Ferdinand Lassalle Nedir?
Ferdinand Lassalle Nedir?, Ferdinand Lassalle Nerededir?, Ferdinand Lassalle Hakkında Bilgi?, Ferdinand Lassalle Analizi? Ferdinand Lassalle ilgili Ferdinand Lassalle ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Ferdinand Lassalle ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Ferdinand Lassalle Ne Anlama Gelir Ferdinand Lassalle Anlamı Ferdinand Lassalle Nedir Ferdinand Lassalle Ne Anlam Taşır Ferdinand Lassalle Neye İşarettir Ferdinand Lassalle Tabiri Ferdinand Lassalle Yorumu
Ferdinand Lassalle Kelimesi
Lütfen Ferdinand Lassalle Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Ferdinand Lassalle İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı? Ferdinand Lassalle Ne Demek? ,Ferdinand Lassalle Ne Demektir? Ferdinand Lassalle Ne Demektir? Ferdinand Lassalle Analizi? , Ferdinand Lassalle Anlamı Nedir?,Ferdinand Lassalle Ne Demektir? , Ferdinand Lassalle Açıklaması Nedir? ,Ferdinand Lassalle Cevabı Nedir?,Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı?,Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Ferdinand Lassalle Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı Nedir? Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Ferdinand Lassalle Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Ferdinand Lassalle - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Ferdinand Lassalle
Ferdinand Lassalle Nedir? Ferdinand Lassalle Ne demek? , Ferdinand Lassalle Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı? Ferdinand Lassalle Ne Demek? Ferdinand Lassalle Ne Demektir? ,Ferdinand Lassalle Analizi? Ferdinand Lassalle Anlamı Nedir? Ferdinand Lassalle Ne Demektir?, Ferdinand Lassalle Açıklaması Nedir? , Ferdinand Lassalle Cevabı Nedir? , Ferdinand Lassalle Kelimesinin Anlamı?
Ferdinand Lassalle | |
---|---|
Doğum | Ferdinand Johann Gottlieb Lassal 11 Nisan 1825 Breslau, Silezya, Prusya Krallığı (günümüzde Wrocław, Polonya) |
Ölüm | 31 Ağustos 1864 (39 yaşında) Carouge, Cenevre Kantonu, İsviçre |
Ölüm sebebi | Düello |
Defin yeri | Eski Yahudi Mezarlığı, Wrocław |
Milliyet | Alman |
Vatandaşlık | Prusya Krallığı |
Eğitim | Breslau Üniversitesi Berlin Humboldt Üniversitesi |
Meslek | Filozof · avukat · ekonomist |
Önemli eser(ler) | Lassallizm, Ücretlerin demir yasası |
Siyasi parti | Alman İşçi Birliği |
Ebeveyn(ler) | Heyman Lassal (babası) Rosalie Heizfeld (annesi) |
İmza | |
Ferdinand Johann Gottlieb Lassalle (11 Nisan 1825 – 31 Ağustos 1864), Yahudi asıllı Alman düşünür, filozof, sosyalist aktivist. Lassalle daha gençlik yıllarından itibaren felsefe ve siyasetle ilgilenmeye başlamıştır. Ferdinand daha lisede okurken ileride kendisini öne çıkaracak olan kimi meziyetlerini ortaya koymuştu: sahte bir rapor tertiplediği için liseden atılmıştı. Liseden atıldıktan sonra, bir ticaret okuluna devam edip, 1843’te diplomasını aldıysa da, bu diplomayla yetinmemişti. Önce Breslau Üniversitesinde sonra da Berlin Üniversitesinde akademik kariyer yapma amacıyla hukuk ve felsefe okumaya başladı. Berlin’de okurken pek çok akranı gibi Hegel ve Feuerbach’ın fikirleriyle tanıştı.[1]
Lassalle, Ferdinand Johann Gottlieb Lassal olarak 11 Nisan 1825'te Breslau, Silezya'da (günümüzde Wrocław, Polonya) doğdu. Babası Heyman Lassal, Yahudi bir ipek tüccarıydı ve oğlunu Leipzig'deki ticaret okuluna göndererek ticari bir kariyer hedefliyordu. Ancak Lassalle kısa süre sonra üniversiteye geçti ve önce Breslau Üniversitesi'nde, daha sonra da Berlin Üniversitesi'nde okudu. Burada filoloji ve felsefe eğitimi alan Lassalle, Georg Hegel'in felsefi sisteminin bir hayranı oldu. Lassalle genç yaşta kendisini Yahudilikten ayırmak için adını değiştirdi.[2]
Lassalle, 1845'te üniversite sınavlarını birincilikle geçti ve ardından Heraklitos üzerine bir kitap yazmak için Paris'e gitti. Lassalle orada şair Heinrich Heine ile tanıştı ve Heine, 1846'da tutkulu genç arkadaşı hakkında şunları yazdı "Hiç kimsede bu kadar tutku ve zeka berraklığının eylemde birleştiğini görmedim. Cüretkâr olmakta haklısın - biz diğerleri sadece bu ilahi hakkı, bu ilahi ayrıcalığı gasp ediyoruz".
Kitabı üzerinde çalışmak için Berlin'e dönen Lassalle, 40'lı yaşlarının başında, uzun yıllardır kocasından ayrı yaşayan ve çiftin mallarının paylaşımı konusunda kocasıyla anlaşmazlığı olan Kontes Sophie von Hatzfeldt ile tanıştı. Lassalle onun davası için gönüllü oldu ve bu teklif hemen kabul edildi. Lassalle önce kocasına düello için meydan okudu, ancak meydan okuması reddedildi.[2]
Lassalle'ın Kontes von Hatzfeldt'in çıkarlarını 36 farklı mahkeme salonunda savunduğu, sekiz yıllık bir hukuk mücadelesi izledi. Nihayetinde Kontes'in lehine bir anlaşma yapıldı ve Kontes büyük bir servete kavuştu. Minnettarlığını göstermek için Lassalle'a hayatının geri kalanında yıllık 5.000 thaler (yaklaşık 750 £) ödemeyi kabul etti.
