Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir?

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Nedir?

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Nerededir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Hakkında Bilgi?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Analizi? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ilgili Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Anlama Gelir Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Anlamı Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Nedir Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Anlam Taşır Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Neye İşarettir Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Tabiri Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Yorumu 

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesi

Lütfen Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Demek? ,Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Demektir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Demektir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Analizi? , Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Anlamı Nedir?,Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Demektir? , Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Açıklaması Nedir? ,Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Cevabı Nedir?,Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı?,Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Nedir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Nedir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne demek? , Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Demek? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Demektir? ,Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Analizi? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Anlamı Nedir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Ne Demektir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Açıklaması Nedir? , Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Cevabı Nedir? , Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması Kelimesinin Anlamı?






Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir?

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Rusların vaftizi (Klavdiy Lebedev y. 1900)

Kiev Ruslarının Hristiyanlaştırılması, birkaç aşamadan oluşan uzun ve karmaşık bir süreçtir.[1] 867'de Konstantinopolis Patriği I. Fotios, diğer Hristiyan patriklere Rus halkının coşkuyla din değiştirdiğini söylemiş, ancak İlk Vakayiname ve diğer Slav kaynakları onuncu yüzyıl Rusların hala Slav paganizmine sıkı sıkıya bağlı söylediği için çabalarının kalıcı sonuçlar doğurmadığı görülmektedir. İlk Vakayiname'da kaydedildiği gibi geleneksel görüş, Kiev Ruslarının kesin Hristiyanlaşmasının y. 988 (yıl tartışmalıdır[2]), Büyük Vladimir'in Hersonisos'ta (Korsun ) vaftiz edildiği ve ailesini ve Kiev'deki halkını vaftiz etmeye başladığı yıl geleneksel olarak Ukrayna ve Rus dilinde Rus vaftizi (RusçaКрещение Руси; UkraynacaХрещення Русі) denir.

Antik Çağ[değiştir | kaynağı değiştir]

Her ne kadar bazen yalnızca Vladimir/Volodymyr'e atfedilse de, Kiev Ruslarının Hristiyanlaştırılması, devletin oluşumundan önce başlayan uzun ve karmaşık bir süreçtir.[3] MS 1. yüzyılın başlarında, Karadeniz Kolonilerindeki Yunanlılar Hristiyanlığa geçtiler, ancak bu toprakların çoğu hiçbir zaman Kiev Ruslarının bir parçası olmamıştır.[3] İlk Vakayiname Havari Andreas'un bu kıyı yerleşimlerine olan misyonunun efsanesini kaydetmenin yanı sıra, günümüzün Kiev bölgesini de kutsamaktadır.[3] Andreas'un Kırım'da Chersonesus Taurica'yı ziyaret ettiği, burada birkaç bin kişiyi yeni inanca dönüştürdüğü ve Dinyeper boyunca kuzeye doğru giderken Kiev'in gelecekteki yerlerine ulaştığı söylenir. İlk Vakayiname'daki efsanevi anlatım, Andreas'un yoldayken banya adlı sıcak buhar banyosunda yıkanma şeklindeki Slav gelenekleriyle eğlendiğini anlatılır. Gotlar 3. yüzyılda bölgeye göç etmişler, 4. yüzyılda Arian Hıristiyanlığını benimsemişler ve Kırım'da (Tmutarakan dışında Kiev kontrolü dışında olan) yapılan 4. ve 5. yüzyıl kiliselerini geride bırakmışlardır; 370'lerin sonu Hun istilası Hristiyanlaşmayı birkaç yüzyıl boyunca durdurmuştur.[3]

Dokuzuncu yüzyıl[değiştir | kaynağı değiştir]

