Aëtius Antiochenus Nedir?
Aëtius Antiochenus Nedir?, Aëtius Antiochenus Nerededir?, Aëtius Antiochenus Hakkında Bilgi?, Aëtius Antiochenus Analizi? Aëtius Antiochenus ilgili Aëtius Antiochenus ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Aëtius Antiochenus ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Aëtius Antiochenus Ne Anlama Gelir Aëtius Antiochenus Anlamı Aëtius Antiochenus Nedir Aëtius Antiochenus Ne Anlam Taşır Aëtius Antiochenus Neye İşarettir Aëtius Antiochenus Tabiri Aëtius Antiochenus Yorumu
Aëtius Antiochenus Kelimesi
Lütfen Aëtius Antiochenus Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Aëtius Antiochenus İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı? Aëtius Antiochenus Ne Demek? ,Aëtius Antiochenus Ne Demektir? Aëtius Antiochenus Ne Demektir? Aëtius Antiochenus Analizi? , Aëtius Antiochenus Anlamı Nedir?,Aëtius Antiochenus Ne Demektir? , Aëtius Antiochenus Açıklaması Nedir? ,Aëtius Antiochenus Cevabı Nedir?,Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı?,Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Aëtius Antiochenus Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı Nedir? Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Aëtius Antiochenus Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Aëtius Antiochenus - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Aëtius Antiochenus
Aëtius Antiochenus Nedir? Aëtius Antiochenus Ne demek? , Aëtius Antiochenus Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı? Aëtius Antiochenus Ne Demek? Aëtius Antiochenus Ne Demektir? ,Aëtius Antiochenus Analizi? Aëtius Antiochenus Anlamı Nedir? Aëtius Antiochenus Ne Demektir?, Aëtius Antiochenus Açıklaması Nedir? , Aëtius Antiochenus Cevabı Nedir? , Aëtius Antiochenus Kelimesinin Anlamı?
Antakyalı Aëtius (/eɪˈiːʃiəs/; Grekçe: Ἀέτιος ὁ Ἀντιοχεύς; Latince: Aëtius Antiochenus; fl. 350), düşmanları tarafından "Ateist" lakabıyla anılan, Anomoeanizmnim kurucusudur,[1] Coele-Suriye'nin yerlisidir.[2]
Aetius yoksulluk veya kölelik içinde büyümüştür.[3][4] Daha sonra dul annesine destek olmak için Antakya'da kuyumcu olarak çalışmış ve felsefe okumuştur. Annesi öldükten sonra Aetius ticaretine devam etmiş ve çalışmalarını Hıristiyan kutsal yazıları, Hıristiyan teolojisi ve tıp alanlarında genişletmiştir.[3]
Bağcılık ve ardından kuyumculuk yaptıktan sonra gezici doktor olmuş ve tıbbi konulardaki tartışmalarda büyük bir beceri sergilemiş; ancak tartışmalı gücü çok geçmeden zamanın büyük teolojik sorununda daha geniş bir uygulama alanı bulmuştur. Art arda Ariusçular, Anazarbus piskoposu Athanasius ve Tarsuslu papaz Antonius'un yanında çalışmıştır. 350 yılında Antakyalı Leontius tarafından papaz olarak atanmış, ancak kısa bir süre sonra teslis hizbi tarafından şehri terk etmeye zorlanmıştır. Sirmium'un ilk konsilde, Constantius Gallus'un düşmanlığını boşuna kışkırtmaya çalışan homoious piskoposlar Basilius ve Eustathius'a karşı diyalektik bir zafer kazanmıştır. 356 yılında Arianizm'i savunmak amacıyla Eunomius'la birlikte İskenderiye'ye gitmiştir.[5] Burada İskenderiyeli Maniheist Aphthonius'u o kadar hararetli bir şekilde tartıştığı söyleniyor ki, ikincisi karşılaşmadan sonra ölmüştür.[6] Aetius daha sonra II. Constantius tarafından İskenderiye'den sürülmüştür. Julian onu sürgünden geri çağırmış, ona Midilli'de bir mülk verdi ve onu bir süreliğine Konstantinopolis'teki sarayında tutmuştur. Bir piskopos olarak kutsandığından, o hizbin başka piskoposlarını yaratarak makamını Arianizmin çıkarları doğrultusunda kullanmıştır. Valens'in (364) tahta çıkışıyla birlikte Midilli'deki malikanesine çekilmiş ancak kısa süre sonra Konstantinopolis'e dönmüş ve 367 yılında orada ölmüştür.[5]
Lideri olduğu Ariusçuların Anomoean mezhebi bazen onun adına Aetianlar olarak anılır. De Fide adlı eseri Epiphanius'un yazdığı bir reddiyeyle bağlantılı olarak korunmuştur ( Haer. lxxvi. 10). Ana düşüncesi, Homoousia'nın, yani Oğul'un (dolayısıyla Doğmuş'un) özünde Tanrı olduğu doktrininin kendisiyle çelişkili olduğudur, çünkü doğmamışlık fikri tam da Tanrı'nın doğasını oluşturan şeydir.
Büyük Aziz Basileios, incelemelerinden birinde, "gerçeğin düşmanı"nın elindeki bir araç olarak tanımladığı Aëtius liderliğindeki Anomoeanlara karşı yazar.[7] Aetius'un, Baba ve Tek Doğmuş Oğul'un aynı ilahi özü paylaşmadığı doktrinini dile getiren ilk kişi olduğu söylenir.