Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir?

Birinci İstanbul Konsili Nedir?

Birinci İstanbul Konsili Nedir?, Birinci İstanbul Konsili Nerededir?, Birinci İstanbul Konsili Hakkında Bilgi?, Birinci İstanbul Konsili Analizi? Birinci İstanbul Konsili ilgili Birinci İstanbul Konsili ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Birinci İstanbul Konsili ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Birinci İstanbul Konsili Ne Anlama Gelir Birinci İstanbul Konsili Anlamı Birinci İstanbul Konsili Nedir Birinci İstanbul Konsili Ne Anlam Taşır Birinci İstanbul Konsili Neye İşarettir Birinci İstanbul Konsili Tabiri Birinci İstanbul Konsili Yorumu 

Birinci İstanbul Konsili Kelimesi

Lütfen Birinci İstanbul Konsili Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Birinci İstanbul Konsili İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı? Birinci İstanbul Konsili Ne Demek? ,Birinci İstanbul Konsili Ne Demektir? Birinci İstanbul Konsili Ne Demektir? Birinci İstanbul Konsili Analizi? , Birinci İstanbul Konsili Anlamı Nedir?,Birinci İstanbul Konsili Ne Demektir? , Birinci İstanbul Konsili Açıklaması Nedir? ,Birinci İstanbul Konsili Cevabı Nedir?,Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı?,Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Birinci İstanbul Konsili Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı Nedir? Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Birinci İstanbul Konsili Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Birinci İstanbul Konsili - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Birinci İstanbul Konsili

Birinci İstanbul Konsili Nedir? Birinci İstanbul Konsili Ne demek? , Birinci İstanbul Konsili Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı? Birinci İstanbul Konsili Ne Demek? Birinci İstanbul Konsili Ne Demektir? ,Birinci İstanbul Konsili Analizi? Birinci İstanbul Konsili Anlamı Nedir? Birinci İstanbul Konsili Ne Demektir?, Birinci İstanbul Konsili Açıklaması Nedir? , Birinci İstanbul Konsili Cevabı Nedir? , Birinci İstanbul Konsili Kelimesinin Anlamı?






Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir?

Birinci Konstantinopolis Konsili

Vikipedi, özgür ansiklopedi
(Birinci İstanbul Konsili sayfasından yönlendirildi)
Nenizili Gregor Konsil'in bir bölümünü yönetmiştir

Birinci Konstantinopolis Konsili, 381 yılında I. Theodosius tarafından İstanbul'da toplanan konsildir.[1][2] İznik Konseyi tarafından kurulan inanç sisteminin onaylanması ve Ariusçuluk ihtilafı ile ilgilenmiştir. Aya İrini Kilisesi'nde 381 yılının Mayıs ile Temmuz ayları arasında toplanmıştır.

Ariusçuluk anlaşmazlığı bir rahip olan Arius'un görüşlerinden kaynaklanmaktadır. Arius, 310 yıllarında İskenderiye'nin ilçesi Banealis'te göreve başlamıştır. Ona göre sonsuzdan beri var olan Tanrı Bir ve Tek'tir, İsa ise sonradan Tanrı tarafından yaratılmıştır. Buna kanıt olarak Matta İncili'ndeki 5:9 ve 5:44-45 ayetlerini ("Ne mutlu barışı sağlayanlara! Çünkü onlara Tanrı oğulları denecek.") gösteriyordu. Taraftarları zamanla çoğaldı. Bu sorun, bu konsilin önemli konularından biri olmuştur.

Konstantinopolis bu konsilde Roma, Antakya ve İskenderiye'nin ardından 4. Patriklik olarak kabul edilmiştir.

Arka Plan[değiştir | kaynağı değiştir]

Theodosius 380'de imparatorluk tahtına oturduğu vakit, Doğu Ortodoks Kilisesi'ni yeniden İznik İnancı'nı kazandırma kampanyasına başlamıştı. Theodosius ayrıca tüm imparatorluğu Ortodoks görüşünde toplamak istiyordu ve inanç ve öğreti meselelerini çözüme kavuşturmak için bir kilise konsili toplamaya karar verdi.[3] Nenizili Gregorios da Hristiyanlık'i birleştirme konusunda Theodosius'la aynı kanıdaydı. 381 baharında, Konstantinopolis'te ikinci evrensel konsil toplandı.