Askold ve Dir ile Kievli Olga gibi en eski Kiev prensleri ve prenseslerinden bazılarının Hristiyanlığa geçtiği rivayet edilir, ancak Bilge Oleg, Kievli İgor ve I. Sviatoslav pagan olarak kalmıştır.[1] Bazı kaynaklara ve tarihçilere göre 9. yüzyılda Kiev Ruslarını Hristiyanlaştırma girişiminde bulunulmuştur. Bu sözde ilk din değiştirme girişiminin en güvenilir kaynağı, Konstantinopolis Patriği I. Fotios'un 867'nin başlarına tarihlenen genelge niteliğindeki mektubudur. Fotios 860 yılındaki Rus-Bizans Savaşı'na, atıfta bulunarak, Doğulu patrik ve piskoposlara, Bulgarların 864 yılında İsa'ya döndükten sonra[4] Rusların bu davayı o kadar gayretle takip ettiğini ve kendi topraklarına bir piskopos göndermeyi akıllıca bulduğunu bildirir.[5]

Bizans tarihçileri, Aziz Theofanis'in devamından yola çıkarak, Rusların 860 yılında Konstantinopolis'e yaptığı akının Bizans'ın başarısı olduğunu varsaydılar ve varsayılan zaferi Theotokos'un Şefaatine bağladılar. Bu inanç şu yorumu gerektiriyordu: İmparatorluk başkentinin duvarları altında tanık oldukları mucizeler karşısında dehşete düşen ve başlarına gelen felaketten acı çeken Ruslar, Fotios'a elçiler göndererek ondan kendi topraklarına bir piskopos göndermesini istediler.[6]

Büyükbabası Makedon Basileios'un biyografisini yazan VII. Konstantinos'a göre, Rusları pagan yollarını terk etmeye ikna eden onun atasıdır. Konstantinos, din değiştirmeyi selefleri III. Mihail ve Fotios'tan ziyade Basileios ve Patrik I. İgnatius'a bağlamıştır. Bizanslıların ikna edici sözleriyle ve altın, gümüş ve değerli dokulardan oluşan zengin hediyelerle Rusları nasıl din değiştirmeye teşvik ettiklerini anlatır. Ayrıca paganların özellikle Başpiskoposun (sic) fırına attığı bir İncil kitabı yangından zarar görmemesi mucizesinden etkilendiklerine dair geleneksel bir hikâyeyi de tekrarlar.[7]

Konstantinos'un açıklaması, Rusların 9. yüzyılda Hristiyanlaşmasının iki aşamadan geçip geçmediği konusunda uzun vadeli akademik bir tartışmayı hızlandırmıştır. Bir düşünce ekolü, yalnızca tek bir Hristiyanlaşmanın olduğunu varsayar: Atasını yüceltmek isteyen Konstantinos, selefi III. Mihail'in misyoner zaferlerini Basileios'a atfetmiştir.[8]

Öte yandan Constantin Zuckerman, Rusların ilk talebine yanıt olarak Fotios'un (ve III. Mihail'in) Rus Hanlığı'na basit bir piskopos gönderdiğini iddia eder. Paganlar, piskoposun düşük rütbesinden dolayı küçümsendiklerini hissetmişler ve Hristiyan olma coşkuları yok olmuştur. Eylül 867'de Michael, (yeni patrik İgnatius ile birlikte) yerel liderlerin dini coşkusunu zengin hediyelerle destekleyen bir başpiskoposu Ruslara gönderen Basileios tarafından öldürülmüştür. Parantez içinde, eşzamanlı Bulgaristan'ın Hristiyanlaşması da aynı şekilde iki aşamada gerçekleşti: Basit bir piskoposun Konstantinopolis'ten başkentlerine gelmesi Bulgarları rahatsız etmiş ve Papa I. Nicolaus'tan kendilerine daha yüksek rütbeli bir kilise yetkilisi göndermesini talep etmişlerdir. Bu tür düşünceler önemli bir siyasi prestij meselesiydi.[9] Bu örüntü, Frank tarihçilerinin, gerçek niyetleri Hristiyanlaştırma ritüellerine eşlik eden zengin armağanları elde etmek olan İskandinavların bir çok "vaftiz" hikâyeleri ile paralellik göstermektedir.[10]

