G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir?

G. Stanley Hall Nedir?

G. Stanley Hall Nedir?, G. Stanley Hall Nerededir?, G. Stanley Hall Hakkında Bilgi?, G. Stanley Hall Analizi? G. Stanley Hall ilgili G. Stanley Hall ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  G. Stanley Hall ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. G. Stanley Hall Ne Anlama Gelir G. Stanley Hall Anlamı G. Stanley Hall Nedir G. Stanley Hall Ne Anlam Taşır G. Stanley Hall Neye İşarettir G. Stanley Hall Tabiri G. Stanley Hall Yorumu 

G. Stanley Hall Kelimesi

Lütfen G. Stanley Hall Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. G. Stanley Hall İlgili Sözlük Kelimeler Listesi G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı? G. Stanley Hall Ne Demek? ,G. Stanley Hall Ne Demektir? G. Stanley Hall Ne Demektir? G. Stanley Hall Analizi? , G. Stanley Hall Anlamı Nedir?,G. Stanley Hall Ne Demektir? , G. Stanley Hall Açıklaması Nedir? ,G. Stanley Hall Cevabı Nedir?,G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı?,G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı Nedir? ,G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı Ne demek?,G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

G. Stanley Hall Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı Nedir? G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı Ne demek? , G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

G. Stanley Hall Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! G. Stanley Hall - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

G. Stanley Hall

G. Stanley Hall Nedir? G. Stanley Hall Ne demek? , G. Stanley Hall Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı? G. Stanley Hall Ne Demek? G. Stanley Hall Ne Demektir? ,G. Stanley Hall Analizi? G. Stanley Hall Anlamı Nedir? G. Stanley Hall Ne Demektir?, G. Stanley Hall Açıklaması Nedir? , G. Stanley Hall Cevabı Nedir? , G. Stanley Hall Kelimesinin Anlamı?






G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir?

G. Stanley Hall

Vikipedi, özgür ansiklopedi
G. Stanley Hall
Granville Stanley Hall (Resim Frederick Gutekunst, tarafından 1910'larda)
DoğumGranville Stanley Hall
1 Şubat 1846(1846-02-01)
Ashfield, Massachusetts, U.S.
Ölüm24 Nisan 1924 (78 yaşında)
Worcester, Massachusetts, U.S.
MilliyetAmerican
Eğitim
Kariyeri
DalıPsikolog
Çalıştığı kurumlar
Doktora
danışmanı
William James
Doktora öğrencileriWilliam Lowe Bryan,
Frederic Lister Burk
İmza

Granville Stanley Hall (1 Şubat 1846 – 24 Nisan 1924[1] ), on dokuzuncu yüzyılda Amerika Birleşik Devletleri'nde Harvard College'da verilen ilk psikoloji doktorasını kazanan öncü bir Amerikalı psikolog ve eğitimciydi . İlgi alanları insan yaşam süresinin gelişimi ve evrim teorisi üzerine odaklandı. Hall, Amerikan Psikoloji Derneği'nin ilk başkanı ve Clark Üniversitesi'nin ilk başkanıydı. 2002'de yayınlanan Genel Psikoloji İncelemesi araştırması, Hall'u Lewis Terman'la birlikte 20. yüzyılın en çok alıntı yapılan 72. psikoloğu olarak sıraladı.[2]

Biyografi[değiştir | kaynağı değiştir]

Ashfield, Massachusetts'te doğan Hall, ebeveynleri, Massachusetts yasama meclisinde görev yapan Granville Bascom Hall ve Albany Kadın Semineri'nde okula giden ve kendisi de öğretmen olan Abigail Beals ile birlikte bir çiftlikte büyüdü. Hall, çocukluğunda zamanının çoğunu okuyarak ve ebeveynlerinden ve yerel okullardan elde edebileceği eğitim avantajlarından yararlanarak geçirdi. Küçük yaşlarda hayvanlara ve bedensel becerilere ilgi duydu.[1] 16 yaşına geldiğinde çoğu kendisinden büyük olan diğer öğrencilere ders vermeye başladı.

Eğitim ve erken kariyer[değiştir | kaynağı değiştir]

Hall, Williston Seminary'e katıldı ve 1867'de Williams College'dan mezun oldu, ardından Union Theological Seminary'de okudu. Wilhelm Wundt'un Fizyolojik Psikolojinin Prensipleri'nden ilham alan Hall, Harvard Üniversitesi'nde doktora çalışmalarına devam etti ve burada ülkenin ilk psikoloji dersini vermiş olan yardımcı profesör William James ile tanıştı. 1878'de Hall, Amerika'da verilen ilk psikoloji doktorasını kazandı.[3] Daha sonra Hall, psikoloji alanında akademik iş bulamadı ve Berlin Üniversitesi'nde okumak için Avrupa'ya gitti ve 1879'da Wundt'un Leipzig laboratuvarında kısa bir süre kaldı.

Kariyerine Yellow Springs, Ohio'daki Antioch College'da İngilizce ve felsefe öğreterek başladı ve ardından Massachusetts'teki Williams College'da felsefe tarihi dersleri verdi. Harvard ve Johns Hopkins Üniversitesi'ndeki başarılı ders dizilerinin ardından Hall, Johns Hopkins'in felsefe bölümünde psikoloji ve pedagoji dersleri vererek bir pozisyon elde etti. 1882'den 1888'e kadar Johns Hopkins'te kaldı ve 1883'te ilk resmi Amerikan psikoloji laboratuvarını kurdu.[4] Burada Hall, lisede Latince, matematik, fen bilimleri ve tarih gibi geleneksel konuların öğretilmesine yapılan vurguya itiraz etti ve bunun yerine lisenin öğrencileri üniversiteye hazırlamaktan çok ergenlerin eğitimine odaklanması gerektiğini savundu.

