Rudolph von Jhering Nedir?
Rudolph von Jhering Nedir?, Rudolph von Jhering Nerededir?, Rudolph von Jhering Hakkında Bilgi?, Rudolph von Jhering Analizi? Rudolph von Jhering ilgili Rudolph von Jhering ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Rudolph von Jhering ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Rudolph von Jhering Ne Anlama Gelir Rudolph von Jhering Anlamı Rudolph von Jhering Nedir Rudolph von Jhering Ne Anlam Taşır Rudolph von Jhering Neye İşarettir Rudolph von Jhering Tabiri Rudolph von Jhering Yorumu
Rudolph von Jhering Kelimesi
Lütfen Rudolph von Jhering Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Rudolph von Jhering İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı? Rudolph von Jhering Ne Demek? ,Rudolph von Jhering Ne Demektir? Rudolph von Jhering Ne Demektir? Rudolph von Jhering Analizi? , Rudolph von Jhering Anlamı Nedir?,Rudolph von Jhering Ne Demektir? , Rudolph von Jhering Açıklaması Nedir? ,Rudolph von Jhering Cevabı Nedir?,Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı?,Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Rudolph von Jhering Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı Nedir? Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Rudolph von Jhering Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Rudolph von Jhering - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Rudolph von Jhering
Rudolph von Jhering Nedir? Rudolph von Jhering Ne demek? , Rudolph von Jhering Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı? Rudolph von Jhering Ne Demek? Rudolph von Jhering Ne Demektir? ,Rudolph von Jhering Analizi? Rudolph von Jhering Anlamı Nedir? Rudolph von Jhering Ne Demektir?, Rudolph von Jhering Açıklaması Nedir? , Rudolph von Jhering Cevabı Nedir? , Rudolph von Jhering Kelimesinin Anlamı?
Rudolph von Jhering | |
---|---|
Doğumu | Caspar Rudolph Ritter von Jhering 22 Ağustos 1818 Aurich, Hannover Krallığı, Almanya |
Ölümü | 17 Eylül 1892 (74 yaşında) Göttingen, Hannover, Prusya, Almanya |
Çağı | 19. yüzyıl |
Bölgesi | Batı felsefesi |
İlgi alanları | Hukuk felsefesi |
Etkiledikleri
|
Caspar Rudolph Ritter von Jhering[1] (ayrıca Ihering) (d. 22 Ağustos 1818, ö. 17 Eylül 1892) Alman hukukçu.[2] 1872 yılında yazdığı Der Kampf ums Recht (Hukuk için Mücadele) kitabıyla ve bir hukuk uzmanı ve modern sosyolojik ve tarihi hukuk okullarının kurucusu olarak tanınır.
Jhering Aurich, Hannover Krallığında doğdu. 1836'da Heidelberg Üniversitesi'ne girdi ve Alman öğrencilerin modasına uyarak art arda Göttingen, Münih ve Berlin'i ziyaret etti. Tüm öğretmenleri arasında sadece Georg Friedrich Puchta'nın onu etkilediği söylenir.
Doctor juris olarak doktorasını tamamladıktan sonra, 1844 yılında Berlin'de kendini Roma hukuku için privatdozent ilan etti ve hayatının eserini oluşturduğu söylenebilecek tema olan Geist des römischen Rechts'te halka açık dersler verdi. 1845'te Basel'de, 1846'da Rostock'ta, 1849'da Kiel'de ve 1851'de Giessen'de profesör oldu. Öğretim kürsülerinin her birinde izini bıraktı; diğer çağdaşlarının ötesinde Roma hukukunu canlandırdı.
Bu dönemde Alman hukuk dünyası hala Savigny'nin baskın etkisi altındaydı. Eski okul, bir doğal hukuk sistemi kurmaya çalışan genç profesöre hayretle baktı. Bu, ünlü eseri Geist des römischen Rechts auf den verschiedenen Stufen seiner Entwicklung'un (1852-1865) açılış konuşmasına ilham oldu. Özgünlüğü ve berraklığı, yazarını modern Roma hukukçularının ön saflarına yerleştirdi.
19. yüzyılın ikinci yarısında Jhering'in şöhretinin Savigny'nin ilk yarısındaki kadar yüksek olduğunu söylenir. Yöntemleri neredeyse taban tabana zıttı. Savigny ve okulu tarihsel bir yaklaşımı temsil ediyordu. Jhering'in anlayışı ise insanlığın ahlaki ve sosyal çıkarlarının daha da geliştirilmesi için kullanılacak bir bilim idi.
