Edward Carpenter Nedir?
Edward Carpenter Nedir?, Edward Carpenter Nerededir?, Edward Carpenter Hakkında Bilgi?, Edward Carpenter Analizi? Edward Carpenter ilgili Edward Carpenter ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Edward Carpenter ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Edward Carpenter Ne Anlama Gelir Edward Carpenter Anlamı Edward Carpenter Nedir Edward Carpenter Ne Anlam Taşır Edward Carpenter Neye İşarettir Edward Carpenter Tabiri Edward Carpenter Yorumu
Edward Carpenter Kelimesi
Lütfen Edward Carpenter Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Edward Carpenter İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı? Edward Carpenter Ne Demek? ,Edward Carpenter Ne Demektir? Edward Carpenter Ne Demektir? Edward Carpenter Analizi? , Edward Carpenter Anlamı Nedir?,Edward Carpenter Ne Demektir? , Edward Carpenter Açıklaması Nedir? ,Edward Carpenter Cevabı Nedir?,Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı?,Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Edward Carpenter Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı Nedir? Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Edward Carpenter Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Edward Carpenter - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Edward Carpenter
Edward Carpenter Nedir? Edward Carpenter Ne demek? , Edward Carpenter Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı? Edward Carpenter Ne Demek? Edward Carpenter Ne Demektir? ,Edward Carpenter Analizi? Edward Carpenter Anlamı Nedir? Edward Carpenter Ne Demektir?, Edward Carpenter Açıklaması Nedir? , Edward Carpenter Cevabı Nedir? , Edward Carpenter Kelimesinin Anlamı?
Edward Carpenter | |
---|---|
Doğum | 29 Ağustos 1844 Hove, Sussex, İngiltere |
Ölüm | 28 Haziran 1929 İngiltere |
Meslek | Şair, antolojist, ilk gey aktivistlerden ve sosyalist filozof |
İmza | |
Edward Carpenter, İngiliz sosyalist bir şair, filozof, antolojist ve homoseksüel haklarını savunan bir militandı.[1]
Şair ve yazar olan Rabindranath Tagore’ın yakın arkadaşı ve Walt Whitman’ın da arkadaşıydı. Edward Carpenter birçok ünlü isimle mektuplaştı. Annie Besant, Isadora Duncan, Havelock Ellis, Roger Fry, Mahatma Gandhi, Keir Hardie, J. K. Kinney, Jack London, George Merrill, E. D. Morel, William Morris, Edward R. Pease, John Ruskin ve Olive Schreiner gibi isimler tarafından yanıt aldı.[2]
Bir filozof olarak yayınladığı “Medeniyet, Sebepleri ve Tedavisi” ve uygarlığın insanların geçirdiği bir çeşit hastalık olduğunu savunmasıyla bilinirdi.[3][4]
Cinsel özgürlüklerin ilk savunucularından olan D.H Lawrence ve Sri Aurobindo’nun da üzerinde etkili olmuştur. Ayrıca E.M Foster’ın romanı Maurice’ye ilham kaynağı olmuştur. Sussex, Hava’da doğan Carpenter, babasının vali olarak görev yaptığı Brighton College’da eğitim gördü. Carpenter’ın kardeşleri Charles, George ve Alfred de bu okula gidiyordu. 10 yaşına geldiğinde, piyanoya yeteneği olduğu ortaya çıktı. Akademik başarısı, gençliğinde nispeten ortaya geç çıktı. Ama bu Cambridge, Trinity Hall’da yer almak için yeterliydi. Buradayken erkekler için duygularını keşfetmeye başladı.[5]
Bunun en önemli örneklerinden biri Carpenter’a göre “romantizm dokunuşu”na sahip olan Edward Anthony Beck (daha sonra Trinity Hall’un üstadı olan) ile olan yakın dostluğudur. Beck sonunda dostluklarını sona erdirdi bu da Carpenter’da duygusal büyük çöküntüye neden oldu. 1868’de Carpenter Matematik bölümünden 10. olarak mezun oldu. Üniversiteden sonra derin inancından ziyade bir toplantı olarak gördüğü İngiltere Kilisesi’ne papaz olarak katıldı. 1871’de Edward, kraliyet prensleri George Frederick (Kral 5. George) ve abisi Clarance dükü Pert Albert Victor’a öğretmenlik yapmaya davet edildi. Ama reddetti. Bunun yerine teklif, Edward’ın hayat boyunca arkadaşı olan ve aynı zamanda Cambridge öğrencisi olan John Neale Dalton’a gitti. Carpenter öğretmenken Dalton’u ziyaret etmeye devam etti. Kendilerine prensler tarafından fotoğraflar sunuldu. Sonraki yıllarda kilise ve üniversite hayatıyla ilgili gittikçe artan bir memnuniyetsizlik hissetti ve Viktorya Toplumunun ikiyüzlülük olarak gördüğü şeylerden bıktı. Daha sonra Walt Whitman’ın eserinin kendisinde derin bir değişim yarattığına dikkat çekerek şiir okumada büyük bir rahatlama buldu.[6][7]