Hall, 1888'de American Antiquarian Society'nin bir üyesi seçildi[5]

Daha sonraki kariyer (psikoloji)[değiştir | kaynağı değiştir]

Hall, 1887'de American Journal of Psychology'yi kurdu ve 1892'de American Psychological Association'ın ilk başkanı seçildi.[4] 1889'da Clark Üniversitesi'nin ilk rektörü seçildi ve bu görevi[1] kadar sürdürdü. Hall, başkan olarak görev yaptığı 31 yıl boyunca entelektüel açıdan aktif kaldı. Eğitim psikolojisinin gelişiminde etkili oldu ve ergenliğin eğitim üzerindeki etkisini belirlemeye çalıştı. Ayrıca Sigmund Freud ve Carl Jung'u 1909'da Clark Konferansı'nı ziyaret etmeye ve bir dizi konferans vermeye davet etmekten de sorumluydu. Hall, karşılığında Freud'a Clark Üniversitesi'nden fahri derece sözü verdi ve ikisi, cinsiyet ve ergenlik konusunda aynı görüşleri paylaşıyordu. Bu, Freud'un Amerika'ya yaptığı ilk ve tek ziyaret ve Clark Üniversitesi'nde düzenlenen en büyük konferanstı. Freud'un araştırmasının, Hall'un meslektaşlarının bilimsel olmadığı gerekçesiyle eleştirdiği teorilere dayandığı göz önüne alındığında, bu aynı zamanda en tartışmalı konferanstı.[6]

1917'de Hall, dini psikoloji üzerine bir kitap yayınladı: Psikolojinin Işığında İsa Mesih . Kitap, İsa Mesih'i psikolojik açıdan tanımlamak için iki cilt olarak yazılmıştır. Hall, Mesih hakkında yazılanların hepsini, Mesih'in ve ona inanan ve onun hakkında yazan herkesin olası zihinsel süreçlerini ayrıntılı bir şekilde tartıştı. Mesih'in adı ve yaşamı hakkında oluşturulan mitleri, büyüyü vb. analiz eder. Benzetmeleri inceliyor ve mucizeleri, İsa'nın ölümünü ve dirilişini tartışıyor. İsa ve takipçilerinde bulduğu tüm olası ifadeleri veya eğilimleri genetik kökenlerine indirgemeye çalışır ve karşılaştırmalı psikolojinin, özellikle de antropoloji bilgisinin ve çocukluk eğilimlerinin yardımıyla, burada burada bazı evrensel eğilimlere işaret eder. her şeyin altında.[7] Bu onun en az başarılı çalışmasıydı. 1922 yılında 78 yaşındayken yaşlanma üzerine bir kitap olan Senescence kitabını yayınladı.[6]

Grup fotoğrafı 1909, Clark Üniversitesi önünde. Ön sıra: Sigmund Freud, Granville Stanley Hall, CG Jung ; arka sıra: Abraham A. Brill, Ernest Jones, Sándor Ferenczi .

Darwin'in evrim teorisi ve Ernst Haeckel'in özetleme teorisi, Hall'un kariyeri üzerinde büyük etkiler yarattı. Bu fikirler Hall'u davranışın kalıtımını öğrenmek amacıyla çocukluk gelişiminin çeşitli yönlerini incelemeye yöneltti. Bu çalışmaların subjektif karakteri, bunların doğrulanmasını imkansız hale getirdi. Çocuklar geliştikçe zihinsel yeteneklerinin atalarınınkine benzediğine ve dolayısıyla türlerin çağlar boyunca gelişmesiyle aynı şekilde bir yaşam boyunca geliştiklerine inanıyordu.[8] Hall, özetleme sürecinin eğitim yoluyla hızlandırılabileceğine ve çocukların modern zihinsel yetenek standartlarına daha kısa sürede ulaşmaya zorlanabileceğine inanıyordu.[9] Çalışmaları aynı zamanda kadınlar ve erkekler arasındaki farklılıkların yanı sıra ırksal öjeni kavramının tartışmalı tasvirlerine de değindi.[4] Hall ırksal öjeniğin savunucusu olmasına rağmen, ırklar arasında belirgin ayrımlar yaratma ve sürdürme açısından görüşleri daha az katıydı. Hall, "aşağı ırklara" "üstün medeniyeti" kabul etme ve ona uyum sağlama şansı verilmesi gerektiğine inanıyordu.[9] Hatta Hall, toplumdaki yüksek rütbeli Afrikalı Amerikalıları "Zencilerin azalan evrimsel mirasının istisnası" olarak övdü.[10] Hall, uygarlığı biyolojik gelişime baktığı gibi görüyordu. İnsanlar medeniyetin "doğal evrimini sürdürmesine" izin vermelidir.[10] Hall, üstün medeniyeti kabul etmeyenleri ilkel "vahşiler" olarak görüyordu. Hall, bu medeniyetlere çocuklara baktığı gibi baktı ve "onların hatalarının ve erdemlerinin çocukluk ve gençliktekiler olduğunu" belirtti.[9] Hall, ergenlik döneminde erkek ve kadınların kendi okullarına ayrılması gerektiğine inanıyordu çünkü bu onların kendi cinsiyetleri içinde büyüyebilmelerine olanak sağlıyordu. Kadınlar annelik göz önünde bulundurularak eğitilebilir ve erkekler daha uygulamalı projelerde eğitilerek onların evlerinin lideri olmalarına yardımcı olabilir. Hall, her iki cinsiyetin de bulunduğu okulların öğrenme yollarını sınırladığına ve erkek çocukları olması gerekenden daha erken yumuşattığına inanıyordu.[9] "Bir denge dönemi ama ergenliğin başlamasıyla birlikte denge bozuluyor ve yeni eğilimler ortaya çıkıyor. Üreme organlarında değişiklikler meydana gelir ve ikincil cinsel özelliklerin oluşmasına neden olur. Dışa dönüklük yavaş yavaş yerini içe dönüklüğe bırakır ve daha kesin olarak sosyal içgüdüler giderek artan bir rol oynamaya başlar."

