Gürcistan mimarisi Nedir?
Gürcistan mimarisi Nedir?, Gürcistan mimarisi Nerededir?, Gürcistan mimarisi Hakkında Bilgi?, Gürcistan mimarisi Analizi? Gürcistan mimarisi ilgili Gürcistan mimarisi ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Gürcistan mimarisi ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Gürcistan mimarisi Ne Anlama Gelir Gürcistan mimarisi Anlamı Gürcistan mimarisi Nedir Gürcistan mimarisi Ne Anlam Taşır Gürcistan mimarisi Neye İşarettir Gürcistan mimarisi Tabiri Gürcistan mimarisi Yorumu
Gürcistan mimarisi Kelimesi
Lütfen Gürcistan mimarisi Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Gürcistan mimarisi İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı? Gürcistan mimarisi Ne Demek? ,Gürcistan mimarisi Ne Demektir? Gürcistan mimarisi Ne Demektir? Gürcistan mimarisi Analizi? , Gürcistan mimarisi Anlamı Nedir?,Gürcistan mimarisi Ne Demektir? , Gürcistan mimarisi Açıklaması Nedir? ,Gürcistan mimarisi Cevabı Nedir?,Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı?,Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Gürcistan mimarisi Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı Nedir? Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Gürcistan mimarisi Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Gürcistan mimarisi - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Gürcistan mimarisi
Gürcistan mimarisi Nedir? Gürcistan mimarisi Ne demek? , Gürcistan mimarisi Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı? Gürcistan mimarisi Ne Demek? Gürcistan mimarisi Ne Demektir? ,Gürcistan mimarisi Analizi? Gürcistan mimarisi Anlamı Nedir? Gürcistan mimarisi Ne Demektir?, Gürcistan mimarisi Açıklaması Nedir? , Gürcistan mimarisi Cevabı Nedir? , Gürcistan mimarisi Kelimesinin Anlamı?
Gürcistan mimarisi, Gürcistan'da bulunan mimari tarzları ifade eder. Ülke mimari anıtlar açısından son derece zengindir. Gürcü mimarisinin karakteristik özellikleri, anıtsallık, net kompozisyon, katı orantılar, makul derecede dekorasyon kullanımı ve hepsinden önemlisi doğa ile uyumlu etkileşimdir.
Gürcü mimarisi, her biri kaleler, kuleler, surlar, saraylar ve kiliseler için birkaç tane dahil olmak üzere bir dizi mimari stilden etkilenir. Yukarı Svaneti surları ve Hevsureti'deki Şatili kale kasabası, Orta Çağ Gürcü kalelerinin en güzel örnekleri arasındadır.
Gürcü Orta Çağ kiliseleri, tipik olarak dikdörtgen veya haç şekilli bir alt yapı üzerinde bir tambur üzerinde yükselen konik bir kubbeyi birleştiren Ermeni ve Bizans mimarisiyle ilişkili olsa da belirgin bir karaktere sahiptir. Genellikle "Gürcü çapraz kubbe tarzı" olarak bilinen bu mimari tarzı, 9. yüzyılda Gürcistan'da geliştirildi. Bundan önce, çoğu Gürcü kilisesi bazilika idi. Gürcü dini mimarisinin ayırt edici bir özelliği, Gürcü kültüründe bireyciliğe yapılan yüksek vurguya kadar geri götürülebilecek bir özelliği, kiliselerin içindeki alan tahsisinde yansıtılmaktadır. Gürcü kilise mimarisinin diğer örnekleri denizaşırı ülkelerde, Bulgaristan'da (1083 yılında Gürcü askeri komutanı Grigorii Bakuriani tarafından inşa edilmiş Baçkovo Manastırı), Yunanistan'da (10. yüzyılda Gürcüler tarafından inşa edilen İviron Manastırı) ve Kudüs'te (9. yüzyılda Gürcüler tarafından yapılan Kutsal Haç Manastırı) sayılabilir.
