Crystal Dynamics Nedir?
Crystal Dynamics Nedir?, Crystal Dynamics Nerededir?, Crystal Dynamics Hakkında Bilgi?, Crystal Dynamics Analizi? Crystal Dynamics ilgili Crystal Dynamics ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Crystal Dynamics ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Crystal Dynamics Ne Anlama Gelir Crystal Dynamics Anlamı Crystal Dynamics Nedir Crystal Dynamics Ne Anlam Taşır Crystal Dynamics Neye İşarettir Crystal Dynamics Tabiri Crystal Dynamics Yorumu
Crystal Dynamics Kelimesi
Lütfen Crystal Dynamics Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Crystal Dynamics İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı? Crystal Dynamics Ne Demek? ,Crystal Dynamics Ne Demektir? Crystal Dynamics Ne Demektir? Crystal Dynamics Analizi? , Crystal Dynamics Anlamı Nedir?,Crystal Dynamics Ne Demektir? , Crystal Dynamics Açıklaması Nedir? ,Crystal Dynamics Cevabı Nedir?,Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı?,Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Crystal Dynamics Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı Nedir? Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Crystal Dynamics Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Crystal Dynamics - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Crystal Dynamics
Crystal Dynamics Nedir? Crystal Dynamics Ne demek? , Crystal Dynamics Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı? Crystal Dynamics Ne Demek? Crystal Dynamics Ne Demektir? ,Crystal Dynamics Analizi? Crystal Dynamics Anlamı Nedir? Crystal Dynamics Ne Demektir?, Crystal Dynamics Açıklaması Nedir? , Crystal Dynamics Cevabı Nedir? , Crystal Dynamics Kelimesinin Anlamı?
Tip | Alt şirket |
---|---|
Endüstri | Video oyunları |
Kuruluş | 8 Temmuz 1992[1] | )
Kurucu |
|
Genel merkezi | , |
Önemli kişiler |
|
Ürün |
|
Alt kuruluş(lar) | Crystal Northwest Crystal Southwest |
Sahibi |
|
Çalışan sayısı | >300[2] |
Web sitesi | crystald.com |
Crystal Dynamics, Inc., 1992 yılında Judy Lang, Madeline Canepa ve Dave Morris tarafından kurulan ve merkezi San Francisco Körfez Bölgesi'nde bulunan bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. 1998'de Eidos Interactive tarafından satın alınmıştır ve 2009'dan beri Square Enix Europe'un bir parçası olarak kalmıştır.[3] Günümüzde Embracer Group'un altındaki 12. grubun altındadır.[4] Crystal Dynamics, 3DO için ilk lisanslı geliştirici olmuştur. Şirketin maskotu, 2000 yılına kadar video oyun karakteri Gex the Gecko idi.
Crystal Dynamics, 8 Temmuz 1992'de eski Sega çalışanları Judy Lang, Madeline Canepa ve Dave Morris tarafından kuruldu. Crystal, aynı anda Kleiner Perkins tarafından finanse edilen bir oyun donanımı platformu olan 3DO'nun ilk lisanslı geliştiricisiydi. Mark Cerny şirkete katıldı, ancak Universal Interactive Studios'ta çalışmak için ayrıldı. 1993 yılında, 20th Century Fox'un film stüdyosunun başkanı Strauss Zelnick, Crystal Dynamics'i yönetmesi için işe alındı. Bu, Amerikan haberlerinde gündem oluşturdu ve 1990'ların ortalarındaki multimedya yatırımı çılgınlığını başlatmakta rol oynadı.[5] Electronic Gaming Monthly'deki 1993 tarihli bir başyazı, Crystal Dynamics'i "kesinlikle üst kalite sahnedeki en parlak oyun şirketi" olarak andı.[6]
Özellikle yeni nesil oyun pazarının beklenmedik şekilde yavaş büyümesi nedeniyle, Crystal Dynamics'in ilk yıllardaki muazzam genişlemesi meyve veremedi.[7][8] 1996'da yeni CEO Ted Ardel, şirketin işgücünün üçte birini kestiğini ve net olarak oyun geliştirmeye odaklanmak için yayıncılık işlerinden kenara çekildiğini duyurdu.[7] Rob Dyer Nisan 1997'de başkanlığa terfi ettirilene kadar şirket birkaç ay boyunca bir başkan olmadan çalıştı ve Ardel günlük operasyonları yönetti.[9]
Crystal Dynamics en çok Gex ve Legacy of Kain oyunları geliştirmesiyle biliniyordu. Stüdyo, Core Design'ın geliştirdiği Tomb Raider serisinin sonraki oyunlarının eleştirisel ya da ticari başarı elde edememesi sonucunda serinin yeni oyunlarını geliştirmesi için görevlendirildi. Crystal, ilk olarak 2006 yılında Tomb Raider: Legend'ı çıkarttı ve bu serinin en hızlı satan oyunu olarak dünya çapında 4,5 milyon adet sattı.[10][11] Crystal Dynamics, geliştirici Buzz Monkey Software ile birlikte Tomb Raider: Anniversary'yi geliştirdi. İlk Tomb Raider oyununun yeniden yapımı, Haziran 2007'de piyasaya sürüldü. Bir sonraki oyun, Tomb Raider: Underworld, Ekim 2008'de piyasaya sürüldü. Crystal Dynamics'in bir sonraki oyunu, baş karakteri kullanmasına rağmen Tomb Raider markasını içermeyen yan oyun Lara Croft and the Guardian of Light idi.
