Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir?

Cinsel ayrımcılık Nedir?

Cinsel ayrımcılık Nedir?, Cinsel ayrımcılık Nerededir?, Cinsel ayrımcılık Hakkında Bilgi?, Cinsel ayrımcılık Analizi? Cinsel ayrımcılık ilgili Cinsel ayrımcılık ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Cinsel ayrımcılık ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Cinsel ayrımcılık Ne Anlama Gelir Cinsel ayrımcılık Anlamı Cinsel ayrımcılık Nedir Cinsel ayrımcılık Ne Anlam Taşır Cinsel ayrımcılık Neye İşarettir Cinsel ayrımcılık Tabiri Cinsel ayrımcılık Yorumu 

Cinsel ayrımcılık Kelimesi

Lütfen Cinsel ayrımcılık Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Cinsel ayrımcılık İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı? Cinsel ayrımcılık Ne Demek? ,Cinsel ayrımcılık Ne Demektir? Cinsel ayrımcılık Ne Demektir? Cinsel ayrımcılık Analizi? , Cinsel ayrımcılık Anlamı Nedir?,Cinsel ayrımcılık Ne Demektir? , Cinsel ayrımcılık Açıklaması Nedir? ,Cinsel ayrımcılık Cevabı Nedir?,Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı?,Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Cinsel ayrımcılık Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı Nedir? Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Cinsel ayrımcılık Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Cinsel ayrımcılık - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Cinsel ayrımcılık

Cinsel ayrımcılık Nedir? Cinsel ayrımcılık Ne demek? , Cinsel ayrımcılık Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı? Cinsel ayrımcılık Ne Demek? Cinsel ayrımcılık Ne Demektir? ,Cinsel ayrımcılık Analizi? Cinsel ayrımcılık Anlamı Nedir? Cinsel ayrımcılık Ne Demektir?, Cinsel ayrımcılık Açıklaması Nedir? , Cinsel ayrımcılık Cevabı Nedir? , Cinsel ayrımcılık Kelimesinin Anlamı?






Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir?

Cinsiyetçilik

Vikipedi, özgür ansiklopedi
(Cinsel ayrımcılık sayfasından yönlendirildi)

Cinsiyetçilik, kişinin cinsiyetine veya toplumsal cinsiyetine dayalı önyargı veya ayrımcılıktır . Cinsiyetçilik herkesi etkiler.[1] Basmakalıplarla ve toplumsal cinsiyet rolleriyle bağlantılıdır,[2][3] ve bir cinsiyetin veya toplumsal cinsiyetin doğası gereği diğerinden üstün olduğu inancını içerebilir.[4] Aşırı cinsiyetçilik kadın düşmanlığını, cinsel tacizi, tecavüzü ve diğer cinsel şiddet biçimlerini teşvik edebilir.[5][6] Cinsiyet ayrımcılığı cinsiyetçiliği kapsayabilir. Bu terim, insanlara cinsiyet kimlikleri[7] veya toplumsal cinsiyet veya cinsiyet farklılıklarına dayalı ayrımcılık olarak tanımlanmaktadır.[8] Cinsiyet ayrımcılığı özellikle işyeri eşitsizliği açısından tanımlanmaktadır.[8] Sosyal veya kültürel gelenek ve normlardan ortaya çıkabilir.[9]

Etimoloji ve tanımlar[değiştir | kaynağı değiştir]

Fred R. Shapiro'ya göre, "cinsiyetçilik" terimi büyük olasılıkla 18 Kasım 1965'te Pauline M. Leet tarafından Franklin ve Marshall Koleji'ndeki "Öğrenci-Fakülte Forumu" sırasında ortaya atıldı.[10][11] ] Spesifik olarak, cinsiyetçilik kelimesi Leet'in "Kadınlar ve Lisans" adlı forum katkısında geçiyor ve bunu ırkçılıkla karşılaştırarak tanımlıyor, kısmen (sayfada) 3): "Tartıştığınızda ... daha az kadın iyi şiir yazdığı için, bu onların tamamen dışlanmasını haklı çıkarıyor, ırkçınınkine benzer bir pozisyon alıyorsunuz - bu durumda size 'cinsiyetçi' diyebilirim . . . Hem ırkçı hem de cinsiyetçi, yaşananlar hiç olmamış gibi davranıyor ve ikisi de her iki durumda da alakasız[10] faktörlere atıfta bulunarak birinin değeri hakkında kararlar alıyor ve sonuçlara varıyorlar.

Ayrıca Shapiro'ya göre "cinsiyetçilik" terimi ilk kez, Caroline Bird'ün 15 Kasım 1968'de Günün Hayati Konuşmaları'nda yayınlanan "Kadın Doğmak Üzerine" konuşmasında yer aldı (s. 6).[10] Bu konuşmada kısmen şunları söyledi: "Birçok yönden cinsiyetçi bir ülke olduğumuz yurtdışında kabul görüyor. Cinsiyetçilik, cinsiyet önemli değilken insanları cinsiyetlerine göre yargılamaktır. Cinsiyetçiliğin ırkçılıkla kafiyeli olması amaçlanmıştır."[10]

Cinsiyetçilik, bir cinsiyetin diğerinden üstün olduğu inancına dayalı bir ideoloji olarak tanımlanabilir.[12][13][14] Cinsiyete dayalı ayrımcılık, önyargı veya klişeleştirmedir ve çoğunlukla kadınlara ve kız çocuklarına yöneliktir.[1]

