Theodoros (aziz) Nedir?
Theodoros (aziz) Nedir?, Theodoros (aziz) Nerededir?, Theodoros (aziz) Hakkında Bilgi?, Theodoros (aziz) Analizi? Theodoros (aziz) ilgili Theodoros (aziz) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Theodoros (aziz) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Theodoros (aziz) Ne Anlama Gelir Theodoros (aziz) Anlamı Theodoros (aziz) Nedir Theodoros (aziz) Ne Anlam Taşır Theodoros (aziz) Neye İşarettir Theodoros (aziz) Tabiri Theodoros (aziz) Yorumu
Theodoros (aziz) Kelimesi
Lütfen Theodoros (aziz) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Theodoros (aziz) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı? Theodoros (aziz) Ne Demek? ,Theodoros (aziz) Ne Demektir? Theodoros (aziz) Ne Demektir? Theodoros (aziz) Analizi? , Theodoros (aziz) Anlamı Nedir?,Theodoros (aziz) Ne Demektir? , Theodoros (aziz) Açıklaması Nedir? ,Theodoros (aziz) Cevabı Nedir?,Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı?,Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Theodoros (aziz) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı Nedir? Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Theodoros (aziz) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Theodoros (aziz) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Theodoros (aziz)
Theodoros (aziz) Nedir? Theodoros (aziz) Ne demek? , Theodoros (aziz) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı? Theodoros (aziz) Ne Demek? Theodoros (aziz) Ne Demektir? ,Theodoros (aziz) Analizi? Theodoros (aziz) Anlamı Nedir? Theodoros (aziz) Ne Demektir?, Theodoros (aziz) Açıklaması Nedir? , Theodoros (aziz) Cevabı Nedir? , Theodoros (aziz) Kelimesinin Anlamı?
Thedoros o Studitis Θεόδωρος ο Στουδίτης | |
---|---|
Keşiş | |
Doğum | 759 |
Ölüm | 826 |
Kutsayanlar | Doğu Ortodoks Katolik Kilisesi Doğu Katolik Kiliseleri |
Yortu | 11 Kasım |
Theodoros (Grekçe: Θεόδωρος ο Στουδίτης, Thedoros o Studitis), Bizans Rumu Hristiyan aziz, kilise babası, keşiş ve teolog. Studios Manastırı igumenosu olarak görev yaptığı sırada yazdığı manastır kuralları kölelik karşıtı ilk yazılı kayıt olarak kabul edilmektedir. Bizans manastırcılığının ve Bizans'ta klasik edebi türlerin canlanmasında büyük rol oynamış, ikonoklazma karşı sert görüşleri nedeniyle imparator I. Nikiforos ve V. Leon ile ve dönemin patrikleriyle karşı karşıya gelmiştir.
Theodoros 759 yılında Konstantinopolis’te doğmuştur. Saray bürokrasisinde maliye ile ilgilenen önemli bir memur Photeinos ve Konstantinopolis’li büyük ailelerden gelen Theoktiste’nin en büyük oğludur. Theodoros’un amcası Sakkudion’lu Plato, kendisi imparatorluk maliyesinde önemli bir role sahip memurdu, hayatında büyük bir rol oynamıştır.[1] İmparator IV. Leo’nun 780 yılındaki vefatı ile Bursa’daki Olimpos dağında (Uludağ) 759 yılından beri keşiş olarak yaşamakta olan Plato, Konstantinopolis’e gelerek tüm aileyi şehri terk ederek sessiz ve tecrit edilmiş bir yerde hakiki Hristiyan hayatını yaşamaları konusunda ikna etmiştir. Theodoros, ailesi, kardeşleri ve Plato ile birlikte, oradaki arazilerini dini bir kuruma çevirmek için 781 yılında Bitinya’ya yelken açmışlardır. Burası daha sonra Sakkudion Manastırı olarak bilnecektir. Plato bu yeni yerleşkenin başrahibi olmuş, Theodoros ise onun ‘sağ eli’ olmuştur. İkisi manastırı Büyük Basil’in yazılarına uyarak bir manastıra dönüştürmeye başlamışlardır.[2]
Theodoros 794 yılında Patrik Tarasios tarafından rahiplik almış ve ardından Sakkudion Manastırının başrahibi olmuştur. 797 ya da 798 yılında Bitinya’ya yapılan arap akınında Theodoros ve keşişleri Konstantinopolis’e sığınmışlardır. İmparatoriçe İrini kendisine Konstantinopolis’teki antik Stodios Manastırının başına geçmesini teklif etmiş, kendisi de bunu kabul etmiştir.[3] Ardından Theodoros manastırı yenilemeye başlamış, bir kütüphane ve yazıhane kurmuştur. Daha sonra, Studios komününün başında olduğu ona bağlı manastırlarıyla geniş bir cemaatten oluşan, buna Sakkudion’un da dahil olduğu bir manastır yönetim sistemi kurmuştur.
İmparator V. Leo zamanında Ayasofya’da bir sinod düzenlenmiş ve İkonoklazm tekrar bir dogma olarak kabul edilmiştir. Theodoros sinodun kararlarına itiraz eden mektuplar yazmış ve ayaklanma çağrısında bulunmuştur. Ardından da Metopa’ya, Bitinya’daki Apollonia gölünün doğu kıyısındaki bir kaleye sürgüne gönderilmiştir. Theodoros sürgününün ilk yılında yaygın bir nüfuz kullanmış bunu da çogunlukla büyük bir mektup yazma kampanyası ile yapmıştır. 817 yılında Theodoros Papa I. Paschal’a iki mektup yazmış, bu mektuplar birçok ikona taraftarı başrahip tarafından imzalanmış ve anti-ikonoklastik bir sinodun toplanmasını talep etmiştir. Bunu İskenderiye ve Yeruşalim Patriklarına ve diğer ‘yabancı’ din adamlarına yazılanlar takip etmiştir. Bunun bir sonucu olarak imparator kendisinin en azından bir kez daha kırbaçlanmasını emretmiş, uygulanmasından sonra Theodoros ağır bir biçimde hastalanmıştır. İyileştikten sonra Smyrna’ya (İzmir) taşınmıştır. Ancak 821, V. Leo erken bir biçimde ölmüştür. Ardından Theodoros sürgününden azad edilmiştir. Ölümüne kadar Theodoros ikonların kullanımını destekleyen çok sayıda mektup yazmaya devam etmiş, emperyal ikonoklazmın önemli karşıtlarından birisi olarak tanınmıştır.
Theodoros çok verimli bir yazardır, en önemli eserleri;
Ayrıca; Studios Manastırı igumenosu olarak görev yaptığı sırada yazdığı manastır kuralları, kölelik karşıtı ilk yazılı kayıt olarak kabul edilmektedir.