. 119.
  59. ^ Haas 2008, s. 120.
  60. ^ Sauter, Simonia, Stephenson & Orchiston, p. 26
  61. ^ Sauter, Simonia, Stephenson & Orchiston, p. 42
  62. ^ Sauter, Simonia, Stephenson & Orchiston, p. 41
  63. ^ Sauter, Simonia, Stephenson & Orchiston, p. 35
  64. ^ Sauter, Simonia, Stephenson & Orchiston, p. 43
  65. ^ Sauter, Simonia, Stephenson & Orchiston, p. 44
  66. ^ Georgian Chronicles, page of ed 108, line of ed 17
Genel
  • Haas, C. (2014). Geopolitics and Georgian Identity in Late Antiquity: The Dangerous World of Vakhtang Gorgasali. Brill Publishers. 
  • Haas, C. (2008). Mountain Constantines: The Christianization of Aksum and Iberia. 1.1. Johns Hopkins University Press. 
  • Schaff, Philip (2007). Nicene and Post-Nicene Fathers: Second Series Volume II Socrates, Sozomenus. 
  • Rapp, S. H. Jr. (2014). New Perspectives on "The Land of Heroes and Giants": The Georgian Sources for Sasanian History. Sam Houston State University. 
  • Rapp, S. H. Jr. (2016). The Sasanian World Through Georgian Eyes, Caucasia and the Iranian Commonwealth in Late Antique Georgian Literature. Routledge, ABD: Sam Houston State University. 

Konuyla ilgili yayınlar[değiştir | kaynağı değiştir]


İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Nedir? :İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? ile ilgili İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Ne Demektir? İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Açıklaması Nedir? İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Cevabı Nedir? İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Kelimesinin Anlamı? İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Açıklaması? :İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Gerçek mi? :İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? ile ilgili İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Hakkında? :İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? ile ilgili İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? burada bulabilirsiniz. İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler İberya'nın Hristiyanlaşması nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması anlamı nedir?, İberya'nın Hristiyanlaşması ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Büyükdere SK, Nissan Leopard, D 817, Kümbet, Arpaçay, Çengelhan Rahmi Koç Müzesi, Arjantin, Tarkan Karlıdağ, Malezyadaki Yahudilerin tarihi, Pierre de Fermat, 1921 Tour de France, Afrika, Merkezi Hazar Diktatörlüğü, Alessandro Riedle, Thymus disjunctus, Senés, Ho Chi Minh, Sadomazoşistik, Ukrayna, Sultan Dağları, Heterodon, University of California Berkeley, Muhammed Altıntaş, Manowar, Paroodectes, 1999 Sedat Simavi Ödülleri, Alberta Üniversitesi, Kazakistan, Tedirginlik (astronomi), Gönül Kimi Severse (film, 1945), Suudi Arabistan Para Ajansı, Josh Groban, Ensar Aytekin, NGC 4272, Bizans imparatorluğu, 1759, Halife Hafter, Longobucco, Alison Jaggar, Kalenderhane Camii, Megara okulu, Juan Carlos Onetti, Angels Cry (şarkı), Begonia hubertii, Yeni Zelanda, John Callahan, Büyük Friedrich, Gunsmoke, İspanyol Armadası, Korkut, Zara, Salih Ekmel Çetiner, Fethullah Gülen, Slovenya Bisiklet Turu, Reykjavík, Kartal Ovası Muharebesi, Midway Games, Lüksemburg, Luksemburg, Güller Savaşı, Mini Dizide En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Primetime Emmy Ödülü, IV. Antiokhos Epiphanes, Tour of Slovenia, Hece ölçüsü, Vladimer Hinçegaşvili, T4 (Antalya tramvayı), Lubambo Musonda, Ekidne Knuckles, 2017 Singapur Grand Prix, Carabus creutzeri, Slovenya, FIFA kokartlı hakemler listesi, İrlanda kadın millî ragbi birliği takımı, Fahrenhayt, San Martino di Finita, Nicole Seibert, Rasina (ilçe), Somali, Drew Tal, Elmalı, Kadışehri, Sisak, Beyaz peynir, Arpiar Arpiaryan, Doğudan gelen üç müneccim, Necis, Andronikos Dukas (VII. Mihailin kuzeni), NGC 5151, 1988 Sedat Simavi Ödülleri, Madagaskar, Mieczysław Szostek, Rendswühren, Todd Howard, Öğretici metinler, Cacatua ophthalmica, Sig Sauer P226, Nicolás Schiappacasse, Karı Çor Tigin Yazıtı, SIG Sauer P226, Gonçalo Brandão, Birim testi, El Salvador, Bourbonnais,
Fosfatsız Nedir?, Ali Çelebi Kimdir?, Tülin Keçeci Güngör Kimdir?, Edanur Altıntaş Kimdir?, Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kimdir? Yrd Doç Dr Birsel Aybek Nereli Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kaç Yaşında?, Fosfatlı Nedir?, Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?,