I. Seti Nedir?
I. Seti Nedir?, I. Seti Nerededir?, I. Seti Hakkında Bilgi?, I. Seti Analizi? I. Seti ilgili I. Seti ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. I. Seti ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. I. Seti Ne Anlama Gelir I. Seti Anlamı I. Seti Nedir I. Seti Ne Anlam Taşır I. Seti Neye İşarettir I. Seti Tabiri I. Seti Yorumu
I. Seti Kelimesi
Lütfen I. Seti Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. I. Seti İlgili Sözlük Kelimeler Listesi I. Seti Kelimesinin Anlamı? I. Seti Ne Demek? ,I. Seti Ne Demektir? I. Seti Ne Demektir? I. Seti Analizi? , I. Seti Anlamı Nedir?,I. Seti Ne Demektir? , I. Seti Açıklaması Nedir? ,I. Seti Cevabı Nedir?,I. Seti Kelimesinin Anlamı?,I. Seti Kelimesinin Anlamı Nedir? ,I. Seti Kelimesinin Anlamı Ne demek?,I. Seti Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
I. Seti Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
I. Seti Kelimesinin Anlamı Nedir? I. Seti Kelimesinin Anlamı Ne demek? , I. Seti Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
I. Seti Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! I. Seti - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
I. Seti
I. Seti Nedir? I. Seti Ne demek? , I. Seti Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
I. Seti Kelimesinin Anlamı? I. Seti Ne Demek? I. Seti Ne Demektir? ,I. Seti Analizi? I. Seti Anlamı Nedir? I. Seti Ne Demektir?, I. Seti Açıklaması Nedir? , I. Seti Cevabı Nedir? , I. Seti Kelimesinin Anlamı?
Bu madde hiçbir kaynak içermemektedir. (Şubat 2020) (Bu şablonun nasıl ve ne zaman kaldırılması gerektiğini öğrenin) |
Bu madde, Vikipedi biçem el kitabına uygun değildir. (Ocak 2009) |
I. Seti | |
---|---|
Mısır'ın on dokuzuncu hanedanı | |
Hüküm süresi | M.Ö 1290-1279 |
Önce gelen | I. Ramses |
Sonra gelen | II. Ramses |
Ölüm | M.Ö 1279 |
Eş(ler)i | Tuya |
Çocuk(lar)ı | Tia, II. Ramses |
Babası | I. Ramses |
Annesi | Sitre |
I. Seti, Yeni krallık döneminin 19. hanedanının 2. firavunudur.
I. Ramses'in oğlu, II. Ramses'in babasıdır. Eşi Tuya'dır. Hititlerle giriştiği bir dizi savaşla üstünlüğünü kabul ettirerek Kenan ve Suriye'de Mısır egemenliğini yeniden kurdu. Daha sonra ise Libya'dan gelen bir istila hareketini püskürttü. Kadeş Kalesi önüne kadar geldi ve önemli bir başarı elde etti. Ve o günden sonra I. Seti topraklarını değerlendirmeye önem verdi ve Nubye'deki altın madenlerini işletme politikasını tekrar gözden geçirdi. Bayındırlık işlerine girişti. Abidos'ta yedi ayrı kutsal bölümü olan bir tapınak inşa ettirdi. O kutsal bölümlerden biri I. Seti'ye aittir. Tapınağın arkasında boş mezarı (Osieiron) yükseliyordu. I. Seti'nin Krallar Vadisindeki asıl mezarı çok renkli alçak kabartmalarıyla ünlüdür.
I. Seti'den sonra yerine eşi Tuya'dan olan II. Ramses geçti. Seti'nin hükümdarlığı dönemine ait çeşitli görüşler vardır. Bazı tarihçiler hükümdarlığını M.Ö. 1294—1279 olarak belirtirken, günümüzde genel kabul M.Ö 1290-1279 şeklindedir.