Hristiyanlaşmanın tarihi ve gerekçesi de akademik tartışmalar içerir. Grigory Litavrin, olayı "Hıristiyan devletinin yöneticisiyle avantajlı anlaşmalar elde etmeyi kolaylaştıran resmi ve diplomatik bir eylem" olarak görür.[11] Zuckerman, İgnatius'un başpiskoposunu yaklaşık 870 yılında Rusya'ya gönderdiğini iddia ederken, Dmitry Obolensky 874'ü kesin Hristiyanlaşma tarihi olarak kabul etme eğilimindedir.[12]

Onuncu yüzyıl[değiştir | kaynağı değiştir]

Fotios'un Rusları Hristiyanlaştırma çabalarının kapsamı ne olursa olsun, etkileri kalıcı olmadı. Her ne kadar Fotios'un misyonundan bahsetmeseler de, İlk Vakayiname yazarları 944 yılına gelindiğinde Kiev nüfusunun büyük bir bölümünün Hristiyan olduğunun farkındadırlar. Vakayiname metninde korunan Rus-Bizans Antlaşması'nda, Rusların Hristiyan kısmı kendi inançlarına göre yemin ederken, iktidardaki prens ve diğer Hristiyan olmayanlar pagan geleneğine göre Perun ve Veles'i üzerine yemin ederler. Kiev'deki Aziz İlyas kilisesinden (Slav ülkelerindeki kült, Perun'un kültünü yakından örnek alınmıştır) kronik metninde bahsetmesi modern bilim adamlarının o zamanlar Kiev'de kaç kilisenin var olduğu konusunda kafa yormasına neden olmuştur başlıyor.

Aziz Prenses Olga'nın Konstantinopolis'taki vaftizi, Radziwiłł Vakayinamesi'dan bir minyatür

945 ya da 957'de, iktidardaki naip, Kievli Olga, Gregorios adında bir rahiple birlikte Konstantinopolis'i ziyaret etti. İmparatorluk sarayındaki kabülü De Ceremoniis'te anlatılmıştır. Efsaneye göre Bizans İmparatoru VII. Konstantinos, Olga'ya aşık olmuş; ancak onu vaftiz babası olması için kandırarak onu reddetmenin bir yolunu bulmuştur. Vaftiz edildiğinde, bir vaftiz babasının vaftiz kızıyla evlenmesinin uygunsuz olduğunu söylemiştir.

Genellikle Olga'nın Kiev yerine Konstantinopolis'te vaftiz edildiği varsayılsa da, kutsal törenden açıkça bahsedilmemekte, dolayısıyla her iki versiyon da mümkün görülmektedir. Olga'nın Roma'dan bir piskopos ve rahip talep ettiği de bilinmektedir. Oğlu Sviatoslav (h. 963-972), Perun'a ve Slav panteonunun diğer tanrılarına tapmaya devam etmiştir. Hayatı boyunca inatçı bir pagan olarak kalmış; İlk Vakayiname'a göre, Hristiyan olursa savaşçılarının ona olan saygısını kaybedeceklerine ve onunla alay edeceklerine inanmaktaydı.