Teolojik bağlam[değiştir | kaynağı değiştir]

Ariusçu düşünce ihtilafının çözüme kavuşturulması için 325'te toplanan İznik Konsili, ihtilafın sonunu getirmemişti. Arius ve taraftarları (örn. Nikomedyalı (İzmitli) Eusebius), İznik İnancı'nı sözde kabulleri ardından tekrar kiliseye kabul edilmişlerdi. Ariusçuluk'un en sert karşıtı olan İskenderiye piskoposu Athanasius, Nikomedyalı Eusebius'un entrikaları sonucunda sürgün edilmişti. 337'de I. Konstantin'in ölümü ve Ariusçu eğilimli oğlu II. Konstantius'un tahta geçişiyle birlikte, İznik İnancı'nı değiştirme için açık toplantılar yapılmaya başlandı. Takriben 360'lı yıllara kadar, dini tartışmalar çoğunlukla Teslis'in ikinci kişisi olan Oğul'un tanrısallığı ile ilgiliydi. Ancak, İznik Konsili Teslis'in üçüncü kişisi olan Kutsal Ruh'un tanrısallığını aydınlığa kavuşturamadığından Kutsal Ruh tartışma konusu oldu. Makedonyalılar, Kutsal Ruh'un tanrısallığını reddediyorlardı.

İznik İnancı'nın de taraftarları vardı: Athanasius'un dışında, Kapadokyalı Babalar'ın (Basileios, kardeşi Gregorios, Nenizili Gregorios) Teslisçi söylevleri de Konstantinopolis'teki konsilde etkili olmuşlardı. Laodikyalı Apollinaris, başka bir İznik taraftarı teolog, tartışmalı bulunmuştu. Muhtemelen Ariusçuluk ve Ariusçuluk'un İsa'nın tanrı olmadığı öğretisine karşı olan aşırılığıyla, İsa'nın tamamen insani yaratılışı ve insani bir zihni olduğu inancını reddederek İsa'nın insani bir beden ve tanrısal bir zihinden oluştuğunu öğretmişti.[4] Apollinaris, Teslis kişilerini hayal kırıklığına uğratmak ve Sabellius'un sapkın inanışlarına boyun eğmek suçundan yargılandı. Basileios, onu Kitabı Mukaddes'in tamamen alegorik anlamıyla meşgul olup lafzi anlamını boşlamakla suçladı. Apollinaris'in düşünceleri, 362 yılında İskenderiyeli Athanasius'un yönetimindeki İskenderiye Rahipler Meclisi'nde zemmedildi.

Jeopolitik bağlam[değiştir | kaynağı değiştir]

Theodosius'un İznik İnancı'na olan güçlü bağlılığı, beraberinde muhtemel bir tehlike de taşıyordu çünkü Doğu Roma'nın başkenti Konstantinopolis, Arius'un öğretilerini çoktan benimsemişti. İznik İnancı'nın doğudaki iki öncül ihtilafı, İskenderiyeliler ile Antakya'da Meletius'un destekçileri, "sertçe bölünmüş, neredeyse husumet düzeyine çıkmışlardı".[5][6] İskenderiye ve Roma piskoposları birkaç yıl boyunca Konstantinopolis piskoposluğunun istikrarlı hale gelmesini engellemeye çalıştılar. Bu nedenle Gregorios Konstantinopolis piskoposluğuna aday gösterildiğinde İskenderiye ve Roma piskoposları, Antakyalı geçmişinden dolayı ona ters düştüler.

