Vija Celmins Nedir?
Vija Celmins Nedir?, Vija Celmins Nerededir?, Vija Celmins Hakkında Bilgi?, Vija Celmins Analizi? Vija Celmins ilgili Vija Celmins ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Vija Celmins ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Vija Celmins Ne Anlama Gelir Vija Celmins Anlamı Vija Celmins Nedir Vija Celmins Ne Anlam Taşır Vija Celmins Neye İşarettir Vija Celmins Tabiri Vija Celmins Yorumu
Vija Celmins Kelimesi
Lütfen Vija Celmins Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Vija Celmins İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Vija Celmins Kelimesinin Anlamı? Vija Celmins Ne Demek? ,Vija Celmins Ne Demektir? Vija Celmins Ne Demektir? Vija Celmins Analizi? , Vija Celmins Anlamı Nedir?,Vija Celmins Ne Demektir? , Vija Celmins Açıklaması Nedir? ,Vija Celmins Cevabı Nedir?,Vija Celmins Kelimesinin Anlamı?,Vija Celmins Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Vija Celmins Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Vija Celmins Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Vija Celmins Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Vija Celmins Kelimesinin Anlamı Nedir? Vija Celmins Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Vija Celmins Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Vija Celmins Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Vija Celmins - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Vija Celmins
Vija Celmins Nedir? Vija Celmins Ne demek? , Vija Celmins Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Vija Celmins Kelimesinin Anlamı? Vija Celmins Ne Demek? Vija Celmins Ne Demektir? ,Vija Celmins Analizi? Vija Celmins Anlamı Nedir? Vija Celmins Ne Demektir?, Vija Celmins Açıklaması Nedir? , Vija Celmins Cevabı Nedir? , Vija Celmins Kelimesinin Anlamı?
Vija Celmins | |
---|---|
Doğum adı | Vija Celmiņa |
Doğum | 25 Ekim 1938 Riga, Letonya |
Uyruk | Leton-Anerikan |
Alanı | Resim, Grafik, Baskı |
Sanat eğitimi | John Herron Sanat Okulu UCLA |
Etkilendikleri | Minimalizm, Fotorealizm, Soyut sanat |
Ödüller | |
Guggenheim Fellowship, National Endowment for the Arts, American Academy of Arts and Letters, Carnegie Prize, MacArthur Fellowship | |
Vija Celmins,[1] okyanus, örümcek ağları, yıldız alanları ve kayalar gibi doğal ortamların ve fenomenlerin foto-gerçekçi tabloları ve çizimleri için en iyi bilinen bir Leton-Amerikalı görsel sanatçısıdır.[2][3][4] Daha önceki çalışmaları arasında pop heykeller ve tek renkli temsili resimler vardı. New York City'de 1965'ten beri kırkın üzerinde kişisel sergi ve Modern Sanat Müzesi, Whitney Amerikan Sanatı Müzesi, Los Angeles County Sanat Müzesi, San Francisco Modern Sanat Müzesi, Enstitüsü'nde önemli retrospektiflerin konusu oldu.
Vija Celmiņa 25 Ekim 1938'de Riga, Letonya'da doğdu.[5] 1940'ta Sovyetler'in Letonya'yı işgali üzerine, II.Dünya Savaşı sırasında ailesi ve ablası Inta[6] ile Almanya'ya, sonra Nazi rejimi baskısı altından kaçarak; Baden-Württemberg, Esslingen am Neckar'daki Birleşmiş Milletler destekli Letonya mülteci kampına sığıındılar. 1948'de, Dünya Kilise Servisi aileyi kısa bir süre New York'a, sonra, Indiana'da Amerika Birleşik Devletleri'ne yerleştirdi. Yerel bir Lutheran kilisesi tarafından desteklenen[6] babası bir marangoz ve annesi bir hastane çamaşırhanesinde iş buldu.[7] Vija on yaşındaydı ve hiç İngilizce bilmiyordu, bu da çizimine odaklanmasına neden oldu ve öğretmenleri onu daha fazla yaratıcılık ve resim yapmaya teşvik etti.[8]
1955'te Indianapolis'teki John Herron Sanat Okulu'na girdi, burada hayatında ilk kez bir yabancı gibi hissetmediğini söyledi.[7] 1961'de Yale Üniversitesi'nde Yaz dönemine katılmak için bir burs kazandı ve burada yakın arkadaşları olan Chuck Close ve Brice Marden ile tanıştı.[7] Bu süre zarfında İtalyan monoton natürmort ressam Giorgio Morandi üzerinde çalışmaya başladı ve soyut eserleri boyadı. 1962'de Herron'dan mezun oldu ve 1965'te Los Angeles'taki California Üniversitesi'nde öğrenim görmek için Venedik, Los Angeles'a taşındı. Los Angeles'taki California Üniversitesi'nde, ebeveynlerinden uzak olarak, daha fazla sanatsal keşfe yol açan özgürlüğün tadını çıkardı.[7] 1980 yılına kadar Venedik'te yaşadı, resim ve heykeltraşlık yaptı ve Kaliforniya'daki California State Koleji, California Üniversitesi ve California Sanat Enstitüsü'nde eğitmen olarak çalıştı.
