Sirarpie Der Nersessian Nedir?
Sirarpie Der Nersessian Nedir?, Sirarpie Der Nersessian Nerededir?, Sirarpie Der Nersessian Hakkında Bilgi?, Sirarpie Der Nersessian Analizi? Sirarpie Der Nersessian ilgili Sirarpie Der Nersessian ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Sirarpie Der Nersessian ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Sirarpie Der Nersessian Ne Anlama Gelir Sirarpie Der Nersessian Anlamı Sirarpie Der Nersessian Nedir Sirarpie Der Nersessian Ne Anlam Taşır Sirarpie Der Nersessian Neye İşarettir Sirarpie Der Nersessian Tabiri Sirarpie Der Nersessian Yorumu
Sirarpie Der Nersessian Kelimesi
Lütfen Sirarpie Der Nersessian Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Sirarpie Der Nersessian İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı? Sirarpie Der Nersessian Ne Demek? ,Sirarpie Der Nersessian Ne Demektir? Sirarpie Der Nersessian Ne Demektir? Sirarpie Der Nersessian Analizi? , Sirarpie Der Nersessian Anlamı Nedir?,Sirarpie Der Nersessian Ne Demektir? , Sirarpie Der Nersessian Açıklaması Nedir? ,Sirarpie Der Nersessian Cevabı Nedir?,Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı?,Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Sirarpie Der Nersessian Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı Nedir? Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Sirarpie Der Nersessian Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Sirarpie Der Nersessian - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Sirarpie Der Nersessian
Sirarpie Der Nersessian Nedir? Sirarpie Der Nersessian Ne demek? , Sirarpie Der Nersessian Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı? Sirarpie Der Nersessian Ne Demek? Sirarpie Der Nersessian Ne Demektir? ,Sirarpie Der Nersessian Analizi? Sirarpie Der Nersessian Anlamı Nedir? Sirarpie Der Nersessian Ne Demektir?, Sirarpie Der Nersessian Açıklaması Nedir? , Sirarpie Der Nersessian Cevabı Nedir? , Sirarpie Der Nersessian Kelimesinin Anlamı?
Sirarpie Der Nersessian | |
---|---|
Doğum | 5 Eylül 1896 İstanbul, Osmanlı İmparatorluğu |
Ölüm | 5 Temmuz 1989 (92 yaşında) Paris, Fransa |
Eğitim | Sorbonne Universitesi |
Ödüller | Order of Saint Gregory the Illuminator (1960, First Class) Anania Shirakatsi Award (1981, Armenian Academy of Sciences) |
Kariyeri | |
Dalı | Ermeni araştırmaları, Bizantoloji |
Çalıştığı kurumlar | Dumbarton Oaks, Wellesley College, Harvard Üniversitesi |
Doktora danışmanı | Gabriel Millet |
Etkilendikleri | André Grabar, Charles Diehl, Henri Focillon, Gabriel Millet |
Sirarpie Der Nersessian (5 Eylül 1896 – 5 Temmuz 1989) Ermeni ve Bizans araştırmalarında uzmanlaşmış Ermeni sanat tarihçisidir. Der Nersessian tanınmış bir akademisyen ve Ermeni sanat tarihi alanında öncü bir isimdi. Massachusetts'teki Wellesley Kolejinde ve Harvard Üniversitesi'nin Henri Focillon Sanat ve Arkeoloji bölümünde Profesör ünvanı ile dersler vermiştir.[1][2] Dumbarton Oaks'ta başta kıdemli üye, sonrasında ise 1954-1955 ve 1961-62 yılları arasında müdür yardımcısı olarak görev yaptı. Aynı zamanda Scholars Kurulunun da bir üyesiydi. Der Nersessian, British Academy (1975), Académie des Inscriptions et Belles-Lettres (1978) ve Ermeni Bilimler Akademisi (1966) gibi çeşitli uluslararası kuruluşların da üyesiydi.