Konstantinopolis Piskoposluğu[değiştir | kaynağı değiştir]

Konstantinopolis'in görevli piskoposu Demophilus'tu. İmparatorluk tahtına geçişinde Theodosius, Demphilus'u İznik İnancı'nı kabul etmesi durumunda imparatorluk kentinin piskoposu oluşunu onaylayacağını söyledi ancak Demophilus Ariusçu inançlarını terk etmeyi kabul etmedi ve hemen ardından kiliselerini bırakması ve Konstantinopolis'i terk etmesi emredildi.[7] Ariusçu piskoposların kırk yıllık yönetimlerinin ardından, Konstantinopolis kiliseleri İznik İnancı'na bağlı olanlara iade edilmiş, Ariusçular da Doğu Roma İmparatorluğu'nun diğer şehirlerinin kiliseleri tarafından da defedilerek Doğu'da yeniden Hristiyan ortodoksluğu kurulmuştur.[5]

Yeniden kurulmuş piskoposluğu kontrol etmek için bir rekabet meydana gelmişti. I. Maximus öncülüğünde bir grup, yeni kurulmuş Konstantinopolis piskoposluğuna karşı kıskançlığından yararlanarak İskenderiye Patriki Peter'den destek almışlardı. İskenderiye'nin Doğu Kiliseleri'nde liderlik konumunu koruması için Peter'e itaat eden bir rahibi Konstantinopolis piskoposu olarak atama planı tasarladılar.[8] Pek çok yorumcular Maximus'u mağrur, kibirli ve hırslı olarak nitelerler. Bununla birlikte, Maximus'un bu mevkiyi hırsından dolayı mı hedeflediği yoksa yalnızca güç mücadelesindeki bir piyon mu olduğu açık değildir. Her neticede, Gregorios hastalıktan yatağa düştüğünde komplocular katedrale sızarak Maximus'u Konstantinopolis piskoposu olarak kutsamalarıyla plan yürürlüğe girdiler. Gün ağardığında Maximus'u başpiskopos tahtına oturttular ve uzun dalgalı saçlarını kırpmaya başladılar. Bu vukunun haberi hızlıca yayıldı ve herkes kiliseye hücum etti. Sulh hakimleri memurlarıyla birlikte ortaya çıktılar, Maximus ve onu kutsayanlar katedralden götürüldüler ve tıraş etme işlemi bir flütçünün konutunda tamamlandı.[6]

Piskoposluk tahtını gaspetme teşebbüsünün haberi, Gregorios'un destekçisi olan halk tarafından öfkeyle karşılandı. Maximus imparatorla haklı gerekçelerini tartışmak için Selanik'e çekildi ancak orada da soğuk karşılandı. Theodosius meseleyi, Selanik'in çokça saygıyla karşılanan piskoposunu Ascholius'a havale etti ve onu Papa I. Damasus'un danışmanını aramakla görevlendirdi.[9]

Damasus'un yanıtı Maximus'u tanımadı ve Theodosius'a Antakya'daki hizipleşme ve Konstantinopolis piskoposluğu için münasip bir piskopos kutsanması gibi kilise meselelerini görüşmek için piskoposları toplayarak bir konsil düzenlemesini tavsiye etti.[10] Damasus, piskoposların sürekli bir piskoposluktan başka bir piskoposluğa aktarılmasını kınadı ve Theodosius'u "kınamaların üzerinde bir piskoposun seçilmesine dikkat etmesi" hususunda uyardı.[11]

Gelişmeler[değiştir | kaynağı değiştir]

Konsile gelen 36 yarı-aryan, İznik inancını kabul etmemeleri sebebiyle konsüle alınmadılar. İskenderiye Papası Peter orada bulunmadığı için Antakya Patriği Meletius konsil başkanlığı yapmıştır. Maximus'un gizli kutsanmasını geçersiz kılınmasından önce verilen ilk emir, Konstantinopolis başpiskoposunu Gregory Nazianzus ilan etmekti. Meletius konsil başladıktan kısa bir süre sonra vefat ettiği için, Gregory konsili devralmıştır.

