Giovanni Battista Tiepolo Nedir?
Giovanni Battista Tiepolo Nedir?, Giovanni Battista Tiepolo Nerededir?, Giovanni Battista Tiepolo Hakkında Bilgi?, Giovanni Battista Tiepolo Analizi? Giovanni Battista Tiepolo ilgili Giovanni Battista Tiepolo ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Giovanni Battista Tiepolo ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Giovanni Battista Tiepolo Ne Anlama Gelir Giovanni Battista Tiepolo Anlamı Giovanni Battista Tiepolo Nedir Giovanni Battista Tiepolo Ne Anlam Taşır Giovanni Battista Tiepolo Neye İşarettir Giovanni Battista Tiepolo Tabiri Giovanni Battista Tiepolo Yorumu
Giovanni Battista Tiepolo Kelimesi
Lütfen Giovanni Battista Tiepolo Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Giovanni Battista Tiepolo İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı? Giovanni Battista Tiepolo Ne Demek? ,Giovanni Battista Tiepolo Ne Demektir? Giovanni Battista Tiepolo Ne Demektir? Giovanni Battista Tiepolo Analizi? , Giovanni Battista Tiepolo Anlamı Nedir?,Giovanni Battista Tiepolo Ne Demektir? , Giovanni Battista Tiepolo Açıklaması Nedir? ,Giovanni Battista Tiepolo Cevabı Nedir?,Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı?,Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Giovanni Battista Tiepolo Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı Nedir? Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Giovanni Battista Tiepolo Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Giovanni Battista Tiepolo - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Giovanni Battista Tiepolo
Giovanni Battista Tiepolo Nedir? Giovanni Battista Tiepolo Ne demek? , Giovanni Battista Tiepolo Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı? Giovanni Battista Tiepolo Ne Demek? Giovanni Battista Tiepolo Ne Demektir? ,Giovanni Battista Tiepolo Analizi? Giovanni Battista Tiepolo Anlamı Nedir? Giovanni Battista Tiepolo Ne Demektir?, Giovanni Battista Tiepolo Açıklaması Nedir? , Giovanni Battista Tiepolo Cevabı Nedir? , Giovanni Battista Tiepolo Kelimesinin Anlamı?
Giovanni Battista Tiepolo | |
---|---|
Genel bilgiler | |
Diğer ad(ları) | Gianbattista, Giambattista Tiepolo |
Doğum | 5 Mart 1696 |
Ölüm | 27 Mart 1770 (74 yaşında) Madrid |
Uyruk | İtalyan |
Alanı | Resim |
Etkilendikleri | Sebastiano Ricci ve Giovanni Battista Piazzetta |
Etkiledikleri | Oğullari Giandomenico Tiepolo ve Lorenzo Tiepolo. |
Giovanni Battista Tiepolo, bilinen diğer adlarıyla Gianbattista veya Giambattista Tiepolo (5 Mart 1696 - 27 Mart 1770), Venedikli ressam ve baskı sanatçısıydı. Tiepolo, Venedikli fresk ressamlarının son "büyük ustası" olarak gösterilir. Gayet çok sayıda eser bırakmış ve sadece İtalya'da değil Almanya ve İspanya'da da çalışmıştır.
Giambattista Tiepolo Venedik'te, kaptan Domenico Tiepolo ile eşi Orsetta'nın altı çocuğunun sonuncusu olarak doğdu. Tiepolo soyadı aristokrat bir aileye ait olsa da, ressamın babası ariskotrat statüsü almayı istemedi. Bölgedeki kilise olan S. Pietro di Castello'da vaftiz edilen ressama, vaftiz babası olan Venedikli soylu Giovanni Battista Dorià'nın şerefine Giovanni Battista ismi verildi. Tiepolo'nun doğumundan bir yıl sonra babası, aileyi maddi güçlükler içinde bırakarak öldü.
Giambattista ilk başlarda Gregorio Lazzarini'nin öğrencisiydi; ancak eserlerinde dönemin daha yaşlı ressamları olan Sebastiano Ricci and Giovanni Battista Piazzetta'nın etkileri daha fazla görüldü. 19 yaşındayken, ilk büyük siparişi olan İshak'ın Kurban Edilişi'ni (şimdi Accademia'da) tamamladı. 1717'de Lazzarini'nin atölyesinden ayrıldı ve Fraglia ressamlar loncasına kabul edildi.
1719'da, dönemin iki Venedikli ressamı olan Francesco ve Giovanni Antonio Guardi'nin kız kardeşi Maria Cecilia Guardi ile evlendi. Çiftin dokuz çocuğu oldu, dört kızları ve üç oğulları hayatta kaldı. Domenico ve Lorenzo isimli oğulları ressamın asistanlığını yaptı ve sonraları kendi adlarıyla da tanınmaya başladı. Üçüncü oğlu ise rahip oldu.
