Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir?

Arjantin sineması Nedir?

Arjantin sineması Nedir?, Arjantin sineması Nerededir?, Arjantin sineması Hakkında Bilgi?, Arjantin sineması Analizi? Arjantin sineması ilgili Arjantin sineması ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Arjantin sineması ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Arjantin sineması Ne Anlama Gelir Arjantin sineması Anlamı Arjantin sineması Nedir Arjantin sineması Ne Anlam Taşır Arjantin sineması Neye İşarettir Arjantin sineması Tabiri Arjantin sineması Yorumu 

Arjantin sineması Kelimesi

Lütfen Arjantin sineması Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Arjantin sineması İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı? Arjantin sineması Ne Demek? ,Arjantin sineması Ne Demektir? Arjantin sineması Ne Demektir? Arjantin sineması Analizi? , Arjantin sineması Anlamı Nedir?,Arjantin sineması Ne Demektir? , Arjantin sineması Açıklaması Nedir? ,Arjantin sineması Cevabı Nedir?,Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı?,Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Arjantin sineması Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı Nedir? Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Arjantin sineması Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Arjantin sineması - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Arjantin sineması

Arjantin sineması Nedir? Arjantin sineması Ne demek? , Arjantin sineması Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı? Arjantin sineması Ne Demek? Arjantin sineması Ne Demektir? ,Arjantin sineması Analizi? Arjantin sineması Anlamı Nedir? Arjantin sineması Ne Demektir?, Arjantin sineması Açıklaması Nedir? , Arjantin sineması Cevabı Nedir? , Arjantin sineması Kelimesinin Anlamı?






Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir?

Arjantin sineması

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Arjantin sineması
1961'deki Berlin Uluslararası Film Festivali'nde yer alan ikonik Arjantinli aktrisler Isabel Sarli, Olga Zubarry, Tita Merello ve Mirtha Legrand.
Salon sayısı792 (2011)[1]
 • Kişi başına100 binde 2,2 (2011)[1]
Ana dağıtıcılarUnited International Pictures 23.7%
The Walt Disney Company 22.4%
Warner Bros. 16.2%[2]
Üretilen filmler (2005-2009)[3]
Toplam52 (ortalama)
Seyirci sayısı (2012)[4]
Toplam46.386.856
 • Kişi başına4.347.481 (%9,4)
Gişe hasılatı (2012)[4]
ToplamARS 1.31 milyar
Yerli filmARS 111 milyon (%8,5)

Arjantin sineması, Arjantin'deki film endüstrisine dayanmaktadır. Arjantin sineması, Arjantin ulusunda veya Arjantinli film yapımcıları tarafından yurt dışında yapılan film ve yaratıcı film sanatını da içermektedir.

Arjantin film endüstrisi tarihsel olarak Meksika ve Brezilya'da üretilenlerle birlikte Latin Amerika sinemasında en gelişmiş üç sinemasından biridir.[5] 20. yüzyıl boyunca, Arjantin'deki film endüstrisi devlet tarafından desteklenmektedir ve oldukça kalabalık bir yönetmen ve oyuncu listesiyle İspanyolca konuşulan yerlerdeki ana film endüstrisinden biri hâline geldi.

Arjantin, Goya Ödülleri'nde En İyi Yabancı  İspanyolca Film dalında on altı ödül kazandı ve bu dalda en çok aday gösterilen ülkedir. Ayrıca Resmi Tarih (1985) ve Gözlerindeki Sır (2009) ile Akademi Ödülü kazanan tek Latin Amerika ülkesidir.[6]

Tarihi[değiştir | kaynağı değiştir]

Başlangıç[değiştir | kaynağı değiştir]

Eugenio Py

1896'da Fransız fotoğrafçı Eugene Py; Belçikalı Henri Lepage ve Avusturyalı Max Glücksmann için Buenos Aires'teki bir fotoğraf malzemesi şirketi olan 'Casa Lepage' de çalışıyordu. Üçü, "18 Temmuz 1896'da çekilen Lumiére'nin bir fotoğrafıyla" Arjantin'deki Lumière Cinématographe'in Teatro Odeón'daki çıkışını gördü.[7]