Maximus'un atanmasını destekleyen Mısır ve Makedonya piskoposları konsile geç varmışlardır. Oraya geldiklerinde, Gregory'nin Konstantinopolis kilisesinin başı olarak görmeyi reddetmiş, bunu Sasima'daki görevinden Konstantinopolis'e transfer olmasının İznik Konsili kanunlarına karşı geldiği argümanına dayandırmışlardır.[6]

McGuckin, Gregory'yi piskoposların ve imparatorun güvenini kaybetmeye başladığı için bitkin ve kaygılı olduğunu anlatmaktadır.[6] Kitap, Gregory'nin popülaritesi kaybolmuş olan Antakya piskoposunu desteklemesi ve üçlemedeki bireylerin benzer ama birbirinden ayrı olduğunu savunanları desteklemesi, onun popülaritesini çabucak düşürdüğünü yazmaktadır.[12]

Daha çok bölünme riskini almamak için, Gregory bu cümlelerle görevinden ayrıldı: "Yunus Peygamber gibi olayım! Fırtınadan ben sorumluydum ama geminin kurtuluşu için kendimi feda ederdim. Yakala beni, at beni... Tahta çıktığımda mutlu değildim, seve seve inerim."[13] Konsil, Gregory'nin bu davranışına çok şaşırmış ve istifası için Theodosius'a dramatik bir mektup göndermiştir. İmparator, katkıları için teşekkür edip, Gregory'nin istifasını kabul etti. Konsil, ayrılmadan önce Gregory'yi son defa veda ritüeli ve kutlama konuşmaları için çağırdı.

Vaftiz olmamış sivil bir memur, Gregory'nn yerine konsil başkanı olarak seçilmiştir.[12]

Kanunlar[değiştir | kaynağı değiştir]

Yedi kanun, bu doktrinel kanunlar ve üç disiplin kanunu, konseye atfedilmiştir ve hem Doğu Ortodoks Kilisesi hem de Doğu Ortodoks Kiliseleri tarafından kabul edilir; Roma Katolik Kilisesi sadece ilk dördünü kabul eder[14] çünkü sadece ilk dördü en eski nüshalarda yer alır ve son üçünün sonradan eklemeler olduğuna dair kanıtlar vardır.[15]

Birinci kanun Aryanizm, Makedonizm ve Apollinarizm'in tüm izlerini kınayan dogmatik bir kanundur.[14]

İkinci kanun piskoposlara piskoposluk ve ataerkil sınırların gözetilmesini dayatan İznik yasasını yenileyen bir kanundur.[14]

Üçüncü kanun şöyle yazar;

Ancak Konstantinopolis Piskoposu, Roma Piskoposundan sonra onur ayrıcalığına sahip olacaktır, çünkü Konstantinopolis Yeni Roma'dır.[15]

Dördüncü kanun, Maximus'un Konstantinopolis Piskoposu olarak kutsanmasının geçersiz olduğunu hükmederek, "Maximus'un ne bir piskopos ne de onun tarafından herhangi bir ruhban sınıfında görevlendirildiğini" ilan etti. Bu kanun sadece Maximus'a karşı değil, aynı zamanda onu gizlice Konstantinopolis'te kutsamak için komplo kuran Mısırlı piskoposlara ve onun Mısır'da görevlendirmiş olabileceği herhangi bir alt din görevlisine karşı da yöneltilmişti.[16]

Beşinci kanun, Beşinci kanun aslında gelecek yıl, 382'de kabul edilmiş olabilir ve Batı piskoposlarının Tome'si, belki de Papa I. Damasus ile ilgilidir.[14]

Altıncı kanun da 382 yılına ait olabilir ve daha sonra Trullo Konsili'nde 95. kanon olarak kabul edildi. Piskoposları yanlış yapmakla suçlama yeteneğini sınırlar.[14]

Yedinci kanun, belirli sapkınları kiliseye kabul etme prosedürlerini ele alır.[14]

Üçüncü kanuna ilişkin ihtilaf[değiştir | kaynağı değiştir]