Sviatoslav'ın halefi I. Yaropolk (h. 972-980), Hristiyanlığa karşı daha uzlaşmacı bir tavır sergilemiş gibi görümektedir. Geç Orta Çağ kaynakları, Yaropolk'un Papa ile büyükelçi değişiminde bulunduğunu bile iddia etmektedirler. Chronicon of Adémar de Chabannes ve St. Romuald'ın hayatı (Petrus Damianus tarafından) aslında Querfurtlu St. Bruno'nun yerel bir kralı (ülkeyi yöneten üç kardeşten biri) Hristiyanlığa dönüştürmeyi başardığı Rus topraklarına olan misyonunu belgelemektedir. Alexander Nazarenko, Yaropolk'un bazı ön vaftiz törenlerinden geçtiğini, ancak din değiştirmesi resmileşmeden önce pagan üvey kardeşi Vladimir'in (tahtta kendi hakları sorgulanabilir) emriyle öldürüldüğünü öne sürer. Bu teoriye göre, Yaropolk'un Latince biçimine göre vaftizine ilişkin herhangi bir bilgi, Vladimir'in Rus Havari imajını sonraki nesiller için lekelenmemiş tutmaya gayret eden daha sonraki Doğu Ortodoks tarihçileri tarafından gizlenmiş olacaktı.

Vladimir'in Hristiyan olması[değiştir | kaynağı değiştir]

I. Vladimir'in 980'lerde Slav paganizminden Bizans Hristiyanlığına nasıl [[din değiştirme|sini anlatan Orta Çağ kaynaklarında birkaç farklı versiyonda kaydedilen bir anlatıdır.[13]

Geleneksel tarih yazımında bu olay, Vladimir'in Vaftizi[a] olarak bilinir ve Kiev Rus'unun (Rus Vaftizi olarak anılır) Hristiyanlaşmasının en önemli noktası olarak kabul edilir.

Hemen hemen tüm rivayetlerin üzerinde hemfikir olduğu şey, Volodimer'in vaftizinin diğer iki olayla hemen hemen aynı zamanlarda gerçekleştiğidir: Volodimer'in, ortak imparatorlar II. Basil ve VIII. Konstantin'in kız kardeşi olan Bizans prensesi Anna Porphyrogenita ile evlenmesi ve Volodimer'in 19. yüzyılda bir Bizans şehrini kuşatması ve ele geçirmesi. Chersonesus olarak adlandırılan Kırım yarımadası (Orta Çağ Yunancası: Χερσών, romanlaştırılmış: Chersōn; Kilise Slavcası: Кърсунь/корсоунь, romanlaştırılmış: Kŭrsunĭ/Korsun', modern Ukraynaca ve Rusça: Херсон(ес) Kherson(es)[b]). Bu üç olayın birbiriyle nasıl bağlantılı olduğu, hangi sırayla ve neden gerçekleştiği konusunda anlaşamıyorlar.[13] Dönüşüm öyküsünün tamamı, İlk Vakayiname'ın (PVL) büyük bir bölümünü kapsıyor: 84-121. sayfalar, yani tüm metnin toplam 286 sayfasından 37. sayfa (%12,9).[14]

Kiev'in Hristiyanlaşması[değiştir | kaynağı değiştir]

Kiev halkının toplu vaftiz yerinin yakınındaki Kiev'deki Volodymyrska Tepesi'ne Prens Vladimir anıtı dikilmiştir

Zaferle Kiev'e dönen Vladimir, başkentinin sakinlerini vaftiz için Dinyeper nehrine davet etti. Bu toplu vaftiz, Kiev Rus devletinin Hristiyanlaştırılmasında ikonik bir açılış olayı haline geldi ve bazen Rus Vaftizi olarak da anılıyor.

Vladimir ilk başta on iki oğlunu ve birçok boyarını vaftiz etti. Slav pagan tanrılarının (sadece sekiz yıl önce bizzat diktirdiği) ahşap heykellerini yok etti. Ya yakıldılar ya da parçalara ayrıldılar ve Perun'un heykeli Dinyeper'a atıldı.[15]

Ardından Vladimir, Kiev'in tüm sakinlerine, "zengin, fakir, dilenci ve kölelere", "prensin düşmanı" olma riskine girmemeleri için ertesi gün nehre gelmeleri yönünde bir mesaj gönderdi. Çok sayıda insan geldi; hatta bazıları yanlarında bebek bile getirdi. Bu olay için Hersonisos'tan (GrekçeΧερσών; Kilise SlavcasıКърсунь/корсоунь, modern Ukraynaca ve Rusça: Херсон(ес) Kherson(es)[b]) gelen rahipler dua ederken suya gönderildiler.[16]

