Menaşe (Yehuda) Nedir?
Menaşe (Yehuda) Nedir?, Menaşe (Yehuda) Nerededir?, Menaşe (Yehuda) Hakkında Bilgi?, Menaşe (Yehuda) Analizi? Menaşe (Yehuda) ilgili Menaşe (Yehuda) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Menaşe (Yehuda) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Menaşe (Yehuda) Ne Anlama Gelir Menaşe (Yehuda) Anlamı Menaşe (Yehuda) Nedir Menaşe (Yehuda) Ne Anlam Taşır Menaşe (Yehuda) Neye İşarettir Menaşe (Yehuda) Tabiri Menaşe (Yehuda) Yorumu
Menaşe (Yehuda) Kelimesi
Lütfen Menaşe (Yehuda) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Menaşe (Yehuda) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı? Menaşe (Yehuda) Ne Demek? ,Menaşe (Yehuda) Ne Demektir? Menaşe (Yehuda) Ne Demektir? Menaşe (Yehuda) Analizi? , Menaşe (Yehuda) Anlamı Nedir?,Menaşe (Yehuda) Ne Demektir? , Menaşe (Yehuda) Açıklaması Nedir? ,Menaşe (Yehuda) Cevabı Nedir?,Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı?,Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Menaşe (Yehuda) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı Nedir? Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Menaşe (Yehuda) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Menaşe (Yehuda) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Menaşe (Yehuda)
Menaşe (Yehuda) Nedir? Menaşe (Yehuda) Ne demek? , Menaşe (Yehuda) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı? Menaşe (Yehuda) Ne Demek? Menaşe (Yehuda) Ne Demektir? ,Menaşe (Yehuda) Analizi? Menaşe (Yehuda) Anlamı Nedir? Menaşe (Yehuda) Ne Demektir?, Menaşe (Yehuda) Açıklaması Nedir? , Menaşe (Yehuda) Cevabı Nedir? , Menaşe (Yehuda) Kelimesinin Anlamı?
Menaşe (Menaşe ben Hezekiya) | |
---|---|
Yehuda Kralı | |
Hüküm süresi | Hezekiya ile: MÖ 697 - MÖ 687 Tek başına: MÖ 687- MÖ 643 |
Önce gelen | Hezekiya |
Sonra gelen | Amon |
Doğum | ~MÖ 709 Kudüs |
Ölüm | ~MÖ 643 Kudüs |
Defin | Uzza bahçesi |
Hanedan | Davud Hanedanlığı |
Babası | Hezekiya |
Annesi | Hefsivah |
Dini | Yahudi |
Antik İsrail
İsrailoğulları
Kabileler
Devletler
Krallar
Savaşlar
Diğer
|
Menaşe (İbranice: מְנַשֶּׁה; Yunanca: Μανασσης; Latince: Manasses) Yehuda Krallığı'nın kralıydı. Hezekiya'nın tek oğlu olup annesi Hefsivah'dı. 12 yaşında kral olan Menaşe 55 yıl boyunca hükümdarlık yaptı.[1][2] Edwin Thiele, MÖ 697/696'dan MÖ 687/686'ya kadar babasıyla birlikte ve MÖ 643/642'ye kadar tek başına iktidarlık yaptığını belirtirken[3] William F. Albright, Menaşe'nin iktidarlık döneminin MÖ 687 ile MÖ 642 yılları arası olduğunu belirtmektedir.
Menaşe, İsrail Krallığıyla, Asurluların MÖ 720'de ülkeyi yıkıp halkı sürmesi nedeniyle, direkt deneyimi olmayan ilk kraldı. Pagan inancını geri getirip babası Hezekiya'nın dini reformlarını geri aldığından birçok dini metin onu kınamıştır.[4][5]
Yodfat'lı Haruz'un kızı Meşullemet ile evlendi ve Amon isimli bir ardılı ve oğlu oldu.
55 yılla (bunun ilk 10 yılı babasıyla birlikte) en uzun dönem Yehuda krallığı yapan hükümdar oldu ve MÖ 643'te ölüp, atalarının yattığı yer olan Kudüs'ün aksine, "kendi evinin bahçesi" olan Uzza bahçesine gömüldü.[6][7]
Menaşe'nin hüküdarlığı başlayınca Asurluların kralı Sanherib'di ve MÖ 681'e kadar krallık yaptı. Asur kayıtlarında, Menaşe'nin, kendi ve oğlu Esarhaddon'un döneminde kendi tebasına bağlı sadık biri olarak gösterilmiştir.[8] Asur kayıtları, Menaşe'nin diğer 22 kralla birlikte, Esarhaddon'un inşaat projelerine hammadde gönderdiğini aktarır. Esarhaddon MÖ 669'da ölünce yerine oğlu Asurbanipal geçti ve bu dönemin Asur kayıtlarında Menaşe'nin Mısır'a karşı seferlerde Asurbanipal'a yardım ettiği yazılıdır.[8]
Tarihler kitabına göre[9] olası bir sadakatsizlik nedeniyle Menaşe zincirlere bağlanıp Asur kralının önüne çıkarıldığı yazılıdır. Aynı kitapta kendisine kötü davranılmadığı ve tahtına geri gönderildiği aktarılmıştır. Ne var ki, bu olay ne Krallar kitabında ne de Asur kayıtlarında yer almaktadır.[8]
Menaşe, babası Hezekiya'nın reformlarını geri çekti, Tapınak'ta politeist ibadeti geri getirdi ve bu nedenle Krallar kitabında kınandı.[10] Pagan tanrılar için altar inşa etti.[11] İktidarlığının, babasının iktidarlığına bir tepki olduğu düşünülür ve Krallar kitabında, babasının reformalarını takip edenlerin öldürülmüş olabileceği imasında bulunulur.[12]
Tarihler kitabına göre,[13] Menaşe, isimsiz bir Asur kralı tarafından Babil'e götürülmüştür (kimilerince bu isimsiz kral Esarhaddon'dur). Esir alınmış krallara genelde acımasızca davranılırdı. Yüzüne halkalar takılıp çekilerek fatihin önüne getirildi.[14]
Menaşe'nin tutsaklığının ciddiyeti tövbe etmesine neden oldu. Tanah'ta, Menaşe'nin tekrar tahta geçtiği,[9] putperestliği bırakıp putları kaldırdığı[15] ve İsrail'in geleneksel ibadetine geri dönüldüğü[16] yazılıdır.
Menaşe
| ||
Resmî unvanlar | ||
---|---|---|
Önce gelen Hezekiya |
Yehuda Kralı Hezekiya ile birlikte: MÖ 697-687 Tek başına: MÖ 687-643 |
Sonra gelen Amon |