Udine'nin Friulian kasabasından bir aristokrat olan Dionisio Delfino, kasabadaki şapelin ve sarayın fresklerle dekore edilmesi işini Tiepolo'ya verdi (1726-28). Ressamın Venedik'te yaptığı ilk başyapıtlar ise Ca' Dolfin'in kabul odasının dekorasyonu için büyük tuvallere çizdiği, antik savaşları ve zaferleri betimleyen bir dizi tabloydu (yaklaşık 1726-29).
Bunların ardından Tiepolo çok talep edilen bir ressam haline geldi ve bu durumu şaşırtıcı bir üretkenlikle karşıladı. Verolanuova (1735-40) gibi kiliseler ile Scuola dei Carmini (1740-47) ve Scalzi 1743-1744) için büyük tablolar, Milano'daki Archinto ve Casati-Dugnani Sarayları (1731) ile Bergamo'daki Colleoni Şapeli (1732-1733) ve yine Milano'daki Palazzo Clerici (1740) için tavan resimleri çizdi. Montecchio Maggiore'deki Villa Cordellini'nin (1743-1744) dekorasyonunu yaptı. Palazzo Labia'nın bugün bir televizyon stüdyosu olarak kullanılan balo salonunu Kleopatra'nın Öyküsü'nü anlatan resimlerle dekore etti (1745-1750).
1750'de Tiepolo'nun ünü tüm Avrupa'da duyulmuştu. Ressam, Prens Karl Philipp von Greiffenklau'nun daveti üzerine oğlu Giandomenico ile birlikte 1750'de Würzburg'a gitti. Tiepolo burada üç yıl kaldı ve inşası 1744'te tamamlanmış olan Rezidans Würzburg'un tavan resimlerini yaptı. Balthasar Neumann tarafından tasarlanmış olan devasa giriş merdiveninin tavanına 677 m²'lik alanıyla dünyanın en büyük tavan freskini çizdi. Bu çalışmada oğulları Giandomenico ve Lorenzo'nun da yardımını aldı. Gezegenler ve Kıtalar Alegorisi olarak adlandırılan resimde Apollo'yu günlük işleriyle uğraşırken betimledi. Onun etrafındaki tanrılar gezegenleri, kornişteki alegorik figürler ise Amerika'yı da içerecek şekilde dört kıtayı temsil ediyordu. Tiepolo ayrıca İmparator Salonu'nu (Kaisersaal) da resimledi.
1753'te Venedik'e dönen ve artık hem İtalya'da hem de yurtdışında büyük talep gören Tiepolo, Padua Akademisi'nin başkanı seçildi. Bazı kiliseler için teatral freskler, Chiesa della Pietà için İnancın Zaferi freskini, Palazzo Barbarigo'nun tavan freskinin de sonradan taşındığı Ca' Rezzonico için panel freskleri çizdi. Ayrıca Veneto kırsalındaki Villa Valmarana (Vicenza) gibi aristokrat evleri için resimlerle Stra'daki Villa Pisani'ye büyük bir tavan resmi hazırladı.
Palazzo Labia'daki ünlü fresklerinde Kleopatra'nın hayatına ilişkin iki resim çizdi: Antonius ile Kleopatra'nın Buluşması ve Kleopatra'nın Ziyafeti. Ayrıca ana tavan freski de Bellerophon'un Zamana Karşı Zaferi'ni anlatıyordu. Tiepolo bu çalışmalarda perspektif konusunda uzman olan Girolamo Mengozzi Colonna ile çalıştı. Opera eserleri için sahne tasarımı da yapmakta olan Colonna kendi fresklerini sahnede anlatılan öyküler şeklinde kurguluyordu. Kleopatra'nın Ziyafeti'ndeki mimari yapı, bu ressamın Cannae'de Düğün isimli freskini anımsatıyordu.
1761'de İspanya Kralı III. Carlos, Madrid'deki kraliyet sarayının taht odasında yapılacak olan büyük bir tavan freskini Tiepolo'ya sipariş etti. Methiye dolu bir resim olan bu freskin teması İspanya'nın Tanrılaşması'ydı. Tiepolo İspanya'dayken Anton Raphael Mengs'in kıskançlığına ve keskin eleştirilerine maruz kaldı.
Tiepolo 27 Mart 1770'te Madrid'de öldü. Ölümünü ardından, sert neoklasizm tarzının gelişmesi ve devrim sonrasında kralcı mutlakiyetin düşüşe geçmesi sebebiyle, Tiepolo'nun eserlerini verdiği stil ortadan kalkmaya başladı. Yine de ressamın eserlerinin, sanatsal ilerleme üzerinde etkileri oldu.
Wikimedia Commons'ta Giovanni Battista Tiepolo ile ilgili ortam dosyaları bulunmaktadır. |