Yusuf Ziya Koçoğlu Nedir?
Yusuf Ziya Koçoğlu Nedir?, Yusuf Ziya Koçoğlu Nerededir?, Yusuf Ziya Koçoğlu Hakkında Bilgi?, Yusuf Ziya Koçoğlu Analizi? Yusuf Ziya Koçoğlu ilgili Yusuf Ziya Koçoğlu ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Yusuf Ziya Koçoğlu ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Anlama Gelir Yusuf Ziya Koçoğlu Anlamı Yusuf Ziya Koçoğlu Nedir Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Anlam Taşır Yusuf Ziya Koçoğlu Neye İşarettir Yusuf Ziya Koçoğlu Tabiri Yusuf Ziya Koçoğlu Yorumu
Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesi
Lütfen Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Yusuf Ziya Koçoğlu İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı? Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Demek? ,Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Demektir? Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Demektir? Yusuf Ziya Koçoğlu Analizi? , Yusuf Ziya Koçoğlu Anlamı Nedir?,Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Demektir? , Yusuf Ziya Koçoğlu Açıklaması Nedir? ,Yusuf Ziya Koçoğlu Cevabı Nedir?,Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı?,Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Yusuf Ziya Koçoğlu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı Nedir? Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Yusuf Ziya Koçoğlu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Yusuf Ziya Koçoğlu - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Yusuf Ziya Koçoğlu
Yusuf Ziya Koçoğlu Nedir? Yusuf Ziya Koçoğlu Ne demek? , Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı? Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Demek? Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Demektir? ,Yusuf Ziya Koçoğlu Analizi? Yusuf Ziya Koçoğlu Anlamı Nedir? Yusuf Ziya Koçoğlu Ne Demektir?, Yusuf Ziya Koçoğlu Açıklaması Nedir? , Yusuf Ziya Koçoğlu Cevabı Nedir? , Yusuf Ziya Koçoğlu Kelimesinin Anlamı?
Yusuf Ziya | |
---|---|
Doğum | 1882 Bitlis, Osmanlı İmparatorluğu |
Ölüm | 14 Nisan 1925 Bitlis, Türkiye |
Koçzade Yusuf Ziya Bey (1882, Bitlis - 14 Nisan 1925, Bitlis), Birinci Meclis üyelerinden Kürt asıllı Türk siyaset adamı.[1]
Koçzade Hacı Ömer Suat Ağa'nın oğlu olarak Bitlis'te dünyaya geldi. Bitlis Sultanisinden mezun olunca ticarete başlamıştı. Bir süre Maarif müdürlüğünde başkâtiplik yaptıktan sonra siyasete girdi. Kürt Teali Cemiyetinde çalıştı.[2]
Büyük Millet Meclis için yapılan seçimi kazanıp Bitlis milletvekili olarak 16 Ağustos 1920 tarihinde meclise katıldı. 25 Kasım 1920 tarihinde Kastamonu İstiklâl Mahkemesi üyeliğine seçildi.