Gürcistan'daki diğer mimari stiller, Tiflis'teki Hausman tarzı Rustaveli Bulvarı ve şehrin Eski Tiflis Bölgesi'ni içerir.
Gürcistan'daki mimari tarihi, Paleolitik'ten Geç Ortaçağ zamanlarına kadar MÖ 5.-4. binyıllarına uzanmaktadır. En eski yapılar taş ve ahşaptan, daha sonra tuğladan yapılmıştır.
Bu, kilisenin iç mekanının önemli ölçüde yeniden düşünüldüğü dönemdi. Duvarları deneme imkanı veren ve iç mekanın estetik algısını iyileştiren kasnağı tutan sütunların tanıtılmasıyla güçlendi. Apsis kenarlarındaki geleneksel üçgen nişler de bu yüzyılda karşımıza çıkar. Aslında yeni gelenekleri başlatan bu tür ilk örnek Tsromi Kilisesi idi.
Ortaya çıkan 11-13. yüzyıl mimarisinin ilk ipuçları bu dönemde Kumurdo Katedrali'nde görülüyor.
Yüzyılın başından itibaren Gürcü mimarisi son derece sanatsal ve dekoratif hale geldi. Cepheler zengin kabartma süslemeler ve kemerler kazanır. Baskın süs motifleri doğadan - çiçekler, kuşlar, vahşi ve evcil memeliler ve insanlardan esinlenilmiştir. Doğu cephesinin karakteristik özelliği olan, pencereli ve üzeri haçlı iki sütunlu mimari ilk olarak Samtavisi'de ortaya çıkmış, daha sonra 13. yüzyıla kadar kullanılmıştır. Svetitshoveli ve Manglisi katedralleri gibi daha önce inşa edilmiş birçok kilise, 11. yüzyılda büyük ölçüde yeniden inşa edildi ve dekore edildi.
Genel tasarımdaki en önemli adım, kare-içi planın tanıtılmasıydı.
Bu dönemin örnekleri: Samtavisi Katedrali, Samtavro Manastırı.
11. yüzyılda kurulan geleneklerin ardından, freskleri daha iyi gözlemlemek için iç mekanların artan aydınlatmasına vurgu yapıldı. Bu, kubbe ve yan duvarlarda daha fazla pencere oluşturulmasına yansıdı.
Örnekler: İkorta Kilisesi.
Yüzyılın ortalarından itibaren kiliselerin yanında çan kuleleri inşa edilmeye başlanır.
Harezmşahlar ve Moğolların istilası ve 1283'teki güçlü deprem önemli yıkımları beraberinde getirdi. Bu arada, 13. yüzyılın sonu, özellikle Samtshe gibi istilalardan daha az etkilenen bölgelerde büyük ölçekli manastır inşaatları için dikkate değerdir. Cakeli ailesinin yöneticileri, o dönemin en iyilerinden birini inşa etmeyi başardı ve Sapara Manastırı'nın bir parçası olan Aziz Saba Kilisesi hala büyük ölçüde korundu. Genel olarak Altın Çağ geleneklerini takip eden dönemin kiliseleri, daha sade ve daha az etkileyici süslemelerle karakterize edilir. Cephe mimarisi ortadan kalkmakta, düz yüzeylerde süslemeler yapılmaktadır. Daha önce dışbükey pencere süslemeleri duvara katılır. Kaplama karakteristik olarak çok renklidir. Kubbe önceki yüzyıllara göre daha ağır görünüyor ve kasnak tipik olarak on iki pencereye sahip, ancak Aziz Saba Kilisesi'nden başlayarak sayı on altıya çıkıyor - sekiz gerçek ve sekiz sahte pencere.
Moğol hakimiyeti nedeniyle önceki yüzyılda başlayan gerileme, 14. yüzyıl mimarisine yansımaya devam etti. Kilise kubbesi kasnağı daha bodur hale gelir. Sadece kapı ve pencerelerin çevresinde kalan cephe süslemeleri görülür. Örnekler arasında Gergeti Teslis Kilisesi, Zarzma Manastırı ve Çulevi Manastırı sayılabilir.