Üçüncü kanun, yalnızca elli yıllık olan yeni imparatorluk başkentinin yükselişine ilişkin atılan ilk adımdır ve İskenderiye ve Antakya patriklerinin rütbelerini bir alt dereceye indirgemesiyle bilinir. Yeruşalim, ilk kilisenin mahali, yine onursal yerini korumuştur. Papalık elçisi Sicilyalı Paschasinus ve taraftarı Aydıncıklı Diogenes, Kadıköy Konsili'nin ilk oturumu sırasında kanunun yürürlükte olduğuna atıfta bulunduğundan kanun başlangıçta ihtilafa yol açmadı.[17] Kadıköy'de başka bir papa müttefiki Şarhöyüklü Eusebius, "bu kanunu bizzat Roma'da papa hazretlerine Konstantinopolis rahipleri huzurunda okuduğunu ve onun da kabul ettiğini" iddia etti.[17]

Bununla beraber, o zamandan itibaren ihtilafların arkası kesilmemiştir. Üçüncü kanunun vaziyeti, Kadıköy Konsili'nin 28. Kanunu'na ilişkin tartışmaların alevlenmesiyle sorgulanmaya başladı. Papa I. Leo bu kanunun hiçbir şekilde Roma'ya bildirilmediğini ve onursal rütbelerinin indirgenmesinin İznik Konsili kararlarına aykırı olduğunu ifade etti.[18] İlerisindeki birkaç yüzyıl boyunca Batı Kilisesi, Roma piskoposunun en yüksek otoriteye sahip olduğunu savundu ve Büyük Bölünme zamanında Roma Katolik Kilisesi üstünlük iddiasını Aziz Peter'in halefiyetine dayandırdı. 4. Konstantinopolis Konsili'nde (869) Romalı elçiler,[19] Roma piskoposunun onursal konumunun Konstantinopolis piskoposundan daha yüksekte olduğunu savundular. 1054'teki Büyük Bölünme'nin ardından, 1215'teki 4. Lateran Konsili'nin beşinci kanunu Roma Kilisesi'nin "Tanrı'nın vesayetiyle tüm inananların annesi olarak gücünün üstünlüğünü elinde tuttuğunu" beyan etmiştir.[20][21] Dünya üzerinde Roma üstünlüğü, resmi olarak yeni Latin patriki tarafından savunulmuştu. Gratian'ın Romalı musahhihleri 13 Mart 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.[22][1] şu sözleri eklemişlerdir:

"canon hic ex iis est quos apostolica Romana sedes a principio et longo post tempore non recipit" (Bu kanun Roma'nın Apostolik piskoposu tarafından başından beri kabul etmemiştir ve edilmeyecektir.)

Daha sonrasında, Baronius üçüncü kanunun hakiki olmadığını ve konsilde bununla ilgili herhangi bir hüküm bulunmadığını ifade etti. Buna karşın çağdaşları olan Yunanlar, günümüzde Konstantinopolis piskoposunu da gördükleri şekilde, "bunun Roma piskoposunun egemenliğini değil, diğerlerinin arasındaki önceliğini bildirdiğini savundular.

Sonrası[değiştir | kaynağı değiştir]

Ertesi yıl (382) Papa I. Damasus tarafından Konstantinopolis Konsili'nin disiplin kanunlarına, özellikle Konstantinopolis'i İskenderiye ve Antakya'nın üzerine yerleştiren üçüncü kanuna karşı çıkan bir kilise meclisi organize ettiği birçok kişi tarafından iddia edildi. Kilise meclisi, sadece 50 yaşında olan yeni İmparatorluk Başkenti piskoposluğunun Antakya ve İskenderiye piskoposlarından daha yüksek statüde bulunmasını protesto etmiş, Roma makamının toplama piskoposlardan değil, Mesih tarafından kurulduğunu belirtmiştir.[23][24] Thomas Shahan ve Photius'a göre, Papa I. Damasus konsilin kararlarını kabul etmiş, fakat papanın bir konsili kabul edebilmesi için İznik İnancı ile harmanlanması gerektiğini eklemiştir.[22]

İznik-Konstantinopolis İnancı[değiştir | kaynağı değiştir]

Geleneksel olarak, İznik-Konstantinopolis öğretisi, Konstantinopolis Konseyi ile ilişkilendirilmiştir. Teolojik olarak İznik İnancı ile iki madde dışında aynıdır. Bunlardan biri, Kutsal Ruh'u Baba'dan türeyen, Baba ve Oğul ile birlikte tapılan ve yüceltilen ve peygamberler aracılığıyla konuşan, Yaşam Veren Rab olarak tanımlaması; diğeri de kilise, vaftiz ve ölülerin dirilişi hakkında bir makaledir.