Sosyoloji, cinsiyetçiliği hem bireysel hem de kurumsal düzeyde tezahür ederek inceledi.[12] Richard Schaefer'e göre, cinsiyetçilik tüm büyük sosyal kurumlar tarafından sürdürülüyor.[12] Sosyologlar, hem bireysel hem de kurumsal düzeyde işleyen ırkçılık gibi diğer ideolojik baskı sistemleri arasındaki paralellikleri tanımlarlar.[15] İlk kadın sosyologlar Charlotte Perkins Gilman, Ida B. Wells ve Harriet Martineau cinsiyet eşitsizliği sistemlerini tanımladılar, ancak daha sonra türetilen cinsiyetçilik terimini kullanmadılar. İşlevselci paradigmayı benimseyen sosyologlar, örneğin Talcott Parsons, cinsiyet eşitsizliğini dimorfik bir cinsiyet modelinin doğal sonucu olarak anladı.[16]

Psikolog Mary Crawford ve Rhoda Unger, cinsiyetçiliği, "bir grup olarak kadınlara yönelik olumsuz tutum ve değerleri" kapsayan, bireylerin sahip olduğu önyargı olarak tanımlıyor.[17] Peter Glick ve Susan Fiske, kadınlar hakkındaki klişelerin hem olumlu hem de olumsuz olabileceğini ve bireylerin sahip oldukları klişeleri düşmanca cinsiyetçilik veya hayırsever cinsiyetçilik olarak bölümlere ayırdıklarını açıklamak için kararsız cinsiyetçilik terimini icat ettiler.[18]

Eski Mısır'da kadınların statüsü babalarına veya kocalarına bağlıydı, ancak mülkiyet hakları vardı ve davacı olarak da dahil olmak üzere mahkemeye katılabiliyorlardı.[19] Anglo-Sakson döneminin kadınlarına genellikle eşit statü verildi.[20] Bununla birlikte, birçok tarım öncesi toplumun kadınlara bugünün kadınlarından daha yüksek bir statü sağladığı fikrini destekleyecek kanıtlar eksiktir.[21][22] Tarım ve yerleşik kültürlerin benimsenmesinden sonra, bir cinsiyetin diğerinden aşağı olduğu kavramı yerleşmiş; çoğu zaman bu kadınlara ve kızlara dayatıldı.[23] Antik dünyada kadınlara eşit olmayan muamele örnekleri arasında kadınların siyasi sürece katılmasını engelleyen yazılı yasalar; antik Roma'da kadınlar oy kullanamaz veya siyasi görevlerde bulunamazlardı.[24] Başka bir örnek, çocuklara kadınların aşağılığını aşılayan bilimsel metinlerdir; Antik Çin'deki kadınlara, bir kadının çocuklukta babasına, evlilikte kocasına ve dul kaldığında oğluna itaat etmesi gerektiği şeklindeki Konfüçyüs ilkeleri öğretildi.[25]

Batı ülkelerinde evli kadınların haklarına getirilen kısıtlamalar birkaç on yıl öncesine kadar yaygındı: örneğin, evli Fransız kadınlar 1965'te[26][27][28] kocalarının izni olmadan çalışma hakkını elde ettiler ve Batı Almanya'da kadınlar bu hakkı 1977'de elde ettiler.[29][30] İspanya'da Franco döneminde evli bir kadının çalışması, mülk sahibi olması ve evden uzaklaşması için kocasının rızasına (permiso evlilik denir) ihtiyaç duyuyordu;[31] izinli evlilik 1975'te kaldırıldı. Avustralya'da 1983 yılına kadar evli bir kadının pasaport başvurusunun kocası tarafından onaylanması gerekiyordu.[32]

Dünyanın bazı yerlerinde kadınlar evlilikteki yasal haklarını kaybetmeye devam ediyor. Örneğin, Yemen evlilik yönetmeliği, bir kadının kocasına itaat etmesi ve onun izni olmadan evden çıkmaması gerektiğini belirtir. Irak'ta yasa, kocaların yasal olarak karılarını "cezalandırmasına" izin veriyor. Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nde Aile Yasası, kocanın evin reisi olduğunu belirtir; kadın itaatini kocasına borçludur; bir kadın, kocası nerede yaşamayı seçerse onunla birlikte yaşamak zorundadır; ve eşler, mahkemede dava açmak veya diğer yasal işlemleri başlatmak için kocalarından izin almalıdır.

Evlilikte kadınlara yönelik istismar ve ayrımcı uygulamalar genellikle çeyiz, başlık parası ve mehir gibi mali ödemelerden meydana gelmektedir.[33] Bu işlemler genellikle kadının kocası tarafından zorlayıcı kontrolünü haklı çıkarma ve ona kadın üzerinde yetki verme işlevi görür; örneğin , Kişisel Durum Kanunu'nun (Tunus) 13. Maddesi, "Koca, mehri ödemediği takdirde, kadını nikahı kıymaya zorlayamaz",[34][35] eğer mehir ödenir ise, evlilik içi tecavüze izin verilir. Bu bağlamda, eleştirmenler Tunus'ta kadınların iddia edilen kazanımlarını ve bölgede ilerici bir ülke olarak imajını sorguladılar ve kadınlara karşı ayrımcılığın burada çok güçlü olduğunu savundular.[36][37][38]

