Elçiler (tablo) Nedir?
Elçiler (tablo) Nedir?, Elçiler (tablo) Nerededir?, Elçiler (tablo) Hakkında Bilgi?, Elçiler (tablo) Analizi? Elçiler (tablo) ilgili Elçiler (tablo) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Elçiler (tablo) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Elçiler (tablo) Ne Anlama Gelir Elçiler (tablo) Anlamı Elçiler (tablo) Nedir Elçiler (tablo) Ne Anlam Taşır Elçiler (tablo) Neye İşarettir Elçiler (tablo) Tabiri Elçiler (tablo) Yorumu
Elçiler (tablo) Kelimesi
Lütfen Elçiler (tablo) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Elçiler (tablo) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı? Elçiler (tablo) Ne Demek? ,Elçiler (tablo) Ne Demektir? Elçiler (tablo) Ne Demektir? Elçiler (tablo) Analizi? , Elçiler (tablo) Anlamı Nedir?,Elçiler (tablo) Ne Demektir? , Elçiler (tablo) Açıklaması Nedir? ,Elçiler (tablo) Cevabı Nedir?,Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı?,Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Elçiler (tablo) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı Nedir? Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Elçiler (tablo) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Elçiler (tablo) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Elçiler (tablo)
Elçiler (tablo) Nedir? Elçiler (tablo) Ne demek? , Elçiler (tablo) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı? Elçiler (tablo) Ne Demek? Elçiler (tablo) Ne Demektir? ,Elçiler (tablo) Analizi? Elçiler (tablo) Anlamı Nedir? Elçiler (tablo) Ne Demektir?, Elçiler (tablo) Açıklaması Nedir? , Elçiler (tablo) Cevabı Nedir? , Elçiler (tablo) Kelimesinin Anlamı?
Sanatçı | Hans Holbein |
---|---|
Yıl | 1533 |
Tür | Meşe üzerine yağlı boya |
Boyutlar | 207 cm × 209.5 cm (81 in × 825 in) |
Konum | National Gallery, Londra |
Elçiler (İngilizce: The Ambassadors), Alman ressam Hans Holbein tarafından 1533 yılında yapılmış tablodur. Tablo, Holbein'ın en çok bilinen eseridir. Alt kısmında bulunan, şekli bozulmuş ve ancak belirli bir açıda bakıldığında ne olduğu anlaşılabilen bir kafatası figürü ile oldukça ilgi çeken ve tanınan eser; Londra Ulusal Galerisi'nde sergilenmektedir.[1]
Tabloda, iki kişi kolları yanlarındaki masanın üzerinde olacak şekilde resmedilmiştir. Bu iki kişiden soldaki; Fransa'nın o dönemki Londra elçisi Jean de Dinteville, sağdaki ise Fransa'da bir bölge olan Lavaur'un piskoposu Georges de Selve'dir. Selve de tıpkı Dinteville gibi çeşitli elçilik görevlerinde bulunduğundan tablonun adının "Elçiler" olması oldukça normaldir.
Tabloyu tamamen dolduracak şekilde duran elçilerin ortasında bir masa bulunmaktadır. Masa üzerinde farklı amaçlarla kullanılan araç-gereçler, farklı ülkelerden getirilen eşyalar ve farklı şeyleri sembolize eden eşyalar bulunmaktadır. Bu eşyalar ve araç-gereçlerden masanın üst bölümünde bulunanları; bir gökküre, silindir güneş saati, ekvatoral güneş saati, zamanı ölçmek için kulanılan bir çeyrek daire şeklinde iletki, yatık duran çok yüzlü bir güneş saati, gök cisimlerinin yerinin bulunması için kullanılan bir torquetum, masanın üstünde serili bir erken dönem Türk halısı (daha sonra Holbein halısı olarak anılmıştır.); masanın alt bölümünde bulunanları ise; bir yerküre, Peter Apian'ın yazmış olduğu bir aritmetik kitabı, bir teli kopmuş lavta ve Martin Luther'e ait bir ilahi kitabıdır.
Resimdeki diğer ayrıntılar ise, sol üst köşede bulunan bir yarım haç figürü, Dinteville'nin hançerinin kılıfındaki işlemelerde yazan "AETAT/IS SV Æ 25" ve elçinin 1533'te 25 olan yaşını belirten yazı ve Selve'nin sağ kolunun altındaki kitabın sayfalarında yazan "AET. SV Æ/ 29" elçinin 1533'te 29 olan yaşını belirten yazdır. Bunların dışında masanın alt tarafında şekli bozulmuş bir kafatası figürü bulunmaktadır.
Resme düz olarak bakıldığında ne olduğu anlaşılmayan bu kafatası, tabloya bir ilginçlik katmış ve Hans Holbein'a ün kazandırmıştır. Rönesans döneminde resimlerde yeni yeni kullanılmaya başlanan perspektif, bu tabloda ustalıkla kullanılmıştır. Holbein'ın özel hesaplamalarla yaptığı bu figür, ancak belirli bir açıda bakıldığında anlaşılmaktadır. Bu kafatasının neden resime yerleştirildiği ve neden bu şekilde yapıldığı bilinmemektedir. Bu kafatası üzerine oluşturulan teorilerden bazıları; tablonun bir merdivene yerleştirilecek olması ve tabloya bakanın aniden kafatasını görerek etkilenmesinin amaçlanması, tablonun vanitas düşünce veya "Memento mori" felsefesi ile yapılarak kafatasının ölümü temsil etmesi[2] ve ölümün gizemini belirtmek amacıyla şeklinin değiştirilmiş olarak yapılmasıdır.