Ancak, bilim adamları Konstantinopolis Konsili ile Niceno-Konstantinopolis öğretisi arasındaki bağlantı konusunda hemfikir değiller. Bazı modern bilim adamları, bu inancın veya ona yakın bir şeyin Konstantinopolis'teki piskoposlar tarafından ifade edildiğine, ancak konseyin resmi bir kararı olarak ilan edilmediğine inanıyorlar. Alimler ayrıca, bu inancın sadece İznik İnancının bir uzantısı olup olmadığı veya İznik'tekine benzer ancak aynı olmayan başka bir geleneksel inancın açılımı olup olmadığı konusunda da tartışmaktadırlar.[25] 451'de Kadıköy Konsili bu inancı "Konstantinopolis'te toplanan 150 aziz babanın inancı" olarak adlandırdı ve bu inancın en geç 451'de Konstantinopolis ile ilişkilendirildiğini belirtti.

Kristoloji[değiştir | kaynağı değiştir]

Bu konsey, 381'de Milano'lu Ambrose tarafından Aquileia konseyinde daha fazla kınama ile ölmeye başlayan Arianizmi kınadı. Teslis doktrininin gelişmesi ile beraber, tartışma konusu Efes Konsili ve Kalkedon Konsili'nin konusu olacak olan Kristoloji ile değişmiştir.

Nüfuzun Roma'dan Konstantinopolis'e kayması[değiştir | kaynağı değiştir]

David Eastman, Roma'nın Doğu üzerinde azalan etkisinin bir başka örneği olarak Birinci Konstantinopolis Konsili'ni aktarır. Başkanlık eden üç piskoposun da Doğu'dan geldiğini belirtmektedir. Damasus, hem Meletius hem de Gregory'yi kendi görüşlerinde gayri meşru piskoposlar olarak görmekteydi ve yine de Eastman ve diğerlerinin belirttiği gibi, Doğu piskoposları bu konudaki görüşlerine hiç aldırış etmemişlerdir.[26]

Konstantinopolis Konsili "Yeni Roma" teriminin ilk ağıza alındığı yerdir. Bu terim, nispeten genç Konstantinopolis kilisesine, "Yeni Roma" olduğu için, İskenderiye ve Antakya'ya göre öncelik verilmesi için bir gerekçe olarak kullanıldı.

Dinî merasimler[değiştir | kaynağı değiştir]

Konsilin 150 katılımcısı, Ermeni Apostolik Kilisesi tarafından her 17 Şubat'ta anılır.

Bazı yerlerde (örn: Rusya) Doğu Ortodoks Kilisesi'nin İlk Altı Evrensel Konsil'in babaları için 13 Temmuz'a en yakın pazar günü ve 22 Mayıs'ta kutlama yapılır.[27]

Notlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^Correctores Romani, papalığın kilise hukuku komisyonudur. Ayrıca bkz: (Decretum Gratiani), bkz: (Gratian 17 Mart 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.)