Bu olayı anmak için Vladimir, Tithes Kilisesi adı verilen ve kendisinin ve yeni karısının cesedinin gömüleceği Kiev Rus'un ilk taş kilisesini inşa etti. Daha önce pagan heykellerinin bulunduğu tepenin üzerine başka bir kilise inşa edildi.[17]

Sonrası[değiştir | kaynağı değiştir]

Ostromir İncilleri, Kilise Slavcasında yazılmış, ilk tarihli Doğu Slav kitaplarından biridir.

Kiev'in vaftizini ülkenin diğer kent merkezlerinde de benzer törenler izledi. Ioakim Vakayinamesi, Vladimir'in amcası Dobrynya'nın Novgorodiyanları "ateşle" Hristiyanlığa zorladığını, yerel belediye başkanı Putyata'nın ise yurttaşlarını "kılıçla" Hristiyan inancını kabul etmeye ikna ettiğini söylüyor. Aynı zamanda Piskopos Ioakim Korsunianin, pagan mezarlığının bulunduğu yere "13 tepeli" ilk ahşap Kutsal Bilgelik Katedrali'ni inşa etti.[18]

Paganizm ülkede uzun süre varlığını sürdürdü ve Yukarı Volga Ayaklanması ve ara sıra gerçekleşen diğer pagan protestoları sırasında yüzeye çıktı. Ülkenin Rostov merkezli kuzeydoğu kısmı yeni dine özellikle düşmandı. Novgorod'un kendisi de 1071 gibi geç bir tarihte Piskopos Fedor'un şahsına yönelik gerçek bir tehditle karşı karşıya kaldığı bir pagan ayaklanmasıyla karşı karşıya kaldı; Prens Gleb Sviatoslavich, bir büyücüyü baltayla ikiye bölerek kalabalığı dağıttı.[19]

Rusya'nın Hristiyanlaşması, onu Bizans İmparatorluğu ile sıkı bir şekilde ittifaka soktu.[20] Yunanca öğrenme ve kitap kültürü Kiev'de ve ülkenin diğer merkezlerinde benimsendi. Bizans modeli üzerine kiliseler inşa edilmeye başlandı. Vladimir'in oğlu I. Yaroslav'un hükümdarlığı sırasında Metropolit Ilarion, Doğu Slav edebiyatının bilinen ilk eserini yazdı; bu, Rusya'yı "Hukuk ve Zarafet Üzerine Vaaz" olarak bilinen diğer topraklarla olumlu bir şekilde karşılaştırdığı ayrıntılı bir söylevdi. Aynı dönemde Novgorod'da üretilen Ostromir İncilleri, tamamen korunmuş ilk tarihli Doğu Slav kitabıydı. Ancak sıradan edebiyattan hayatta kalan tek eser olan İgor'un Seferinin Hikayesi, Hristiyan Kiev Ruslarının yönetimi altında bir dereceye kadar pagan dünya görüşünün kaldığını gösteriyor.

1988'de, kökleri Kiev vaftizine dayanan Doğu Katolik ve Ortodoks kiliselerinin inananları, Doğu Slav Hristiyanlığının milenyumunu kutladılar. Moskova'daki büyük kutlamalar Sovyet devleti ile kilise arasındaki ilişkinin niteliğini değiştirdi. 1917'den bu yana ilk kez çok sayıda kilise ve manastır Rus Ortodoks Kilisesi'ne iade edildi. Dünyanın dört bir yanındaki Ukrayna topluluklarında, çeşitli Ukrayna kiliselerinin üyeleri de Ukrayna'da Hristiyanlığın Milenyumunu kutladılar.