İşkenceye Karşı Dünya Örgütü (OMCT), kadınlara yönelik kötü muameleyi durdurmada "bağımsızlığın ve istismarcı bir kocayı terk etme yeteneğinin" çok önemli olduğunu kabul etti.[39] Bununla birlikte, dünyanın bazı yerlerinde, kadınların bir kez evlendikten sonra şiddet uygulayan bir kocadan ayrılma şansları çok düşüktür: Mahkemede kusuru kanıtlama ihtiyacı nedeniyle birçok yargı alanında boşanmak çok zordur. Fiili ayrılık (evlilik evinden uzaklaşma) girişiminde bulunulurken, bunu engelleyen yasalar nedeniyle de imkansızdır. Örneğin Afganistan'da evli olduğu evi terk eden bir kadın "kaçtığı" için tutuklanma riskiyle karşı karşıyadır.[40][41] Ek olarak, Hindistan da dahil olmak üzere birçok eski İngiliz kolonisi, bir kadının mahkeme tarafından kocasına dönmesine karar verilebileceği evlilik haklarının iadesi kavramını sürdürüyor[42] bunu yapmazsa, mahkemeye itaatsizlik olarak kabul edilebilir.[43][44] Başlık parasının ödenmesiyle ilgili başka sorunlar da vardır: eğer kadın ayrılmak isterse, kocası kadının ailesine ödediği başlık parasının iadesini talep edebilir; ve kadının ailesi çoğu kez ödeyemiyor ya da ödemek istemiyor.[45][46][47]

Evlilikle ilgili kanunlar, yönetmelikler ve gelenekler, dünyanın birçok yerinde kadınlara karşı ayrımcılık yapmaya devam etmekte ve özellikle cinsel şiddet ve cinsellikle ilgili kendi kaderini tayin hakkı ile ilgili alanlarda kadınların kötü muamele görmesine katkıda bulunmaktadır, ikincisinin ihlali artık kadın haklarının ihlali olarak kabul ediliyor. 2012'de, o zamanlar İnsan Hakları Yüksek Komiseri olan Navi Pillay şunları söyledi:

Kadınlara sıklıkla eşya muamelesi yapılıyor, evliliğe, insan ticaretine, cinsel köleliğe satılıyorlar. Kadına yönelik şiddet sıklıkla cinsel şiddet biçimini almaktadır. Bu tür şiddetin kurbanları genellikle rastgele cinsel ilişkide bulunmakla suçlanır ve kaderlerinden sorumlu tutulurken, kısır kadınlar ise kocaları, aileleri ve toplulukları tarafından reddedilir. Pek çok ülkede, evli kadınlar kocalarıyla cinsel ilişkiye girmeyi reddedemeyebilirler ve genellikle doğum kontrol yöntemi kullanıp kullanmadıkları konusunda söz hakları yoktur... Kadınların bedenleri üzerinde tam özerkliğe sahip olmalarını sağlamak, kadın ve erkek arasında esaslı bir eşitliğin sağlanmasına yönelik ilk önemli adımdır. Ne zaman, nasıl ve kiminle seks yapmayı seçtikleri ve ne zaman, nasıl ve kiminle çocuk sahibi olmayı seçtikleri gibi kişisel meseleler, onurlu bir hayat yaşamanın merkezinde yer alır.[48]

Cinsiyet, siyasi alanda kadınlara yönelik ayrımcılık için bir araç olarak kullanılmıştır. Kadınların oy hakkı, Yeni Zelanda'nın kadınlara oy hakkı veren ilk ülke olduğu 1893 yılına kadar sağlanamadı.. Suudi Arabistan, Ağustos 2015 itibarıyla 2011'de kadınlara oy kullanma hakkını uzatan en son ülkedir.[49] Bazı Batılı ülkeler kadınlara oy kullanma hakkını nispeten yakın zamanda tanıdı. İsviçreli kadınlar 1971'de federal seçimlerde oy kullanma hakkını elde ettiler[50] ve Appenzell Innerrhoden, 1991'de İsviçre Federal Yüksek Mahkemesi tarafından buna zorlandığında kadınlara yerel konularda oy hakkı veren son kanton oldu.[51] Fransız kadınlarına 1944'te oy hakkı verildi.[52][53] Yunanistan'da kadınlar 1952'de oy kullanma hakkını elde ettiler.[54] Lihtenştayn'da kadınlar, 1984'teki kadınların oy hakkı referandumuyla 1984'te oy kullanma hakkını elde ettiler.[55][56]

Günümüzde hemen hemen her kadının oy kullanma hakkı olmasına rağmen, siyasette kadınlar için katedilmesi gereken daha çok yol var. Araştırmalar, Avustralya, Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri dahil olmak üzere birçok demokraside kadınların basında hâlâ toplumsal cinsiyet basmakalıpları kullanılarak temsil edildiğini göstermiştir.[57] Birden fazla yazar, medyadaki cinsiyet farklılıklarının bugün 1980'lerde olduğundan daha az belirgin olduğunu, ancak hala mevcut olduğunu göstermiştir. Bazı konuların (örn. eğitim) kadın adaylarla bağlantılı olması muhtemelken, diğer konuların (örn. vergiler) erkek adaylarla bağlantılı olması muhtemeldir.[57] Ayrıca, kadınlar duygusal ve bağımlı olarak tasvir edildiğinden, kadın adayların görünüşleri ve kişilikleri gibi kişisel niteliklerine daha fazla vurgu yapılmaktadır.[57]