Müdafaa-i Hukuk Grubunun kurulmasından sonra İkinci Grupta yer aldı. İkinci grubun Saltanatın kaldırılmasına karşı çıkan fikirlerini meclis konuşmalarında savundu. Lozan Barış Konferansı ile ilgili olarak Musul eyaletinin terk edilmesine şiddetli bir şekilde karşı çıkan konuşmaları yapmıştır.[2]
Bu maddede belli bir devletin bakış açısının ağırlıkta olduğu bir tür sistemik yanlılık sorununun bulunduğu düşünülmektedir. Maddenin evrenselleştirilmesi ve uygun hâle getirilmesi için lütfen tartışmaya katılınız. Şablonu maddeden çıkarmadan önce şablonun yardım sayfasını lütfen inceleyiniz. (Eylül 2009) |
Vahdettin taraftarları ve Hilafet Komitesi (Tarikat-ı Salahiyye, Müdafaayı Hukuki Hilafeti Kübra) Türk Devrimi aleyhinde gizli propaganda yapıyorlardı.[3][4][5][6][7] Bu komite, Kürt İstiklal Komitesi üyelerinden Şeyh Said ve Seyit Abdülkadir ile anlaştılar. Gizli komite çevredeki aşiretleri Cumhuriyet ile İslamiyetin, dinin, namaz, oruç, Kuran, Nikâh, ırz ve namusun kalkacağı propagandası ile halkı devlete karşı kışkırttılar.[3][5][7][8] Yusuf Ziya Bey, Milli Mücadele aleyhinde faaliyetleri nedeniyle kapatılmış olan Kürt Teali Cemiyeti kuruculuları Seyit Abdülkadir, Cibranlı Halit Bey, Hacı Musa vb. kişiler ile Kürt İstiklal Komitesi (Azadi örgütü) adında gizli bir cemiyetin kuruluşuna katıldı. Yusuf Ziya, Milletvekilliği sona erince Bitlis'e dönmüştü. Bu gizli komiteye, varlıklı ve bölgede sözü geçen bir Nakşibendi şeyhi olan Şeyh Said'in de katılmasını sağladı. Şeyh Said, şeriatı ve hilafeti diriltmek, Abdülmecit'in oğullarından birini halife yapmak için dinsizlere savaş açtığı propagandasını yapıyordu. Cibranlı Halit ve adamları bölgede yaptıklarının Ankara'da duyurulmasını engelliyordu.[3][5][9]
Musul'u 15 Ağustos 1918 tarihinde Mondros Mütarekesi'nin 7. maddesini dayanarak asker çıkarıp işgal[10][11][12][5][13] etmiş olan İngiltere ile Türkiye arasında Lozan'dan sonra görüşmeler yapılmaktaydı. İngiltere, 16 Ağustos 1924 tarihinde, Hakkâri'de Nasturî Ayaklanması'nın çıkmasına önayak oldu,[14][15] Nasturi asileri silahlandırdı ve İngiliz uçakları saldırılara katıldı. 7 Ağustos 1924 tarihinden itibaren Nasturi ayaklanmacılar Hakkâri'nin Çal, Dramar, Çölemerik ve Beytüşşebap bölgelerine saldırdılar. Ayaklanma, Nasturilerin İngiliz kontrolündeki Irak topraklarına kaçmasıyla sona erdi.[16][17] Hem asker hem de gizli azadi komitesinin üyelerinden olan bölük komutanı İhsan Nuri, Vanlı Rasim, Tevfik Cemal ve Teğmen Ali Rıza Nasturi isyanını'nı bastırmakla görevlendirilmişlerdi. İsyanı bastırmakla görevli gizli Azadi komitesinin üyeleri, Yusuf Ziya Bey'den kendilerine gönderilen şifreli talgrafı yanlış anlayınca 4 Eylül 1924 tarihinde kendilerine katılan 250-300 asker ile birlikte isyancılara katıldılar.[18]
Mustafa Kemal Paşa 1924 Erzurum depremini nedeniyle Erzurum ve Kars'ı ziyaret etti.[5][19] Mustafa Kemal'in ziyareti sırasında Varto'da oturan Hormek Aşireti, Cibranlı Halit ve komitesinin gizli propagandaları ve planları hakkında kendisine bilgi verdi.[5][19] Mustafa Kemal Cibranlı Halit'in yakalanması konusunda yetkilileri uyardı. Erzurum'a gelmiş olan Yusuf Ziya Bey tutuklandı ve Bitlis Harp Divanı'na sevk edildi. Yusuf Ziya Bey, suçlamaları kabul etti ve Cibranlı Halit, Hasananlı Halit, Şeyh Said ve Hacı Musa'nın da gizli komiteye üye olduğunu açıkladı.[5][20] Cibranlı Halit ve Musa Beyler ile birlikte tutuklanıp yargılandı ve mahkûm oldu.
Hıyanet-i Vataniye Kanunu gereğince verilen karar sonucu Şeyh Said İsyanı'nın (Genç Hadisesi olarak adı geçen) bastırılmasından bir gün önce[kaynak belirtilmeli]14 Nisan 1925 saat 5.30'da Bitlis'te Cibranlı Halit Bey, Teğmen Ali Rıza Bey, damadı Faik Bey ile Molla Abdurrahman ile birlikte kurşuna dizildi.[2][21]