Chester Beatty II Nedir?
Chester Beatty II Nedir?, Chester Beatty II Nerededir?, Chester Beatty II Hakkında Bilgi?, Chester Beatty II Analizi? Chester Beatty II ilgili Chester Beatty II ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Chester Beatty II ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Chester Beatty II Ne Anlama Gelir Chester Beatty II Anlamı Chester Beatty II Nedir Chester Beatty II Ne Anlam Taşır Chester Beatty II Neye İşarettir Chester Beatty II Tabiri Chester Beatty II Yorumu
Chester Beatty II Kelimesi
Lütfen Chester Beatty II Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Chester Beatty II İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı? Chester Beatty II Ne Demek? ,Chester Beatty II Ne Demektir? Chester Beatty II Ne Demektir? Chester Beatty II Analizi? , Chester Beatty II Anlamı Nedir?,Chester Beatty II Ne Demektir? , Chester Beatty II Açıklaması Nedir? ,Chester Beatty II Cevabı Nedir?,Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı?,Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Chester Beatty II Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı Nedir? Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Chester Beatty II Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Chester Beatty II - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Chester Beatty II
Chester Beatty II Nedir? Chester Beatty II Ne demek? , Chester Beatty II Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı? Chester Beatty II Ne Demek? Chester Beatty II Ne Demektir? ,Chester Beatty II Analizi? Chester Beatty II Anlamı Nedir? Chester Beatty II Ne Demektir?, Chester Beatty II Açıklaması Nedir? , Chester Beatty II Cevabı Nedir? , Chester Beatty II Kelimesinin Anlamı?
Yeni Ahit'in Papirüs El Yazmaları |
---|
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80 - 81 - 82 - 83 - 84 - 85 - 86 - 87 - 88 - 89 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 - 95 - 96 - 97 - 98 - 99 - 100 - 101 - 102 - 103 - 104 - 105 - 106 - 107 - 108 - 109 - 110 - 111 - 112 - 113 - 114 - 115 - 116 - 117 - 118 - 119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141
|
Papirüs 46 (Gregory-Aland listesine göre: ) Yunanca Kutsal Yazıların (Yeni Ahit) Grekçede yazılan eski bir kopyasıdır. ayrıca Chester Beatty II adı altında da tanınır. Bu el yazması Pavlus'un mektuplarını içermektedir.
El yazmaları ekseriyetle Dublin'deki Chester Beatty koleksiyonunda ve Michigan Üniversitesinde (ABD) bulunur. Romalılar Mektubunun son sekiz bölümünü, 1. ve 2. Korintoslular, Efesoslular, Galatyalılar, Filipililer ve Koloseliler ve İbraniler mektuplarının tamamını ve 1. Selanikliler Mektubunun iki bölümünü içermektedirler. Tüm yapraklar yaşlanma nedeniyle altta birkaç satır kaybetti.
'nın kökeni bilinmemekle birlikte, ilk olarak eski bir Hristiyan kilisesinin veya manastırının kalıntılarında keşfedilmiş olması çok muhtemeldir.[1][2] Kahire'deki keşiflere göre, el yazması bir tüccar tarafından parçalandı. 1930'da Amerikalı bir el yazması koleksiyoncusu olan A. Chester Beatty tarafından on yaprak satın alındı, Michigan Üniversitesi 1931'de altı yaprak ve 1933'te 24 yaprak daha aldı. 1935'te Chester Beatty bir defa daha 46 yaprak satın aldı. Satın almaları Kutsal Kitap'ın 11 kodeksten oluşan Chester Beatty Kutsal Kitap Papirüsleri koleksiyonunu oluşturmaktadırlar.
Diğer el yazmalarında olduğu gibi, el yazmasının sadece paleografiye dayalı olarak tarihlendirilmesi oldukça belirsizdir. Papirüsün bazı bölümlerinin ilk editörü olan H. A. Sanders'ın, üçüncü yüzyılın sonlarında olası bir tarih önerdi.[3] Öte yandan daha sonraki bir editör, F. G. Kenyon, 3. yüzyılın ilk yarısına tarihlemeyi tercih etti.[4]
Metin şimdi bazen yaklaşık 200'e tarihleniyor. Öte yandan Young Kyu Kim, M.S. 80 civarında son derece erken bir tarih önerdi.[5]
Başlangıçta 104 sayfadan oluşan bir kodeksten 86 yaprak hafif hasarlı sayfa içeriyor.