1980'lerin başına kadar, bazı lüks restoranların iki menüsü vardı: fiyatların erkekler için listelendiği normal bir menü ve fiyatların listelenmediği ikinci bir kadın menüsü ("bayanlar menüsü" olarak adlandırılıyordu) böylece lokantadaki kadın ürünlerin fiyatları bilinmeyecek.[58] 1980'de Kathleen Bick, bir erkek iş ortağını Batı Hollywood'daki L'Orangerie'de akşam yemeğine çıkardı. Kendisine fiyatları olmayan bir kadın menüsü ve konuğuna fiyatları olan bir menü verildikten sonra Bick, avukat Gloria Allred'i kadın menüsünün Kaliforniya Sivil Haklar Yasasına aykırı olduğu gerekçesiyle ayrımcılık davası açması için tuttu.[58] Bick, bir kadın menüsünü fiyatsız almanın kendisini "aşağılanmış ve küskün" hissetmesine neden olduğunu belirtti. Restoranın sahipleri, bir kadın odaya girdiğinde erkeklerin ayağa kalkması gibi bir nezaket gereği yapıldığını söyleyerek uygulamayı savundu. Dava düşmesine rağmen restoran cinsiyete dayalı menü politikasına son verdi.[58]

İngilizce dışındaki dillerde cinsiyetçilik[değiştir | kaynağı değiştir]

Roman dilleri, Fransızca ve İspanyolca gibi eril formun varsayılan olması nedeniyle cinsiyetçiliği pekiştiriyor olarak görülebilir.. "Bayan" anlamına gelen "matmazel" kelimesinin, 2012 yılında Başbakan François Fillon Fransız idari formlarından çıkarıldığını ilan etti.[59] Mevcut baskı, eril çoğul zamirin karışık cinsiyetli bir grupta değişmek için varsayılan olarak kullanılmasını gerektirir.[60] İspanyolcaya gelince, Meksika İçişleri Bakanlığı cinsiyetçi dil kullanımının nasıl azaltılacağına dair bir rehber yayınladı.[61]

Almanca konuşanlar ayrıca cinsiyetçiliğin dilbilgisi ile nasıl kesiştiğine dair sorular da gündeme getirdi.[62] Alman dili, cinsiyet, sayı ve durum için büyük ölçüde çekimlenmiştir; İnsanların mesleklerini veya statülerini ifade eden neredeyse tüm isimler cinsiyete göre farklılaştırılmıştır. Daha fazla cinsiyetten bağımsız yapılar için, bazen bunun yerine ulaç isimler kullanılır, çünkü bu, çoğuldaki dilbilgisel cinsiyet ayrımını ortadan kaldırır ve tekilde önemli ölçüde azaltır. Örneğin, die Studenten ("erkek öğrenciler") veya die Studentinnen ("kadın öğrenciler") yerine die Studierenden ("çalışan [insanlar]") yazılır.[63] Bununla birlikte, bu yaklaşım bir belirsizlik unsuru ortaya çıkarır, çünkü ulaç isimler, birincil mesleği olarak rutin olarak meşgul olan bir kişiden ziyade, şu anda faaliyette bulunan kişiyi daha kesin olarak ifade eder.[64]

Düzeltilmemiş cinsiyetler arası ücret farkı (çalışma saatleri, meslekler, eğitim ve iş deneyimindeki farklılıklar dikkate alınmadan fark) başlı başına bir ayrımcılık ölçüsü değildir. Aksine, bir karşılaştırma barometresi olarak hizmet etmek için kadın ve erkeklerin ortalama ücretlerindeki farklılıkları birleştirir. Ücret farklılıkları aşağıdakilerden kaynaklanır:

  • mesleki ayrım (daha yüksek ücretli sektörlerde daha fazla erkek ve daha düşük ücretli sektörlerde daha fazla kadınların olması),
  • dikey ayrım (kıdemli pozisyonlarda daha az kadın ve dolayısıyla daha iyi ödeme pozisyonları),
  • etkisiz eşit ücret mevzuatı,
  • kadınların toplam ücretli çalışma saatleri ve
  • işgücü piyasasına girişin önündeki engeller (eğitim düzeyi ve bekar ebeveynlik oranı gibi).[65]

Frederick Attenborough, cinsiyetçi şakaların, şakanın ucunu bir nesneye indirgeyen bir cinsel nesneleştirme biçimi olabileceğini savunuyor. Sadece kadınları nesneleştirmekle kalmaz, aynı zamanda kadına yönelik şiddete veya önyargıya da göz yumabilirler.[66] örneğin, cinsiyetçi mizah-kadınların mizah yoluyla aşağılanması - iyi huylu eğlence kisvesi altında cinsiyet ayrımcılığını önemsizleştirir, böylece mizahi olmayan cinsiyetçi iletişimin muhtemelen maruz kalacağı meydan okumaları veya muhalefeti engeller."[67] Ford tarafından 73 erkek lisans öğrencisi üzerinde yapılan bir araştırma, "cinsiyetçi mizahın, cinsiyetçi erkekler arasında kadınlara karşı önyargının davranışsal ifadesini teşvik edebileceğini" buldu.[67] Araştırmaya göre, cinsiyetçilik mizahi bir şekilde sunulduğunda, tolere edilebilir ve sosyal olarak kabul edilebilir olarak görülüyor: "Kadınların mizah yoluyla aşağılanması, cinsiyetçi katılımcıları kadınlara yönelik ayrımcılığa ilişkin daha genel ve daha kısıtlayıcı normlara uymak zorunda olmaktan 'özgürleştirdi'. "[67]

