Çin sosyolojisi Nedir?
Çin sosyolojisi Nedir?, Çin sosyolojisi Nerededir?, Çin sosyolojisi Hakkında Bilgi?, Çin sosyolojisi Analizi? Çin sosyolojisi ilgili Çin sosyolojisi ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Çin sosyolojisi ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Çin sosyolojisi Ne Anlama Gelir Çin sosyolojisi Anlamı Çin sosyolojisi Nedir Çin sosyolojisi Ne Anlam Taşır Çin sosyolojisi Neye İşarettir Çin sosyolojisi Tabiri Çin sosyolojisi Yorumu
Çin sosyolojisi Kelimesi
Lütfen Çin sosyolojisi Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Çin sosyolojisi İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı? Çin sosyolojisi Ne Demek? ,Çin sosyolojisi Ne Demektir? Çin sosyolojisi Ne Demektir? Çin sosyolojisi Analizi? , Çin sosyolojisi Anlamı Nedir?,Çin sosyolojisi Ne Demektir? , Çin sosyolojisi Açıklaması Nedir? ,Çin sosyolojisi Cevabı Nedir?,Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı?,Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Çin sosyolojisi Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı Nedir? Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Çin sosyolojisi Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Çin sosyolojisi - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Çin sosyolojisi
Çin sosyolojisi Nedir? Çin sosyolojisi Ne demek? , Çin sosyolojisi Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı? Çin sosyolojisi Ne Demek? Çin sosyolojisi Ne Demektir? ,Çin sosyolojisi Analizi? Çin sosyolojisi Anlamı Nedir? Çin sosyolojisi Ne Demektir?, Çin sosyolojisi Açıklaması Nedir? , Çin sosyolojisi Cevabı Nedir? , Çin sosyolojisi Kelimesinin Anlamı?
Çin sosyolojisi, komünist rejimin baskıları ile zaman içinde gelişimini durdursa bile 1979 yılına gelindiğinde komünizm yönetimindeki gelişmeler ile birlikte serbest bırakılmıştır. Çin sosyolojisi, kamu sosyolojisi ile birlikte uyumlu çalışarak, Çin politikacıları tarafından önem arz eden bir bilim haline gelmiştir.
1840 yılından beri Çin'in dışa bağımlı olmadan kendi kendine yeten ekonomisi zamanla Batı'ya özgü olan modern ekonomiden etkilenmiştir. Batılılaşma hareketi kapsamında ulusal alanda kapitalizm gelişerek, Çin ekonomisini aralıklarla modern hale getirdi. Yunnan Üniversitesi, bu gelişmelerin ardından 1938 yılında sosyoloji bölümünü kurarak, 1939 yılında Yenching Üniversitesi ile iş birliğine gitti. Bu iş birliği ile birlikte sosyoloji laboratuvarı faaliyete geçirildi.
Çinli sosyologlar, Çin sosyolojisinin tarihsel birikim ile günümüze kadar ulaştığını ifade ederler. Xun Kuang'ın çalışmalarını incelediğinizde de Çin sosyolojisi hakkında fikir edinebilirsiniz. Savaş döneminde disiplinler 16 bölüme ayrıldı ve önem sırasında ise dördüncü sırada Çin sosyolojisi yer aldı.[1] Bu nedenle Xunzi, Çin tarihinde ilk sosyolog olarak adlandırılır.[2]
1920 yıllarında ise sosyoloji, Çin'de ilgi duyulan ve araştırılması gereken akademik bir konu haline geldi.[3] 1947 yılında ise sosyolog Fei Xiaotong, Çin toplumunu ve ahlaki değerlerini kaleme aldığı Topraktan adlı kitabı yayımladı. 1949 yılında ise komünist esintiler içerisinde bulunan Çin, sosyoloji bilimini "burjuvazinin sahte bilimi" olarak adlandırdı ve tüm çalışma faaliyetlerini durdurdu. (Sosyoloji Polonya'daki komünist hareketlerden ve Sovyetler Birliği'ndeki yapılanmalardan da etkilenmiş ve buralarda da çalışmaları durdurulmuştu.)[3][4] Çin Kültür Devrimi'yle birlikte sosyologlar dışlanma yaşayarak, çalışmaları hızlıca kısıtlandırıldı.[3]