Hall , Jean-Baptiste Lamarck'tan ve onun evrim teorisinden büyük ölçüde etkilendi. Hall, anıların ebeveynlerden yavrulara aktarılması fikrinin makul bir kalıtım şekli olduğunu buldu.[11]

Anormal psikoloji[değiştir | kaynağı değiştir]

Hall, Amerikan Psişik Araştırma Derneği'nin kurucu üyelerinden biri ve Başkan yardımcısıydı.[12] Topluluğun ilk üyeleri paranormal olaylara şüpheyle yaklaştı. Hall psişik olaylara psikolojik bir yaklaşım benimsedi. 1890'da dernekten istifa etmişti.[13] Parapsikolojinin açık sözlü bir eleştirmeni oldu.

Hall, anormal psikoloji alanında çalışan ilk psikologlardan biriydi.[14] Hall ve Clark Üniversitesi'nden asistanı Amy Tanner, maneviyatın çürütücüleriydi ve medyumlar üzerinde psikolojik ve fizyolojik testler gerçekleştirdiler. Tanner, Hall'un bir girişiyle birlikte Spiritizm Üzerine Çalışmalar'ı (1910) yayınladı.[15] Kitap, medyum Leonora Piper ile yapılan seans oturumlarında Hall ve Tanner'ın gerçekleştirdiği testleri belgeliyordu.[16] Hall ve Tanner, Piper'ın kişiliklerinin bedensiz ruhlar değil, hayali yaratıklar olduğunu testlerle kanıtlamışlardı.[17]

Yol gösterici görüşler[değiştir | kaynağı değiştir]

Sosyal görüşler[değiştir | kaynağı değiştir]

Hall, bireyin aşkın bir kolektif içinde çözüldüğü, bireycilik karşıtı ve otoriter bir romantizm olan Alman Volk kavramına derinden bağlıydı. Hall, insanların doğası gereği mantıksız ve içgüdü odaklı olduğuna, toplumun refahı için sürü içgüdülerini manipüle edecek karizmatik bir lidere ihtiyaç duyduğuna inanıyordu. Amerika'nın bireysel insan haklarına ve onuruna yaptığı vurgunun, Atlantis'in batmasına benzettiği bir düşüşe yol açacağını öngördü.

Hall, 1880'lerde çocuk çalışmaları hareketinin kurucularından biriydi. Onun öğretisini yaymak için Salon Kulüpleri adı verilen ulusal bir çalışma grupları ağı vardı. Bugün, bir dizi tek çocuk eksantriklerini kalıcı uyumsuzluklar olarak tanımlayan 1896 tarihli Tuhaf ve İstisnai Çocuklar adlı çalışmayı denetlemesiyle tanınıyor. Akademisyenler ve tavsiye niteliğindeki köşe yazarları onlarca yıldır onun tek çocuğun, kardeşlerinin sahip olduğu uyum sağlama kapasitesiyle aynı kapasitede yaşamasının beklenemeyeceği sonucunu yaydı. "Tek çocuk olmanın başlı başına bir hastalık olduğunu" iddia etti.[18]

Hall, çocuk gelişiminin, insanın evrimsel gelişiminin tarihine ilişkin son derece ırksallaştırılmış anlayışını özetlediğini savundu. Ergenlik öncesi çocukları vahşi olarak nitelendirdi ve bu nedenle akıl yürütmenin çocuklarla zaman kaybı olduğunu rasyonelleştirdi. Çocukların yalnızca Tanrı'dan korkmaya, ülkeyi sevmeye ve güçlü bir beden geliştirmeye yönlendirilmesi gerektiğine inanıyordu. Çocuk, doğasındaki kötülüğün kalıntılarını yok ederken, bedensel ceza da dahil olmak üzere iyi dozda otoriter disipline ihtiyaç duyar.[6] Ergenlerin, ergenlik öncesi çocuklara göre daha fedakar doğalarla karakterize edildiğine ve liselerin öğrencilere hizmet, vatanseverlik, vücut kültürü, askeri disiplin, otorite sevgisi, doğaya duyulan saygı ve devlete ve topluma bağlılık gibi özverili idealleri aşılaması gerektiğine inanıyordu. başkalarının refahı.[19] Hall sürekli olarak kamu eğitiminin her düzeyinde entelektüel kazanıma karşı çıktı. Açık tartışmalara ve eleştirel görüşlere hoşgörü gösterilmemelidir. Öğrencileri, Amerikan kültürünün ilerlemesine çok zarar veren bireycilikten kurtarmak için beyin yıkamaya ihtiyaçları vardı.