Cinsiyet ayrımcılığı, gerçek veya algılanan cinsiyet kimliğine dayalı ayrımcılıktır.[68] Cinsiyet kimliği, "bir bireyin doğumda belirlenmiş cinsiyetine bakılmaksızın, cinsiyetle ilgili kimliği, görünümü veya tavırları veya cinsiyetle ilgili diğer özellikleridir".[68] Cinsiyet ayrımcılığı teorik olarak cinsiyetçilikten farklıdır.[69] Cinsiyetçilik biyolojik cinsiyete dayalı bir önyargı iken, cinsiyet ayrımcılığı özellikle üçüncü cinsiyet, cinsiyet queer ve diğer ikili olmayan tanımlanmış kişiler dahil olmak üzere cinsiyet kimliklerine yönelik ayrımcılığı ele alır.[7] Özellikle insanlara işyerinde nasıl davranıldığına atfedilir,[8] ve cinsiyet kimliği ve ifadesi temelinde ayrımcılığın yasaklanması, Amerikan hukuk sisteminde bir tartışma konusu olarak ortaya çıktı.[70]

Kongre Araştırma Servisi'nin yakın tarihli bir raporuna göre, "konuyu değerlendiren federal mahkemelerin çoğunluğu cinsiyet kimliğine dayalı ayrımcılığın cinsiyet ayrımcılığı olmadığı sonucuna varmasına rağmen, aksi sonuca varan birkaç mahkeme var".[68] Hurst, "mahkemeler genellikle cinsiyeti, toplumsal cinsiyeti ve cinsel yönelimi karıştırır ve bunları yalnızca geylerin ve lezbiyenlerin değil, aynı zamanda kendilerini sunmayan veya geleneksel olarak cinsiyetlerinden beklenen şekilde hareket etmeyenler içinde geçerlidir.[71]

Cinsiyetçilik türleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Muhalif cinsiyetçilik[değiştir | kaynağı değiştir]

Muhalif cinsiyetçilik, transfeminist yazar Julia Serano tarafından icat edilen ve muhalif cinsiyetçiliği "erkek ve dişinin katı, birbirini dışlayan kategoriler olduğu inancı" olarak tanımlayan bir terimdir.[72] Muhalif cinsiyetçilik, cisseksizm, heteronormativite ve geleneksel cinsiyetçilik gibi bir dizi sosyal normda hayati bir rol oynar.

Muhalif cinsiyetçilik, erkeklerde erkeksi ifadeyi ve kadınlarda dişil ifadeyi normalleştirirken aynı anda erkeklerde kadınlığı ve kadınlarda erkekliği şeytanlaştırır. Bu kavram, cisgender insanları transgender insanlara karşı hem doğal hem de ayrıcalıklı olarak gören sosyal norm olan cissexism'i desteklemede çok önemli bir rol oynar.[73]

İki zıt cinsiyete sahip olma fikri, cinsiyet teorisyeni Judith Butler'ın "zorunlu heteroseksüellik uygulaması" dediği şey aracılığıyla cinselliğe bağlıdır.[73] Muhalif cinsiyetçilik heteronormativiteye bu şekilde bağlı olduğundan, heteroseksüel olmayanlar toplumsal cinsiyet normlarını yıkıyor olarak görülüyor.[73]

Serano'ya göre karşı cins kavramı "tehlikeli bir emsal" oluşturuyor, "erkekler büyükse kadınlar küçük olmalı ve erkekler güçlüyse kadınlar zayıf olmalı".[72] Cinsiyet ikili ve karşıt normlar, kadınlığın erkekliğe göre daha aşağı olduğu ve ona hizmet ettiği inancı olan "geleneksel cinsiyetçiliği" desteklemek için birlikte çalışır.[73]

Şefkatli cinsiyetçilik[değiştir | kaynağı değiştir]