1979 yılına gelindiğine ise komünist lider Deng Xiaoping, Çin sosylojisi ve toplumu hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç olduğunu belirterek, sosyoloji alanındaki çalışmaların gerçekleştirilmesini destekledi.[4] Aynı yıl içerisinde Çin Sosyoloji Derneği kurularak, faaliyete geçirildi.[3] Çin sosyolojisinin hızlıca hareket etmesi ve araştırmalarına devam etmesi Amerikalı sosyologların işbirliği ile daha da ileri gitti. Amerikalı sosyolog Nan Lin'in kaleme aldığı "Sosyolojinin Dizginlenmesinden Sonraki Adım" kitabında, Çin'in sosyoloji üzerindeki baskılarından bahsetmiştir.[5]
1989 yılına gelindiğinde ise Tiananmen Meydanı Protestosu ile sosyoloji bilimi tekrar Çin topraklarında gerileme yaşadı.[4] Politik faaliyetlere doğrudan etki ettiği düşünülen sosyolojini yerini devlet gözünde ekonomi bilimi aldı.[4]
1979-1989 yılları Çin sosyolojisinin birinci dönemi olarak adlandırıldı. 1987 yılının sonunda ise Çin sosyolojisi önemli akademik gelişmeler elde ederek, Çin sosyolojisi tarihi üzerine iki monografi yayınlandı.[6][7] Günümüzde Çin sosyolojisi tarihi gelişmeler kat ederek yoluna devam etmektedir.
Çin sosyolojisi, yasaklarının ardından tekrar faaliyete geçmesi ile birlikte, kamu sosyolojisi alanında araştırmalara odaklanmış ve çalışmalarını bu yönde sürdürmüştür.[4] Sanayileşme ve kentleşme araştırmaları Çin politikacıları tarafından dikkate alındığı için araştırmalar ara vermeden devam etmektedir. Son yıllarda ise toplumsal gerilimi düşürmek ve siyasi istikrarı sağlamak adına izlenen politika sosyal adalet çalışmalarını örnek almaktadır.[4]
Bununla birlikte 2003 yılında, Çin Genel Sosyal Araştırma Programı faaliyete geçirildi.[3][4]
Çin sosyolojisi Maoculuk ve Marksizme vurgu yaparak, çalışmalarını devam ettiriyor.[4]
Ayrıca devlet halen sosyolojik çalışmaları olumsuz karşılamaktadır. Çin[4] sosyolojisi için kayda değer teorik araştırma hala bulunamamaktadır.
1983 yılında Profesör Lei Jieqiong'un önderliğinde Çin içerisindeki 5 şehirde "Evlilk ve Aile" üzerine çalışmalar yapıldı.[8] Bu çalışma ile sosyalist aile modelini inceleyerek, kentsel aile yaşımı hakkında ve hükûmetin aile politikaları hakkında alacağı kararlar hakkında ön görüde bulundu.[9]
Çin içerisinde aşırı bir nüfus sorunu bulunmaktadır.[10] Mao Zedong döneminde hükûmet aile planlaması uygulamasını başlatmak zorunda kaldı.[11] Nüfus politikaları Çin içerisinde kentlerde yoğunlaşmıştır, kırsal alanlarda bu politika verimli bir şekilde uygulanamamaktadır. Kırsal alanlardaki çocuk iyidir anlayışı süre geldiğinden ve yaşlı bireylere bakacak yeni nesle ihtiyaç duyulduğundan, halk bu politikaya uyum göstermemektedir.
Modernleşme hareketleri ile Çin'de modernleşme çalışmaları da önem kazandı. Modernleşme çalışmalarına olan ilgi artarak, sistematik bir araştırma haline dönüştü. Günümüzde ise modernleşme çalışmaları önemli ölçüde artmıştır.[12]
|url=
value. Boş., ASA Footnotes, May–June 2009 Issue • Volume 37 • Issue 5