Hall, Alman Sturm und Drang hareketinden alınan ergenliğe atıfta bulunarak "fırtına ve stres" ifadesini popüler hale getirdi. Meslektaşı William Burnham, ergenlikle ilgili bu cümleyi 1889'da 'Entelektüel Çalışmada Ekonomi' başlıklı bir makalede yayınlamıştı.[20] Kavramın üç temel yönü ebeveynlerle çatışma, ruh halindeki bozulmalar ve riskli davranışlardır. Daha sonra Lev Vygotsky ve Jean Piaget'nin çalışmalarında olduğu gibi, bu ifadeye ve Hall'un rolüne olan ilgi azaldı. Son araştırmalar, bu ifadenin ve anlamının yeniden değerlendirilmesine yol açtı. Üç açıdan, son kanıtlar fırtına ve stresi desteklemektedir, ancak yalnızca bireysel farklılıklar ve kültürel farklılıklar dikkate alınarak değiştirildiğinde. Şu anda psikologlar fırtına ve stresi evrensel olarak kabul etmiyorlar, ancak kısa bir geçişle bu olasılığı kabul ediyorlar. Ergenlerin tümü fırtına ve stres yaşamaz, ancak ergenlik döneminde fırtına ve stresin yaşanma olasılığı diğer yaşlara göre daha fazladır.

Hall'un yoksullara, hastalara ya da gelişimsel farklılıkları ya da engelli olanlara karşı hiçbir sempatisi yoktu. Seçici yetiştirme ve zorla kısırlaştırmaya sıkı bir şekilde inanan biri olarak, fiziksel, duygusal veya entelektüel açıdan zayıf veya "kusurlu" olarak gördüğü kişilere yönelik herhangi bir saygının veya hayırseverliğin, doğal seçilimin bir süper ırkın gelişimine yönelik hareketine basitçe müdahale ettiğine inanıyordu.[9]

Hall'un başlıca kitapları Ergenlik: Psikolojisi ve Fizyolojiyle İlişkileri, Antropoloji, Sosyoloji, Cinsiyet, Suç ve Din (1904) ve Çocuk Yaşamı ve Eğitiminin Yönleri (1921) idi. Hall, çocuk çalışmaları hareketinin sonuçlarına dayanan Ergenlik adlı kitabında kendi psikoloji sistemini ("genetik psikoloji" olarak adlandırdığı) ve rahimden ergenliğe kadar gelişimin evrimsel faydalarını anlattı. Kitap altı bölümden oluşuyor: Biyolojik ve antropolojik bakış açısı, tıbbi bakış açısı, sağlık ve testleri, eğitimli kadının asaleti, eğitimli kadının doğurganlığı ve eğitim. Hall, bu kitabın eğitim sistemindeki öğretmenler ve sosyal hizmet uzmanları için bir rehber olacağını umuyordu.[21]

1904'te Hall "Ergenlik: Psikolojisi ve Fizyoloji, Antropoloji, Sosyoloji, Cinsiyet, Suç, Din ve Eğitimle İlişkisi" adlı kitabını yayınladı. Çocuk gelişiminin insan evrimini özetlediği fikrine dayanan bu 2 ciltlik çalışmada Hall, çeşitli konuları ele aldı ve çok çeşitli disiplinlerden bilimi sentezledi.[22] Hall, 1920'de emekli olduktan sonra yaşlanmayla ilgili bir kitap yazdı. Bu önemli açıklama, 20. yüzyılda ortaya çıkan, daha uzun yaşam süresi, daraltılan aile rolleri ve işgücünden ihraç edilmenin bir araya gelerek yaşlıları çarpıcı biçimde izole ettiği ve aktif katılımını kısıtladığı bir "yaşlanma krizi"nin tanınması nedeniyle "peygamberlik" olarak etiketlendi. kamusal yaşamda.[23] Hall, yaşlılığın verdiği bilgeliğin yaşlıların topluma değerli ve yaratıcı katkıları olduğu anlamına geldiğini ileri sürerek bu sürece karşı çıktı. Ancak yaşlanma damgası, pek çoğunun aptalca bir gençlik peşinde koşması ve topluluklarına tam katılımdan dışlanmaktan kaçınmaya çalışması anlamına geliyordu. Kitabın sonuç bölümünde Hall, bu tür ayrımcılığa karşı kişisel öfkesini somut bir şekilde ifade etti.[24] Yaşlanma sürecinin daha iyi anlaşılması yönündeki heyecan verici çağrısı, gerontolojinin gelişmesini öngördü ve yaşlıların marjinalleştirilmesine yönelik eleştirisi bugün hala yankı buluyor.[22]