1981 yılında, Skowhegan Resim ve Heykel Okulu'nda öğretim davetinin ardından, sevdiği sanatçılara ve sanata daha yakın olmak isteyen Vija, kalıcı olarak New York'a taşındı. Ayrıca, on iki yıl boyunca terk ettiği resme döndü ve bu süre zarfında çoğunlukla karakalem çalıştı. Daha sonra gravür kullanmaya, ardından silgiye ve odun kömürüne geçti ve repertuvarına baskı yapımı ekledi. O zamandan beri , New York Sag Harbor'daki bir kulübede ve Soho, Manhattan'daki Crosby Caddesi'nde bir stüdyo çatı katında çalıştı. 1980'lerde Cooper Birliği ve Yale Üniversitesi Sanat Okulu'nda ders verdi.[9]
1960'larda Kaliforniya'da çalışan Vija Celmins'in genellikle fotogerçekçi resim ve popüler kültür ilk çalışmaları temsili idi. Televizyonlar, lambalar, kalemler, silgiler ve fotoğrafların boyalı tek renkli reprodüksiyonları gibi sıradan nesneleri yeniden yarattı.[10] Resimlerdeki ortak bir tema, savaş uçakları, tabancalar ve isyan görüntüleri gibi şiddet veya çatışma idi. Menil Koleksiyonu tarafından 2010 yılında Los Angeles İlçe Sanat Müzesi ile birlikte 1964-1966 çalışmasının bir retrospektifi düzenlendi.[11] Bu dönemde Malcolm Morley ve Jasper Johns'u etkiledi.[12][13]
1960'ların sonlarından 1970'lere kadar, resimden vazgeçti ve grafit kalemle çalışmaya odaklandı,[14] okyanusun veya ayın yüzeyi, kabukların iç kısımları ve yakın çekimler gibi doğal unsurların fotoğraflarına dayanan son derece ayrıntılı fotogerçekçi çizimler yarattı[15] Eleştirmenler, çağdaşları Chuck Close ve Gerhard Richter'e olan zahmetli yaklaşımını sık sık karşılaştırıyorlar[16] ve soluk gri natürmort ustası Giorgio Morandi'den etkilendiğini ifade ediyorlardı.[14]
Bu dönemin sonunda, 1976'dan 1983'e kadar Celmins, fotoğraf gerçekçiliğine olan ilgisini dahil edecek şekilde heykele de geri döndü. Bir dizi bronz döküm, akrilik boyalı taş, Kuzey New Mexico'daki Rio Grande boyunca bulduğu münferit taşların tam kopyalarını,[17] MoMA'da düzenlenen on bir örnekle üretti (fotoğraflara bakın).[18] 1981'e gelindiğinde, bu noktadan itibaren gravürler ve baskı ile de çalışarak ve büyük ölçüde çok çeşitli silgilerle kömürde boyamaya geri döndü - genellikle negatif alanı keşfederek, karanlıktan görüntülerden seçici bir şekilde uzaklaştırarak ve grinin ince kontrolünü sağladı.[9][12]
1980'lerin başından itibaren Celmins, soyut ve fotogerçekçilik arasında bir denge olan bu çeşitli teknikleri kullanarak takımyıldızlara, ay ve okyanuslara odaklandı.[19] 2000 yılına gelindiğinde, titiz yüzey gelişimi ve parlaklığı özellikle dikkate alınarak, yağ veya odun kömüründe negatif görüntüler, çok eleştirel beğeni toplayan, akılda kalıcı ve farklı örümcek ağları üretmeye başlamıştı.[20][21][22] Tüm bu çalışmaların fotoğraflara dayandığını ve görüntülerin biriken yüzeylerine büyük çaba gösterdiğini söyledi.[14] Londra'daki Çağdaş Sanat Enstitüsü'ndeki 30 yıllık retrospektifinin 1996 yılında yaptığı bir incelemede, Independent onu "Amerikan sanatının en iyi saklanan sırrı" olarak gösterdi.[23]
2008'den itibaren Celmins, harita ve kitapların resimlerinin yanı sıra küçük grafit tabletlerin - el tipi siyah tahtaların birçok kullanımıyla nesnelere ve temsili çalışmalara geri döndü.[9] Ayrıca şimdi tanınmış dalgalarının, örümcek ağlarının, kabuklarının ve çöl zeminlerinin seri baskılarını yaptı ve bunların çoğu Haziran 2010'da McKee Gallery'de sergilendi.[19][24][25] Son zamanlarda hem gece gökyüzünü hem de mezzotintleri içeren yeni bir dizi baskı yayınladı. Bu baskılar Ocak, Şubat ve Mart 2018'de Matthew Marks Galerisi'nde[26] ve Şubat ve Mart 2018'de Senior & Shopmaker Gallery'de sergilendi.[27]
Celmins'in çalışmaları, 1965'ten beri dünya çapında kırkın üzerinde kişisel sergiye, yüzlerce karma sergiye konu olmuştur. Uzun süredir bayisi olan New York'taki McKee Gallery, 2015'te kapanışını açıkladıktan sonra Celmins şu anda Matthew Marks Gallery tarafından temsil ediliyor.[1]
Celmins'in çalışmaları Chicago Sanat Enstitüsü, Baltimore Sanat Müzesi, Carnegie Sanat Müzesi, Pompidou Merkezi, Çekiç Müzesi, Los Angeles, Yüksek Sanat Müzesi, Kunstmuseum Winterthur, İsviçre, Los Angeles County Sanat Müzesi, Metropolitan Sanat Müzesi, New York, Fort Worth Modern Sanat Müzesi, TX, Modern Sanat Müzesi, New York, Ulusal Sanat Galerisi, Washington, DC, Philadelphia Sanat Müzesi, San Francisco Müzesi Modern Sanat, Menil Koleksiyonu ve Whitney Amerikan Sanat Müzesi.[28]
2005 yılında, çalışmalarının büyük bir koleksiyoncusu olan emlak geliştiricisi Edward R. Broida, 50 milyon dolar (50.000.000 $) değerinde bir genel katkı kapsamında Modern Sanat Müzesi'ne kariyerinin 40 yılını kapsayan 17 parça bağışladı. Özellikle dikkat çeken erken ve geç resimlerdi.[29]