1868'de Jhering, konferans salonunun sadece normal öğrencilerle değil, tüm meslekler erbapları ve hatta üst düzey yetkililerle dolu olduğu Viyana'da Roma Hukuku kürsü başkanlığını kabul etti. 1872'de Avusturya Kralı I. Franz Joseph ona ırsî asalet unvanı verdi.
Avusturya metropolünün sosyal işlevleri yorucu hale geldi ve Jhering, 1872'de profesör olduğu Göttingen'in iverdiği huzurla, bu ortamı memnuniyetle değiştirdi. O yıl, Der Kampf ums Recht (1872; İng. The Struggle for Law -Hukuk Mücadelesi-, 1879) başlığı altında, takdire şayan bir izleyici kitlesinden önce Viyana'da bir ders vermişti. Başarısı olağanüstü olarak değerlendirilmişti. İki yıl içinde 12 baskı yaptı ve 26 dile çevrildi. Bu en ünlü eserinde Jhering, görev teorisini kişinin haklarının korunmasına, öncelikle haklar ve kişilik arasındaki bağlantıya; ikincil olarak ise hukuk ve hakların dayanışması üzerine kurmuştur. Hakların kişilikle olan ilişkisi araştırılmıştır. Haklar sosyal değerin, onurun bir paketini içerir. Hakları ihlal eden, değerlere, onura saldırmış sayılır.
Bu işi beş yıl sonra Der Zweck im Recht (2 cilt, 1877-1883) takip etti. Bu iki eserin Jhering'in bireyselliğini yansıttığı iddia edilir. Kampf ums Recht için, karakterinin sağlamlığını, adalet duygusunun gücünü, hukuki yöntemini ve mantığını gösterdiği söylenir. Her sorumlu kişi, haklarını savunmak için kendisine bir görev üstlenir. Zweck im Recht'in, yazarın akilaneliğini kanıtladığı söylenir. Ancak belki de tüm ayırt edici özelliklerinin en iyi olduğu iddia edilen kombinasyonu Jurisprudenz des taglichen Lebens'de (1870; Eng. Çev., 1904) bulunabilir. Derslerinin büyük bir özelliği, sözde Praktika, Roma hukukundaki sorunlardı ve çözüm önerileri olan bir derleme 1847'de Civilrechtsfalle ohne Entscheidungen başlığı altında yayınlandı.
Leipzig ve Heidelberg'deki kısa süreli görevlerinin yanı sıra Jhering, ölümüne kadar Göttingen'de çalışmaya devam etti.
Diğer eserleri arasında şunlar yer almaktadır: Beiträge zur Lehre vom Besitz, önce Jahrbücher für die Dogmatik des heutigen römischen und deutschen Privatrechts'de ve daha sonra ayrı ayrı yayınlandı; Der Besitzwille ve Handwörterbuch der Staatswissenschaften'de Besitz adıyla yer alan, zamanında çok tartışma yaratan, özellikle Savigny'nin konu hakkındaki görüşlerine zıt olarak ileri sürdüğü görüşlerini açıkladığı makalesi
Ayrıca bakınız: Scherz und Ernst in der Jurisprudenz (1885); Das Schuldmoment im römischen Privat-recht (1867); Das Trinkgeld (1882); ve ardından bıraktığı eserler arasından, v. Ehrenberg tarafından 1894'te yayınlanan bir parça, Vorgeschichte der Indoeuropaer.
Hayatı için ayrıca bkz: M. de Jonge, Rudolf v. Jhering (1888); ve Adolf Merkel, Rudolf von Jhering (1893).
von Jhering, Ida Christina (Frölich) ile evliydi.[3] En büyük oğlu Alman-Brezilyalı zoolog Hermann von Ihering (1850-1930) idi. von Jhering aynı zamanda Avustralyalı şarkıcı ve aktris Olivia Newton-John'un, kızı Helene Ehrenberg ve Alman hukukçu Victor Ehrenberg ile evliliği aracılığıyla büyük-büyük-büyükbabasıydı.
Ekim 2018'de Rudolf von Jhering, çeşitli ülkelerden Roma hukukçuları tarafından anıldı.