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ Socrates Scholasticus, Church History, book 5, chapters 8 & 11, puts the council in the same year as the revolt of Magnus Maximus and death of Gratian.
  2. ^ Heather and Matthews, Goths in the Fourth Century, p. 136.
  3. ^ "Rosemary Radford Ruether". 19 Şubat 2022. 21 Kasım 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Mart 2022. 
  4. ^ McGrath, Alister E. (1998). Historical theology : an introduction to the history of Christian thought. Oxford: Blackwell Publishers. ISBN 0-631-20843-7. OCLC 37559735. 
  5. ^ a b author., Onslow, William Hillier, Earl of, 1853-1911,. Landlords and allotments : the history and present condition of the allotment system. ISBN 978-1-108-08012-5. OCLC 1006138143. 
  6. ^ a b c d McGuckin, John Anthony, (Ed.) (14 Ocak 2011). "The Encyclopedia of Eastern Orthodox Christianity". doi:10.1002/9781444392555. 
  7. ^ The Lives of the Fathers, Martyrs, and Other Principal Saints; Compiled from Original Monuments, and Other Authentic Records (İngilizce). Kessinger Publishing. Mayıs 2006. 
  8. ^ Adeney, Walter F. (Kasım 1906). "The Ordinances of the Church". The Biblical World. 28 (5): 296-305. doi:10.1086/473820. ISSN 0190-3578. 
  9. ^ Schuster, Janice. "Patrologia Latina Database". CC Advisor. 11 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Mart 2022. 
  10. ^ A Church History (İngilizce). 1881. s. 312. 11 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Mart 2022. 
  11. ^ "Leaders of Iberean Christianity, 50-650 A.D. Edited by Joseph M. F. Marique, S. J. Boston: Daughters of St. Paul, 1962. 163 pp. - Richard Nürnberger. Gütersloh: Verlagshaus Gerd Mohn, 1961. 372 pp." Church History. 33 (1): 108-108. Mart 1964. doi:10.1017/s0009640700016267. ISSN 0009-6407. 
  12. ^ a b Ayres, Lewis (20 Nisan 2006). Nicaea and its Legacy: An Approach to Fourth-Century Trinitarian Theology (İngilizce). OUP Oxford. ISBN 978-0-19-875505-0. 12 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Mart 2022. 
  13. ^ Keena, Justin W (4 Temmuz 2018). "Newman's Apologia Pro Vita Sua and Gregory of Nazianzus' De Vita Sua". Notes and Queries. 65 (3): 390-396. doi:10.1093/notesj/gjy073. ISSN 0029-3970. 
  14. ^ a b c d e f "Nicene and Post-Nicene Fathers, Series II, Vol. XIV". web.archive.org. 15 Haziran 2006. 15 Haziran 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Mart 2022. 
  15. ^ a b "CATHOLIC ENCYCLOPEDIA: First Council of Constantinople". www.newadvent.org. 13 Ekim 1999 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Mart 2022. 
  16. ^ Ullmann, Carl (1851). Gregory of Nazianzum: Ho Theologos [romanized Form] 'The Divine' : a Contribution to the Ecclesiastical History of the Fourth Century (İngilizce). J.W. Parker. 12 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Mart 2022. 
  17. ^ a b Barnes, Timothy D. (Ekim 2008). "The Council of Chalcedon - (R.) Price, (M.) Gaddis (ed., trans.) The Acts of the Council of Chalcedon. (Translated Texts for Historians 45.) In three volumes. Pp. xxxvi + 989, maps. Liverpool: Liverpool University Press, 2007. Paper, £45. ISBN 978-1-84631-100-0". The Classical Review. 58 (2): 524-527. doi:10.1017/s0009840x0800098x. ISSN 0009-840X. 
  18. ^ "Constantinople, Councils of". Catholic Answers. 1 Şubat 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Mart 2022. 
  19. ^ Church Schism & Corruption (İngilizce). Lulu.com. ISBN 978-1-4092-2186-9. 13 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Mart 2022. 
  20. ^ M., Champagne, Marie-Thérèse. Resnick, Irven. Jews and Muslims under the Fourth Lateran Council. Papers commemorating the octocentenary of the Fourth Lateran Council (1215). ISBN 978-2-503-58152-1. OCLC 1105552988. 
  21. ^ Beal, John P.; Coriden, James A.; Green, Thomas Joseph (2000). New Commentary on the Code of Canon Law (İngilizce). Paulist Press. ISBN 978-0-8091-0502-1. 13 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Mart 2022. 
  22. ^ a b "First Council of Constantinople". Academic Dictionaries and Encyclopedias (İngilizce). Erişim tarihi: 13 Mart 2022. 
  23. ^ Chadwick, Henry (14 Aralık 2001). The Church in Ancient Society: From Galilee to Gregory the Great (İngilizce). OUP Oxford. ISBN 978-0-19-152995-5. 13 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Mart 2022. 
  24. ^ Nichols, Aidan (1 Ocak 2010). Rome and the Eastern Churches: A Study in Schism (İngilizce). Ignatius Press. ISBN 978-1-58617-282-4. 
  25. ^ "Nicene Creed | History & Text | Britannica". www.britannica.com (İngilizce). 16 Haziran 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Mart 2022. 
  26. ^ Eastman, David L. (2011). Paul the Martyr: The Cult of the Apostle in the Latin West (İngilizce). Society of Biblical Lit. ISBN 978-1-58983-515-3. 14 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Mart 2022. 
  27. ^ "Sunday of the Fathers of the First Six Councils - OrthodoxWiki". orthodoxwiki.org. 21 Nisan 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Mart 2022. 

Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Nedir? :Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? ile ilgili Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Ne Demektir? Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Açıklaması Nedir? Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Cevabı Nedir? Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Açıklaması? :Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Gerçek mi? :Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? ile ilgili Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Hakkında? :Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? ile ilgili Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? burada bulabilirsiniz. Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Birinci İstanbul Konsili nedir?, Birinci İstanbul Konsili anlamı nedir?, Birinci İstanbul Konsili ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
More Life, Symbian OS, Birleşmiş Milletler Uyuşturucu ve Suç Ofisi, Amerika Birleşik Devletleri Adalet Bakanlığı, Mısır Parlamentosu, Koceljeva, Meta, Wetwang, 2021 Türkiye yangınları, Robert Emmett Bledsoe Baylor, Dimosthenis, Erkaya Yırık, Ankara Vakıf Eserleri Müzesi, Lipstick, Altavilla Silentina, Newberry, Star TV (Türkiye), Moğol istilaları, Kashmir, 2020 EFL Cup Finali, Vigna decipiens, The Kings Speech, Fakaleitī, Korporatizm, Iulian Filipescu, Muhittin Keskin, CNET Türkiye, Murat Operasyonu, Jackson kuyruksüreni, Tracheophytes, Rashad Vaughn, Plastik, NGC 3860B, Dört Büyük Halife, Rassal değişken, Kanen, Muammer Aydın (1953 doğumlu hukukçu), Tali Golergant, Kategori 6 kablo, 1988 Spitak Depremi, La Bassée, Kaplumbağa, Lily Collins, Benetton Formula, Intel, Adile Sultan Kasrı, Siyasi çoğulculuk, TCDD E 40000, Olivia Cole, Madagaskar Penguenleri, Pseudogobio, Ginkgoales, Click, Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Derince, Dreamin, Never Took the Time, SV Mattersburg, Modern fizik, Mister Donut, Sıddık Mumcu, Sigmar Gabriel, Tek malt viski, Bir Zamanlar Osmanlı, Toksienfeksiyon, Alman İmparatorluğu anayasası, Sağlık hizmetleri, Redmi Note 11, Recai Baturalp, Fulmar, Mustafa Yörükoğlu, Florence and the Machine, Ebubekir Ratip Efendi, Brice Clotaire Oligui Nguema, Monotelitizm, Faty Papy, Hint alt kıtası, Hesperides, Mustafa Kemal Atatürkün askerî kariyeri, Durban Uluslararası Film Festivali, Türk Rivierası, Pokušaj, İspanya bayrağı, Hunter of Stars, Aydınlık Türkiye Partisi, NGC 1384, Talal El Karkouri, Hizmet tasarımı, Donald Tusk, Lentate sul Seveso, Naver, Hulusi Behçet, Elizabeth Loftus, Sinap Kalesi, Ömer Fehim Fırat, Trollhättan, Hidrokarbonlar, Gorizia, Sadık Aldoğan, 1974 FIFA Dünya Kupası elemeleri (UEFA),
Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?, Toksikolojik Nedir?, Fistolu Nedir?, Koray Önsel Kimdir?, Zübük İsminin Anlamı Nedir?,