Lepage daha sonra ilk Fransız sinematografik ekipmanı ülkeye ithal etti ve 1897'de bir Gaumont kamera kullanan Eugenio Py, genellikle  Arjantin'in ilk filmi olan La bandera Argentina (Filmde Arjantin bayrağının rüzgarda sallandığı görülmektedir) ile ilişkilendirilmektedir.  Aslında bu filmden önce Brezilya'da yaşayan Alman sinemacı Federico Figner, Buenos Aires'te Vistas de Palermo, Avenida de Mayo ve Plaza de Mayo adlarıyla bilinen üç film çekmiştir. Şöhret kazanan Py, yıllarca Casa Lepage'deki sergi için filmler üretmeye devam etti ve bunu, Viaje del Doctor Campos Salles a Buenos Aires (1900, ülkenin ilk belgeseli olduğunu düşünülmektedir) ile  La Revista de la Escuadra Argentina (1901) takip etti. O zamana kadar ilk projeksiyon salonları Arjantin, Uruguay ve Şili'de Glücksmann tarafından geliştirilen uluslararası çapta film yapımı, dağıtım ve sergi sisteminin bir parçası olarak açılmıştı.

İlk gelişmeler[değiştir | kaynağı değiştir]

Amalia (1914), ilk uzun metrajlı yerli yapımdır.

Birkaç Arjantinli oyuncu, haber kısaları ve belgeseller çekerek yeni buluşu denemeye devam etti. Eugenio A. Cardini, Escenas Callejeras (1901) filmini çekti ve Mario GalloEl fusilamiento de Dorrego (1908; Dorrego'nun İdamı) adıyla Arjantin'in ilk bakış açılı filmini yaptı. Ernesto Gunche'nin yönettiği erken belgeseller de diğer çalışmalardır.

Arjantin tarihi ve edebiyatı, film yapımının ilk yıllarında film temalarına kaynaklık etmiştir. Yerli sinemanın ilk başarılarından biri de José Hernández'in gaucho şiirinden ilham alan 1915'teki Nobleza Gaucha çalışmasıdır. José Mármol'un romanına dayanan Amalia (1914), ülkenin ilk uzun metrajlı yerli yapımıdır ve Arjantin devlet başkanı Hipólito Yrigoyen hakkındaki kısa bir hiciv olan 1917'deki El Apóstol, dünya sinemasının ilk animasyon filmi oldu.

José A. Ferreyra gibi yönetmenler Arjantin sinemasında film yapmaya başladılar ve Palomas rubias (1920), La Gaucha (1921) ve Buenos Aires, ciudad de ensueño (1922) gibi filmler çekildi. Bunları, La Maleva, Corazón de criolla, Melenita de oro, Leyenda del puente inca (1923), Odio serrano, Mientras Buenos Aires duerme, Arriero de Yacanto (1924) ve El Organito de la tarde ve Mi último tango (1925) çalışmaları izledi.

1926'da Ferreyra,  Perdón, viejita (1927) filminden sonra La Vuelta al Bulín, La Costurerita que dio aquel mal paso ve Muchachita de Chiclana'yı yayımladı. Ferreyra filmlerinin çoğunda, on yılın en popüler yıldızlarından Alvaro Escobar ve Elena Guido'nun ikilisi yer aldı.

On yılın sonlarına doğru, Julio Irigoyen gibi yönetmenler 1928'de Alma en pena gibi filmleri piyasaya sürmeye başladı. Bu gibi filmler, Arjantin kültürü olan tango dansını film haline getirmeye başladı; bu durum 1930'lu yıllarda arttı.

1930'lar-1950'ler: Altın Çağ[değiştir | kaynağı değiştir]

Amelia Bence

1930'daki Adiós Argentina, bir film müziğine sahip ilk Arjantin filmi oldu. Filmde, ilk çıkışlarını yapan Libertad Lamarque ve Ada Cornaro gibi aktrisler rol aldı.

1931'de José A. Ferreyra, Vitaphone ses senkronizasyonu ile yapılan ilk Arjantin filmi Muñequitas porteñas'ı yönetti. O yıl, Ferreyra, El Cantar de mi ciudad adlı ikinci bir sesli film hazırladı ve diğer erken yönetmenleri sese geçiş yapmaya teşvik etti.

Movietone 1933'te geldi ve filmlerde hem ses hem de müzik kullanılmasını sağladı. İlk iki Arjantin sinematografik stüdyosu oluşturuldu: Argentina Sono Film, Ángel Mentasti tarafından kuruldu ve Lumiton, 1951'de Arjantin'e televizyonun tanıtımına yardımcı olan Enrique Susini önderliğindeki bir ortaklık tarafından oluşturuldu.

