Sencer Divitçioğlu Nedir?
Sencer Divitçioğlu Nedir?, Sencer Divitçioğlu Nerededir?, Sencer Divitçioğlu Hakkında Bilgi?, Sencer Divitçioğlu Analizi? Sencer Divitçioğlu ilgili Sencer Divitçioğlu ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Sencer Divitçioğlu ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Sencer Divitçioğlu Ne Anlama Gelir Sencer Divitçioğlu Anlamı Sencer Divitçioğlu Nedir Sencer Divitçioğlu Ne Anlam Taşır Sencer Divitçioğlu Neye İşarettir Sencer Divitçioğlu Tabiri Sencer Divitçioğlu Yorumu
Sencer Divitçioğlu Kelimesi
Lütfen Sencer Divitçioğlu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Sencer Divitçioğlu İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı? Sencer Divitçioğlu Ne Demek? ,Sencer Divitçioğlu Ne Demektir? Sencer Divitçioğlu Ne Demektir? Sencer Divitçioğlu Analizi? , Sencer Divitçioğlu Anlamı Nedir?,Sencer Divitçioğlu Ne Demektir? , Sencer Divitçioğlu Açıklaması Nedir? ,Sencer Divitçioğlu Cevabı Nedir?,Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı?,Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Sencer Divitçioğlu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı Nedir? Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Sencer Divitçioğlu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Sencer Divitçioğlu - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Sencer Divitçioğlu
Sencer Divitçioğlu Nedir? Sencer Divitçioğlu Ne demek? , Sencer Divitçioğlu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı? Sencer Divitçioğlu Ne Demek? Sencer Divitçioğlu Ne Demektir? ,Sencer Divitçioğlu Analizi? Sencer Divitçioğlu Anlamı Nedir? Sencer Divitçioğlu Ne Demektir?, Sencer Divitçioğlu Açıklaması Nedir? , Sencer Divitçioğlu Cevabı Nedir? , Sencer Divitçioğlu Kelimesinin Anlamı?
Sencer Divitçioğlu | |
---|---|
Doğum | 14 Şubat 1927 İstanbul, Türkiye |
Ölüm | 8 Eylül 2014 (87 yaşında) İstanbul, Türkiye |
Defin yeri | Kilyos Mezarlığı |
Milliyet | Türk |
Vatandaşlık | Türkiye |
Eğitim | İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi |
Meslek | Ekonomist, tarihçi |
Tanınma nedeni | Asya tipi üretim tarzı |
Sencer Divitçioğlu (d. 14 Şubat 1927, İstanbul - ö. 8 Eylül 2014, İstanbul), Türk akademisyen[1] ve İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi öğretim üyesi.
İktisat ve tarih alanında yaptığı çalışmalar ve Asya tipi üretim tarzına dair analizleriyle tanınmaktadır.