İbranilere yazılan mektubun da bu eski kodekse ait olması dikkat çekicidir. Yazarın adı İbranilere Mektup'ta geçmediğinden, bu belgeyi Pavlus'un yazdığı sıklıkla tartışılmaktadır. Ancak mektubun, görünüşe göre yalnızca Pavlus'un mektuplarından oluşan 'da yer alması gerçeği, M.S. 200 civarında Hristiyanların İbranilere Mektubu elçi Pavlus'tan ilham alan bir yazı olarak gördüklerini gösteriyor. Efesoslulara yazılan mektup da bu kodekste yer almaktadır; bu, Pavlus'un bu mektubu yazmadığı yönündeki iddiaları çürütür.
Folyo | İçerik | Yer |
---|---|---|
1–7 | Romalılar 1:1–5:17 | eksik |
8 | Romalılar 5:17–6:14 | Chester Beatty |
9–10 | Romalılar 6:14–8:15 | eksik |
11–15 | Romalılar 8:15–11:35 | Chester Beatty |
16–17 | Romalılar 11:35–14:8 | Michigan |
18 (fragman) | Romalılar 14:9–15:11 | Chester Beatty |
19–28 | Romalılar 15:11 – İbraniler 8:8 | Michigan |
29 | İbraniler 8:9–9:10 | Chester Beatty |
30 | İbraniler 9:10–26 | Michigan |
31–39 | İbraniler 9:26 – 1. Korintoslular 2:3 | Chester Beatty |
40 | 1. Korintoslular 2:3–3:5 | Michigan |
41 - 69 | 1. Korintoslular 3:6 – 2. Korintoslular 9:7 | Chester Beatty |
70–85 | 2. Korintoslular 9:7 – son, Efesoslular, Galatyalılar 1:1–6:10 | Michigan |
86–94 | Galatyalılar 6:10 – son, Filipililer, Koloseliler, Selanikliler 1:1–2:3 | Chester Beatty |
95–96 | 1. Selanikliler 2:3–5:5 | eksik |
97 (fragman) | 1. Selanikliler 5:5; 23–28 | Chester Beatty |
98–104 | içerik şüpheli | eksik |
Sayfalar Sayfalar yaklaşık 28 × 16 cm büyüklüğe sahiptir ve ortalama 11,5 cm'lik bir sütunda yazılmıştır. Her sayfanın 26 ila 32 satırlık metni vardır, ancak hem satır genişliği hem de satır sayısı sona doğru artmaktadır. Alttaki satırlar zarar gördü: İlk çeyrekte 1-2, orta yarıda 2-3 ve son çeyrekte yedi satır eksik.
Eksik yapraklar Başlangıçtaki yedi eksik yaprak belli ki Romalılara mektup başlangıcını içeriyordu. Ancak, sonundaki eksik yedi sayfanın içeriği kesin değildir. 2. Selanikliler Mektubu ve belki Filimon için yeterli alan olurdu, fakat 1. ve 2. Timoteos ve Titus mektupları için değil.[6]
İşaretler Romalılar, İbraniler ve 1. Korintoslular'ın sonraki bölümlerinde küçük ve kalın çizgi veya noktalar vardır. Renk her zaman metnin kendisinden daha zayıf olduğu için, bunların daha sonra makalenin bir okuyucusu tarafından eklenmeleri kabul edilir.[7] Bu işaretler, günümüz Kutsal Kitaplarda bölümler ve ayetler şeklinde de bulunabileceği gibi benzer bölünmeler gibi görünmektedir. Bu tür işaretler 'in bazı bölümlerinde de bulunabilir. Bu nedenle, her iki kodeksin da toplulukta okumak için kullanıldığının bir göstergesidir.