İlk disksiz ses filmi, Luis Moglia Barth'ın yönettiği Tango (1931)'dur ve dönemin anahtar filmi ise Amelia Bence ve Tito Lusiardo gibi bir dizi Arjantinli yıldızın ortaya çıkmasını sağlayan Dancing'tir. Dönemin diğer popüler aktörleri Aida Alberti, Armando Bo, Floren Delbene ve Arturo Garcia Buhr yer almaktadır. Libertad Lamarque'in başrolünde olduğu Madreselva (1938) ile Niní Marshall'ın başrolünde olduğu Casamiento en Buenos Aires (1940) filmleri yerel kültüre dayanmaktadır. İki film de Arjantin müzik standartları haline gelen temaları ele aldı ve başroldeki iki kadını ölümsüzleştirdi.

Diğer filmler arasında El alma del bandoneón (Mario Soffici, 1935), La muchacha de a bordo (Manuel Romero, 1936), Ayúdame a vivir (Ferreyra, 1936), Besos brujos (Ferreyra, 1937), La vuelta al nido (Leopoldo Torres Rios, 1938) ve Asi es la vida (Francisco Mugica, 1939) yer almaktadır.

Manuel Romero, 1930'lu yılların ortalarından sonuna doğru öne çıkan yönetmendir ve Don Quijote del altillo gibi filmlerde Arjantinli yıldız Luis Sandrini ile sık sık komedi filmlerinde çalıştı.

Arjantin'deki film endüstrisi, her yıl ortalama kırk iki filmin üretildiği 1930'lu ve 1940'ların sonunda bir doruk noktasına ulaştı. Filmler genelde tango içermekteydi ancak bir tango teması atlandığında bile bu dönemdeki sinemaların çoğunda hala mütevazı kahramanlar ve zengin hainler yer alıyordu.[8] Bu filmlerde, yoksulluk ve çok çalışma yüceltici olarak tasvir edildi ve yoksul, Juan Peron'un ekonomi politikalarının başlıca yararlanıcıları olarak resmedildi. Bu filmler, kısmen Peron tarafından desteklendi, peronizmin siyasi gündeminin bir parçası olarak görüldü. Açgözlülüğe saldıran ve işçi sınıfını destekleyen bir film endüstrisini destekleyerek Peron, seçim bölgelerindeki halkın itiraz oluşturma tavrını etkileyebildi.

Amerika sinemasının artan popülaritesi, Roma Katolik Kilisesi'nden gelen baskı ve Peron dönem başkanlığı sırasında artan sansür, Arjantin sinemasının büyümesini biraz sınırladı ve bu rahatsızlık, aralarında Alberto de Mendoza, Arturo Garcia Buhr, Niní Marshall ve Libertad Lamarque gibi önde gelen aktörlerin sürgün edilmesine yol açtı. Arjantin sineması, yabancı filmlerin Arjantin pazarında yer edinmesinin artmasıyla izleyici sayısını kaybetmiştir. Problemin kötü bir hâl almasıyla 1957'de Sinema Yasası ile bu akın önlenebildi ve eğitim ve finansman sağlamak için "Instituto Nacional de Cinematografía" kuruldu.

Çağın en başarılı filmleri arasında şunlar yer aldı: Historia de una noche, Luis Saslavsky, 1941; La dama duende, Luis Saslavsky, 1945; Malambro (Lucas Demare ve Hugo Fregonese, 1945); Albeniz (Luis César Amadori) oynayan: Pedro López Lagar (1947); Pelota de trapo (1948) and Crimen de Oribe (1950), Leopoldo Torres Ríos; ve Las aguas bajan turbias, Hugo del Carril, 1952. Yönetmenliğe başarılı bir şekilde geçiş yapan az sayıdaki Arjantinli aktörden biri olan Mario Soffici, oldukça övüldüğü El alma del bandoneón filmiyle 1935'te ilk kez kamera arkasına geçti ve Arjantin filminde sonraki nesil üzerine bir kurum haline geldi. En unutulmaz eserleri arasında Marco Denevi'nin çok satan gizem kitabının uyarlaması olan ve Soffici'in yazdığı, yönettiği ve oynadığı Rosaura a la diez (1958) filmi oldu.

