Ebu Hasan Behmenyar Nedir?
Ebu Hasan Behmenyar Nedir?, Ebu Hasan Behmenyar Nerededir?, Ebu Hasan Behmenyar Hakkında Bilgi?, Ebu Hasan Behmenyar Analizi? Ebu Hasan Behmenyar ilgili Ebu Hasan Behmenyar ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Ebu Hasan Behmenyar ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Ebu Hasan Behmenyar Ne Anlama Gelir Ebu Hasan Behmenyar Anlamı Ebu Hasan Behmenyar Nedir Ebu Hasan Behmenyar Ne Anlam Taşır Ebu Hasan Behmenyar Neye İşarettir Ebu Hasan Behmenyar Tabiri Ebu Hasan Behmenyar Yorumu
Ebu Hasan Behmenyar Kelimesi
Lütfen Ebu Hasan Behmenyar Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Ebu Hasan Behmenyar İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı? Ebu Hasan Behmenyar Ne Demek? ,Ebu Hasan Behmenyar Ne Demektir? Ebu Hasan Behmenyar Ne Demektir? Ebu Hasan Behmenyar Analizi? , Ebu Hasan Behmenyar Anlamı Nedir?,Ebu Hasan Behmenyar Ne Demektir? , Ebu Hasan Behmenyar Açıklaması Nedir? ,Ebu Hasan Behmenyar Cevabı Nedir?,Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı?,Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Ebu Hasan Behmenyar Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı Nedir? Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Ebu Hasan Behmenyar Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Ebu Hasan Behmenyar - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Ebu Hasan Behmenyar
Ebu Hasan Behmenyar Nedir? Ebu Hasan Behmenyar Ne demek? , Ebu Hasan Behmenyar Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı? Ebu Hasan Behmenyar Ne Demek? Ebu Hasan Behmenyar Ne Demektir? ,Ebu Hasan Behmenyar Analizi? Ebu Hasan Behmenyar Anlamı Nedir? Ebu Hasan Behmenyar Ne Demektir?, Ebu Hasan Behmenyar Açıklaması Nedir? , Ebu Hasan Behmenyar Cevabı Nedir? , Ebu Hasan Behmenyar Kelimesinin Anlamı?
Ebu'l-Hasan Behmenyar | |
---|---|
Ölüm | 1066 |
Meslek | Yazar, matematikçi, filozof, astronom |
Dönem | 11. yüzyıl İslam'ın Altın Çağı |
Etkilendikleri | |
Ebu'l-Hasan Behmenyar ibn al-Marzuban, daha çok Behmenyar olarak bilinir (Farsça: بهمنیار; ö. 1066), esasen İbn-i Sina'nın (ö. 1037) en önde gelen öğrencilerinden biri olarak bilinen İranlı[1][2] bir bilim adamıdır.
Bahmanyar, bildirildiğine göre İran'ın kuzeyindeki Azerbaycanlı bir Zerdüşt aileden geliyordu.[3][1] Babası, 10. yüzyılın sonlarında Mâzenderan'da hüküm süren ve Marzban-nama'nın yazarı olan Bâvendîler prensi el-Marzuban olabilir.[3][1] Bahmanyar'ın Arapça bilgisi mükemmel değildi.[4]
Bahmanyar'ın hayatı hakkında çok az şey biliniyor. Büyük olasılıkla felsefe çalışmalarına kuzey İran'daki Büveyhî şehri Rey'de Ebu el-Kasım el-Kirmani ile birlikte başladı. Orada İbn-i Sina eserlerini okurken ikisi de idareye müdahil oldular.[1] Bahmanyar, muhtemelen Bâvendî prensesi Seyyide Şirin ile olan akraba bağları sayesinde, Büveyhî sarayının parçası oldu. Şirin'in kocası Fahrüddevle (h. 984-997) ve oğlu Mecdüddevle'nin (h. 997-1029) her ikisi de Rey'in Büveyhî hükümdarlarıydı.[1]
Bahmanyar sonunda İbn-i Sina ile etkileşime girmeye başladı ve bu, daha sonra, esas olarak Bahmanyar tarafından sorulan soruların cevapları olan al-Mubāḥathāt'ı ("Tartışmalar") yaratmasıyla sonuçlanacaktı. [1] Eser, 1024-1037 yılları arasında, İbn Sina'nın Kâkûyîler hükümdarı Muhammed ibn Rüstem Dushmanziyar'ın (h. 1008-1041) başkenti İsfahan'da kaldığı süre boyunca derlendi.[1][5] Eserde Bahmanyar, al-Shaykh al-fāḍil ("aristokrat beyefendi") olarak anılır.[1][3] Bahmanyar, İbn-i Sina ile muhtemelen 1014/5'te Rey'de Seyyide Şirin ve Mecdüddevle için çalışırken karşılaştı.[1]
Bahmanyar'ın İbn Sina'nın mantığını, fiziğini ve metafiziğini özetleyen ana eseri Kitāb al-taḥṣīl ("Toplam"), 1024 ile 1037 yılları arasında yazılmış ve muhtemelen Büveyhî imparatoru Adudüddevle'nin (h. 949-983) haznedarının oğlu olan Zerdüşt amcası Abu Mansur Bahram ibn Hurshid ibn Yazdyar'a ithaf edilmiştir.[1][4] Ebu'l-Hasan Bayhaqi (ö. 1169), Bahmanyar'ın da mantık ve müzik üzerine bir kitap yazdığını ve diğer eserlerin kendisine atfedildiğini yazar.[4]
Bazı kaynaklar onun daha sonraki yaşamında Müslüman olduğunu iddia etse de, onun hakkında en eski kaynaklar bu konuda yorum yapmamaktadır. Ana eseri Kitāb al-taḥṣīl, inançları konusunda belirsizdir.[1] Kitabın giriş ve sonuç bölümleri Müslüman bir üslup ve mahiyette yapılırken, bunların kitabın orijinal halinin bir parçası mı yoksa katipler tarafından sonradan mı eklendiği bilinmemektedir.[1] Bununla birlikte, onu ilahi öz ile ilişkilendiren Zerdüşt inancının aksine, Bahmanyar'ın yaratılmış düzenin içine yerleştirdiği ilahi birlik ve iyi-kötü mücadelesine ilişkin meselelerdeki düşünce tarzı nedeniyle İslam'a geçmesi hala olasıdır.[1] Ayrıca, onun künyesi Ebu el-Hüseyin, Şii İslam'a geçişin olası bir işareti olabilir.[1]
|url-erişimi=subscription
(yardım)|url-erişimi=subscription
(yardım)