Hall, mastürbasyonu ahlaksız bir eylem ve insan ırkının ahlaki ve entelektüel gelişimini engelleyen bir kusur olarak görüyordu. Hall mastürbasyonu erkeklerle ilgili olarak tartıştı ve bunu kadınlar açısından tartışmadı. Bu eylemin kadınlarda gerçekleştiğini bilip bilmediği veya Hall'un ergenlik çağındaki erkek çocukların kendisinin "dönüşüm" olarak tanımladığı süreçten geçmesi gerektiğine inanıp inanmadığı bilinmiyor. Bu dönüşüm, erkek çocukları atalarından kendilerine aktarılan biyolojik günahlardan kurtarır. Günahların nesiller boyunca aktarılmasına Lamarck'ın evrimi rehberlik eder.[11] Dönüşümün "çiçek açan bir çiçek" kadar doğal bir şekilde gerçekleştiğini iddia etti.[9] Hall, mastürbasyon yerine kendiliğinden boşalmayı zorla boşalmaya doğal ve kabul edilebilir bir alternatif olarak gördü.[11] Hall, Williams College'daki birinci yılında dönüşüm geçirdiğine inanıyordu.[10]

Hall ayrıca gıdıklama türlerini tanımlayan teknik sözcükleri de icat etti: knismesis veya tüy benzeri gıdıklama; ve daha sert, kahkaha uyandıran tip için gargalesis .

Hall en çok psikolojiye yaptığı katkılarla, uygulamalı psikolojiye verdiği destekle ve psikolojiye büyük katkılarda bulunan birçok doktora öğrencisine danışmanlık yapma başarısıyla hatırlanır. Hall ayrıca [6] psikoloji alanında doktora derecesi alan ilk Afrika kökenli Amerikalı Francis Cecil Sumner'a danışmanlık yaptı[21]

Dini Görüşler[değiştir | kaynağı değiştir]

Hall , Cambridge Companion to Atheism'de ateist olarak listelenmiştir.[25] Hall dini psikoloji okulunun öncülerindendi. Çocukluğunda dindar annesi tarafından Hristiyanlıkla tanıştırıldı. Williston Seminary School'a devam ederken üniversite kilisesine katıldı ve yetişkinlere İncil dersleri verdi. Kendisinin, "özgür iradenin en yüksek seçimi, kendini Tanrı'nın hizmetine teslim etmektir" ve "en yüksek varlık olan Tanrı'ya sabitlenmiş sevgi" dediği aktarılıyor. 1867'de New York'taki Union Theological Seminary'e katıldı. Karşılaştırmalı din konusuna ilgi duyarak şehrin misyoner topluluğunda görev aldı ve çeşitli dini törenlere katıldı. Mezun olduktan sonra Hall, çalışmalarına devam etmek için ayrılmadan önce kısa bir süre Pennsylvania'daki küçük bir kilisede görev yaptı. Hall, dini, bireyin dünyadaki gerçek yerine yeniden yerleştirilmesi, sağlığa ve bütünlüğe dönüş olarak savundu. Hall daha sonra Johns Hopkins ve Clark Dini Psikoloji Okulu'nda dini psikoloji dersleri verecekti. Ayrıca dini psikoloji için bir kütüphane bölümü kurdu.[26]

Öjenik üzerine görüşler[değiştir | kaynağı değiştir]

Hall, yazılarının çoğunda açıkça öjenik görüşlerini dile getirdi. Çok sayıda Amerikan öjenik örgütünün lideri olarak listelendi. Öjeni Haberleri (1916–1922), yeni Amerikan öjenik bilimsel örgütünün gelişimini, "Öjeni Araştırma Derneği'nin yeni aktif üyeleri" hakkındaki aşağıdaki duyuruda olduğu gibi, bu örgütün kadrosunun dahil olduğunu vurgulayarak kutladı. . . . CC Brigham, Psikolojik Laboratuvar, Princeton, NJ, G. Stanley Hall, Clark Üniversitesi, CE Seashore, Iowa Eyalet Üniversitesi, Lewis, M. Terman, Stanford Üniversitesi, Kaliforniya, John B. Watson, Johns Hopkins Hastanesi" (s. 53). Hall, S. Freud ve C. Jung da dahil olmak üzere önemli psikanaliz uzmanlarını ABD'ye getirmesiyle tanınsa da, Hall, öjenik taahhütlerini vurgulayan yazılarında açıkça anti-psikanaliz görüşlerini dile getirdi. Örneğin, Stanley G. Hall'un (1917) editörlüğünü yaptığı Journal of Applied Psychology'nin ilk sayısında, açılış makalesinde ABD psikolojisinin "herhangi bir ders alması" gerektiği ilan ediliyordu. ... tüm savaşan ulusların baskın unsurlarını kucaklayan büyük İskandinav ırkının intihar ettiği mevcut savaştan" (s. 9) Hall'a göre bu derslerden en önemlisi Amerikan psikolojisinin "Freud'un revizyonist anlayışlarına" karşı mücadele etmesiydi. ... öyle ...insanın zaman zaman evrim merdiveninde bir aşağı bir yukarı dalması normaldir" (s. 12).