1958'de Armando Bó'nun yönettiği El trueno entre las hojas yayımlandı. Film, daha sonraki seks sembolü hâline gelen Isabel Sarli'nin oynadığı ilk filmdir. Film Sarli için daha sonra evleneceği Armando Bó ile neredeyse otuz yıl süren ve çok sayıda seks sömürüsü filmi yapacağı ortaklığının başlangıcı oldu.[9][10] Şimdi bir klasik olarak kabul edilen[11] gölde yıkandığı bir sahne, Arjantin sinemasında tam frontal çıplaklığa sahip ilk içerik oldu.[12] Film son derece tartışmalı bir gişe başarısı elde etti; "patlama" ve "skandal" olarak nitelendirildi ve çoğunlukla Katolik Arjantin toplumunu şok etti.[13] News and Courier, Kasım 1958'de "Hedy Lamarr'ın Ecstasy'de ün kazandığı soyunmasından beri en cüretkâr pozuyla Güney Amerika'nın gişe rekorlarını kırmış şımarık Latin kızı" olduğu belirtildi.[14] Uruguay'ın Montevideo kentinde yapılan filmin galası gişe rekoru kırdı ve Sarli'nin yıkanma sahnesi "bazı Latin Amerika başkentlerini sarstı." Bununla birlikte, Sarli, diğer film yapımcıları tarafından çıplak sahne dolayısıyla eleştirildi.

Arjantinli film yapımcıları tarafından pek keşfedilmeyen korku türü Arjantinli yönetmen Narciso Ibáñez Menta tarafından keşfedildi.

Televizyon, ABD'de olduğu gibi, 1950'lerde film pazarı üzerinde baskı uygulamaya başladı; Channel 7 (kamu televizyonu) kanalının 195'teki lansmanından bu yana yayımlanmasıyla Arjantin televizyon programı Latin Amerika'nın en eskisidir.

Birinci "Yeni Sinema"[değiştir | kaynağı değiştir]

1950'lerin sonlarından bu yana yeni nesil film yönetmenleri, Arjantin filmlerini uluslararası film festivallerine götürdü. Bu tür yönetmenlerin ilk dalgasını "aristokrat çöküşünü araştıran" Leopoldo Torre-NilssonFernando Ayala, David Jose Kohon, Simon Feldman ve 1960'ların sonundaki siyasi kargaşa üzerine ilk belgeseller La Hora de los Hornos (1966-68)'u çeken Fernando "Pino" Solanas oluşturmaktadır.

Tulio Demicheli ve Carlos Schlieper gibi yönetmenler, çoğunlukla hem yazıp hem yönettiği filmlerle ortaya çıktılar. Sinematografik tarz elde eden ikinci nesil José Martínez Suárez, Manuel Antín ve Leonardo Favio'dur.

1960'lar ve 1970'ler[değiştir | kaynağı değiştir]

El Santo de la Espada (1970) çekimi sırasında Alfredo Alcón'la dönemin ustası Leopoldo Torre Nilsson (solda).

Kurt Land,  Alberto de Mendoza'nın başrolünde oynadığı ve siyah-beyaz bir polisiye dram olan 1960 çıkışlı El Asalto'yu yönetti. Arjantin sinemasında çalışan Şili'li aktör Lautaro Murúa, Alias Gardelito'yu 1961'de yönetti.

1963'te komedi filmleri Arjantin sinemasında yer almaya başladı. José Marrone gibi komedyenlerin yer aldığı ve 1963 çıkışlı Alias Flequillo gibi filmler çekildi. Arjantin filmi ve televizyonu, 1970'lerin sonlarındaki tehlikeli dönemlerde hafif konuları ele aldı.

Nostalji, Arjantin edebi klasiklerinin yeniden işleyen Leopoldo Torre Nilsson tarafından yakalandı. Nilsson,  La Mano en la trampa (1961), Martin Fierro (1968), The Seven Lunatics (1973) ve Painted Lips (1974) filmleriyle kült oldu. Aynı atmosferde ose Martinez Suarez'in karamsar filmi Los muchachos de antes no usaban arsenico (Yaşlı Adamlar Arseniğe İhtiyaç Duymaz, 1975)'da Alfred Hitchcock tarzı cinayet işlendi.