Sencer Divitçioğlu, 14 Şubat 1927'de İstanbul’da doğdu. 1950 yılında İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'ni bitirdi. Doktora eğitimini Paris Üniversitesi İktisadi Bilimler Fakültesi’nde tamamladı. 1957'de Türkiye'ye dönerek İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak çalıştı. 1959 yılında "Marx’ta İktisadi Büyüme" adlı tezi ile doçent olmaya hak kazandı. 27 Mayıs 1960'tan sonra Turizm Bankası Yönetim Kurulu Başkanlığı'na getirildi. Yine bu dönemde Devlet Planlama Teşkilatı'nın kuruluşunda bulundu.[2]
1962-1963 döneminde İngiltere'de Cambridge Üniversitesi'nde davetli profesör olarak çalıştı. 1967'de Kemal Tahir'in önerisiyle başlayarak tamamladığı Asya Üretim Tarzı ve Osmanlı Toplumu adlı çalışması Fransızca, Yunanca dahil birçok dile çevrildi. Bu çalışması çok dikkat çekti. Dönemin iç siyasi tartışmalarda önemli bir argüman oluşturdu. 1968-1969'da tekrar Paris'te bir yıl süreyle, 1973'te Cambridge'de ikinci kez üç ay süreyle çalıştı. 1975'te Boğaziçi Üniversitesi'nde doktora dersleri verdi.[2]
1976 yılında profesörlüğe yükseldi. 1983 yılında Paris Üniversitesi'nde konuk profesör olarak dersler verdi. Çeşitli iktisat kuramlarını matematiksel bir dille ele alan teorik çalışmaların ardından tarihle uğraşmaya başladı.[3]
1956-82 yılları arasında İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'nde ve 1975’ten itibaren de Boğaziçi Üniversitesi’nde çeşitli doktora dersleri ve teorik iktisat dersleri verdi. 12 Eylül Darbesi sonrası oluşan baskı ortamı sonucu 1402'likler olarak bilinen olay neticesinde görevine son verildi. Bunun üzerine yurtdışında davetli profesör olarak çalıştı (1982-84).[4]
Divitçioğlu'nun iktisat teorisi, marksist teori ve Antropolojik tarih (özellikle Türk tarihi) olmak üzere üç ana konuda çalışmaları bulunmaktadır.
Sencer Divitçioğlu, Karl Marx tarafından 1850'li yılların başında ortaya atılan Asya tipi üretim tarzı konusunu ayrıntılı bir şekilde incelemiştir. Divitçioğlu'na göre toplumsal üretim ve bunun yeniden üretimi (üretim biçimi) dünyadaki bütün topluluklar için farklı iki ana yoldan gelişmiştir. Bu yollardan bir tanesi klasik yoldur ve Avrupa’ya ve Japonya’ya özgü bir yapısı vardır. Bu yapıya göre Avrupa’da toprak beyleri kendi denetimi altındaki bölgede toprağın sahibi olmaları nedeniyle bulundukları bölgede kralın yetkilerini paylaşır ve kendi kendilerini yönetirlerdi, feodalizm olarak adlandırılan bu üretim yapısı kapitalizmin klasik gelişme yoludur ve kapitalist üretim süreci bu yapı içerisinde meydana gelmiştir. Ancak Divitçioğlu toplumsal gelişim aşamasının özellikle Asya toplumlarında bu yoldan farlı bir seyir izlediğini belirtmiştir. Ona göre Hindistan, Çin, Osmanlı İmparatorluğu gibi Asya toplumlarında, Avrupa'dakinin aksine merkezi otorite, gücünü muhafaza etmek ve yetkilerini paylaşmamak için ülke topraklarını belirli bir bireye ya da aileye mülk olarak devretmez ancak onun belirli şartlar altında ve kendisine bağlı kalacağına inanması suretiyle kullanma hakkını devrederdi, kullanma hakkına sahip olan kişi bu hakkını miras yoluyla da çocuklarına devredemezdi. Böylece merkezi otorite, kullanma hakkını devreden anlaşmayı feshedip bu hakkı bir başka kişiye verebilirdi. Bu nedenle doğu toplumlarında toprak, bireyin değil, devletin mülkiyetindeydi. Bu durum devletin doğu toplumlarında Batı toplumlarına göre farklı algılanmasına neden olmuştur, Doğu toplumlarında devlet “tanrısal bir güce” sahiptir ve asla sarsılmaz bir yapısı vardır.[4]
Sencer Divitçioğlu’na göre Osmanlı toplumu sınıflı bir toplum olmasına karşın, bu toplumda sömürgecilik yoktur. Toprakların mülkiyeti devlete ait olduğu için köylerde yaratılan artık-ürün de devlete aittir. Devletin el koyduğu bu artık ürünün bir kısmı kamu işlerine ve hizmetine harcanmıştır.
Üniversiteden emekli olan Divitçioğlu, 8 Eylül 2014'te 87 yaşında öldü.[5] Cenazesi İstanbul'daki Kilyos Mezarlığı'na defnedildi.