Hall, Batı uygarlığının "açgözlü Yahudiler" tarafından sözde yok edilmesini tartıştığı Alman Kültürünün Yönleri Üzerine adlı kitabında olduğu gibi yazılarında açıkça Yahudi karşıtı ifadelere yer verdi; -Semitizm, alıntıda da belirtildiği gibi: "Onlar [Yahudiler], sebep olmadıkları kötülüklerin günah keçisi haline getirildiler." Hall, belki de Yahudi karşıtlığı hissinden dolayı, bu yaklaşımın "hızlı büyümesine" ek olarak psikanalizde "cinsiyet"e odaklanılmasının da dikkat çekici olduğunu belirtti. ...uzmanların çemberinin dışında bulunan [akademik deneysel psikologlar]", psikanalizi ve "dışarıdan gelen müritlerin sayısını" bir "tarikat" biçimi haline getirdi (s. 412). Ayrıca Hall, "Freudcu terapi teorisinin" ... yanılıyor" (s. 12), bir bireyin kültürel açıdan kabul edilemez cinsel arzu ve davranışlarının, kültürel veya dini normlara dayalı "çok alçakgönüllülükle tedavi edilmek" yerine psikanalitik yorumlarla nasıl haklı gösterilebileceğine dair uyarı niteliğinde bir örnek veriyor (s. 12). 13).

Hall, mastürbasyon, eşcinsel cinsellik, evlilik dışı cinsellik ve benzeri dahil olmak üzere tüm farklı cinsel deneyimleri ahlak dışı olarak kabul eden cinsellik konusunda Viktorya dönemi ahlaki tutumunu benimsedi. Tedavisinin analiz sürecinde bu dini "ahlakı" "yok edeceğini" iddia etti (s. 13). Hall, Jesus, the Christ adlı kitabında Psikolojinin Işığında açıkça öjeni övdü ve sözde evrimsel olarak uygun olmayan insanların (yani yoksullar, ırksal azınlıklar, göçmenler) varlığının evrimsel olarak uygun insanlara eğitim verme amacına hizmet ettiğini tartıştı (örn. Kuzeyli zengin Beyazlar) alt sınıfları önemsemenin erdemleri. Hall'un diğer açıkça öjenik yazıları arasında The Journal of Education'daki "Beyaz Adamın Yükü ve Aşağı Irkların Yerli Gelişimi" başlıklı 1903 tarihli makalesi yer alıyor. Amerikan öjeni kuruluşlarının büyük çoğunluğu, Hall'u bu düşüncenin lideri olarak listelemiştir (örneğin, Amerikan Öjeni Derneği, Amerikan Öjeni Araştırma Örgütü ). Öğrencileri arasında HH Goddard, Robert Yerkes, Lewis Terman ve diğerleri de dahil olmak üzere birçok önemli öjenist vardı.

Edebi faaliyetler[değiştir | kaynağı değiştir]

Eğitim literatürüne önemli katkılarda bulunan ve bu alanda önde gelen otoritelerden biri olan American Journal of Psychology dergisini kurdu ve editörlüğünü yaptı. Ayrıca Pedagoji Semineri'nin (1892'den sonra),[27][28] American Journal of Religious Psychology and Education'ın (1904'ten sonra) ve Journal of Race Development'ın (1910'dan sonra) editörlüğünü yaptı. Hall, öğrencilik günlerinden ölümüne kadar felsefe, psikoloji, eğitim ve dinin, ayrıntılı deneyler, sonuçların karmaşık niceliksel muamelesi veya analizin titizliği ve inceliği içermeyen her yönüyle ilgileniyordu. Bununla birlikte, '80'den '90'a kadar olan yıllar genel psikoloji ve eğitim sorunlarına ayrılmış, 1890'dan 1905'e kadar olan yıllar ise özellikle insan yaşamının somut ayrıntılarına, özellikle de çocukların ve çocukların yaşamına ayrılmıştı. ergenler ve 1905'ten itibaren insanın duygusal, ahlaki ve dini yaşamının geniş kapsamlı sorunlarına daha fazla adanmışlar.[1]

Mirası ve Ödülleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Hall, ergen gelişiminin anlaşılmasına yönelik büyük miktarda çalışmaya katkıda bulundu ve bunların bir kısmı bugün hala geçerliliğini koruyor. Hall, ergenlik döneminde erkeklerin heyecan arayışında ve saldırganlıkta artış eğiliminde olduğunu gözlemledi.[11] Hall ayrıca ergenlik yıllarında suç oranlarında da artış gözlemledi.[9] Saldırganlığın iki türü olduğunu kaydetti; ilişkisel saldırganlık ve fiziksel saldırganlık. İlişkisel saldırganlık dedikodu yapmak, söylenti yaymak ve diğerlerini dışlamakla ilgilidir. Hall, ilişkisel saldırganlığın kadınlarda daha sık görüldüğünü, fiziksel saldırganlığın ise erkeklerde daha sık görüldüğünü belirtti.[9]

Hall'un geride bıraktığı izlerin çoğu, Amerika Birleşik Devletleri'nde psikolojinin bir alan olarak genişlemesinden kaynaklanıyordu. Psikolojiyi Amerika Birleşik Devletleri'ne meşru bir çalışma ve bilim biçimi olarak getirmek için birçok çalışma yaptı. Amerika Birleşik Devletleri'nde yalnızca psikolojiye adanmış ilk dergi olan American Journal of Psychology'yi başlattı. Aynı zamanda Amerikan Psikoloji Derneği'nin ilk başkanıydı. Hall'un Amerika Birleşik Devletleri'nde psikoloji alanında ve psikoloji için yaptığı tüm çalışmalar, diğer tüm psikologların onun ayak izlerini takip etmesine ve Amerika Birleşik Devletleri'nde psikolog olmasına olanak sağladı. Hall'un çabası olmasaydı psikolojinin Amerika Birleşik Devletleri'nde bir alan haline gelmesi daha uzun yıllar alabilirdi.[29]

kinci Dünya Savaşı Özgürlük Gemisi SS Granville S. Hall onun onuruna seçildi.