1960'ların ortalarından sonlarına doğru, Armando Bo gibi yönetmenler, izleyicileri şok edici softcore porno olan seks komedileri ürettiler ve daha önce endüstride görülmeyen çıplaklık ve seks gösterdiler. Bu tercih, Jorge Porcel'in mizah komedileri ile 1970'li yıllara kadar sürdü.

1970'lerin başında Arjantin parçalandı. Hükûmet baskısı ayaklanma ve terörle karşılandı. Solanas ve Getino, sürgüne gönderilen Peron'la iki belgesel röportaj yaparak endüstriye katkıda bulundu. Ayrıca Cine y liberacion adlı bir dergi kurdular. Getino, Latin Amerika destinasyonunda alegorik bir kurgu özelliği olan El Familiar (1972) adlı filmi yönetti. Diğer film yapımcıları Peronist filmler yapmaya devam etti ve Cine de Base gibi aşırı sol gruplar ortaya çıktı.[15] 1976'da, bu belgesel ve sinema yeniliği dönemi, Arjantin ordusu tarafından üç belgesel film yapımcısının (Gleyzer, Pablo Szir ve Enrique Juarez) öldürülmesi/kaybolmasıyla şiddetle yıkıldı.[16]

1980'lerin başı[değiştir | kaynağı değiştir]

1980'de kısıtlamaların gevşetilmesinin ardından, Arjantin ekranlarında muck-raking (skandal habercisi) sinema kendini belli etmeye başladı. Adolfo Aristarain'in Tiempo de revancha filmi, Juan Jose Jusid'in Plata dulce filmi ve Eduardo Calcagno'nun Los enemigos filmi, yolsuzluk ve dokunulmazlık gibi konulara dalan (doğrudan iktidardaki kişileri göstermeksizin) filmlerdendir. Küçük yolsuzluklar Fernando Ayala'nın El arreglo filmiyle gündeme geldi.

Cunta sineması sonrası[değiştir | kaynağı değiştir]

Arjantin sinemasında yeni bir dönem, 1983'te demokrasinin gelişinden sonra başladı. Alejandro Doria'nın aile komedisi Esperando la carroza (1985) gibi birkaç unutulmaz istisna dışında daha ciddiyetli ve somut konulara sahip filmlere yönelik slapstik komedilerin popülerliğinde belirgin bir düşüş görüldü.

Birinci grup açık bir şekilde baskı, işkence ve 1970'lerde ve 1980'lerin başında meydana gelen Kirli Savaş sırasında ortadan kaybolmalarla uğraştı. Bu filmler arasında Hector Olivera'nın Funny Little Dirty War (1983) ve gerçek bir hikâyeden esinlenen Night of the Pencils (1986); Luis Puenzo'nın Akademi Ödüllü Resmi Tarih (1985); "Pino" Solanas'ın Tangos (1985) ve Sur ("Güney", 1987) ve Alejandro Doria'nın Sofia (1987)'sı yer almaktadır.

İkinci grup sürgün ve memleket özlemini resmetti. 

Çağdaş sinema[değiştir | kaynağı değiştir]

1990'lar[değiştir | kaynağı değiştir]

1990'lı yıllar Yeni Arjantin Sineması dalgası getirdi.

1991'de Marco Bechis'in Alambrado filmi yayımlandı. Aynı yıl, aktivisti film yapımcısı Fernando "Pino" Solanas, Latin Amerika'daki hakim sosyal koşullara dair gerçeküstü bir bakış olan El viaje adlı üçüncü önemli filmini gösterime sundu. Varoluşsal öfke, Arjantin film gündemine hâkim olmaya devam etti.

1990'lı yılların sonlarında filmlerin odağında Arjantin'in artan evsizlik ve suç gibi toplumsal sorunlar yer almaya başladı. Popüler kültür, etkileyici geçmişe ve zengin kültür mirasına sahip olmak, politik tarih gibi konular sinemada işlenmeye devam edildi.

2000'ler[değiştir | kaynağı değiştir]

Devlet Başkanı Cristina Fernández de Kirchner ve Gözlerindeki Sır filminin kadrosu Yabancı Dilde En İyi Film Akademi Ödülü'ndeyken.