İkircikli cinsiyetçilik[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b There is a clear and broad consensus among academic scholars in multiple fields that sexism refers primarily to discrimination against women, and primarily affects women. See, for example:
  2. ^ The Handbook of Culture and Psychology. Oxford University Press. 2001. s. 197. ISBN 978-0-19-513181-9.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  3. ^ "The Physiognomic Basis of Sexual Stereotyping". American Journal of Psychiatry. 141 (4): 499-503. 1984. doi:10.1176/ajp.141.4.499. PMID 6703126.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  4. ^ SOC 2018. 5th. New York: McGraw-Hill Education. 2017. ISBN 9781259702723. OCLC 968304061.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)[sayfa belirt]
  5. ^ Forcible Rape Institutionalized Sexism in the Criminal Justice System| Gerald D. Robin Division of Criminal Justice, University of New Haven
  6. ^ "Sexism". Encyclopædia Britannica (İngilizce). 23 Haziran 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ekim 2022. 
  7. ^ a b Beyond Comparison: Sex and Discrimination. New York: Cambridge University Press. 2003. ISBN 978-0-521-82682-2.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  8. ^ a b c Sharyn Ann Lenhart (2004). Clinical Aspects of Sexual Harassment and Gender Discrimination: Psychological Consequences and Treatment Interventions. Routledge. s. 6. ISBN 978-1135941314. Erişim tarihi: 20 Nisan 2018. Gender or Sex Discrimination: This term refers to the types of gender bias that have a negative impact. The term has legal, as well as theoretical and psychological, definitions. Psychological consequences can be more readily inferred from the latter, but both definitions are of significance. Theoretically, gender discrimination has been described as (1) the unequal rewards that men and women receive in the workplace or academic environment because of their gender or sex difference (DiThomaso, 1989); (2) a process occurring in work or educational settings in which an individual is overtly or covertly limited access to an opportunity or a resource because of a sex or is given the opportunity or the resource reluctantly and may face harassment for picking it (Roeske & Pleck, 1983); or (3) both. 
  9. ^ "FIFA must act after death of Iran's 'Blue Girl,' says activist". edition.cnn.com. 12 Eylül 2019. 12 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Haziran 2020. 
  10. ^ a b c d "Feminism Friday: The origins of the word "sexism"". Finallyfeminism101.wordpress.com. 19 Ekim 2007. 28 Ekim 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Temmuz 2013. 
  11. ^ The Wise Legacy: How One Professor Transformed the Nation. CreateSpace. 16 Şubat 2015. s. 54. ISBN 9781507625590. Erişim tarihi: 12 Eylül 2015. 
  12. ^ a b c Sociology: A Brief Introduction. 8th. New York: McGraw-Hill. 2009. ss. 274-275. ISBN 9780073404264. OCLC 243941681.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  13. ^ Sociology in modules. New York, NY: McGraw-Hill. 2011. ss. 525. ISBN 9780078026775. OCLC 663953971.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  14. ^ Sociology. 13th. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education. 2010. s. 330. ISBN 9780205749898. OCLC 468109511.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  15. ^ Sociology : the core. 9th. Kroehler, Carolyn J. Boston: McGraw Hill/Higher Education. 2009. ss. 247. ISBN 9780073404257. OCLC 276998849.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  16. ^ SOC 2018. 5th. New York: McGraw-Hill Education. 2017. s. 301. ISBN 978-1259702723. OCLC 968304061.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  17. ^ Women and gender : a feminist psychology. 4th. Unger, Rhoda Kesler. Boston: McGraw-Hill. 2004. ss. 9. ISBN 978-0072821079. OCLC 52706293.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  18. ^ Women and gender : a feminist psychology. 4th. Unger, Rhoda Kesler. Boston: McGraw-Hill. 2004. ss. 59-60. ISBN 978-0072821079. OCLC 52706293.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  19. ^ David P. Silverman (2003). Ancient Egypt. Oxford University Press. ss. 80-84. ISBN 978-0195219524. Erişim tarihi: 2 Mart 2015. 
  20. ^ Stanford Lehmberg (2013). A History of the Peoples of the British Isles: From Prehistoric Times to 1688. Routledge. s. 35. ISBN 978-1134415281. Erişim tarihi: 2 Mart 2015. 
  21. ^ Craig Lockard (2014). Societies, Networks, and Transitions: A Global History. Cengage Learning. ss. 88-89. ISBN 978-1305177079. Erişim tarihi: 2 Mart 2015. 
  22. ^ The Myth of Matriarchal Prehistory. Boston: Beacon Press. 2000. ISBN 978-0-8070-6793-2.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  23. ^ Peter N. Stearns (Narrator). A Brief History of the World Course No. 8080 [Audio CD]. The Teaching Company. 
  24. ^ A Casebook on Roman Family Law. American Philological Association. Oxford University Press. 2004. ss. 31-32, 457, et passim. ISBN 978-0-19-516185-4. 
  25. ^ Wu 吴 (2009). "周代男女角色定位及其对现代社会的影响" [Role orientation of men and women in the Zhou Dynasty and their effects on modern society]. Chang'An Daxue Xuebao (Shehui Kexue Ban) (Çince). 11 (3): 87. 
  26. ^ "Women in France" (PDF). Modern and Contemporary France. 7. 1999. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  27. ^ "France's leading women show the way". Parisvoice.com. 28 Temmuz 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Temmuz 2013. 
  28. ^ "Lesson – The French Civil Code (Napoleonic Code) – Teaching Women's Rights From Past to Present". Womeninworldhistory.com. 26 Şubat 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Temmuz 2013. 
  29. ^ "20 years after fall of wall, women of former East Germany thrive". The New York Times. 2010. 2 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Nisan 2015.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  30. ^ Trzcinski (2012). "Gender Differences in Subjective Well-Being In and Out of Management Positions". Social Indicators Research. 107 (3): 449-463. doi:10.1007/s11205-011-9857-y. 
  31. ^ "Spain – Social Values And Attitudes". Countrystudies.us. 6 Ekim 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Temmuz 2013. 
  32. ^ "The History of Passports in Australia". 14 Haziran 2006. 14 Haziran 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  33. ^ "Handbook for Legislation on Violence Against Women: Supplement to the "Harmful Practices" against Women" (PDF). New York: UN Women. 2012. 10 Haziran 2015 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Nisan 2015. 
  34. ^ "The Tunisian Code of Personal Status (Majallat Al-Ahw Al Al-Shakhsiy Ah)". Middle East Journal. 11 (3): 309-318. 1 Ocak 1957.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  35. ^ "Code du Statut Personnel – Tunisie". www.jurisitetunisie.com (Fransızca). 21 Nisan 2002 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2019. 
  36. ^ "7 raisons pour les hommes et les femmes de remettre en cause le CSP ... ou pas". Al Huffington Post (Fransızca). 13 Ağustos 2013. 2 Temmuz 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Haziran 2015. 