Kişisel Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir]

Hall iki kez evlendi. İlk karısı Cornelia Fisher'dı. Eylül 1879'da evlendiler ve iki çocukları oldu: Robert Granville Hall, 7 Şubat 1881'de doğdu; ve Julia Fisher Hall, 30 Mayıs 1882'de doğdu.[1]

1890'da Cornelia ve Julia kazara boğulma nedeniyle öldüler. Robert, dört yaşından itibaren babası tarafından büyütüldü. Doktor oldu.[1]

Hall'un ikinci karısı Florence E Smith'ti; Temmuz 1899'da evlendiler. Florence'a "beynin damar sertliği" teşhisi konuldu ve yıllar süren eksantrik davranışların ardından hastaneye kaldırıldı.[1]

Hall 24 Nisan 1924'te Worcester, Massachusetts'te öldü.[30]

Yayınları[değiştir | kaynağı değiştir]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Salon, GS (1922). Yaşlılık: Yaşamın Son Yarısı. New York: D Appleton ve Şirket Yayıncıları.

Kaynaklar[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b c d e f g Thorndike, Edward (1925). Biographical Memoir of Granville Stanley Hall (PDF). National Academy of Sciences. 16 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 6 Eylül 2023. 
  2. ^ Powell, John L., III; Warnick, Jason E.; Jones, Vinessa K.; Yarbrough, Gary L.; Russell, Tenea M.; Borecky, Chris M.; McGahhey, Reagan; ve diğerleri. (2002). "The 100 most eminent psychologists of the 20th century". Review of General Psychology. 6 (2): 139-152. doi:10.1037/1089-2680.6.2.139. 3 Ekim 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Eylül 2023.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  3. ^ Thorne, B. Michael & Henley, Tracy B. (2001). Connections in the History and Systems of Psychology. Boston: Houghton Mifflin. 0-618-04535-X.
  4. ^ a b c "A Brief Biographical Sketch of G. Stanley Hall". Ithaca.edu. 19 Aralık 2003. 11 Ağustos 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2012. 
  5. ^ "American Antiquarian Society Members Directory". 29 Haziran 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Eylül 2023. 
  6. ^ a b c d Benjamin, Ludy (2007). A Brief History of Modern Psychology. Massachusetts: Blackwell Publishing. ss. 63-68. ISBN 978-1-4051-3205-3. 
  7. ^ The Journal of Abnormal Psychology. Old Corner Bookstore, Incorporated. 1 Ocak 1919. 
  8. ^ ^ Wegner, Daniel L. Schacter, Daniel T. Gilbert, Daniel M. (2010). Psychology (2nd ed.). New York, NY: Worth Publishers. 978-1-4-292-3719-2.
  9. ^ a b c d e f g h Hall, G. Stanley (1904). "Adolescence: Its Psychology and Its Relations to Physiology, Anthropology, Sociology, Sex, Crime, Religion and Education". Classics in the History of Psychology. 2. 18 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Kasım 2011. 
  10. ^ a b c Youniss, James (2006). "G. Stanley Hall and his times: Too much so, yet not enough". History of Psychology. 9 (3): 224-235. doi:10.1037/1093-4510.9.3.224. PMID 17153145. 
  11. ^ a b c d "G. Stanley Hall's Adolescence: Brilliance and nonsense" (PDF). History of Psychology. 9 (3): 186-197. 2006. doi:10.1037/1093-4510.9.3.186. PMID 17153143. 8 Aralık 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 6 Eylül 2023.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  12. ^ Eugene Taylor. (2009). The Mystery of Personality: A History of Psychodynamic Theories. Springer. p. 30. 978-0387981031
  13. ^ Wade Pickren, Alexandra Rutherford. (2010). A History of Modern Psychology in Context. Wiley. 978-0470276099
  14. ^ Leonard Zusne, Warren H. Jones. (1989). Anomalistic Psychology: A Study of Magical Thinking. Psychology Press. p. 10. 978-0805805086
  15. ^ Amy Tanner with an introduction by G. Stanley Hall. (1910). Studies in Spiritism. New York and London: D. Appleton and Company
  16. ^ David J. Hess. (1993). Science in the New Age: The Paranormal, Its Defenders and Debunkers, and American Culture. University of Wisconsin Press. p. 29. 978-0299138240
  17. ^ Rodger Anderson. (2006). Psychics, Sensitives And Somnambules: A Biographical Dictionary With Bibliographies. McFarland & Company. p. 238. 978-0786427703
  18. ^ One and Done by Lauren Sandler, Time July 19, 2010, pp. 35-41.
  19. ^ "Adolescence: Its Psychology and Its relations to Physiology, Anthropology, Sociology, Sex, Crime, Religion and Education". Classics in the History of Psychology. 2. 1904. 18 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Kasım 2011.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  20. ^ Burnham, William. "Economy in Intellectual Work". Scribner's Magazine. 1 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  21. ^ a b "About Clark". Clark University. 15 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  22. ^ a b "G. Stanley Hall: Psychologist and Early Gerontologist". American Journal of Public Health. 96 (7): 1161. 1 Temmuz 2006. doi:10.2105/AJPH.2006.090647. ISSN 0090-0036. PMC 1483855 $2. PMID 16735608.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  23. ^ "The prophecy of Senescence: G. Stanley Hall and the reconstruction of old age in America". American Journal of Public Health. 96 (7): 1161. 1984. doi:10.2105/AJPH.2006.090647. PMC 1483855 $2. PMID 16735608.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  24. ^ "Against wisdom: the social politics of anger and aging". American Journal of Public Health. 96 (7): 1161. 2003. doi:10.2105/AJPH.2006.090647. PMC 1483855 $2. PMID 16735608.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  25. ^ Martin, Michael, (Ed.) (2006). The Cambridge Companion to Atheism. Cambridge, UK: Cambridge University Press. s. 310. ISBN 978-1-1398-2739-3. 
  26. ^ "G. Stanley Hall and the Clark School of Religious Psychology". American Psychologist. 47 (2): 290-298. 1992. doi:10.1037/0003-066X.47.2.290.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  27. ^ "The Pedagogical Seminary archives". onlinebooks.library.upenn.edu (İngilizce). 14 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Şubat 2017. 
  28. ^ The Pedagogical seminary. Worcester, Mass. : J.H. Orpha. 1 Ocak 1891. 
  29. ^ Parry, Manon (July 2006). "G. Stanley Hall: Psychologist and Early Gerontologist". American Journal of Public Health. 96 (7): 1161. doi:10.2105/AJPH.2006.090647. ISSN 0090-0036. PMC 1483855 $2. PMID 16735608. 
  30. ^ "Hall, Granville Stanley". Virtual Laboratory of the Max Planck Institute for the History of Science. 28 Kasım 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ekim 2022. 