Fabian Bielinsky'nin twister filmi Dokuz Kraliçe (2000), gotik filmi El Aura (2005) ve Juan José Campanella'nın filmi El hijo de la novia (2001), eleştirel övgü aldı ve dünya genelinde çeşitli ödüller kazandı.

Her zaman siyasi açıdan aktif olan Arjantinli sineması, zor konuları işlemeye devam etti. Buna örnek olarak İspanyol yönetmen Manane Rodríguez'in kaçırılmış çocukları işlediği Los pasos perdidos (2001) ve "Pino" Solanas'ın 2001 ekonomik krizi ile ilgili filmi Memorias del saqueo (2004) verilebilir.

Yıllarca süren ekonomik huzursuzluk ve yerli film pazarının yabancı (çoğunlukla ABD) filmlerle geçilmesiyle Arjantin film endüstrisi 1987'de kurulan Ulusal Sinema ve Görsel Sanatlar Enstitüsü (INCAA) tarafından desteklendi.

2000'ler 2009 filmi Gözlerindeki Sır'ın eleştirel övgü alması ve 82. Akademi Ödülleri'nde Yabancı Dilde En İyi Film Akademi Ödülü kazanmasıyla sonlandı. Film ayrıca 2009'da Goya Ödülleri'nde En İyi Yabancı İspanyolca Film dalında ödül aldı.

2014'te Asabiyim Ben87. Akademi Ödülleri'nde Yabancı Dilde En İyi Film Akademi Ödülü'ne aday gösterildi ve Goya Ödülleri'nde En İyi Yabancı İspanyolca Film dalında ödül aldı.

Akademi Ödülü adaylıkları[değiştir | kaynağı değiştir]

Akademi Ödülleri'nde Yabancı Dilde En İyi Film Akademi Ödülü kategorisinde aday gösterilen filmler şunlardır:

Yıl Filmin aday olarak gösterilen adı Özgün adı Türkçe adı Yönetmen Sonuç
1974 The Truce La Tregua Bilinmiyor Sergio Renán Adaylık
1984 Camila Camila Bilinmiyor María Luisa Bemberg Adaylık
1985 The Official Story La historia oficial Resmi Tarih[17] Luis Puenzo Kazandı
1998 Tango Tango, no me dejes nunca Tango[18] Carlos Saura Adaylık
2001 Son of the Bride El hijo de la novia Bilinmiyor Juan José Campanella Adaylık
2009 The Secret in Their Eyes El secreto de sus ojos Gözlerindeki Sır Juan José Campanella Kazandı
2015 Wild Tales Relatos salvajes Asabiyim Ben Damián Szifron Adaylık

Arjantin film şirketleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b "Table 8: Cinema Infrastructure - Capacity". UNESCO Institute for Statistics. 5 Kasım 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Kasım 2013. 
  2. ^ "Table 6: Share of Top 3 distributors (Excel)". UNESCO Institute for Statistics. 16 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Kasım 2013. 
  3. ^ "Average national film production". UNESCO Institute for Statistics. 27 Ekim 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Kasım 2013. 
  4. ^ a b "Estadísticas Culturales". Sistema de Información Cultural de la Argentina. 2 Nisan 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mart 2015. 
  5. ^ Carl J. Mora, "Mexican cinema: reflections of a society, 1896-1980" (1982) 0520043049
  6. ^ "Academy Award for Best Foreign Language Film". IMDb.com. 28 Kasım 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mayıs 2015. 
  7. ^ "Argentine: Cinema: Argentine Cinema History". Surdelsur.com. 24 Eylül 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mayıs 2015. 
  8. ^ Karush, Matthew B. (2010). The New Cultural History of Peronism: Power and Identity in Mid-Twentieth-Century Argentina. Durham: Duke University Press Books. ss. 26-27. ISBN 0822347385. 24 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Ekim 2017. 
  9. ^ Ruétalo, Victoria; Tierney, Dolores (2009). Latsploitation, Exploitation Cinemas, and Latin America. Routledge. ss. 201-213. ISBN 978-0415898546. 22 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ekim 2013. 
  10. ^ "A 50 años del debut de Isabel Sarli en el cine". Perfil (İspanyolca). 1 Ekim 2008. 23 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ekim 2013. 
  11. ^ Papic, Diego (1 Ekim 2008). "La noche en que nació el mito". Clarín (İspanyolca). 11 Ağustos 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ekim 2013. 
  12. ^ "La saga de los Bó". Rolling Stone Spain (İspanyolca). 24 Temmuz 2013. 20 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ekim 2013. 
  13. ^ Vallejos, Soledad (2001). "La Coca y nada más". Página/12 (İspanyolca). 23 Eylül 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Ekim 2013. 
  14. ^ Summerlin, Sam (9 Kasım 1958). "Stardom Follows Nude Movie Bath". The News and Courier. Erişim tarihi: 26 Ekim 2013. [ölü/kırık bağlantı]
  15. ^ Bordwell, David and Thompson, Kristen. (2003) "Film History An Introduction". New York, NY: McGraw-Hill Company Inc. P. 545.
  16. ^ Shpuntoff, Richard. "Politics and Poetics: A Brief History of Argentine Documentary Cinema | International Documentary Association". Documentary.org. 28 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2015. 
  17. ^ "The Official Story (1985) Release Info". 4 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Ekim 2017. 
  18. ^ "Tango (1998) Release Info". 4 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Ekim 2017. 