Carpenter 1874’te kiliseyi bıraktı ve astronomi, güneşe tapınma, antik Yunan kadınlarının hayatları ve müzikleri alanında öğretim görevlisi oldu. İngiltere’nin mahrum bölgelerine yüksek öğrenim tanıtmak isteyen akademisyenler tarafından kurulan Üniversite Geliştirme Hareketi’nin bir parçası olup Leeds’e taşındı. Orada işçi sınıfı için ders vermeyi umuyordu fakat dersine çok az ilgi gösteren orta sınıf insanların katıldığını fark etti. Hayal kırıklığına uğramış bir şekilde Chesterfield’e taşındı fakat bu şehri de çok sıkıcı buldu, 1 yıl sonra kendi asıl yerini Sheffield yakınlarında buldu. Sonunda burada beden işçileriyle temas kurdu ve şiir yazmaya başladı. Burada çalışan erkekler için cinsel tanım tercihleri vardı “pis, yağlı itfaiyeci” ya da “ belindeki kayış ile kalın butlu, sıcak etli bir duvar ustası”. [8]
Sheffield’de Carpenter giderek radikal oldu. Engels’ın, Henry Hyndman’ın bir öğrencisi tarafından etkilenerek, 1883 yılında Sosyal Demokrat Federasyonu’na (SDF) katıldı ve şehirde şube kurmak için çalıştı. Ama grup bunun yerine bağımsız kalmayı tercih etti ve Sheffield Sosyalist Topluluğu oldu. Bu sürede şehirde işçilerin kötü yaşam koşullarını da vurgulama dahil olmak üzere bir dizi proje üzerinde çalıştı.
1889 Mayıs ayında Carpenter, Sheffield Bağımsız’da bir eser yayınladı. Sheffield’i medeni dünyanın alay konusu olarak adlandırdı ve Sheffield’in dışına yükselen dumandan dev kalın bulutu, Kıyamet Günü çıkan dumana benzetip bu dumanın binlerce hayatın feda edileceği bir sunak olduğunu söyledi. 100,000 yetişkin ve çocuğun güneş ışığı ve temiz hava bulabilmek için mücadele etiğini, sefil hayatlar sürdürdüklerini, nefes alamadıklarını ve bununla ilgili birçok hastalıktan öldüklerini söyledi. 1884’te, William Morris’le Sosyalist Birliğine katılmak için SDF’yi bıraktı.
1882’de babası Charles Carpenter öldüğünde oğluna hayli bir servet bıraktı. Bu Carpenter’ın öğretmenliği bırakıp Barlow, Derbyshire’in yakınlarındaki Milthorpe’da bahçe ürünlerini satarak daha rahat bir hayata başlamasına sebep oldu.[9]
1891’de Hindistan’dan dönen, kendisinden 22 yaş küçük, aynı zamandan Sheffield’den olan George Merrill ile tanıştı. Bu iki erkek bir ilişki kurdu. 1898 yılına kadar birlikte yaşadılar. Merrill gecekonduda büyümüştü ve hiçbir resmi eğitim almamıştı. İlişkileri daha da ilerledi ve hayatlarının sonuna kadar birlikte oldular. Oscar Wilde’ın 1895’teki denemesiyle yaratılan homoseksüellik hakkındaki hisleri sayesinde bu gerçek daha olağanüstü bir hale geldi. Carpenter Orta Sınıf Seks adlı eserinde şöyle belirtti:
“ Eros gerçek bir eşitleyici. Belki de demokrasi başka bir yerde olduğundan daha net bir şekilde, sınıf ve kast sınırını kolayca geçen, toplumun en yabancılaşmış saflarını birleştiren bir duygu. İyi pozisyonlarda olan homoseksüellerin nasıl daha zor şeylere çekildiği çok açık. Beden işçilerinde de olduğu gibi genellikle kabul görmese de sosyal kurumlar, gümrük ve siyasi eğilimlerde karar yetkisi olan ittifaklar bu şekilde yürür.” [10]
Carpenter’ın arkadaşlarının içinde eğitimci, yazar, doğa bilimci ve İnsanlık Birliğinin kurucusu Henry S. Salt ve karısı Catherine; eleştirmen, deneme yazarı ve seksolog Havelock Ellis ve karısı Edith; aktör ve yapımcı Ben Iden Payne; işçi savunucuları Bruce ve Katherine Glassier da var. 1912’de Millthorpe’da onları ziyaret eden E.M. Foster da aynı zamanda çiftin yakın arkadaşıydı ve onları Maurice adında gay temalı bir roman yazmaya teşvik etti. Foster günlüğünde Merrill için şöyle bahsediyor:“ Kalçamın tam yukarısına yavaşça dokundu. Biliyorum böyle birçok kişininkine dokunmuştu. Uzun, temiz dişleriyle yaptığı pozisyonu hatırladığım gibi onu da hatırlıyorum, çok ilginç hissettirdi. Üzerimde çok derin bir etki bıraktı ve yaratıcı noktama dokundu.”
