Nefis İsminin Anlamı Nedir?
Nefis İsminin Anlamı Nedir?
Nefis İsminin Anlamı
Nefis İsminin İstatistikleri
İsminin Anlamı Nedir?
Binlerce ismin anlamını bulun. İsim kökeni, analizi, falı, istatistikleri gibi birçok bilgiye tek tık ile ulaşın. Eğlenceli etkinlikler ile birlikte sosyal madyada paylaşın. Nerden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? Yukardaki canlı aramayı kullanın veya popüler isimlere göz atın.
İsim, özel-genel (cins), canlı-cansız, somut-soyut tüm varlık, kavram ve olayları karşılayan sözcüklerdir. Sıfat, zarf, zamir gibi kelime grupları isim soylu kelimeler olarak kabul edilir. Türkçede isimler genel olarak kabul edilen dört farklı şekilde sınıflandırılır:
Nefis İsmi Caiz Mi?
Nefis İsminin Resmi Nefis İsminin Numeraolojisi
Nefis İsminin Anlam Falı
Nefis İsminin Anlam Falı Nefis İsminin Kader Sayısı Ve Kişilik Özellikleri Nefis İsminin Analizi Nefis İsminin Anlam Yorumu
Nefis İsminin Numeraolojisi
Nefis İsmi Caiz Mi? Nefis İsmili Ünlüler Nefis İsminin Arapça Yazılışı Nefis İsminin Çince Yazılışı
Nefis İsminin Resmi
Nefis İsminin Japonca Yazılışı Nefis İsminin Hiyeroglif (Mısır) Yazılışı Nefis İsminin Parmak Alfabesiyle Yazılışı
Nefis İsminin Anlamı
Nefis İsminin Anlamı, Nefis İsminin İstatistikleri
Nefis İsminin Resmi, Nefis İsminin Numeraolojisi, Nefis İsminin Anlam Falı, Nefis İsminin Kader Sayısı Ve Kişilik Özellikleri,
Nefis isminin sözlük anlamı
Nefis İsminin Analizi, Nefis İsminin Anlam Yorumu, Nefis İsmi Caiz Mi?, Nefis İsmili Ünlüler, Nefis İsminin Arapça Yazılışı,
Nefis İsminin Arapça Yazılışı
Nefis İsminin Çince Yazılışı, Nefis İsminin Japonca Yazılışı, Nefis İsminin Hiyeroglif (Mısır) Yazılışı, Nefis İsminin Parmak Alfabesiyle Yazılışı
Nefis İsminin İstatistikleri
Nefis ya da Nefs (نفس), Arapça kökenlidir, sözlükte ruh, bir şeyin kendi, akıl, insan bedeni, ceset, kan, azamet, arzu ve kötü istekler gibi manalara gelmektedir.
Tasavvufî olarak da, "kendinde iradi hareket, his ve hayat kuvveti bulunan latif buharlı bir cevherdir." şeklinde tanımlanır. Kötülüğü emreden manasında anlaşıldığı gibi, Allah tarafından insana üflenen ve "ruh-ı Rahmani", "ilahi ben" manasında da kullanılmıştır.
Nefsî Tezkîye ya da Nefîs Terbiyesi/Temizliği İslam dini ve tasavvuf terimi. Nefsin temizlenip günâhlardan arındırılması, sâf, pâk ve olgun hale getirilmesi sürecine verilen isim. Nefsi teskiye etmek demek nefsi temizlemek demektir. Bu temizlik yedi kademede gerçekleşir. Bu kademeler tamamlandığında, tasavvufta nefs afetlerin çoğundan temizlenmiş demektir.
Bunlar kademeler aşağıdaki gibi sıralanırlar:
Nefs-i emmare kötülüğü emreden ve bundan zevk alan nefise verilen isim. Nefis tezkiyesi kademelerinden ilkidir. İlk kademede nefsin temizliğine henüz başlandığı için nefiste bütün 19 afet mevcuttur. Onun için bu kademede nefis henüz arınmadığı için kötülüğü emreder.
Genelin sahip olduğu nefis, "Nefsi natıka"dır. Nefsi emmare bir makamdır. Tahkiki iman noktasıdır. Bu makamda küfür afetinin olamayacağı bilinir; nefsin diğer afetleri mevcuttur.
Bu makamın zikri Kelime-i Tevhid'dir. LA İLAHE İLLALLAH Zikri çekilir.
Nefs-i Levvâme kötülük yaptığında bundan pişman olup af dileyen nefise verilen isimdir. Mürşidi önünde yapılan tövbeyle nefis bu mertebeye çıkar. İnanışa göre sadece ibadetle bu mertebe çıkmak 100 seneyi gerektirmektedir.
Bu makamın zikri Lafzı Celal'dir. ALLAH Zikri çekilir
Nefsi mülhime nefis teskiyesi kademelerinden üçüncüsüdür. Tasavvufa göre bu mertebede nefis Allah'tan ilham almaya başlar. Bu makamın zikri İsmi HU'dur. HU Zikri çekilir
Nefsi mutmainne nefis teskiyesi kademelerinden dördüncüsüdür. Tasavvufa göre bu mertebede nefis, tatmin olmuş, şüphelerden arınıp rahatlamıştır. Mesela bu kademede insan nefsin hırs adındaki afetine galip gelerek o afeti devre dışı bırakabildiği için, anlar ki Allah'ın onun için ihsan ettiği şeylerin o ana kadar farkına bile varamamış ve bu kademede farkına varıp doyuma ulaşır.
Bu makamımın zikri HAK Esmasıdır.
Nefs-i radiyye nefis teskiyesi kademelerinden beşincisidir. Tasavvufa göre bu mertebede nefis daha önceki kademede doyuma ulaştığı için Allah'ın yaptığı her şeyden razı olmuştur.
Bu makamımın zikri HAY Esmasıdır.
Nefsi marziyye nefis teskiyesi kademelerinden altıncısıdır.
Bu makamımın zikri KAYYUM Esmasıdır.
Nefs-i kâmile, nefis tezkiyesinin yedinci mertebesidir. Seçkin, temiz halidir. Olgunluğa ermiş nefisir. Mürşitlerin nefsinin karşılığıdır.
Bu makamımın zikri KAHHAR Esmasıdır.
Nefse ve ona düzen verene (91:7) Ona kötü ve iyi olma yeteneklerini yerleştirene ki. (91:8) Nefsini arındıran elbette kurtuluşa ermiştir. (91:9) Onu kötülüklere boğan da ziyan etmiştir. (91:10)[1]
Yine de ben nefsimi temize çıkarmıyorum. Çünkü nefis, rabbimin acıyıp koruması dışında, daima kötülüğü emreder; şüphesiz rabbim çok bağışlayan, pek esirgeyendir. (12:53)[2]
Sana gelen iyilik Allah’tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir. Seni insanlara elçi gönderdik; şahit olarak da Allah yeter. (4:79)[3]
Oku şimdi kitabını! Bugün kendini yargılamak üzere kendi nefsin yeter! (17:14)[4]
Rabbinin huzurunda korkan ve nefsine kötü arzuları yasaklayana gelince, onun barınağı da şüphe yok ki cennetin ta kendidir. (79:40-41)[5]
Ey Dâvûd! Biz seni yeryüzünde halife yaptık; onun için insanlar arasında adaletle hükmet; nefsin isteklerine uyma, sonra seni Allah yolundan saptırır. Kuşkusuz, Allah yolundan sapanlara, hesap verme gününü unutmaları yüzünden çok ağır bir azap vardır. (38:26)[6]