  37. ^ "Nouveaux progrès, mais il ne faut pas pour autant pavoiser". Le Temps (Fransızca). 5 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Haziran 2015. 
  38. ^ FIDH. "Les violences sexuelles en Tunisie: après le déni, un début de (...)". FIDH – Worldwide Human Rights Movement (Fransızca). 2 Temmuz 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Haziran 2015. 
  39. ^ "Combating extrajudicial executions, enforced disappearances, torture and other cruel, inhuman and degrading treatment in the Philippines by addressing their economic, social and cultural root causes" (PDF). 5 Nisan 2015 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Kasım 2019. 
  40. ^ Human Rights Watch (2012). "'I had to run away': The imprisonment of women and girls for 'moral crimes' in Afghanistan" (PDF). Human Rights Watch. 17 Nisan 2012 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Nisan 2015. 
  41. ^ "More Afghan women jailed for 'moral crimes', says HRW—BBC News". BBC News. BBC.com. 21 Mayıs 2013. 30 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015. 
  42. ^ "Smt. Saroj Rani vs Sudarshan Kumar Chadha on 8 August, 1984". Indiankanoon.org. 16 Mayıs 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015. 
  43. ^ Women and Labour in Late Colonial India: The Bengal Jute Industry. Cambridge University Press. 1999. s. 205. ISBN 9780521453639.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  44. ^ "Manupatra Articles". Manupatrafast.com. 2 Nisan 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015. 
  45. ^ Equality Now (2007). "Protecting the girl child: Using the law to end child, early and forced marriage and related human rights violations" (PDF). 29 Mart 2014 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Nisan 2015. 
  46. ^ Lelieveld, M. (2011) Child protection in the Somali region of Ethiopia. A report for the Bridges project Piloting the delivery of quality education services in the developing regional states of Ethiopia. Retrieved April 17, 2015 from "Archived copy" (PDF). 24 Eylül 2015 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Mart 2015. 
  47. ^ Encyclopedia of Women in Today's World, Volume 1. Sage. 2011. s. 496. ISBN 9781412976855. 
  48. ^ "Valuing women as autonomous beings: Women's sexual reproductive health rights" (PDF). United Nations Human Rights Office of the High Commissioner. 2012. 13 Mart 2017 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Nisan 2015.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  49. ^ "Timeline of Women's Suffrage Granted, by Country". Infoplease. 13 Aralık 2005 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Aralık 2013. 
  50. ^ "The Long Way to Women's Right to Vote in Switzerland: a Chronology". History-switzerland.geschichte-schweiz.ch. 7 Mayıs 2005 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Ağustos 2011. 
  51. ^ "United Nations press release of a meeting of the Committee on the Elimination of Discrimination against Women (CEDAW), issued on January 14, 2003". Un.org. 17 Ocak 2003 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2011. 
  52. ^ Jean-Pierre Maury. "Ordonnance du 21 avril 1944 relative à l'organisation des pouvoirs publics en France après la Libération" (Fransızca). Mjp.univ-perp.fr. 12 Eylül 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ocak 2011. 
  53. ^ Assemblée nationale. "La citoyenneté politique des femmes—La décision du Général de Gaulle" (Fransızca). 22 Nisan 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Aralık 2007. 
  54. ^ Kerstin Teske: [email protected]. "European Database: Women in Decision-making – y Country Report Greece". db-decision.de. 9 Kasım 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Haziran 2014. 
  55. ^ "BBC News—Timeline: Liechtenstein". 31 Mart 2011. 30 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Haziran 2015. 
  56. ^ "Liechtenstein Women Win Right to Vote". The New York Times. 2 Temmuz 1984. 10 Mart 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  57. ^ a b c Kittilson (2008). "Gender, Candidate Portrayals and Election Campaigns: A Comparative Perspective". Politics & Gender. 4 (3). doi:10.1017/S1743923X08000330. ISSN 1743-923X. 
  58. ^ a b c "The Court Case That Killed the 'Ladies Menu'". www.atlasobscura.com. Atlas Obscura. 2 Şubat 2018. 11 Şubat 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Şubat 2019.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  59. ^ "France Drops 'Mademoiselle' From Official Use". The New York Times (İngilizce). 22 Şubat 2012. ISSN 0362-4331. 18 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2019.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  60. ^ "Attacking a Legacy of Sexist Grammar in the French Class: A Modest Beginning". Feminist Teacher. 7 (2): 34-36. 1 Ocak 1993.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  61. ^ "Mexico advises workers on sexist language—BBC News". BBC News. bbc.co.uk. 23 Mart 2011. 21 Ağustos 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015. 
  62. ^ "Grappling with language sexism". blogs.reuters.com. 5 Mart 2011. 7 Mart 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  63. ^ "Gleichberechtigung im Studium: Studenten, äh, Studierende". Sueddeutsche.de (Almanca). 18 Şubat 2015. 22 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Kasım 2022.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  64. ^ Osel, ibid.
  65. ^ https://ec.europa.eu/eurostat/documents/3888793/8979317/KS-TC-18-003-EN-N.pdf 21 Eylül 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
  66. ^ Attenborough (2014). "Jokes, pranks, blondes and banter: recontextualising sexism in the British print press". Journal of Gender Studies. 23 (2): 137-154. doi:10.1080/09589236.2013.774269. 
  67. ^ a b c Ford (2007). "More Than "Just a Joke": The Prejudice Releasing Function of Sexist Humor". Personality and Social Psychology Bulletin. 34 (2): 159-170. doi:10.1177/0146167207310022. PMID 18056796. 
  68. ^ a b c Feder, Jody; Cynthia Brougher (15 Temmuz 2013). "Sexual Orientation and Gender Identity Discrimination in Employment: A Legal Analysis of the Employment Non-Discrimination Act (ENDA)" (PDF). Congressional Research Service. 14 Ekim 2012 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015.  Yazar eksik |soyadı1= (yardım)
  69. ^ The Gendered Society. 2nd. New York: Oxford University Press. 2004. ISBN 978-0-19-514975-3.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  70. ^ "Employment Non-Discrimination Act | Resources | Human Rights Campaign". Hrc.org. 9 Mart 2015. 20 Mayıs 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2015. 
  71. ^ Social Inequality: Forms, Causes, and Consequences. Sixth. Boston: Pearson/Allyn and Bacon. 2007. ss. 131, 139-142. ISBN 978-0-205-48436-2.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  72. ^ a b Whipping Girl: A Transsexual Woman on Sexism and the Scapegoating of Femininity. Emeryville, CA: Seal Press. 2007. ISBN 978-0-786-74791-7.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  73. ^ a b c d Pedersen, Paul; Lonner, Walter; Draguns, Juris; Trimble, Joseph; Scharrón-del Río, María, (Ed.) (2015). Counseling Across Cultures. 7th. United States of America: SAGE Publications. ISBN 9781452217529. 

Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Nedir? :Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? ile ilgili Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Ne Demektir? Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Açıklaması Nedir? Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Cevabı Nedir? Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Açıklaması? :Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Gerçek mi? :Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? ile ilgili Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Hakkında? :Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? ile ilgili Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? burada bulabilirsiniz. Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Cinsel ayrımcılık nedir?, Cinsel ayrımcılık anlamı nedir?, Cinsel ayrımcılık ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Kaledere, Ünye, Sabahattin Eyüboğlu, Laholm, 1971 Avusturya cumhurbaşkanlığı seçimi, NGC 7402, Hominina, Madagaskar etçilleri, Bistam, Çiğli, Richard Burton, Aemilianus, Emek Partisi, İngiliz Milletler Cemiyeti, C Blok, RIKEN, Başbağlar Katliamı, Marshmallow deneyi, Roku de Nashi Majutsu Kōshi to Akashic Records, Jacksonville, Florida, Halsey (şarkıcı), Elazığ Stadyumu, 1868, NGC 6468, Venkata Raman, Chichén Itzá, Mitsubishi L200, Juan Carlos Lorenzo, Tomas Delininkaitis, Il y aura toujours des violons, Arvicolinae, Yüzey gerilimi, Kobaşlar, Gömeç, J. Roy Taylor, Nancy Kelly, Occupy Wall Street, Süpernova, Kongo Demokratik Cumhuriyeti bayrağı, Géza Toldi, Kuyumcu, Vezirköprü, Maxentius, Love City Groove, Cristian Săpunaru, Fiziksel optik, Shu Han, İsmail Hakkı Altan, Kreisiraadio, Türk kahvesi, Motta Baluffi, Christine Minier, Oakthorpe and Donisthorpe, Bob Hawke, Ahmet Faik Abasıyanık, Marivan, Erzincanda 1989 Türkiye yerel seçimleri, Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliğinin özerk cumhuriyetleri listesi, Nisan tezleri, Umut Bozok, Norfolk Adası bayrağı, Bosna Podrinje, 2009 Vuelta a España, Nusret Bey, Kazakistanda bilim ve teknoloji, Viktor Fischer, Liv Morgan, Adana Yeşiloba Hipodromu, Sarıoğlan Barajı, Mutî, Eren Tozlu, Madran Dağı, Fahri Kopuz, Chloe Lopes Gomes, Tomislav Butina, Onur Tan, Hayvan kesimi, Calodactylodes, Andoni Zubizarreta, Square Enix, Merkezi Hazar Diktatörlüğü, Stromboli, Mağaracık, Haliliye, McFarland Company, Yasin Öztekin, Arnold Vosloo, Permedi (ilçe), İşletme milliyetçiliği, Ajan Smith, Dipol anten, MÖ 160, Almanya cumhurbaşkanı, Frank Bagnack, Abdülaziz Ziari, Aden Kolonisi, Fallop tüpleri, Ehli Sünnet, Elmalı, Taşhan, Mut, Japon Takımadaları, Windows DVD Maker, Kaijū, Giresunda 2018 Türkiye cumhurbaşkanlığı ve genel seçimleri,
Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?, Toksikolojik Nedir?, Fistolu Nedir?,