İlave Okumalar[değiştir | kaynağı değiştir]

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]


G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Nedir? :G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? ile ilgili G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Ne Demektir? G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Açıklaması Nedir? G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Cevabı Nedir? G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Kelimesinin Anlamı? G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Açıklaması? :G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Gerçek mi? :G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? ile ilgili G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Hakkında? :G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? ile ilgili G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? burada bulabilirsiniz. G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler G. Stanley Hall nedir?, G. Stanley Hall anlamı nedir?, G. Stanley Hall ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
1981, Scott Weiland, 38. Uluslararası İstanbul Film Festivali, Kıbrıs Millî Türk Halk Partisi, Father Knows Worst, Redüksiyon, Tevatür, Pangaea Ultima, Rui Marques, Nancy MacKay, André Derain, Hamid Kaviyanpur, Begonia eiromischa, En plein air, Frankfurt Anayasası, Rodion Malinovsky, 1913 FA Charity Shield, Çeneköy, Hayrabolu, Very High Speed Digital Subscriber Line, Jane Darwell, The Equalizer (film), Prince Rupert, British Columbia, En İyi Tiyatral Film Amerika Yapımcılar Birliği Ödülü, Alan Jackson, Psychotria wiakabui, IBM Research, Ritzing, Günaydın Vietnam, Kentwood, Michigan, Twelfth Night, Amedeo Avogadro, Selimiye Kışlası, Mehmet Birkiye, Avlanma, Tienen, Balthazar Johannes Vorster, Laz Enstitüsü, Ray of Light (şarkı), Mitanni, Bosanski Petrovac, Bubo sumatranus, NGC 7312, İller Bankası, Short 330, Siirtte 1973 Türkiye genel seçimleri, Borgia ailesi, Erich Reuter, Tiamin eksikliği, Büyükeynelli, Sorgun, Stéphane Chapuisat, Sovyet Hava Kuvvetleri, Laptev Denizi, V. Kirillos, Çerkezköyspor, En (Kiril), Persçe, Neper, Wii U oyunları listesi, Aşırı duyarlılık, Gökkuşağı bayrağı, Paradoks, İslami anarşizm, Joe Cornish, Ormanbeyli, Steve Earle, Karacurun, Yayladağı, Flathead, Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi, Folies Bergère, Umutsuz Vaka, Alan adı (internet), En Güzel Serüven, 1976 Amerika Birleşik Devletleri başkanlık seçimleri, Luigi Luzzatti, Böcek, Traton, Kane Hodder, Başkalarının Hayatı, FC Hansa Rostock, Visayan Denizi, Aslanyaka, Alaattin Çakıcı, Bizans bürokrasi ve aristokrasisi, Microsoft Lumia 650, Enyū (imparator), William P. Rogers, Ferruzzano, José María Morelos, Imre Polyák, Boşvermişim Dünyaya, Ahmet Kurtcebe Alptemoçin, Android (operating system), Antonie van Leeuwenhoek, Yenimahalle, Mesudiye, Wilmington, Pholcus guadarfia, Sakamichi no Apollon, Ananke, Joel Grey, Gimal,
Cuma Karavar Kimdir?, Yusuf Çakmak Kimdir?, Fosforik Nedir?, Talış bayrağı Anlamı Nedir, Talış bayrağı Nasıl Oluştu, Talış bayrağı Tarihi, Talış bayrağı Renkleri, Talış bayrağı Tasarımı, Gizem Albaş Kimdir?, Fosforışıl Nedir?, Fosfatsız Nedir?, Ali Çelebi Kimdir?, Tülin Keçeci Güngör Kimdir?, Edanur Altıntaş Kimdir?, Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kimdir? Yrd Doç Dr Birsel Aybek Nereli Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kaç Yaşında?, Fosfatlı Nedir?, Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?,