Binyılcılık Nedir?
Binyılcılık Nedir?, Binyılcılık Nerededir?, Binyılcılık Hakkında Bilgi?, Binyılcılık Analizi? Binyılcılık ilgili Binyılcılık ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Binyılcılık ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Binyılcılık Ne Anlama Gelir Binyılcılık Anlamı Binyılcılık Nedir Binyılcılık Ne Anlam Taşır Binyılcılık Neye İşarettir Binyılcılık Tabiri Binyılcılık Yorumu
Binyılcılık Kelimesi
Lütfen Binyılcılık Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Binyılcılık İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Binyılcılık Kelimesinin Anlamı? Binyılcılık Ne Demek? ,Binyılcılık Ne Demektir? Binyılcılık Ne Demektir? Binyılcılık Analizi? , Binyılcılık Anlamı Nedir?,Binyılcılık Ne Demektir? , Binyılcılık Açıklaması Nedir? ,Binyılcılık Cevabı Nedir?,Binyılcılık Kelimesinin Anlamı?,Binyılcılık Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Binyılcılık Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Binyılcılık Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Binyılcılık Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Binyılcılık Kelimesinin Anlamı Nedir? Binyılcılık Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Binyılcılık Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Binyılcılık Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Binyılcılık - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Binyılcılık
Binyılcılık Nedir? Binyılcılık Ne demek? , Binyılcılık Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Binyılcılık Kelimesinin Anlamı? Binyılcılık Ne Demek? Binyılcılık Ne Demektir? ,Binyılcılık Analizi? Binyılcılık Anlamı Nedir? Binyılcılık Ne Demektir?, Binyılcılık Açıklaması Nedir? , Binyılcılık Cevabı Nedir? , Binyılcılık Kelimesinin Anlamı?
Binyılcılık, belirli tipteki dinsel hareketlerin üyeleri tarafından benimsenen, yakın gelecekte, yeni bir çağın gelişini gösterecek olan yıkıcı değişmelerin gerçekleşeceği biçimindeki inançlardır.
Bu alt başlığın geliştirilmesi gerekiyor. |
Hristiyanlıkta binyılcılık, Mesih’in Yargı Gününden önce dünyaya dönüp bu dünyada bir krallık kuracağı ve bu krallığın 1000 yıl süreceği inancını belirtmek için kullanılır.
Binyılcılık inancının temeli Vahiy Kitabı’nın 20:1-15 ayetlerinin doğrudan yorumlanmasına dayanmaktadır, ayetlerde Şeytanın binyıllığına zincire vurulacağı, şehitler ve İsa’ya sadık kalmış olanlar hayata döneceği (ilk ölümden dirilme) ve 1000 yıl süren krallığın bir parçası olacakları yazmaktadır. Bu 1000 yıldan sonra şeytanın yeniden kötü işlerini yapmasına izin verilecek ve Mesih’in onu Yargı Günü’nde yenmesi ile doğru olanlar cennette sonsuz mutluluğa erişeceklerdir.
Binyılcılık düşüncesi dünyanın sonunun yakında olduğı ve kutsal ve ahenk içinde Yeni bir dünyanın ardından geleceği fikri ile alakalıdır.
Binyılcı Hristiyanlar üç soru ile yaşarlar; ‘Sonun işaretleri nelerdir?’ ‘Biz hangi aşamadayız?’ ‘Ne yapmalıyız?’
Teoride binyılcılık, Eskatoloji (Dünyanın Sonu ile ilgilenen teoloji) ile bağlantılı makul ve spekülatif bir girişimdir. Uygulamada, binyılcılığı ayrıştıran ise güncel olarak ne yapılması gerektiği endişesini incelemesidir (Kutsal bir şehrin inşası, şeytanla yüzleşme…). Hristiyanlıkta sonun beklenmesi pasif bir eylem değildir. Değişim ve eylem ister.
Binyılcı Hristiyanlar şeytani figüre ve Mesih’in Karşıtı’na büyük önem addederler.
Hierapolis’li Papias ve Justinius Binyılcılardandırlar. Binyılcılığın Ireneus, Tertillianus ve Lactantius üzerinde de büyük etkisi olmuştur. Daha sonrasında Augustinus da Tanrı’nın Şehri’nde fikri ilerleterek bu binyılın Mesih’in doğumu ile başladığını söylemiştir. Origenes Vahiy 20:1-15’in doğrudan yorumunu reddetmiş ve Mesih’in krallığının dünyada değil ancak inananların ruhlarında olacağını savunmuştur.
Her ne kadar Binyılcılık Thomas Aquinas tarafından reddedilmiş olsa da (Summa Teologiae 3, 77, 1) bu inancın erken dönem Dominikanları ve Fransiskenleri üzerinde etkisi olduğu görülebilmektedir. 1000 yılı yaklaştıkça Mesih’in dönüşüne yönelik beklentide daha görünür bir hal almıştır.
Binyılcılık, Reformasyon döneminde yaşanan 1525 Alman Köylü Savaşı ve Anabaptist hareket ile yeni bir zirveye ulaşmıştır. Ayaklanan köylülerin lideri Thomas Müntzer, Vahiy Kitabı’nın doğrudan yorumuna sıkı biçimde inanan birisiydi. O’na göre Mesih’in Binyıllık Krallığında yaşayacak olanlar fakirlerdi çünkü onlar zenginlikler ve açgüzlülükle bozulmamışlardı.
Adventistler, Yehova Şahitleri ve Mormon’lar dünyanın sonunun yakın olduğuna inanan binyılcı Hristiyan hareketlerdir. Adventistler ve Yehova Şahitleri birçok defa dünyanın sonunun geldiğini duyurmuşlarıdr.[3] William Miller, Adventist hareketinin kurucusu, dünyanın sonunun 21 Mart 1844’te geleceğini ve sonrasında 22 Ekim 1844’te geleceğini duyurmuştur. Tarihleri boyunca, Yehova Şahitleri’nin eskatolojisi çeşitli değişimlerden geçmiş, 1874, 1914, 1918 ve 1925 gibi öne çıkan çeşitli tarihler belirlemiştir.[4]
Bu alt başlığın geliştirilmesi gerekiyor. |
Din ile ilgili bu madde taslak seviyesindedir. Madde içeriğini genişleterek Vikipedi'ye katkı sağlayabilirsiniz. |