Der Nersessian, 1896'da Kostantiniyye'de üç çocuklu bir aiilenin en küçüğü olarak doğdu. Varlıklı bir aileden geliyordu ve dayısı dönemin Konstantinopolis Ermeni Patriği Malachia Ormanyan'dı. Anne babası henüz kendisi küçükken öldü.[3] Esayan Akademisinde ve ardından Konstantinopolis'teki İngiliz Kız Okulu'nda okudu. Erken yaşta Ermenice, İngilizce ve Fransızca dillerini akıcı olarak kullanabiliyordu. 1915'te Der Nersessian ve kız kardeşi Arax (o zamanlar öksüz kalmışlardı) Cenevre'ye gittiler. Der Nersessian, 1919'da Fransa'nın Paris kentine taşınana kadar Cenevre Üniversitesi'nde okudu.[4]
Der Nersessian, Sorbonne Üniversitesi'ne kabul edildi ve buraya ait des Hautes Études de l'université de Paris'te tarih eğitimi aldı. Ünlü Bizantinologlar Charles Diehl ve Gabriel Millet ile sanat tarihçisi Henri Focillon'un yanında çalıştı.[4] 1922'de Millet'in asistanı oldu ve onun yardımıyla 1929'da ilk makalelerinden birini yayınladı. "L'illustration du roman de Barlaam et Joasaph" adlı doktorası için sunduğu iki tez ve geç ortaçağ dönemi Ermeni tezhipli el yazmaları üzerine olan makaleleri takdirle karşılandı.[3] Her iki çalışma da 1937'de yayınlandıklarında Académie des Inscriptions et Belles-Lettres ve Revue des Études Grecques dergileri tarafından ödüllendirildi.
1930'da Der Nersessian, üç akıl hocası Bizans uzmanı Charles Rufus Morey, Albert M. Friend Jr. ve Walter Cook'un önerisi üzerine Amerika Birleşik Devletleri'ne taşındı. Massachusetts'teki Wellesley Koleji'nde yarı zamanlı öğretim görevlisi oldu. Wellesley'de sanat tarihi alanında çalıştı ve profesör unvanını aldı. Sonrasında Sanat Tarihi Bölümü Başkanı ve Farnsworth Müzesi Direktörü oldu.[4] Der Nersessian, bir kadın kolejinde Bizans sanatını öğreten ilk kadın oldu. 1960 yılında da Katolikos Vazgen I tarafından Aziz Krikor Lusavoriç'in madalyasıyla ödüllendirilen ilk kadın unvanını aldı. Paris'teki Collège de France'da ders vermek üzere davet edilen ilk kadın unvanı da ona aittir. Yine Dumbarton Oaks'ta tam zamanlı profesör olan tek kadındı ve 1970'te Society of Antiquaries of London'nden altın madalya alan ikinci kadın oldu.[5] 1947'de Amerikan Üniversiteli Kadınlar Derneği Başarı Ödülü'nün sahibi oldu.
Der Nersessian 1978 yılına kadar Dumbarton Oaks'ta kaldı.Emekli olduktan sonra tüm kütüphanesini Erivan'daki Matenadaran'a göndererek Ermeni araştırmacıların kullanımına sundu. 1989'daki ölümünden kısa bir süre sonra, Ermenistan'daki sanat tarihi öğrencileri için bir fon oluşturuldu ve onun adı verildi; Institut de Recherches sur les Miniatures Arméno-Byzantines'de Fonds Sirarpie Der Neressian.[3]
Der Nersessian'ın çalışmaları kilise mimarisi, tezhipli el yazmaları, minyatürler ve heykeller dahil olmak üzere öncelikle Ermeni sanat tarihi ile ilgiliydi. Aşağıda, yazdığı kitapların ve makalelerin kısmi bir listesi bulunmaktadır.[6] 1945 tarihli Ermenistan ve Bizans İmparatorluğu adlı kitabı, sanat tarihçileri David Talbot Rice,[7] Jurgis Baltrušaitis,[8] ve Alexander Vasiliev tarafından takdirle karşılanmıştır.[9] Vasiliev kitap eleştirisinde "Ermeni tarihi, sanatı ve medeniyeti konusunda günümüzün en iyi otoritesi" olduğunu yazmıştır.
Miss Nercessian's factual treatment is again welcome in a field where narrow partisanship has often tended to obscure the issues. Her book is likely to prove useful to all students of near eastern history, as well as to archaeologists and art historians.
In bringing together elements of such diversity, and in placing them clearly in their true relations, Sirarpie Der Nersessian has accomplished a tour de force. If I have allowed myself to add a few comments, it is not by way of correction or criticism, but only as reflections suggested by a richly significant perusal, and one that has taught us much.
…its subject is very little known, and is here dealt with by the best authority of our day on Armenian history, art, and civilization… …I can say from the point of view of Byzantine studies that I consider Miss Der Nersessian's book the best study which has yet appeared in which, in a concise and most reliable form, the reader for the first time has a picture of political, religious, cultural, and artistic interrelations between Armenia and the Byzantine Empire.