2008 yılında Ukrayna Ulusal Bankası, "Ukrayna'da Hıristiyan Maneviyatının Yeniden Doğuşu" serisi kapsamında "Kiev Ruslarının Hıristiyanlaşması" hatıra paralarını tedavüle çıkarmıştır.[21]

2022 yılında Ukrayna'da bayramın geleneksel tarihi Devlet Günü adı altında resmi resmi tatil statüsüne kavuşturuldu.

Galeri[değiştir | kaynağı değiştir]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Notlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ Kilise SlavcasıВолодимѣръ; BelarusçaУладзiмiр, RusçaВладимир, UkraynacaВолодимир. Detaylar için Vladimir (isim) maddesine bakınız.
  2. ^ Adını ondan alan ve 1778'de (Herson Guberniyası'nın 1803'ten beri başkenti) kurulan, günümüz ana karasında Ukrayna bulunan günümüz şehri Herson ile karıştırılmamalıdır.

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b Katchanovski et al. 2013, s. 74–75.
  2. ^ Oleg Rapov, Russkaya tserkov v IX–pervoy treti XII veka (The Russian Church from the 9th to the First 3rd of the 12th Century). Moscow, 1988.
  3. ^ a b c d Katchanovski et al. 2013, s. 74.
  4. ^ History of the Bulgarians from Antiquity to the 16th Century by Georgi Bakalov (2003) 954-528-289-4
  5. ^ Photii Patriarchae Constantinopolitani Epistulae et Amphilochia. Ed. B. Laourdas, L.G. Westerinck. T.1. Leipzig, 1983. P. 49.
  6. ^ Theophanes Continuatus, Ioannes Cameniata, Symeon Magister, Georgius Monachus. Ed. I. Becker. Bonnae, 1838 (CSHB), p. 196.
  7. ^ Theophanes Continuatus, Ioannes Cameniata, Symeon Magister, Georgius Monachus. Ed. I. Becker. Bonnae, 1838 (CSHB), pp. 342-343.
  8. ^ A. Avenarius. Christianity in 9th-century Rus. // Beitruge zur byzantinischen Geschichte im 9.-11. Jahrhundert. Prague: V. Vavrinek, 1978. Pp. 301-315.
  9. ^ Zuckerman, Constantine. Deux etapes de la formation de l’ancien etat russe, dans Les centres proto-urbains russes entre Scandinavie, Byzance et Orient. Actes du Colloque International tenu au College de France en octobre 1997, ed. M. Kazanski, A. Nersessian et C. Zuckerman (Réalités byzantines 7), Paris 2000, p. 95-120.
  10. ^ Петрухин В.Я. Начало этнокультурной истории Руси IX-XI вв. Moscow: Gnozis, 1995. P. 220.
  11. ^ Florja B.N., Litavrin G.G. Christianization of the Nations of Central and South-East Europe and the Conversion of Old Rus. // Byzantinoslavica. 1988. 49. P. 186.
  12. ^ D. Obolensky. Byzantium and the Slavs: Collected Studies. London, 1971. V.4.
  13. ^ a b Ostrowski 2006, s. 567.
  14. ^ Ostrowski & Birnbaum 2014, 0.1–286, 7pp.
  15. ^ Longsworth, Philip (2006). Russia: The Once and Future Empire from Pre-History to Putin. New York: St. Martin's Press. s. 38. ISBN 0-312-36041-X. 
  16. ^ Lavrent (PSRL 1), col. 102.
  17. ^ Lavrent (PSRL 1), cols. 108-9.
  18. ^ Novgorodskaia tretiaia letopis, (PSRL 3), 208. On the initial conversion, see Vasilii Tatishchev, Istoriia rossiiskaia, A. I. Andreev, et al., eds. (Moscow and Leningrad: AN SSSR, 1962), vol. 1, pp. 112-113.
  19. ^ Arsennii Nasonov, ed. Novgorodskaia Pervaia Letopis: Starshego i mladshego izvodov (Moscow and Leningrad: AN SSSR, 1950), pp. 191-96.
  20. ^ Averintsev S. The Baptism of Rus' and the path of Russian culture 3 Ocak 2023 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., in The Christianization of ancient Russia, a millennium: 988-1988, ed. Y. Hamant (Paris, 1992), 139-147
  21. ^ Commemorative Coins "Christianization of Kievan Rus", National Bank of Ukraine web-site, July 2008

Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Nedir? :Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? ile ilgili Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Ne Demektir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Açıklaması Nedir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Cevabı Nedir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Açıklaması? :Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Gerçek mi? :Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? ile ilgili Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Hakkında? :Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? ile ilgili Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? burada bulabilirsiniz. Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması anlamı nedir?, Kiev Ruslarının Hristiyanlaşması ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Walter Winterbottom, Fernando Navarro, Ebu Cehil, Rogno, Atina Politeknik Ayaklanması, Bir Küçük Aşk, Kennedy Uzay Merkezi Kalkış Kompleksi 39, Cerete, Credaro, Peia, Tanınmayan devletler listesi, Gandino, Søren Lerby, NGC 387, Averara, Piario, Antegnate, Comun Nuovo, Piazza Brembana, Heros, Cornalba, Ponteranica, Triklinik, Filago, İtalya, Carobbio degli Angeli, György Sándor, Ayşe Leman Karaosmanoğlu, Valgoglio, Curno, Eksarhia, Enfeksiyon(tıp), Erenhot, Üniter Çağrı, Fiat 147, Açık Öğretim, Balıkçılık bilimi, Anadolu Üniversitesi Spor Salonu, Christopher Atkins, Seksüel rol yapma, Fonon, Ana Sayfa, Clophill, Türk animasyon sinema filmleri listesi, Orhan Kemal Roman Ödülü, Rihanna (kitap), Tazerka, Coris, Bakuba, Canibeg, Prisluhni mi, Abşeron, Mağrip, İllüzyonizm, Matteo Ferrari, Magrip, Fiat 500L, Avustralya Ulusal Galerisi, Jorge Semprún, Cennetle müjdelenen on sahabi, Layer Breton, Göloba, Bayburt, Aphonopelma anax, Cumhurbaşkanı, Baktrça, Cem Yılmaz, Garig, ThunderCats, Justinus van der Brugghen, İkeya seki kuyruklu yıldızı, Intihuatana, Sinefil, Vilija Matačiūnaitė, Virgil, Oğuzhan Köşkü, FK Vardar, Dizi TV, Vahap Ağa Hamamı, Potosi, Marrakesh, Boyz n the Hood, İşkaşim, Derek Parfit, Uluslararası rezerv, Lille Kuşatması (1940), Eski Türk alfabesi, Giulio Ciccone, Ekran Oyuncuları Derneği Ödülleri, Adolf Hitlerin askerî kariyeri, 25. Ankara Uluslararası Film Festivali, Chikusei, Bakteriyolog, 2018 Cannes Film Festivali, Farkımız Var, Eugène Carrière, Steven Adler, Martin Olsson, Brassica rapa, Vyaçeslav Karavayev, Bakterisit, Hadis eleştirisi,
Fosforik Nedir?, Talış bayrağı Anlamı Nedir, Talış bayrağı Nasıl Oluştu, Talış bayrağı Tarihi, Talış bayrağı Renkleri, Talış bayrağı Tasarımı, Gizem Albaş Kimdir?, Fosforışıl Nedir?, Fosfatsız Nedir?, Ali Çelebi Kimdir?, Tülin Keçeci Güngör Kimdir?, Edanur Altıntaş Kimdir?, Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kimdir? Yrd Doç Dr Birsel Aybek Nereli Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kaç Yaşında?, Fosfatlı Nedir?, Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?,