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]


Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Nedir? :Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? ile ilgili Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Ne Demektir? Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Açıklaması Nedir? Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Cevabı Nedir? Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Açıklaması? :Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Gerçek mi? :Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? ile ilgili Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Hakkında? :Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? ile ilgili Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? burada bulabilirsiniz. Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Arjantin sineması nedir?, Arjantin sineması anlamı nedir?, Arjantin sineması ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Altice Arena, Ordu Grubu Oberrhein, Butch Cassidy and the Sundance Kid, Pehlevî İranı, Devlet sosyalizmi, US Airways, Haydar Olcaynoyan, Aziz Patrik, Charb, Derin Güney, Nonnosus, Musa Kazım Efendi, Spencer Compton, Yasmani Duk, Türkiyedeki sulak alanlar listesi, Türkiyede anayasal süreç, Amerikan bizonu, NGC 413, Seyifli, Sarin gazı, Hagiografi, Eskibedir, Lüleburgaz, Uzaylı filmleri listesi, Teti, Sinan Cemgil, Amerikan Bağımsızlık Bildirisi, 67. Altın Küre Ödülleri, All (şarkı), Nimonik, Amnezi, İbrahim Taşyapan, 1895, POSIX, Journal of Organic Chemistry, Miguel Ángel Alonso, Adelaide, Batı Karadeniz Bölümü, CarrefourSA Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi, Annecy, Deniz Yıldızı (dizi), Sağır Oda, Balkan Savaşlarının Nedenlerini ve Davranışları Soruşturma Uluslararası Komisyonu Raporu, Smeringopina bamenda, 1341–1347 Bizans İç Savaşı, The Monster Show, Kvalifikacija za Millstreet, Amerika Birleşik Devletleri dışişleri bakanı yardımcısı, İzmit, Kadıköy Barajı, Trigonometrik fonksiyonlar, Türk İntikam Tugayı, Mehmet Ali Özkan, Ultraviyole ışık, MariaDB, Bilimkurgu yazarları listesi, Dana Evans, V. Mihail, Taklamakan, Halil Akbunar, Bozkurt (mitoloji), Örme kumaş, Kullanıcının geliştirdiği içerik, Açı, Acı, Teknokulis, Tom Bombadil, Boronkay, Ergene Bölümü, Amerika Birleşik Devletleri İstihbarat Topluluğu, Leonel Sánchez, Zeki Alasya, Porsuk Barajı, Roald Dahl, Oyo İmparatorluğu, Kayapınar Cumhuriyet, Felahiye, Ağrıda 2024 Türkiye yerel seçimleri, Ruşen Cevadov, Uluslararası Ağırlıklar ve Ölçüler Bürosu, Liamuiga Dağı, Anatolikon Theması, 1812 İspanyol Anayasası, Canlı yayın, 2018 Türkiye Kupası Finali, Ermeni hipotezi, Yargıtay (Türkiye), Philipp Tschauner, Yasincizade Abdülvehhab Efendi, Cantar de mio Cid, Nörogörüntüleme, Quini, Deborah Kerr, Kişilerarası duygu düzenleme, A Thousand Suns, Ermenistan arması, Oyak Emeklilik, The Pianist (2002 film), Ömer Zülfü Livaneli, Litvanyaca, Monté la riviè, Levant mutfağı,
Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?, Toksikolojik Nedir?, Fistolu Nedir?,