Lassalle, Rigi Kaltbad'da Helene von Dönniges adında genç bir kadınla tanıştı ve 1864 yazında evlenmeye karar verdiler. Helene o zamanlar Cenevre'de yaşayan ve Lassalle ile hiçbir ilgisi olmayan Protestan bir ailenin kızıydı.[3] Bir tarihçi olan baba, Helene'in onunla görüşmesini engelledi ve Lassalle buna şiddetle karşı çıktı. Görünüşe göre baskı altında, kısa süre sonra da nişanlandığı Iancu Racoviță adında bir Eflak prensi olan başka bir talip lehine Lassalle'dan vazgeçti.[4]
Lassalle, hem Helene'nin babası von Dönniges'e, hem de Helene'nin eşi Racoviță'ya düello meydan okumaları gönderdi. Racoviță meydan okumayı kabul etti. Lassalle'ın tabanca kullanma konusunda hiç deneyimi yoktu ve sadece bir gün antrenman yapabilmişti. Cenevre'nin bir banliyösü olan Carouge'da 28 Ağustos sabahı bir düello yapıldı. Lassalle, Racoviță tarafından karnından vuruldu ve üç gün sonra 31 Ağustos 1864'te öldü.[4] Düellonun ardından Racoviţă hastalandı ve Helene von Dönniges onunla evlendikten kısa bir süre sonra öldü.
Öldüğünde Lassalle'ın siyasi partisinin 4.610 üyesi vardı ve ayrıntılı bir siyasi programı yoktu.[5] ADAV, ölümünden sonra da devam etti ve 1875 yılında Almanya Sosyal Demokrat Partisi'nin kurulmasına yardımcı oldu. Ferdinand'ın mezarı, Wroclaw'da yer almaktadır.
Lassalle ve Marx, 1848 Devrimleri sırasında arkadaş oldular. Protestolar bastırıldığında Lassalle hapsedildi ve Marx, Almanya'dan kaçtı. Mektuplaşmaya devam ettiler ve 1861'e kadar bir daha görüşmediler. Bu arada Marx, kendisine hiçbir zaman fazla sempati duymamış olan Engels'in etkisiyle Lassalle'a karşı güvensizlik duymaya başladı. Marx sık sık Lassalle'ın samimi mektuplarına bu tonu yansıtarak yanıt verdi, ancak Engels'e yazdığı mektuplarda Lassalle'a karşı antipatisini dile getirdi, hatta ona "Yahudi zenci Lassalle" dedi.[6] Lassalle, en azından 1862 yılına kadar dostluklarının gerçek olduğuna inanmaya devam etti. Franz Mehring, Marx'ın Lassalle'a karşı tutumunu, "psikolojik sorun" olarak nitelendirdi.[7]
Marx tüm hatiplik süslerinden kaçınır; basit ve kısa bir dille doğrudan konuya girer; cümle cümle kendi bakış açısını keskin bir şekilde ve acımasız bir mantıkla geliştirir ve herhangi bir peroration olmadan siyasi durumun bir özetiyle sona erer. Herkes Marx'ın kendi kişiliğiyle hiçbir şekilde ilgilenmediğini ve tek işinin jüriye siyasi bir ders vermek olduğunu düşünebilir. Öte yandan Lassalle'ın konuşması neredeyse başından sonuna kadar sürer; kendini imgelerle -çoğu zaman çok güzel- ve üstünlük taslamalarıyla tüketir. Her şey duygusaldır ve ister temsil ettiği davaya ister kendisine atıfta bulunsun, asla jüriye değil, galeriye, hayali bir kitle toplantısına konuşur ve "halka sunulan hakaret" kadar "muazzam" olması gereken bir intikam ilan ettikten sonra, Schiller'in Tell adlı eserinden bir okuma ile bitirir.
— Eduard Bernstein
Teorik ve siyasi konularda da fikir ayrılıkları vardı. Gerçekten de Marx'ın Gotha Programı'nın Eleştirisi adlı makalesi kısmen Lassalle'ın Almanya Sosyalist Partisi içindeki fikirlerine bir tepki olarak yazılmıştır. Lassalle bir Alman vatanseveriydi ve Almanya'nın birleşmesi için Prusya'yı destekliyordu. Şubat 1864'te Lassalle Engels'e, çocukluğundan beri cumhuriyetçi olmasına rağmen, "hiçbir şeyin monarşiden daha büyük bir geleceğe ya da daha yararlı bir role sahip olamayacağı kanaatine vardım, eğer monarşi sosyal bir monarşi olmaya karar verebilirse. Bu durumda onun bayrağını tutkuyla taşırdım ve anayasal teoriler çabucak kereste odasına atılırdı" dedi.[8]
Marx enternasyonaldi, Lassalle ise ulusal. Marx sosyal denkliği sadece dinin yasaklandığı Sosyal Demokrat Cumhuriyet'te mümkün görmektedir ve onun fikri Avrupa Cumhuriyetleri'nin federasyonudur. Lassalle, Avrupa milliyetlerinin hala sağlam bir şekilde yerleşmiş olduğunu, ulusal fikirlerin son derece önemli bir faktör olduğunu ve dinin kimsenin ihmal edemeyeceği bir etkiyi uzun süre koruyacağını gördü ve mevcut siyasi koşullar altında bile toplumsal koşulları dönüştürmek için bir harekete ilk itici gücü vermenin mümkün olduğunu düşündü.[9]