Central Station (film) Nedir?
Central Station (film) Nedir?, Central Station (film) Nerededir?, Central Station (film) Hakkında Bilgi?, Central Station (film) Analizi? Central Station (film) ilgili Central Station (film) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Central Station (film) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Central Station (film) Ne Anlama Gelir Central Station (film) Anlamı Central Station (film) Nedir Central Station (film) Ne Anlam Taşır Central Station (film) Neye İşarettir Central Station (film) Tabiri Central Station (film) Yorumu
Central Station (film) Kelimesi
Lütfen Central Station (film) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Central Station (film) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Central Station (film) Kelimesinin Anlamı? Central Station (film) Ne Demek? ,Central Station (film) Ne Demektir? Central Station (film) Ne Demektir? Central Station (film) Analizi? , Central Station (film) Anlamı Nedir?,Central Station (film) Ne Demektir? , Central Station (film) Açıklaması Nedir? ,Central Station (film) Cevabı Nedir?,Central Station (film) Kelimesinin Anlamı?,Central Station (film) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Central Station (film) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Central Station (film) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Central Station (film) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Central Station (film) Kelimesinin Anlamı Nedir? Central Station (film) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Central Station (film) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Central Station (film) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Central Station (film) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Central Station (film)
Central Station (film) Nedir? Central Station (film) Ne demek? , Central Station (film) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Central Station (film) Kelimesinin Anlamı? Central Station (film) Ne Demek? Central Station (film) Ne Demektir? ,Central Station (film) Analizi? Central Station (film) Anlamı Nedir? Central Station (film) Ne Demektir?, Central Station (film) Açıklaması Nedir? , Central Station (film) Cevabı Nedir? , Central Station (film) Kelimesinin Anlamı?
Central do Brasil | |
Yönetmen | Walter Salles |
---|---|
Yapımcı | Martine de Clermont-Tonnerre Arthur Cohn Donald Ranvaud Brezilya-Fransa ortak yapımı |
Senarist | Walter Salles João Emanuel Carneiro Marcos Bernstein |
Oyuncular | Fernanda Montenegro Vinícius de Oliveira Matheus Nachtergaele Marília Pêra |
Müzik | Antonio Pinto Antonio Pinto Jaques Morelenbaum |
Görüntü yönetmeni | Walter Carvalho |
Dağıtıcı | Sony Pictures Classic |
Renk | Renkli |
Çıkış tarih(ler)i | 3 Nisan 1998 (Brezilya) |
Süre | 106 dakika |
Ülke | Brezilya |
Dil | Portekizce |
Bütçe | 2.9 milyon dolar |
Merkez İstasyonu (Portekizce: Central do Brasil) 1998 yılında Brezilya'da çekilmiş Brezilya-Fransa ortak yapımı film. 9 yaşındaki bir çocuk ile orta yaşlı soğuk bir kadının ilişkisini anlatır. Walter Salles'in öyküsünden João Emanuel Carneiro ve Marcos Bernstein tarafından senaryolaştırılmış, daha sonra Walter Salles tarafından filme çekilmiştir. Ana rollerde Fernanda Montenegro ve Vinícius de Oliveira oynamıştır. Film 1998 Sundance Film Festivali'nde gösterildiğinde, senaryosu, sinemanın 100. yıldönümünü kutlamak için konulan ‘‘Cinema 100-Sundance Institute International Award’’ı kazandı. 48. Uluslararası Berlin Film Festivalinde Altın Ayı ödülü aldı. Filmin baş kadın oyuncusu Fernanda Montenegro da En İyi Kadın Oyuncu seçildi. İngiliz Film Akademisi'nin verdiği BAFTA ödüllerinde de En İyi Yabancı Film Ödülü aldı. En İyi Yabancı Film dalında Oscar ve Altın Küre'ye de aday gösterildi.[1]
Walter Salles 2004 yılında yaptığı Motosiklet Günlüğü filmi ile de Türk seyirciler tarafından tanınır.
Emekli bir ogretmen olan Dora (Fernanda Montenegro) Janeiro Merkez İstasyonunda seyyar bir arzuhalci olarak okuma-yazması olmayan yoksul insanların mektuplarını yazarak hayatını kazanır. Ancak yazdığı mektupları postaya atmak yerine evine götürüp, komşusu Irene ile birlikte okur ve sadece önemli bulduklarını postaya verir. Kayıp kocasını bulmak isteyen Ana (Soia Lira) da Dora'ya bir mektup yazdırır ama hemen orada bir trafık kazası gecirerek ölür. Ana'nın kimsesiz ve parasız kalan çocuğun babasına mektup yazdırma isteğini geri çevirir, hatta yardım etmeyi kabullendikten sonra, bir çocuk avcısına bile satmaya kalkar. Ancak giderek çocuğu sahiplenir ve babasını bulabilmek için Josué'yı ikna edip, Brezilya'yı bir baştan diğerine katedecekleri bir yolculuğa girişirler. Birbirinden çok farklı iki insanın birlikte yolculuğunu ve dostluğunu anlatan film giderek bir iç yolculuğa dönüşür.
Yönetmen Walter Salles'in belgeselcilikten geliyor olması nedeniyle filmin arka planıyla Brezilya'nın gerçekliğini incelikli bir şekilde anlatması beğenilmiştir. Suha Çalkıvik'a göre "Merkez İstasyonu’nda Salles, görsel anlatımında sertlikten, kabalıktan ve dogmatiklikten uzak, daha çok Cinema Novo’nun izlerini taşıyan bir yoksulluk sergilemiştir. Ülkenin realitesini yansıtırken belgeselci titizliği içinde, görsel estetiğe, ışığa ve renklere özen göstermiştir."[2] Filmin fazla diyaloğa yer vermesi ve çok fazla rastlantının olması ise eleştiri almıştır. Alican Yıldırım'a göre "Sanki bir olay yaratabilmek için uydurulmuş bu rastlantılar filmin olay örgüsünün sahte olduğu izlenimi veriyor seyirciye. Ve bu da filmi inandırıcılıktan uzaklaştırıyor."[3]