2009'da Crystal Dynamics, çabalarını yalnızca Tomb Raider oyunlarına harcamak için 30'dan fazla çalışanını işten çıkardı.[12][13] 3 Ocak 2012'de stüdyo topluluk yöneticisi Meagan Marie, stüdyonun 2012'de yeni bir fikri mülkiyet (IP) ortaya çıkaracağını söyledi.[14] 23 Haziran 2012'de yayınlanan bir podcast'te yönetici yapımcı Scot Amos, Crystal Dynamics'in yeni IP'sinin "taze ve tanıdık" olacağını ve yeni Tomb Raider oyununa benzer bir deneyim sunacağını söyledi.[15] Bunların sonucunda 2013'te Lara için yeni bir arka plan hikâyesi sunan bir reboot olan Tomb Raider yayınlandı.
Aralık 2015'te Square Enix, stüdyo başkanı Darrell Gallagher'ın şirketten ayrıldığını duyurdu. Şirketteki rolünün yerini Scot Amos ve Ron Rosenberg aldı.[16] 2016 yılında Rise of the Tomb Raider oyununun yönetmeni Brian Horton şirketten ayrıldı. Kendisi daha önce 2013'teki Tomb Raider reboot'unda kıdemli sanat yönetmeni rolünü üstlenmişti.[17] 26 Ocak 2017'de Square Enix, Marvel mülkiyetlerine dayalı çoklu video oyunları yaratmak için Marvel Entertainment ile bir ortaklık duyurdu; bunlardan ilki, Crystal Dynamics ve Eidos Montreal tarafından geliştirilecek olan aynı adlı çizgi romana dayanan Avengers olarak ilan edildi.[18]
13 Ağustos 2018'de Square Enix, Crystal Dynamics'in Avengers oyununun ve gelecekteki Crystal Dynamics projelerinin geliştirilmesine yardımcı olacak Bellevue, Washington merkezli Crystal Northwest adında bir uydu stüdyosu açtığını duyurdu.[19] 26 Mayıs 2021'de Crystal Dynamics, daha önce stüdyonun oyunlarında İdari Yapımcı olarak çalışmış olan Dallas Dickinson tarafından yönetilecek ve Crystal Dynamics oyunlarının önemli bir parçası olacak Austin, Teksas merkezli Crystal Southwest adlı yeni bir stüdyo açtıklarını duyurdu.[20] Stüdyo, 23 Eylül 2021'de Crystal Dynamics, geliştirilmekte olan Perfect Dark reboot'u üzerinde çalışmak için The Initiative ile ortaklık kurdu.[21]
1 Mayıs 2022'de Embracer Group, Square Enix Europe'un diğer varlıklarıyla birlikte Crystal Dynamics'i 300 milyon dolara satın alacağını duyurdu. Anlaşma, Ağustos 2022'de tamamlanmıştır.[4][22] 20 Mayıs 2022'de Embracer Group (satın alma tamamlanmadan önce), Tomb Raider ve Legacy of Kain gibi stüdyonun yerleşik serilerinde devam oyunlarına, yeniden yapımlara ve remaster'lara ilgi duyduğunu belirtti.[23]