Bu iki tarih, özel bir Egytologist tarafından kullanılan kronolojik sistemde bağlıdır. Seti'nin, "Takımdan" ifade ettiği isim, hangisi, onun, kutsandığını gösterir, Tanrı'ya, koydu (Genellikle "Seth"). Öyle firavunların çoğuyla, Seti'nin, birkaç ismi vardı. Onun yükselmesinin üzerinde, o, prenomen mn m³ 't r'inkini aldı, hangisi, Mısırlı'da Menmaatre olarak çevirir, "Sonsuz, renin adaletidir" ifade etmek. Daha iyi onunki, nomeni bildi veya doğum ismi teknik olarak, domuz ahrı mry n pt& 7717 olarak çevrilir; Veya Sety Merenptah, "Takımın adamı, Ptah'ın sevgilisi" ifade etmek. Onun hükümdarlığının yıl 9u'nun etrafında, Setisi, veliaht prens ve onun seçilen halefi olarak onun oğlu II. Ramesses kararlaştırdı, ama iki kralın arasında bir coregency için kanıt, muhtemel aldatıcıdır. Bu firavun ve onun pek çok işinde geniş bir biyografiyi yayımlayan okşayıcı J. damgası, çeşitli tapınakta ferahlık dekorasyonlarının, ben Seti'yle II. Ramesses'i benzeten Karnak, Qurna ve Abydos'ta yerleştirdiği onun tezinde vurgular, gerçekte, II. Ramesses tarafından Seti'nin ölümünden sonra kendi kesildi, ve, bu yüzden, kaynak malzemesi olarak iki hükümdarın arasında bir ortak-naipliği desteklemek kullanılamaz. Benim, hükümdarlık uzunluğu olduğum Seti, her iki 11 veya 15 dolu yıldı. İngilizce Egyptologist Kenneth mutfağı, 15 yıl olduğuna inanırken, koşullara bağlı kanıt güncel olarak, daha kısa figürün, doğru olanı olduğunu akla getirir. Önemli olan onun 11'inci yılından sonra Seti için ben bilinen hiçbir tarih yoktur, eğer o, 15 yılın bir hükümdarlığını beğenseydi çünkü o, tarihsel kayıtlarda tamamen kuyu dokümanlıdır. Onun yıl 12, 13, 14 veya 15i için kayıtta devamlı bir kırık, biraz olasısız gözükür. Önemle daha çok, okşayıcı J. damgası, kralın şahsen, onun yıl 9u'nda dikilitaşlar ve devasa heykelleri inşa etmesi için Aswan'da yeni kaya madenlerini açtığını not etti. bu olay, iki kayada Aswan'da stelas anılır. Yine de, Seti'nin dikilitaşları ve heykellerinin çoğu Flaminian gibi ve Luxor dikilitaşları, sadece kısmen bitmişti veya dekore etti, onun oğlunun hükümdarlığının altında onların, erkenden tamamlandığından beri onun ölümünden oluncaya kadar, epigraphic kanıtında temel aldı. (II. Ramesses sadece, 'Usermaatre' onun ilk yılında prenomeni kullandı ve onun kraliyetle ilgili başlığının son formunu benimsemedi 'Usermaatre Setepenre'ninki onun ikinci yılına geçe kadar.) damgası meyilli olarak, bu kanıtın, soruya benim olduğu ve "Seti, öldü, on bir yıl hükümdarlığına bir onu olduktan sonra" onu akla getirdiği Seti için bir 15 yıl hükümdarlığının fikrini çağırdığını not eder çünkü sadece iki yıl kaya madenleri ve kısmi tamamlamanın açıklığının arasında geçmiş olacaktı ve bu anıtların dekorasyonu. bu açıklama, benim, II. Ramesses'in, "Onun babasının bitmemiş anıtlarının, Gurnah ve Abydos'ta onun babasının tapınaklarının Karnak ve kısımlarında Hypostyle salonunun güney yarısı dahil birçoğu" onun kendi hükümdarlığının ilk yılı esnasında üzerinde dekorasyonları tamamlamak zorunda olduğu anıtlar ve gerçek olduğum bitmemiş Seti durumunun kanıtıyla daha iyi uyar. Kritik bir şekilde, damga, iki Aswan kaya stelas durumundan daha büyük olduğunu not eder "(İe: Devler) onun Majı adına çok büyük dikilitaş ve büyük ve harikulade heykellerin yapması için kalabalık işlerin görevlendirmesini emretti benim olduğu o seti
Ayrıca, ilk olarak ben Seti'nin arasında bir ortak-naipliğin teorisini ciro eden geç William Murnane, ve II. Ramesses sonra, onun teklif edilen ortak-naiplik görüşünü gözden geçirdi, ve II. Ramesses'in, onun kendi kraliyet takvimlerini saymaya başlamış olduğu fikri geri çevirdi, Seti olurken, ben, hala canlıydım. Sonunda, Kenneth mutfağı, Seti'nin arasında ilişkiyi ben ve II. Ramesses'e tanımlaması için terim ortak-naipliğini geri çevirir; O, öyle genç Ramesses'in, bütün kraliyet eşyalarını kraliyetle ilgili bir titulary ve haremin kullanımı dahil beğendiği bir "Prens naipliği"in olduğu II. Ramesses'in kariyerinin en erken evresini tanımlar, ama onun babasının ölümünden sonraya kadar onun kraliyet takvimlerini saymadı.Bunun, gerçek yüzünden o olduğu, kanıttır, iki kralın arasında bir ortak-naiplik, belirsiz ve yüksek ölçüde muğlak olduğu için. II. Ramesses'in adanan yazı ve Kuban Stelası'nın olduğu Ramesses'in hükümdarlığı, yani Abydos'un ilk on yılından iki önemli yazı tutarlı bir şekilde, sonraki başlıkların, "Bazı askerî başlıklarla beraber" onlarla bir veliaht prensten sadece, yani tahta "Kralın en büyük oğlu ve kalıtsal prensi" veya "Çocuk-varis"i benzettiğini verir. Bu yüzden, hiçbir açık kanıt, II. Ramesses'in, şimdiden onun babasının altında bir ortak-naip olduğu hipotezi desteklemez. Damga, onu vurgular:
"Onun, Adanan yazıda onun kollarında bir çocuğun olduğu anda Seti tarafından kral taç giydirildiği Ramesses'in talebi, yüksek ölçüde kendinden-servistir, ve onun onun rolü tanımlamasının veliaht prens olarak, daha çok ac olmasına rağmen sormayı açar."