Carpenter ve Merrill arasındaki ilişki Foster’ın romanındaki Maurice Hall ve Alec Scudder arasındaki ilişki için bir şablon oldu. Onlardan hareketle yazdı. Carpenter aynı zamanda D.H. Lawrence için de önemli bir tesir oldu. Lawrence’ın “Lady Chatterley’in Aşkı” heteroseksüelleşmiş Maurice olarak görülebilir.[11]
1902’de nazım ve nesir antolojisi olan, “Ioläus: Bir Arkadaşlık Antolojisi”ni yayınladı. Kitap 1906 yılında William Swan Sonneschein tarafından tekrar yayınlandı.[12]
1915’te, “Ulusların İyileşmesi ve Çatışmaların Gizli Kaynakları” adlı kitabını yayınladı. Burada batılı toplumda savaşın kaynağının ve hoşnutsuzluğun sınıf tekelciliği ve sosyal eşitsizlik olduğunu savundu. Carpenter Mesih Efsanesi Teorisinin bir savunucusuydu. “Hristiyan ve Pagan İnancı” adlı kitabını 1922’de yazdı.
I. Dünya Savaşı'ndan sonra, George Merrill ile Guildford, Surrey’e taşındı. 1928’ Ocakta Merrill aniden öldü. Mayıs 1928’de Carpenter felç geçirdi. 28 Haziran 1929’da 84 yaşında ölmeden önce 13 ay daha yaşadı. Guildford, Surrey’deki Mount Cemetery’de Merrill’in yanına gömüldü.
I. Dünya Savaşı'ndan sonra, George Merrill ile Guildford'a yerleşti.[13] In January 1928, Merrill died suddenly.
Ansel Adams, Carpenter’ın yazılarının hayranıydı. Özellikle “Demokrasiye Doğru”dan etkilendi. Leslie Paul Carpenter’ın fikirlerinden etkilendi, hatta Carpenter’ın fikirlerini kurduğu izcilik grubuna, Ormancılık Ahalisi’ne geçirdi. Carpenter ayrıca “Sandallardaki Aziz”, “Soylu Vahşi” ve son zamanlarda da “İngiliz Solundaki Gey Baba” olarak bilinir.[14]
The Religious Influence of Art | 1870 |
Narcissus and other Poems | 1873 |
Moses: A Drama in Five Acts | 1875 |
Modern Money Lending | 1885 |
England's Ideal | 1887 |
Chants of Labour | 1888 |
Civilisation: Its Cause and Cure | 1889 |
From Adam's Peak to Elephanta: Sketches in Ceylon and India | 1892 |
A Visit to Ghani: From Adam's Peak to Elephanta | 1892 |
Homogenic Love and Its Place in a Free Society | 1894 |
Sex Love and Its Place in a Free Society | 1894 |
Marriage in Free Society 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1894 |
Love's Coming of Age | 1896 |
An Unknown People | 1897 |
Angels' Wings: A Series of Essays on Art and its Relation to Life 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1898 |
The Art of Creation 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1904 |
Prisons, Police, and Punishment | 1905 |
Days with Walt Whitman: With Some Notes on His Life and Work | 1906 |
Iolaus: Anthology of Friendship | 1902 |
Towards Democracy 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1905 |
Sketches from Life in Town and Country 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1908 |
The Intermediate Sex: A Study of Some Transitional Types of Men and Women | 1908 |
Non-Governmental Society 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1911 |
The Drama of Love and Death: A Study of Human Evolution and Transfiguration | 1912 |
George Merrill, A True History | 1913 |
Intermediate Types Among Primitive Folk: A Study in Social Evolution | 1914 |
The Healing of Nations 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1915 |
My Days and Dreams, Being Autobiographical Notes 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1916 |
The Story of My Books 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1916 |
Never Again! | 1916 |
Towards Industrial Freedom 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1917 |
Pagan and Christian Creeds: Their Origin and Meaning 6 Aralık 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1920 |
Civilisation, Its Cause and Cure, and Other Essays 7 Kasım 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. | 1921 |
The story of Eros and Psyche | 1923 |
Some Friends of Walt Whitman: A Study in Sex-Psychology | 1924 |
The Psychology of the Poet Shelley | 1925 |
|url=
value. Boş.
at www.adam-matthew-publications.co.uk
Wikimedia Commons'ta Edward Carpenter ile ilgili çoklu ortam belgeleri bulunurVikisöz’den Edward Carpenter ile ilgili alıntılar var.